Kpn verbinding slecht

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Chantal46
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 sep 2023 20:18

Kpn verbinding slecht

Ongelezen bericht door Chantal46 »

Nu al 5 jaar problemen met de verbinding van kpn na aanleg vam de glasvezel. Dan geen tv, dan geen internet, dan helemaal niks. Inmiddels ongeveer 30 monteurs en 36 nieuwe modems en 2 officiele klachten verder zegt kpn nu het probleem zal wel ergens binnen liggen. De hoogste monteurs en experts van kpn thuis gehad, speciale uitlees apparatuur, zien ze allemaal het probleem alleen weten ze de oorzaak niet. Hulp gevraagd via klachtprocedure en die willen niet helpen. Zijn er meer mensen waar dit bekent voorkomt, of wert iemand wat we nog meer kunnen doen?

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Kpn verbinding slecht

Ongelezen bericht door BL2 »

Was al lang bij KPN vertrokken in zo'n situatie.
Zesendertig nieuwe modems, wil het gewoon niet geloven......

witte angora
Berichten: 30805
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kpn verbinding slecht

Ongelezen bericht door witte angora »

Ben je niet de tel kwijt geraakt, moeten het er geen 37 zijn? :wink:

Maar even serieus, had je die problemen niet toen je nog geen glasvezel had? En had je toen een complete analoge verbinding, of was je verbinding toen al aangesloten op de glasvezel?

Soms kan er echt iets heel stoms aan de hand zijn. Ik zat op een gegeven moment zonder internet en alles, bleek de oorzaak een stroomstoring te zijn geweest. In die zin, ik had even alle stroom uitgeschakeld om een lamp te kunnen vervangen. Het kastje dat in de meterkast hangt schijnt daar erg gevoelig voor te zijn. Die moest toen op afstand gereset worden. KPN kent dat probleem.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Kpn verbinding slecht

Ongelezen bericht door rwolters »

witte angora schreef:
07 sep 2023 11:05

Soms kan er echt iets heel stoms aan de hand zijn. Ik zat op een gegeven moment zonder internet en alles, bleek de oorzaak een stroomstoring te zijn geweest. In die zin, ik had even alle stroom uitgeschakeld om een lamp te kunnen vervangen. Het kastje dat in de meterkast hangt schijnt daar erg gevoelig voor te zijn. Die moest toen op afstand gereset worden. KPN kent dat probleem.
In principe kunnen alle producten waar software in draait en waarin data wordt opgeslagen (op harddisk, SSD, of ander opslagmedium) daar gevoelig voor zijn. Als de spanning net op het verkeerde moment wegvalt (bijvoorbeeld tijdens opslaan van informatie) kan de data corrupt raken met nare gevolgen. Vaak hebben dit soort producten een webinterface waar je het apparaat gecontroleerd uit kunt zetten. Dus mocht iemand "even" de spanning er van af willen halen, kijk even of het apparaat zo'n optie heeft. Dat voorkomt een hoop problemen.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Kpn verbinding slecht

Ongelezen bericht door Dirkie »

Chantal46 schreef:
06 sep 2023 20:24
Nu al 5 jaar problemen met de verbinding van kpn na aanleg vam de glasvezel. Dan geen tv, dan geen internet, dan helemaal niks. Inmiddels ongeveer 30 monteurs en 36 nieuwe modems en 2 officiele klachten verder zegt kpn nu het probleem zal wel ergens binnen liggen. De hoogste monteurs en experts van kpn thuis gehad, speciale uitlees apparatuur, zien ze allemaal het probleem alleen weten ze de oorzaak niet. Hulp gevraagd via klachtprocedure en die willen niet helpen. Zijn er meer mensen waar dit bekent voorkomt, of wert iemand wat we nog meer kunnen doen?
Of meer mensen dit kennen weet ik niet. Maar ik kan wel zeggen wat ik in dit geval zou doen: met gierende banden weg bij KPN en een andere provider zoeken (als je tenminste niet aan KPN vast zit om een of andere reden).

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Kpn verbinding slecht

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Nou, ik heb een kleine week door KPN veroorzaakte problemen gehad met de internet verbinding en stond al bijna op het punt te vertrekken. Vijf jaar ellende? Niet te geloven dat je daar niet allang vertrokken bent. Het is toch hopelijk niet de enige provider in je omgeving?

Heb je de vraag al eens op het KPN forum gezet? https://forum.kpn.com/

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Kpn verbinding slecht

Ongelezen bericht door scontra »

Chantal46 schreef:
06 sep 2023 20:24
Nu al 5 jaar problemen met de verbinding van kpn na aanleg vam de glasvezel. Dan geen tv, dan geen internet, dan helemaal niks. Inmiddels ongeveer 30 monteurs en 36 nieuwe modems en 2 officiele klachten verder zegt kpn nu het probleem zal wel ergens binnen liggen. De hoogste monteurs en experts van kpn thuis gehad, speciale uitlees apparatuur, zien ze allemaal het probleem alleen weten ze de oorzaak niet. Hulp gevraagd via klachtprocedure en die willen niet helpen. Zijn er meer mensen waar dit bekent voorkomt, of wert iemand wat we nog meer kunnen doen?
Heb in de periode na de aanleg van het glasvezelnet heel veel problemen gehad, modem en ethernetkabels zijn vervangen, maar dat gaf geen oplossing.
Een monteur van een onderaannemer van KPN gaf aan het probleem te kunnen verhelpen door het kastje waarop de buitenkabel is aangesloten te vervangen, maar dat mocht hij alleen doen met toestemming van KPN.
Toen de toestemming was verkregen heeft hij een kastje van een ander merk (Genexis) geplaatst en sindsdien werkt het al jaren probleemloos.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Kpn verbinding slecht

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Het kan van alles zijn, ben ik in de loop der jaren achter gekomen. Heb al een paar keer meegemaakt, dat tl buizen de oorzaak waren, en dat een draadloze telefoon stoorde op wifi, waardoor waardoor het hele bedrade internet ook inkakte. Modems die te traag waren.
Ik hoop dat als je overstapte het opgelost kan worden.

Plaats reactie