LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lijbrandt/Glashart glasvezel word maar niet opgeleverd

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
CodeKloppert
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 okt 2010 08:09

Lijbrandt/Glashart glasvezel word maar niet opgeleverd

Ongelezen bericht door CodeKloppert »

In Maart 2010 is er bij ons in de straat (Leeuwarden) door Glashart glasvezel aangelegd. En al snel daarna (eind april) is de lijn afgemonteerd in de woning.

Na mij goed verdiept te hebben in de verschillende providers die glasvezel aanbieden in Leeuwarden had ik gekozen voor Lijbrandt. Hun pakket zag er goed uit en had een redelijk prijskaartje. Daarbij was Lijbrandt (de provider) onderdeel van hetzelfde concern als Glashart (infrastructuur) en je zou dus verwachten dat dat voordeel heeft.

Begin juli heb ik mijn keuze definitief gemaakt en via de website een totaalpakket besteld bij Lijbrandt. Hiervan kreeg ik keurig per mail een bevestiging. En enkele dagen later ook per post.

Wat mij toen opviel is dat er in de brief geen verwachte leverdatum werd genoemd. Iets wat bij het afsluiten van een abbonement normaalgesproken toch redelijk vanzelfsprekend is. Ook op de website is nergens terug te vinden wat de levertijd is voor een totaalpakket.

Omdat ik toch graag wilde weten wanneer ik aangesloten ging worden, zodat ik A) wist waar ik aan toe was en B) ook graag mijn huidige provider tijdig wilde kunnen opzeggen, heb ik toen maar een telefonisch contact opgenomen met Lijbrandt. Dit was medio Juli.
De medewerker die ik aan de lijn kreeg melde mij dat de lijnen in mijn wijk nog niet eens "actief" en dat het waarschijnlijk wel eens september kon worden voordat de verbinding werkend opgeleverd gingen worden.

Hier schrok ik op dat moment al behoorlijk van aangezien ik van eerdere provider wissels (Kabel/Adsl) gewend was dat de aansluitingen doorgaans binnen een paar weken ( 1 - 5) na bestelling opgeleverd worden. Maar goed het is een nieuw product en ik gaf ze het voordeel van de twijfel en besloot geduldig te wachten en bij het opzeggen van mijn huidige/oude provider een "zeer ruime" periode in acht te nemen. Deze heb ik dan ook (in juli) pas per 1-11-2010 opgezegd. Op deze manier zou Lijbrandt meer dan 3 maanden de tijd hebben om de verbinding op leveren. Je zou zeggen dat dat voldoende zou moeten zijn.

Toen ik medio september nog niets van Lijbrandt had vernomen besloot ik om nogmaals telefonisch contact te zoeken met Lijbrandt en eens te informeren naar de status. De medewerker melde mij dat er vertragingen waren opgetreden bij de werkzaamheden en dat het uitleveren van de modems was uitgesteld tot Oktober. Ik zou binnen een paar weken een telefoontje krijgen van de aannemer die het plaatsen van de modems regelt en die plaatsing zou nu gaan plaatsvinden in de eerste 2 weken van oktober. Dit was volgens de medewerker allemaal behoorlijk zeker en mocht ik dus medio oktober nog niets vernomen hebben dan moest ik zeker weer bellen want dat zou niet zo mogen zijn.

Je raadt het wellicht al. Het werd medio oktober. Ik had nog geen telefoontje, mailtje of schrijven ontvangen en ook een modem was nog steeds niet geleverd.
Dus ik deed wat ik volgens de laatst gesproken medewerker zeker moest doen: bellen!

De medewerkster die ik nu aan de telefoon had melde mij dat er weer vertraging was opgetreden maar dat ik nog diezelfde week of de week er op een brief kon verwachten met daarin een planning voor de aansluitingen. Dit vond ik een beetje vreemd en ik vroeg haar waarom mij enkele weken werd gemeld dat er telefonisch contact met mij zou worden opgenomen voor een afspraak voor het plaatsen van een modem en ik nu ineens op een brief met een "planning" moet gaan wachten. Hierbij heb ik aangegeven dat ik gezien de naderende afsluitdatum van mijn huidige provider toch graag wat meer zekerheid zou willen hebben dan een toezegging dat ik per briefpost een planning zou ontvangen. Hierop melde zij mij dat ze haar best voor mij wilde doen om een en ander voor mij uit te zoeken maar dat ze geen garanties kon geven. Ik gaf aan dat er begrip voor had dat ze niets kon garanderen maar het wel op prijs zou stellen als ze een en ander voor mij zou willen proberen.

twee weken later (28-10-2010) had ik nog steeds niets gehoord. Geen brief en ook geen reactie van de medewerkster die mij had toegezegd om in ieder geval te kijken of ze iets voor mij zou kunnen betekenen. (je zou dan op zijn minst een telefoontje of mailtje verwachten met daarin de melding dat ze helaas niets kon doen)

Dus ik weer bellen met de dringende mededeling dat het nu allemaal wel erg lang duurt en dat mijn huidige abonnement binnen enkele dagen afloopt en ik dus graag zo snel mogelijk aangesloten wil worden en op zijn minst een datum wil horen.
De medewerker komt echter wederom met de melding dat er weer vertragingen zijn opgetreden en dat het nog wel enkele weken kon duren. Daarbij kwam ook nog eens de melding dat Glashart de schuldige partij was en dat ik maar contact met Glashart op moest nemen als ik een nauwkeurige planning wilde hebben dan de door Lijbrandt afgegeven "enkele weken".

Aangezien ik als klant in principe niet te maken heb met de partijen waar Lijbrandt mee samen werkt vond ik een vreemde gang van zaken. Maar gezien de haast heb ik toch maar besloten om contact op te nemen met Glashart. Maar je raadt het al. Hier werd ik weer doorverwezen naar Lijbrandt.

We zijn inmiddels eind oktober en over enkele dagen gaat de stekker uit mijn huidige verbinding en ik heb nog steeds geen verbinding. De huidige provider (Online) is overigens ook niet bereid om de opzegging nog even uit te stellen. Maar dat is een ander verhaal.

Nu ben ik doorgaans een geduldig persoon maar van dit soort praktijken begint mijn bloed toch echt langzaam te koken. Het feit dat ze de verbinding niet op kunnen leveren heb ik niet eens zoveel moeite mee. Dat is gewoon jammer.

Maar doordat Lijbrandt niet met haar klanten communiceert heb ik straks een probleem. Meest storende is nog dat ze je lokken met een mooi pakket. Tijdens het bestelprocess op de site word nergens gemeld dat het een product betreft wat nog niet actief is (en het dus eigenlijk een voorinschrijving is) En de postcode check meld tot op de dag van vandaag nog steeds vrolijk.

"Glasvezel beschikbaar op uw adres
Op uw adres kan een aansluiting op het Lijbrandt glasvezelnetwerk geleverd worden. U kunt zich nu aanmelden. Na de aanmelding maakt onze aannemer een afspraak met u voor het aansluiten van uw woning op het glasvezelnetwerk."

Nou mooi niet dus!

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: Lijbrandt/Glashart glasvezel word maar niet opgeleverd

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

Zeer bekend verhaal, in Almere gebeurt hetzelfde.
We hebben wel een brief gekregen met excuses voor de vertraging en de mededeling dat vanaf 15 oktober (eerste aanmeldingen al in mei) aangesloten gaat worden. "Afhankelijk van welke wijk, welke centrale en welke ingangsdatum u op heeft gegeven wordt u aangesloten"
Een brief van niks, want nu weten we nog niets, het kan net zo goed volgend jaar worden.
Verder blinkt Lijbrandt uit in het hanteren van radiostilte (de brief was het eerste levensteken in 4 maanden) en het negeren van e-mails met opmerkingen en/of vragen hier over.
Op het forum http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... 1268773/97 lees je de ervaringen in Almere.

Lijbrandt noemt zichzelf supersonisch, maar maakt zich inmiddels volkomen belachelijk.
Gelukkig heb ik mijn oude provider nog niet opgezegd, en Lijbrandt is in onze wijk helaas de enige die een niet-KPN produkt levert, dus heb ik, geheel tegen mijn natuur in, ze nog steeds niet vertelt mijn aanvraag maar in hun ..... te steken.
De lol van een mooi nieuw produkt is er inmiddels wel behoorlijk af :twisted:

eversteegt
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 sep 2010 21:48

Re: Lijbrandt/Glashart glasvezel word maar niet opgeleverd

Ongelezen bericht door eversteegt »

Inderdaad. Zeer herkenbaar! Misschien, in het geval dat Radar hier iets mee zou willen doen, even wat achtergrond en een stukje chronologie (vanuit mij als Almeerder) gezien.

Gemeenten/gebieden die aangesloten worden op "Fiber to the Home" worden in 95% van de gevallen door Glashart, een werknaam van Reggefiber en KPN, 'verglaasd'. In de meeste gevallen wordt het 'belichten' (beheer) van de vezels en apparatuur door één van de twee volgende partijen gedaan:

* KPN, met een aanbod met een Experiabox als (meestal verplichte) router en een Motorola 1960/1910 kastje voor televisie. Eigenlijk precies hetzelfde product als "Interactieve TV" wat KPN ook via ADSL aanbiedt! Alleen dan met sneller internet Met name kenmerkend is dat er GEEN analoge TV en Radio mogelijk is. Dit is de vorm die (met name aangeboden door KPN zelf) onlangs zo negatief in TROS Radar was.

* Reggefiber, met de keuze voor de consument om een eigen router uit te zoeken. Analoge TV, FM en IPTV worden door "Glashart Media" aangeboden. Kenmerkend is vooral dat de kwaliteit van de televisie uitmuntend is omdat aan het signaal dat de consument op de TV te zien krijgt NIET gesleuteld is. Maximale bandbreedte dus.

Als een ISP als Tweak, Plinq, KickXL of Concepts ICT glasvezel diensten wil leveren, dan zitten ze in het gebied waar ze dat willen doen vast aan de manier van dienstenlevering van één van de twee genoemde wholesale aanbieders.

In mijn woonplaats, Almere, is KPN de hoofdzakelijke netwerkleverancier. Dit is in ieder geval voor Almere Stad en Almere Haven zo. In Almere Buiten liggen een par wijken die onder beheer van Reggefiber vallen.
Via mijn ISP, Tweak, kan ik gelukkig wel een andere router krijgen maar ik heb, door KPN, niet de mogelijkheid om analoge TV te nemen of om de veel betere beeldkwaliteit van Glashart Media te mogen genieten.

Nou is Lijbrandt de eerste ISP in glasvezelland die deze 'tweedeling' in netwerken doorbreekt! Met veel bombarie kondigden ze in het voorjaar van 2010 aan dat ze Analoge TV, DVB-C, FM en digitale IP-TV van Glashart Media gingen aanbieden in HEEL Almere! Dus eigenlijk het pakket wat andere ISP's alleen maar kunnen leveren als ze in Reggefiber gebied zitten, maar dan óók via het KPN netwerk.

Op 8 juli 2010 was er in Almere een grootse commercieel getinte "informatie avond" over de prachtige diensten die Lijbrandt vanaf 1 oktober in Almere zou gaan leveren.

En ik moet zeggen: In potentie zijn de diensten die Lijbrandt kan leveren inderdaad prachtig! Ookal ben ik bijzonder tevreden over mijn ISP ( "Tweak", n.b. een Almeerse provider ), ik wil gewoon van de middelmatige IPTV kwaliteit en trage settopbox van KPN af!!!! Bovendien wil ik de vrijheid om andere apparaten en fm-tuners gewoon te kunnen blijven gebruiken met een analoog signaal.

Met pijn in m'n hart heb ik dan ook besloten om weg te gaan bij Tweak en me inte schrijven bij Lijbrandt. Dit heb ik in Augustus 2010 in gang gezet. Bij mij speelt ook nog mee dat ik dus van Glasvezelaanbieder X overstap naar Glasvezelaanbieder Y. Maar Lijbrandt verzekerde mij op de info avond dat overstappen geen probleem zou zijn!!!!

Nu, net als vele anderen in Almere maar OOK in andere KPN-plaatsen, weet ik nog niet veel meer dan een laf bevestigingsbriefje en nog een briefje over 'vertraging' en zo. In die excuusbrief over de vertraging spreekt men zelfs nog van een "ongekend succes qua aantal inschrijvingen". WEER commercieel dus, maar GEEN ENKELE info over wanneer men nou concreet een aansluiting denkt te realiseren! Ook over mijn aanstaande overstapperikelen wordt NIETS uitgezocht, ookal hebben meerdere servicedesk- en sales medewerkers dit al meerdere keren toegezegd.

Oftewel: Shame on you, Lijbrandt! Wel met grote commerciele verkooppraat komen maar NIET met concrete data of zelfs maar een indicatie! Jullie laten je potentiele klanten gewoon in het onzekere zitten.

Iedereen zal begrijpen dat het even kan duren en dat het niet zo is dat in oktober ineens 2000 klanten aangesloten kunnen worden. Maar kom dan met een GLOBALE indicatie! Wordt het november? December? Of pas volgend jaar zomer???

In dat geval kan ik net zo goed nog even afwachten of het Tweak misschien ook lukt om via die nieuwe leveringsoptie binnen KPN diensten aan te bieden...Ookal is daar ook niet altijd alles koek en ei wat betreft communicatie, ze geven je in ieder geval nog enigszins het idee naar je te luisteren en denken ook mee via eerder genoemd forum.

Ik hoop dat mensen wat hebben aan dit (ietwat uitgebreide) verhaal....

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: Lijbrandt/Glashart glasvezel word maar niet opgeleverd

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

Ik hoop dat mensen wat hebben aan dit (ietwat uitgebreide) verhaal....
Dat denk ik wel, het is duidelijk.

Inmiddels heb ik Lijbrandt een mailtje gestuurd om ze te feliciteren dat ze inmiddels ook een plekje op dit forum hebben veroverd en ze gelijk even gevraagd alsnog te reageren op twee e-mails van mij die ze inmiddels al weken gewoon negeren.

Het lijkt UPC wel, daar stond ook jaren de (al dan niet digitale) papierversnipperaar direct achter de brievenbus :lol:

eversteegt
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 sep 2010 21:48

Re: Lijbrandt/Glashart glasvezel word maar niet opgeleverd

Ongelezen bericht door eversteegt »

Thanks :). Ook hier worden e-mails genegeerd.

Lijbrandt maakt hier meteen dezelfde kapitale fout die zo veel andere bedrijven ook maken m.b.t. service...

In plaats dat ze "klagende, vasthoudende, klanten" zien als een teken dat die klanten blijkbaar graag diensten van ze willen afnemen (positief dus), besluiten ze maar gewoon stil te zwijgen tot de klanten niet meer piepen.

Well, news for you, Lijbrandt: "Een stil geworden klant is een vertrekkende klant".

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: Lijbrandt/Glashart glasvezel word maar niet opgeleverd

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

eversteegt schreef:Thanks :). Ook hier worden e-mails genegeerd.

Lijbrandt maakt hier meteen dezelfde kapitale fout die zo veel andere bedrijven ook maken m.b.t. service...

In plaats dat ze "klagende, vasthoudende, klanten" zien als een teken dat die klanten blijkbaar graag diensten van ze willen afnemen (positief dus), besluiten ze maar gewoon stil te zwijgen tot de klanten niet meer piepen.

Well, news for you, Lijbrandt: "Een stil geworden klant is een vertrekkende klant".
Misschien in sommige gevallen zelfs een "ex aanstaande" klant aangezien er in Almere zelfs nog geen aansluiting opgeleverd is en men dus alleen nog maar aanmeldingen heeft en geen echte klanten.
Scheelt, hoeven ze ook het eerste jaar niet uit te zitten. (of Lijbrandt moet na oplevering ineens een heel ander gezicht laten zien?)

eversteegt
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 sep 2010 21:48

Re: Lijbrandt/Glashart glasvezel word maar niet opgeleverd

Ongelezen bericht door eversteegt »

Vooral dat laatste is inderdaad een probleem.

Als dit gebrek aan communicatie een voorteken is voor het serviceniveau nadat je eenmaal bent aangesloten, dan hoop ik dat er na het aansluiten NOOIT storingen of andere problemen voor zullen komen.

Want waarom kan men nu niet alvast gewoon een simpele communicatie verzorgen? In het begin reageerden ze overigens nog wel snel op e-mail. Maar toen ik met moeilijke vragen kwam was het ineens afgelopen....

Overigens, in Almere zijn inmiddels de "eerste orders naar de aannemer ingeschoten". Alleen de persoon op bovenstaand forum, waarvan zeker is dat hij bij die eerste batch zit, heeft hier wel een brief over ontvangen maar nog steeds geen enkel bericht van een aannemer.

Chocka
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 mei 2006 19:57

Re: Lijbrandt/Glashart glasvezel word maar niet opgeleverd

Ongelezen bericht door Chocka »

CodeKloppert schreef:We zijn inmiddels eind oktober en over enkele dagen gaat de stekker uit mijn huidige verbinding en ik heb nog steeds geen verbinding. De huidige provider (Online) is overigens ook niet bereid om de opzegging nog even uit te stellen.
Mijn oma zei altijd gooi nooit je oude schoenen weg voordat je nieuwe hebt. Dus om nu de druk bij Lijbrandt op te voeren, omdat jij niet zo slim bent geweest om alvast je huidige op te zeggen, daar is Lijbrandt niets te verwijten.

Anderzijds is het vandaag de dag schijnbaar het makkelijkste als je BN bent ala Youp van 't Hek, daarmee is men dan wel bang imagoschade op te lopen en kan er wel gecommuniceerd worden. Voor rest kan het ze toch niets schelen!!!

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: Lijbrandt/Glashart glasvezel word maar niet opgeleverd

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

Mijn oma zei altijd gooi nooit je oude schoenen weg voordat je nieuwe hebt. Dus om nu de druk bij Lijbrandt op te voeren, omdat jij niet zo slim bent geweest om alvast je huidige op te zeggen, daar is Lijbrandt niets te verwijten.
In dat opzicht niet, dat is een gok die ts genomen heeft, maar wel en gok die gebaseerd was op de indruk die Lijbrandt wekt met haar mailing en postcodecheck.
Ook ik had bij mijn aanmelding in juni de stellige indruk dat ik ergens in juli aangesloten zou gaan worden.
Lange tijd hoor je niets, je informeert zelf maar eens en hoort dan pas dat ze nog niet eens operatief zijn, maar dat ze na de bouwvak gaan beginnen, weer later hoor je (niet van hen zelf) dat het oktober wordt, inmiddels is de laatste werkdag in oktober verstreken en de eerste klant moet nog aangesloten worden.
Op een simpele vraag hoe dan de planning is, of onze wijk zelfs dit jaar nog aan de beurt is krijg je niet eens meer antwoord.

De hele gang van zaken verdient niet de schoonheidsprijs, ze communiceren niet, ze negeren elke e-mail met vragen of kritiek.
Op de introductie avond had de directeur mooie verhalen, ze zouden alles wel eens anders doen en wilden daarmee een groot percentage van de glasvezelaansluitingen in Almere als klant winnen.
Iets wat goed zou kunnen omdat er een grote groep mensen is die niets meer met KPN of KPN producten te maken wil hebben, en dan zijn ze in het grootste deel van Almere de enige optie.

Helaas lijken ze in deze fase geen haar beter dan KPN of UPC.

Chocka
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 mei 2006 19:57

Re: Lijbrandt/Glashart glasvezel word maar niet opgeleverd

Ongelezen bericht door Chocka »

CaptainSlow schreef:Helaas lijken ze in deze fase geen haar beter dan KPN of UPC.
Het maakt toch allemaal niets meer uit, klant is allang geen koning meer. Winstmaximalisatie en bonussen zijn belangrijker voor de bedrijfsvoering dan tevreden klanten.

Ik kreeg in 2000 te horen dat ik dat glasvezel kon krijgen, wat uiteindelijk ruim 2.5 jaar geduurd heeft totdat het er daadwerkelijk was. Ik kwam vorig jaar in Almere wonen en kon aldaar ook glasvezel krijgen, maar per saldo heeft dat ruim een jaar geduurd. En in beide gevallen was er van communicatie geen sprake.

Het hoort niet zo te zijn, maar je legt je er maar bij neer. Het boeit die bedrijven werkelijk niets meer, dus wat wij ook roepen; bellen; schrijven of mailen, er veranderd toch niets en dat is mij de laatste tien jaar al zo opgevallen. Men kijkt alleen naar de grote getallen en ben jij er niet blij mee dan ga je toch naar een ander. Maar helaas het gras is nergens meer groen.

deboer43
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 nov 2010 09:56

Re: Lijbrandt/Glashart glasvezel word maar niet opgeleverd

Ongelezen bericht door deboer43 »

Ik heb precies dezelfde ervaring, ook in Leeuwarden.
Gister langs geweest bij het informatiepunt van Glashart. Men gaf aan dat dit een veelgehoorde klacht is. Er werd aangegeven dat Lijbrandt vanaf 1 december zou gaan starten met aansluiten. Helaas geeft mij dat erg weinig vertrouwen, als heel Leeuwarden vanaf deze datum aangesloten gaat worden mag ik blij zijn als ik voor de zomer mijn aansluiting gerealiseerd heb.

Helaas is KPN zoals door eversteegt aangeven geen interessant alternatief. Ik heb dus geen keus dan af te wachten.

Voor degenen die er helemaal klaar mee zijn: Je kan het contract ontbinden door een ondertekende (en wellicht aangetekende) brief naar Lijbrandt te sturen. Er werd mij verteld dat er niet moeilijk gedaan wordt het contract op te zeggen.

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: Lijbrandt/Glashart glasvezel word maar niet opgeleverd

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

Er werd mij verteld dat er niet moeilijk gedaan wordt het contract op te zeggen.
Ik vraag me af of er al sprake is van een contract, of van een aanmelding, en of daar juridisch verschil in zit.
Lijbrandt schermt er mee dat je contract pas ingaat op het moment dat de aansluiting werkend opgeleverd wordt.
Zou het "contract" al gelden vanaf moment van aanmelding, dan zou er voor mij al bijna een half jaar opzitten, maar ik ga er van uit dat het jaar van het contract pas ingaat op moment van oplevering.

Hoe kan een nieuwe provider, die zich nog helemaal moet bewijzen zichzelf al zo laten afgaan??

bensweblog
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 nov 2010 09:22

Re: Lijbrandt/Glashart glasvezel word maar niet opgeleverd

Ongelezen bericht door bensweblog »

Beste (teleurgestelde) Lijbrandt/Glashart klanten.
Sinds het voornemen om in mijn woonplaats tot de mogelijke aanleg van een glasvezelnetwerk te komen schrijf ik bijna dagelijks artikelen over glasvezel, de techniek daarachter, over Reggefiber/ Glashart en providers als Lijbrandt, KPN etc etc.

Ik ben een groot voorstander van de aanleg en verspreiding van het open glas- vezelnetwerk zoals Reggefiber dit in ons land voor ogen staat maar volg anderzijds de ontwikkelingen zeer kritisch. De telecomsector als geheel staat immers niet als de meest betrouwbare te boek. Een belangrijk aandachtsgebied binnen het weblog is dat van eerlijk en betrouwbaar zijn, je beloftes nakomen, potentiële klanten goed voorlichten en dus niet misleiden en ga zo maar door. Ik zou zeggen lees het blog om een idee te krijgen. http://glasvezelnetwerkaalten.blogspot.com/.

De wijze van werken en voorlichten (of het gebrek daaraan) van Reggefiber/ Glashart en Lijbrandt (Powered door Glashart) is regelmatig onderwerp van een artikel geweest. Als ik denk dat iets onduidelijk is of niet goed zit dan vraag ik de betrokken personen van Reggefiber/Lijbrandt om een reactie. In mijn woonplaats hebben ook veel Ja-zeggers (wij willen glasvezel) zich aangemeld bij Lijbrandt. Nu ik op diverse fora waaronder Tweakers, Tros Radar en Kassa lees dat er kennelijke de nodige leverings- en communicatieproblemen zijn of worden ervaren heb ik dan ook de directie van Reggefiber gemeld daarover een artikel te gaan schrijven en gevraagd om te reageren. Gevraagd is of de genoemde problemen worden herkend en herkend, of deze beperkt zijn tot Almere en Leeuwarden of ook elders (gaan) voorkomen en dergelijke.

De algemeen directeur van Reggefiber Bert Nijboer heeft inmiddels gebeld en aangegeven op korte termijn met een reactie te komen. Deze zal op het weblog worden verwerkt. Wordt dus vervolgd.

eversteegt
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 sep 2010 21:48

Re: Lijbrandt/Glashart glasvezel word maar niet opgeleverd

Ongelezen bericht door eversteegt »

Ben zeker heel benieuwd!!!!!

Inmiddels kan ik overigens melden dat in Almere de eerste aanmelders op Lijbrandt worden aangesloten (of hier iig een poging toe gedaan wordt). In ieder geval één lid van het tweakers.net forum heeft al monteurs hiertoe op bezoek gehad.

Ach en Lijbrandt is inderdaad niet de enige. In Enschede wachten al maanden mensen op een R+ abonnement van Tweak. Wachten, want Reggefiber loopt achter met het geschikt maken van de Area-pop's hiervoor. Ook daar heeft Tweak lange tijd niets van zich laten horen, tot het moment dat alle 'wachters' een doos Merci op de deurmat kregen :P. Dat is dan ook net het verschil tussen Tweak en Lijbrandt. Tweak trekt nog enigszins het boetekleed aan.

Lijbrandt, daarentegen, gaat in Almere ongebrijdeld door met adverteren. Wekelijks paginagrote advertenties in de "Almere Vandaag" en "Almere deze week".

Misschien is het goed om uw weblog artikel wat er gaat komen eens als ingezonden brief in deze kranten te plaatsen.

Het is toch belachelijk dat Lijbrandt nog een backlog van misschien wel honderden klanten weg te werken heeft maar ondertussen alweer nieuwe mensen in deze rij laat aansluiten.

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: Lijbrandt/Glashart glasvezel word maar niet opgeleverd

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

eversteegt schreef:Ben zeker heel benieuwd!!!!!


Lijbrandt, daarentegen, gaat in Almere ongebrijdeld door met adverteren. Wekelijks paginagrote advertenties in de "Almere Vandaag" en "Almere deze week".

Het is toch belachelijk dat Lijbrandt nog een backlog van misschien wel honderden klanten weg te werken heeft maar ondertussen alweer nieuwe mensen in deze rij laat aansluiten.
Tja. die klanten kunnen beter bij hen in de rij staan dan naar KPN gaan, dat zal de hele politiek erachter wel zijn. En ach, die paar "zeurpieten" zoals wij die misschien de rij verlaten :(

bensweblog
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 nov 2010 09:22

Re: Lijbrandt/Glashart glasvezel word maar niet opgeleverd

Ongelezen bericht door bensweblog »

Lijbrandt en Glashart. "Het spijt ons"

We zijn een stap verder. Lijbrandt en Glashart erkennen gemaakte fouten en hebben toegezegd het veel beter te (gaan) doen. Een hele stap waar je waardering voor op kunt brengen. Er zijn immers leveranciers die erg veel moeite hebben om zoiets toe te geven. Lees hier http://glasvezelnetwerkaalten.blogspot. ... t-ons.html de actuele info.

deboer43
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 nov 2010 09:56

Re: Lijbrandt/Glashart glasvezel word maar niet opgeleverd

Ongelezen bericht door deboer43 »

Als of de duivel er mee speelt... Ik ben net gebeld voor een afspraak. Volgende week komen ze langs. Helemaal goed.

eversteegt
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 sep 2010 21:48

Re: Lijbrandt/Glashart glasvezel word maar niet opgeleverd

Ongelezen bericht door eversteegt »

Yep, in Almere komt het aansluiten nu ook lekker op gang :)

Alleen helaas voor mij niet :(. Ondanks dat ik ze al maanden bestook met vragen over een overstap vanaf KPNGlasvezel en of het mss verstandig is als ik al vast wat eerder m'n oude provider op zou zeggen, hebben ze het voor elkaar gekregen om er NU pas achter te komen dat er nog een andere provider op m'n lijn zit :(.

Verder is het nog bekend dat overstappen van glas->glas nu nog rond de 3 weken (21 dagen) 'downtime' inhoudt (die ik verwacht te gaan overbruggen met een tijdelijke, maandelijks opzegbare, ADSL-lijn + ned. 1, 2 en 3 via Digitenne).

Oftewel, verre van netjes dat ze nergens over hebben gecommuniceerd met me :(. Nu wordt iedereen aangesloten en moet ik nog dit hele circus door.


Verder nog een belangrijk punt: Lijbrandt claimt de IPTV signalen van Glashart Media (en het NOB/Technicolor) aan te bieden. Deze signalen geven een significant scherper en gedetailleerd beeld omdat je de beelden binnen krijgt zoals ze de zendstraten van de Publieke omroep, RTL en SBS verlaten.

Maar HELAAAS..... in de gebieden waar KPN de netwerk operator is heeft Lijbrandt het in hun hoofd gehaald om de erg slechte IPTV signalen van KPNGlasvezel te gebruiken (omdat die toch al door komen in de wijkcentrales). Dit houdt, net als bij KPNGlasvezel, in dat je een beeldkwaliteit krijgt die net iets beter is dan die van Digitenne maar daar houdt het dan ook op.

Dus voor mensen die gewoon voornamelijk TV willen kijken: Denk nog even na voordat je een IPRTV abonnement afsluit bij Lijbrandt. Het is net zo slecht als KPNGlasvezel. Je kan het beter, als je TV dat ondersteunt, houden bij het digitale basispakket dat over je coax aansluiting van Lijbrandt heen komt. Dat heeft wél goede kwaliteit omdat het niet door KPN vernaggeld is tot ADSL-kwaliteit.

Uphoff
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 nov 2010 15:01

Re: Lijbrandt/Glashart glasvezel word maar niet opgeleverd

Ongelezen bericht door Uphoff »

Mijn eerste ervaring met Lijbrandt is ook niet best. Dom van zo'n bedrijf, ze trekken hun naam van meet af aan zelf door het slijk met zo'n beroerde service:

In juni is de glasvezelaansluiting in mijn huis gerealiseerd. In september was mijn wijk 'klaar voor activering' oid. Begin oktober via Lijbrandt een abonnement voor internet, telefonie en tv geregeld. Al snel ontving ik een bevestiging en de mededeling dat de monteur zou bellen voor een afspraak. Alles zag er prima uit...

Na 4 weken werd ik ongeduldig en heb ik maar eens gebeld. Na 3 kwartier in de wacht de hoorn minder vrolijk neergelegd. Mailtje gestuurd, nooit antwoord otvangen. Weer gebeld, na half uur in wachtrij maar opgehangen. Nog een mail, nooit antwoord. Nog een paar keer bellen mailen en wachten, weer niets.

Naar de Lijbrandtshop hier in Houten gegaan. Daar werd mij op wat nerveuze toon verzekerd dat binnen een a twee weken de monteur zou komen. Na 3 weken nog niemand gezien. Weer een mail, weer niets terug. Weer gebeld, maar nu bewust met een foute keuze in het menu (nieuwe klant). De beste man aan gene zijde uitgelegd dat ik inmiddels toch aardig sjagrijnig werd en dat er nu eens wat moest gebeuren. Hele relaas uitgelegd, hij kon mij niet helepen maar zou er voor zorgen dat ik teruggebeld werd.

Dat was 5 dagen geleden...

Tjongejonge wat kan ik dit soort 'service' toch missen als kiespijn.

mmichel
Berichten: 220
Lid geworden op: 14 mar 2009 20:21

Re: Lijbrandt/Glashart glasvezel word maar niet opgeleverd

Ongelezen bericht door mmichel »

http://glasvezelnetwerkaalten.blogspot. ... t-ons.html

Dan zal het bovenstaande ook een loos gebaar zijn. We noemen dit ook wel TIJD rekken!
Indien ik meneer Uphoff was zou ik de dienst per omgaande opzeggen. Geloof maar niet, dat het beter gaat worden na de aansluiting.
Gewoon collectief de zaak opzeggen.
Indien je je *TOEKOMSTIGE* klanten al zo laat zwemmen dan zou ik persoonlijk het niet eens meer willen weten wat er gebeurd indien je *KLANT BENT* en betaald voor deze ongein.

Je maakt mij niet wijs dat deze spijtbetuiging oprecht is. De leidinggevenden en deze directeur weten HEEL GOED wat er speelt.

Vooralsnog heeft het niets te maken met miscommunicatie en informatievoorziening, het is een regelrecht drama!

Na 3 weken nog niemand gezien. Weer een mail, weer niets terug. Weer gebeld, maar nu bewust met een foute keuze in het menu (nieuwe klant). De beste man aan gene zijde uitgelegd dat ik inmiddels toch aardig sjagrijnig werd en dat er nu eens wat moest gebeuren. Hele relaas uitgelegd, hij kon mij niet helepen maar zou er voor zorgen dat ik teruggebeld werd.

Dat was 5 dagen geleden...
Wegwezen daar, dat gaat echt niet beter worden! Dit is pure minachting voor je klanten!

Gesloten