ODIDO incasseert onterechte boetes

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Gert-Jan N
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 feb 2024 10:59

ODIDO incasseert onterechte boetes

Ongelezen bericht door Gert-Jan N »

Begin december heb ik een nieuwe TV box gekregen en een mail met daarin de medeling dat ik de oude kon weggooien. Vervolgens kreeg ik op 14/2 een mail met de melding dat de oude TV box nog altijd niet was teruggezonden en dat ik daarom 90 euro boete zou krijgen. Inmiddels heb ik al drie mensen gesproken bij ODIDO die van alles beloofde (inclusief terugbellen) maar blijkbaar niet weten hoe je een belofte moet houden.
Ik heb de automatische incasso al terug laten boeken (boete werd gewoon geïncasseerd) en via chat/X/Facebook om een reactie gevraagd. U raadt het vast al. Hier hoor je ook niets meer van.
Graag zou ik horen hoe nu verder nog te handelen of moet ik gewoon hun reactie afwachten? Reageren op de toegestuurde mail heeft geen succes want als antwoord krijg ik dan dat deze niet wordt gelezen.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: ODIDO incasseert onterechte boetes

Ongelezen bericht door Seinhuis »

U hebt uw geld terug, dus voor nu kunt u niks doen. Bewaar uw mail goed. En controleer uw afschriften goed.

Mocht u een rekening of problemen krijgen, neem dan contact op met uw rechtsbijstandverzekering of met www.juridischloket.nl. U kunt dan naar www.degeschillencommissie.nl/over-ons/c ... ediensten/ voor een bindend uitspraak.

Ron5300
Berichten: 290
Lid geworden op: 20 jul 2023 16:15

Re: ODIDO incasseert onterechte boetes

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Inderdaad bewaar de mail waarin staat dat de tv box niet retour hoefde heel goed want nu de betaling van de boete gestorneerd heeft komt er van Odido uit zeker een reactie.
Pas zodra u die reactie ontvangen heeft kunt u zelf actie ondernemen en niet eerder.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: ODIDO incasseert onterechte boetes

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Weet je zeker dat jij een tv box had die niet retour hoefde? De onderstaande boxen willen ze retour:
- TV Box: Amino Aria 610 of Amino Aria 7X
- Mediabox
https://community.odido.nl/algemeen-538 ... rug-298117

Daar kun je meteen ook een topic openen, een moderator reageert daar zie ik. Zou wel de topictitel wat verduidelijken.

Gert-Jan N
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 feb 2024 10:59

Re: ODIDO incasseert onterechte boetes

Ongelezen bericht door Gert-Jan N »

Gisteravond heeft ODIDO zijn fout erkend en een creditering klaar gezet.
Eerst betalen en dan krijg ik de €90,- op de komende facturen in mindering gebracht.
Waarom moet het toch allemaal zo moeilijk zijn.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: ODIDO incasseert onterechte boetes

Ongelezen bericht door alfatrion »

Laat ze die creditering lekker verrekenen met de onterechte factuur.

Plaats reactie