Mailadres zoon binnen dezelfde provider (Ziggo) overzetten

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
ger.vranken
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 apr 2023 19:51

Mailadres zoon binnen dezelfde provider (Ziggo) overzetten

Ongelezen bericht door ger.vranken »

Ik ben al heel lang klant bij Ziggo en heb daar 5 mailadressen actief, gekoppeld aan mijn account. Hieronder ook 2 mailadressen die mijn beide kinderen gebruiken.
Onze zoon woont inmiddels al een aantal jaren samen met een vriendin en is meteen zelf klant van Ziggo geworden. Het mailadres dat hij primair gebruikt is echter nog steeds aan mijn account bij Ziggo gekoppeld. We hebben nu geprobeerd dit mailadres te laten overplaatsen naar het account van onze zoon, maar dit kan volgens Ziggo niet. Hij kan wel mijn account overnemen, maar dat zou alleen maar meer problemen opleveren en kan niet de bedoeling zijn.
Ziggo volhardt echter en werkt verder niet mee om dit op te lossen.

Ruud.A
Berichten: 225
Lid geworden op: 29 jan 2023 19:34

Re: Mailadres zoon binnen dezelfde provider (Ziggo) overzetten

Ongelezen bericht door Ruud.A »

Als het niet kan, dan kan het niet.
Dan kunt u misschien nog vragen waaom het niet kan, maar daar houdt het dan mee op.

Kunt u dat adres niet laten blokkeren, zodat het onbruikbaar wordt, of opheffen?
Hij heeft nu immers een eigen adres.
Misschien nog een jaartje in gebruik houden, zodat u zeker weet dat niemand er nog mail naartoe stuurt.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Mailadres zoon binnen dezelfde provider (Ziggo) overzetten

Ongelezen bericht door 16again »

Ruud.A schreef:
16 apr 2023 20:17
Als het niet kan, dan kan het niet.
Als het niet kan, dan wil men het niet.

Ruud.A
Berichten: 225
Lid geworden op: 29 jan 2023 19:34

Re: Mailadres zoon binnen dezelfde provider (Ziggo) overzetten

Ongelezen bericht door Ruud.A »

En waarom zou men het niet willen, als het gewoon kan?

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Mailadres zoon binnen dezelfde provider (Ziggo) overzetten

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ik denk dat dit in de categorie "niet willen" valt.

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Mailadres zoon binnen dezelfde provider (Ziggo) overzetten

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Waarom neem hij niet gewoon een nieuw mail adres? Hoeft ook niet van Ziggo te zijn.

BL2
Berichten: 4841
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Mailadres zoon binnen dezelfde provider (Ziggo) overzetten

Ongelezen bericht door BL2 »

Ruud.A schreef:
16 apr 2023 21:03
En waarom zou men het niet willen, als het gewoon kan?
Uit oogpunt van veiligheid. Zomaar een mailadres "aan iemand anders geven" kan voor flinke problemen zorgen. Zowel voor Zigho zelf, maar ook voor de klant. Ziggo heeft daar terecht geen zin in.
Straks komt er een nieuwe rage, je mailadres effe overnemen....

PGros
Berichten: 1141
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Mailadres zoon binnen dezelfde provider (Ziggo) overzetten

Ongelezen bericht door PGros »

Laat de mail van het mailadres doorsturen naar het nieuwe adres van uw zoon.

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Mailadres zoon binnen dezelfde provider (Ziggo) overzetten

Ongelezen bericht door Nevyn »

Mijn zoon woont ook al jaren op zichzelf, zit zelf bij T mobile, maar gebruikt nog steeds het ziggo mail adres wat ík toentertijd voor hem heb gemaakt.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Mailadres zoon binnen dezelfde provider (Ziggo) overzetten

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Onkruid71 schreef:
16 apr 2023 21:09
Ik denk dat dit in de categorie "niet willen" valt.
Ik denk stiekem dat er aardig wat haken en ogen aanzitten. Ziggo kan namelijk niet bij de wachtwoorden en mogelijk moet eerst het ene mailadres verwijdert worden om dat bij een ander account aan te maken. Dan is alles kwijt.

Overigens zie ik het probleem niet om dat mailadres gewoon te blijven gebruiken, onafhankelijk van het account. Dat maakt helemaal niets uit.

Dit onderwerp geeft wel aan waarom je geen emailadres van de provider moet gebruiken en gewoon een universele aanbieder moet gebruiken, zoals bijvoorbeeld Gmail. Of nog beter, registreer een eigen website en gebruik daar een emailadres van.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Mailadres zoon binnen dezelfde provider (Ziggo) overzetten

Ongelezen bericht door rwolters »

Onkruid71 schreef:
16 apr 2023 21:09
Ik denk dat dit in de categorie "niet willen" valt.
Heb je enig idee hoe BSS systemen bij dit soort netwerken in elkaar zitten?

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Mailadres zoon binnen dezelfde provider (Ziggo) overzetten

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

rwolters schreef:
16 apr 2023 22:40
Onkruid71 schreef:
16 apr 2023 21:09
Ik denk dat dit in de categorie "niet willen" valt.
Heb je enig idee hoe BSS systemen bij dit soort netwerken in elkaar zitten?
Ik weet niet hoe dat systeem in elkaar zit nee, maar vroeger was het ook niet zo moeilijk om email adressen aan accounts te koppelen.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Mailadres zoon binnen dezelfde provider (Ziggo) overzetten

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Waar heb je dat gedaan dan?

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Mailadres zoon binnen dezelfde provider (Ziggo) overzetten

Ongelezen bericht door 16again »

rwolters schreef:
16 apr 2023 22:40
Onkruid71 schreef:
16 apr 2023 21:09
Ik denk dat dit in de categorie "niet willen" valt.
Heb je enig idee hoe BSS systemen bij dit soort netwerken in elkaar zitten?
betekent vast een config-schil om je mailserver heen, waardoor je niet eens meer een mailbox kan weggooien, om daarna opnieuw aan te maken.

Ruud.A
Berichten: 225
Lid geworden op: 29 jan 2023 19:34

Re: Mailadres zoon binnen dezelfde provider (Ziggo) overzetten

Ongelezen bericht door Ruud.A »

BL2 schreef:
16 apr 2023 22:00
Ruud.A schreef:
16 apr 2023 21:03
En waarom zou men het niet willen, als het gewoon kan?
Uit oogpunt van veiligheid. Zomaar een mailadres "aan iemand anders geven" kan voor flinke problemen zorgen. Zowel voor Zigho zelf, maar ook voor de klant. Ziggo heeft daar terecht geen zin in.
Straks komt er een nieuwe rage, je mailadres effe overnemen....
Dan kan het dus niet gewoon.

Kokka1
Berichten: 399
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: Mailadres zoon binnen dezelfde provider (Ziggo) overzetten

Ongelezen bericht door Kokka1 »

wat is het bezwaar als uw zoon het mail adres blijft gebruiken die aan uw account gekoppeld is eigenlijk?

JozJan
Berichten: 1024
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Mailadres zoon binnen dezelfde provider (Ziggo) overzetten

Ongelezen bericht door JozJan »

Tja, een emailadres overzeten is helaas niet mogelijk bij Ziggo (en voor zover ik weet ook niet bij andere providers). Ik heb het vorig jaar ook geprobeerd, helaas zonder succes.

Op zich is het vrij bizar dat dit nie tmogelijk is, technisch zou het best kunnen, net als je bij wisselen van aanbieder bijvoorbeeld je telefoonnummer kunt meenemen. Maar dat recht is in de Telecommunicatiewet vastgelegd, voor e-mailadressen (helaas) niet.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Mailadres zoon binnen dezelfde provider (Ziggo) overzetten

Ongelezen bericht door Cro »

JozJan schreef:
17 apr 2023 08:57
Tja, een emailadres overzeten is helaas niet mogelijk bij Ziggo (en voor zover ik weet ook niet bij andere providers). Ik heb het vorig jaar ook geprobeerd, helaas zonder succes.

Op zich is het vrij bizar dat dit nie tmogelijk is, technisch zou het best kunnen, net als je bij wisselen van aanbieder bijvoorbeeld je telefoonnummer kunt meenemen. Maar dat recht is in de Telecommunicatiewet vastgelegd, voor e-mailadressen (helaas) niet.
Van Ziggo naar Ziggo zou dat technisch gezien inderdaad mogelijk kunnen zijn, al dan niet met verlies oude mailbox (maar die kan je zelf natuurlijk wel exporteren).

Naar een andere provider kan dan technisch gezien weer niet, tenzij je enkel gaat doorsturen vanaf de oude provider. Met telefoonnummers is dat anders, die zijn vrijelijk te verhuizen van provider naar provider.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Mailadres zoon binnen dezelfde provider (Ziggo) overzetten

Ongelezen bericht door 16again »

JozJan schreef:
17 apr 2023 08:57
Op zich is het vrij bizar dat dit nie tmogelijk is, technisch zou het best kunnen, net als je bij wisselen van aanbieder bijvoorbeeld je telefoonnummer kunt meenemen. Maar dat recht is in de Telecommunicatiewet vastgelegd, voor e-mailadressen (helaas) niet.
Natuurlijk kun je een @ziggo.nl email adres niet meenemen naar een andere provider. Het gedeelte achter de apestaart bepaalt immers op wiens mailserver je uitkomt.
Maar hier betreft het een wijziging binnen @ziggo.nl. Er hoeft eigenlijk niet eens iets aan de mail server gewijzigd te worden, mail adres dient alleen overgezet te worden naar een ander bovenliggend primair account.

JozJan
Berichten: 1024
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Mailadres zoon binnen dezelfde provider (Ziggo) overzetten

Ongelezen bericht door JozJan »

16again schreef:
17 apr 2023 09:33
Natuurlijk kun je een @ziggo.nl email adres niet meenemen naar een andere provider. Het gedeelte achter de apestaart bepaalt immers op wiens mailserver je uitkomt.
Maar hier betreft het een wijziging binnen @ziggo.nl. Er hoeft eigenlijk niet eens iets aan de mail server gewijzigd te worden, mail adres dient alleen overgezet te worden naar een ander bovenliggend primair account.
Ik snap je punt, maar dat dat technisch onmogelijk zou zijn, ook naar een andere provider, is echt onzin. Het is geen 1998 meer. En btw: als het intern mogelijk zou zijn dan extern ook, doorsturen is doorsturen.

Maar goed, off topic verder want nu is het niet mogelijk bij Ziggo en dat gaat niet veranderen, zeker op korte termijn niet.

Plaats reactie