Mailadres zoon binnen dezelfde provider (Ziggo) overzetten

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Aygulf
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Mailadres zoon binnen dezelfde provider (Ziggo) overzetten

Ongelezen bericht door Aygulf »

16again schreef:
16 apr 2023 20:39
Ruud.A schreef:
16 apr 2023 20:17
Als het niet kan, dan kan het niet.
Als het niet kan, dan wil men het niet.
Dat is niet onze ervaring met Ziggo. Het kan ook zijn omdat zoon bij Ziggo een ander (eigen) klantnummer heeft het daardoor niet mogelijk is om een mailadres van een andere klant met ander klantnummer (want dit is nu wel het geval) "over te nemen".

bupaul
Berichten: 110
Lid geworden op: 19 jul 2010 11:32

Re: Mailadres zoon binnen dezelfde provider (Ziggo) overzetten

Ongelezen bericht door bupaul »

Het e-mailadres en is gekoppeld aan het hoofdaccount en is een extra e-mailadres met voor Ziggo dezelfde gegevens.
Eigenlijk is het dus een alias e-mailadres.
Dat is de reden waarom het niet overgezet kan worden. Wij gebruiken het als verschillend maar voor Ziggo is het hetzelfde.
Ik zou als zoon een provider onafhankelijk e-mailadres aanmaken.
bv Google of veiliger Proton mail. Kun je altijd overal mee nemen.
Het enig wat hij verder moet doen is doorgeven dat hij een ander e-mailadres heeft.

bupaul
Berichten: 110
Lid geworden op: 19 jul 2010 11:32

Re: Mailadres zoon binnen dezelfde provider (Ziggo) overzetten

Ongelezen bericht door bupaul »

snuffel1 schreef:
17 apr 2023 13:02
Het aangemaakte e-mail adres is één van de aliassen die u voor uw zoon aangemaakt heeft en komt dus op uw account binnen. Misschien is het mogelijk die alias te verwijderen en door uw zoon op zijn eigen account als alias weer aan te maken.
Maar dan kan hij niet dezelfde naam gebruiken omdat die nog een paar jaar in de boeken staat als alias. (Wel mail ontvangen maar niet meer versturen).
Makkelijker is een eigen ander adres aan te maken.

bupaul
Berichten: 110
Lid geworden op: 19 jul 2010 11:32

Re: Mailadres zoon binnen dezelfde provider (Ziggo) overzetten

Ongelezen bericht door bupaul »

Onkruid71 schreef:
16 apr 2023 22:55
rwolters schreef:
16 apr 2023 22:40
Onkruid71 schreef:
16 apr 2023 21:09
Ik denk dat dit in de categorie "niet willen" valt.
Heb je enig idee hoe BSS systemen bij dit soort netwerken in elkaar zitten?
Ik weet niet hoe dat systeem in elkaar zit nee, maar vroeger was het ook niet zo moeilijk om email adressen aan accounts te koppelen.
Koppelen ja. Maar dit gaat over het adres op een andere naam zetten. Niet hetzelfde

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Mailadres zoon binnen dezelfde provider (Ziggo) overzetten

Ongelezen bericht door alfatrion »

JozJan schreef:
17 apr 2023 12:43
Ik snap je punt, maar dat dat technisch onmogelijk zou zijn, ook naar een andere provider, is echt onzin.
Een @ziggo.nl e-mailadres kun je niet meenemen naar een andere provider. Je zou de mails wel kunnen doorsturen, maar zitten ook abonnementskosten aan vast. Wat natuurlijk wel kan is het meenemen van een domein naar een andere provider, maar ik denk dat Ziggo niet wil dat hun domein wordt verhuist.
bupaul schreef:
17 apr 2023 18:04
Maar dan kan hij niet dezelfde naam gebruiken omdat die nog een paar jaar in de boeken staat als alias. (Wel mail ontvangen maar niet meer versturen).
Het is mogelijk om e-mails te versturen met welk e-mailadres dan ook.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Mailadres zoon binnen dezelfde provider (Ziggo) overzetten

Ongelezen bericht door 16again »

JozJan schreef:
17 apr 2023 12:43
16again schreef:
17 apr 2023 09:33
Natuurlijk kun je een @ziggo.nl email adres niet meenemen naar een andere provider. Het gedeelte achter de apestaart bepaalt immers op wiens mailserver je uitkomt.
Maar hier betreft het een wijziging binnen @ziggo.nl. Er hoeft eigenlijk niet eens iets aan de mail server gewijzigd te worden, mail adres dient alleen overgezet te worden naar een ander bovenliggend primair account.
Ik snap je punt, maar dat dat technisch onmogelijk zou zijn, ook naar een andere provider, is echt onzin. Het is geen 1998 meer. En btw: als het intern mogelijk zou zijn dan extern ook, doorsturen is doorsturen.
Voor doorsturen naar een andere provider is een email adres nodig bij die andere provider.
En hoe wil je mailen als een @ziggo.nl adres vanuit die andere provider? Dat is spoofing, en zo kom je slecht door spamfilters heen

JozJan
Berichten: 1024
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Mailadres zoon binnen dezelfde provider (Ziggo) overzetten

Ongelezen bericht door JozJan »

alfatrion schreef:
17 apr 2023 18:29
Een @ziggo.nl e-mailadres kun je niet meenemen naar een andere provider. Je zou de mails wel kunnen doorsturen, maar zitten ook abonnementskosten aan vast. Wat natuurlijk wel kan is het meenemen van een domein naar een andere provider, maar ik denk dat Ziggo niet wil dat hun domein wordt verhuist.
16again schreef:
17 apr 2023 19:36
Voor doorsturen naar een andere provider is een email adres nodig bij die andere provider.
En hoe wil je mailen als een @ziggo.nl adres vanuit die andere provider? Dat is spoofing, en zo kom je slecht door spamfilters heen
Wat jullie zeggen is helemaal waar. Is ook niet mijn punt. Want je maakt mij echt niet wijs dat het niet mogelijk zou zijn om portabiliteit van emailadressen mogelijk te maken. Maar niemand heeft er (ooit) in willen investeren en het is ook niet wettelijk afgedwoningen. En langzamerhand wordt email steeds minder relevant, dus dat gaat ook niet meer gebeuren.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Mailadres zoon binnen dezelfde provider (Ziggo) overzetten

Ongelezen bericht door Moneyman »

JozJan schreef:
18 apr 2023 08:24
Want je maakt mij echt niet wijs dat het niet mogelijk zou zijn om portabiliteit van emailadressen mogelijk te maken. Maar niemand heeft er (ooit) in willen investeren en het is ook niet wettelijk afgedwoningen.
Best logisch ook toch? Waarom zou het afgedwongen moeten worden of erin geïnvesteerd moeten worden dat het mogelijk wordt om een Ziggo-adres bij KPN onder te brengen? Lijkt me een niche-wens, en niet in het belang van zowel de aanbieder als het overgrote deel van de abonnees (die wel de kosten op hun bord zouden krijgen).

Wil je een mailadres wat niet provider-afhankelijk is, zodat je dat niet kwijt raakt bij een eventuele wissel: kies daar dan gewoon voor. Geen investeringen voor nodig.

JozJan
Berichten: 1024
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Mailadres zoon binnen dezelfde provider (Ziggo) overzetten

Ongelezen bericht door JozJan »

Ja, dat snap ik, er zijn ook andere mogelijkheiden. Ik heb het zelf gehad, een emailadres dat ik echt al jaaaren gebruikte, maar dus niet kon meenemen. Dat was nog een @home adres). Was toch heel prettig geweest als dat - net als een telefoonnummer - behouden zou kunnen blijven. Maar goed, kennelijk waren er inderdaad te weinig mensen die dit ook belangrijk vonden, anders was die wetswijziging (is meerdere keren aan de orde gekomen) er wel gekomen.
Overigens, de oplossing om een provider onafhankelijk mailadres te nemen (gmail etc) heeft natuurlijk ook zo zijn nadelen.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Mailadres zoon binnen dezelfde provider (Ziggo) overzetten

Ongelezen bericht door angel1978 »

JozJan schreef:
18 apr 2023 08:46
Ja, dat snap ik, er zijn ook andere mogelijkheiden. Ik heb het zelf gehad, een emailadres dat ik echt al jaaaren gebruikte, maar dus niet kon meenemen. Dat was nog een @home adres). Was toch heel prettig geweest als dat - net als een telefoonnummer - behouden zou kunnen blijven. Maar goed, kennelijk waren er inderdaad te weinig mensen die dit ook belangrijk vonden, anders was die wetswijziging (is meerdere keren aan de orde gekomen) er wel gekomen.
Overigens, de oplossing om een provider onafhankelijk mailadres te nemen (gmail etc) heeft natuurlijk ook zo zijn nadelen.
Zoals?

Jerpauw
Berichten: 95
Lid geworden op: 21 feb 2012 20:39

Re: Mailadres zoon binnen dezelfde provider (Ziggo) overzetten

Ongelezen bericht door Jerpauw »

In de voorwaarden van Ziggo (wie leest ze niet) staat dat er maar weinig mogelijkheden zijn om een emailaccount over te zetten. Een daarvan is overlijden.

Maar wat ik me afvraag wat is het probleem nou eenmaal? Een mailaccount kan je altijd via Ziggo.nl/mail lezen en wachtwoord aanpassen kan via mijn Ziggo van de TS. Ik zie niet echt een probleem.
Wat wel kan is dat de ts het emailadres verwijdert, en na enige tijd kan het familielid weer een nieuw emailadres aanmaken. Dit werkt echter alleen als het een @ziggo.nl mailadres is en niet van een van de voorgangers.

Vroeger kon je wel mailadressen overzetten, tegenwoordig mede door fraude e.d. is dit niet meer mogelijk. (Ziggo wil dit niet meer)

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Mailadres zoon binnen dezelfde provider (Ziggo) overzetten

Ongelezen bericht door alfatrion »

JozJan schreef:
18 apr 2023 08:46
Overigens, de oplossing om een provider onafhankelijk mailadres te nemen (gmail etc) heeft natuurlijk ook zo zijn nadelen.
Of neem gewoon een domein af. Kosten 10 euro per jaar. Ik heb daarmee nu een opstelling waarbij ieder bedrijf zijn eigen e-mailadres krijgt en deze e-mailadressen allemaal gewhitelist zijn.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Mailadres zoon binnen dezelfde provider (Ziggo) overzetten

Ongelezen bericht door Moneyman »

JozJan schreef:
18 apr 2023 08:46
Overigens, de oplossing om een provider onafhankelijk mailadres te nemen (gmail etc) heeft natuurlijk ook zo zijn nadelen.
Zoals daar zijn?

PGros
Berichten: 1141
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Mailadres zoon binnen dezelfde provider (Ziggo) overzetten

Ongelezen bericht door PGros »

snuffel1 schreef:
18 apr 2023 15:23
Een alias is een fictief e-mail adres die eigenlijk niet bestaat behalve in het thuisnetwerk.
Natuurlijk bestaat dat e-mail adres wel echt. Anders zou je hem niet overal kunnen gebruiken.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Mailadres zoon binnen dezelfde provider (Ziggo) overzetten

Ongelezen bericht door 16again »

snuffel1 schreef:
18 apr 2023 15:23
De zoon heeft ook een contract van Ziggo met een eigen hoofdaccount en kan als de vader zijn alias e-mail adres ongedaan maakt in mijn mening die alias onder zijn hoofdaccount weer aanmaken.
Dat is wel juist.
Maar hoe lang duurt het voordat oude alias hergebruikt kan worden door de andere account eigenaar? Dat kan zo maanden duren

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Mailadres zoon binnen dezelfde provider (Ziggo) overzetten

Ongelezen bericht door alfatrion »

PGros schreef:
18 apr 2023 15:37
snuffel1 schreef:
18 apr 2023 15:23
Een alias is een fictief e-mail adres die eigenlijk niet bestaat behalve in het thuisnetwerk.
Natuurlijk bestaat dat e-mail adres wel echt. Anders zou je hem niet overal kunnen gebruiken.
Een alias is een e-mail adres waar geen inbox voor is aangemaakt en waarvoor de e-mail door de SMTP server dus wordt doorgezonden.
http://ibgwww.colorado.edu/~lessem/psyc ... /aliasing/

jochemd
Berichten: 144
Lid geworden op: 17 feb 2022 20:47

Re: Mailadres zoon binnen dezelfde provider (Ziggo) overzetten

Ongelezen bericht door jochemd »

JozJan schreef:
18 apr 2023 08:24
Wat jullie zeggen is helemaal waar. Is ook niet mijn punt. Want je maakt mij echt niet wijs dat het niet mogelijk zou zijn om portabiliteit van emailadressen mogelijk te maken. Maar niemand heeft er (ooit) in willen investeren en het is ook niet wettelijk afgedwoningen.
Volgens mij zijn ze op een best redelijk alternatief voor volledige portabiliteit uitgekomen.

Alleen gaat het gaat hier niet om een simpele verhuizing. OP wil een product dat hij nu krijgt opsplitsen en herverdelen over 2 accounts. Dus zelfs als volledige portabiliteit wettelijk geregeld was zou dat nog steeds de wens van OP niet oplossen want dan kon hij alleen al zijn adressen porteren en niet het product splitsen.

PGros
Berichten: 1141
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Mailadres zoon binnen dezelfde provider (Ziggo) overzetten

Ongelezen bericht door PGros »

Zonder inbox is het nog steeds een echt e-mail adres. (Wat is je e-mail adres? Ik heb een alias e-mailadres dus heb je niets aan en werkt alleen in ons thuisnetwerk. Zoiets?)
En de zoon kan het e-mail adres met eigen wachtwoord ophalen dus zal hij een eigen inbox hebben en is het niet eens een alias.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Mailadres zoon binnen dezelfde provider (Ziggo) overzetten

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik geeft niet aan dat een alias geen echt e-mailadres zou zijn.

Je het vier categorieën:
- E-mailadressen, die invalide zijn (bijvoorbeeld zonder @)
- E-mailadressen, waarvan de SMTP server e-mails weigert als je ze er naar toezend
- E-mailadressen, zonder een daaraan gekoppeld een inbox (alias)
- E-mailadressen, met daaraan gekoppeld een inbox

Hierop zijn uiteraard ook nog variaties mogelijk, zoals e-mailadressen waarvan de SMTP server de e-mails alleen aflevert als aan bepaalde criteria wordt voldaan, zoals het van adres, een spamfilter, een IP-adres, ect.. Alleen de eerste categorie zou ik geen echte e-mailadressen noemen, als is invalide een betere aanduiding.

Dit allemaal wel wat off-topic. Dus laten we terug naar Ziggo gaan.

JozJan
Berichten: 1024
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Mailadres zoon binnen dezelfde provider (Ziggo) overzetten

Ongelezen bericht door JozJan »

angel1978 schreef:
18 apr 2023 09:52
JozJan schreef:
18 apr 2023 08:46
Overigens, de oplossing om een provider onafhankelijk mailadres te nemen (gmail etc) heeft natuurlijk ook zo zijn nadelen.
Zoals?
Moneyman schreef:
18 apr 2023 13:38
Zoals daar zijn?
Je moet een account aanmaken bij (bv) Google, wat je ongewenst zou kunnen vinden ivm privacy. Het zijn vaak gratis diensten, niemand garandeert dat die aangeboden blijven worden (al dan niet gratis).
alfatrion schreef:
18 apr 2023 13:32
Of neem gewoon een domein af. Kosten 10 euro per jaar. Ik heb daarmee nu een opstelling waarbij ieder bedrijf zijn eigen e-mailadres krijgt en deze e-mailadressen allemaal gewhitelist zijn.
Ja, dat is natuurlijk een prima oplossing. Maar brengt kosten met zich mee. En het is denk ik niet iedereen gegeven dit goe din te richten.

Bovendien, dit zijn zaken die je dan voorafgaand aan het aanmaken van een emailadres (bij je provider) moet weten. Mijn persoonlijke teleurstelling kwam voort - net als bij TS denk ik - dat ik een prettig mailadres had, en dat dus graag had wilen behouden. Jammer dat dat niet mogelijk was, terwijl het technisch best had moeten kunnen. First world problems zullen we maar zeggen.

Plaats reactie