Odido is een ramp

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
ebdrachten
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 mar 2018 19:41

Odido is een ramp

Ongelezen bericht door ebdrachten »

Mijn moeder van 87 is op 7 december verhuisd naar een kleiner appartement. Bij Odido waar ze telefoon, TV en Internet van gebruikt dat doorgegeven. Ze zou op 12 december signaal krijgen, maar de monteur van Guidion, het bedrijf wat alles aansluit kon pas op 26 december langs komen. Ik vond dat een rare datum, omdat het de tweede kerstdag is maar lieten het doorgaan omdat het in mijn moeders geval wel kon. Betekende wel dat ze op dat moment al 20 dagen zonder TV, telefoon en internet zat. Wij waren ook aanwezig op de 26e en konden wachten tot we een ons wogen. Er kwam namelijk geen monteur langs. Meteen contact gezocht met Odido en deze kon melden dat de datum was verschoven naar 2 januari. Waarom had mijn moeder daar dan geen bericht van gekregen op haar mail? (Deze mail kan ik lezen) Dat wist Odido ook niet, maar ik hoefde mij geen zorgen te maken. Op 2 januari had mijn moeder TV, internet en vaste telefoon. Gistermorgen kwam er inderdaad een monteur langs. Mijn moeder pakte de sleutel van de meterkast waar de monteur bij moest en zou deze aan de monteur geven. Dat is geen goede sleutel mevrouw!! Ik ga weer weg. Hij had niet eens de moeite genomen om de sleutel te proberen, en mijn moeder had wel degelijk de goede sleutel in haar handen. Mijn moeder vroeg moet ik nu dan weer zolang wachten? Ik kom zo spoedig mogelijk weer terug mevrouw! Jullie snappen het al, de man vertrok met de noorderzon en is niet meer gezien. Ik heb toen maar weer contact gezocht met Odido die in eerste instantie mijn verhaal maar moeilijk kon geloven. Waarom heeft uw moeder zelf dan niet de meterkast open gedaan? was de reactie. Ik antwoorde dat mijn moeder 87 is en niet meer de kracht in de handen had om die kast met de sleutel open te doen. Al met al is er nu weer een nieuwe datum geprikt op 13 januari! Dan heeft mijn moeder anderhalve maand geen TV, internet en vaste telefoon gehad. Odido bood een voucher van een aantal dagen aan voor de mobiele telefoon en een extra TV pakket. Gratis!! Wat leuk voor een vrouw van 87 die geen TV heeft, omdat de hele handel nog steeds niet is aangesloten. Odido moet zich diep schamen om een vrouw van 87 zo te laten barsten en mag wel eens goed aan het werk gaan om de klantenservice op peil te krijgen. Niemand weet van elkaar wat er gaande is. De ene keer krijg je Pietje, dan Klaasje, dan Henkie en allemaal komen ze met verschillende antwoorden. Grote, grote schande ODIDO! of eigenlijk NOdido! :oops: :oops:

Methusalah
Berichten: 1176
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Odido is een ramp

Ongelezen bericht door Methusalah »

Vervelend. Wat ik mij afvraag is alleen, als je moeder inderdaad niet meer zo zelfstandig is, waarom jij er dan niet ook bij was op 2 jan? En persoonlijk had ik meteen al gevraagd naar die datum van 26 december want dat is zo onwaarschijnlijk dat dat wel een fout moet zijn.

Dat van die sleutel vind ik ook wel een raar verhaal. Weet je 100% zeker dat het exact zo is gegaan?

ebdrachten
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 mar 2018 19:41

Re: Odido is een ramp

Ongelezen bericht door ebdrachten »

Het is inderdaad een raar verhaal maarik weet zeker dat het zo gegaan is. Waarom zou mijn moeder roet in het eten gooien? Zij wilde toch heel graag internet, TV en Vaste telefoon? Ik kon er helaas niet bij zijn, want ik moest weer werken na een week kerstvakantie. Dat het op de tweede kerstdag zou plaatsvinden vond ik ook vreemd en ik heb nog contact gezocht met het bedrijf Guidion. Zij wisten mij te melden dat de monteurs ook op de feestdagen werkten. Dit allemaal via de mail zodat ik bewijs had. Dat het op 26 december niet doorging is ons nooit gemeld. O ja. Ze kreeg heel sterkt het idee dat de monteur eigenlijk niet wist wat hij moest doen en dat hij daarom deze smoes gebruikte om er vanaf te komen. Heb inmiddels al gezien op internet dat Guidion ook een rampbedrijf is....

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Odido is een ramp

Ongelezen bericht door BreejKC »

Ja hoor Methusalem. Is het weer zover? We zijn weer aan het victim blamen. Ben je goed in, trouwens.

Er waren ook nog mensen die 2 januari gewoon moesten werken en er vanuit mogen gaan dat de opdrachtgever, Odido of Guidion of wie dan ook, een monteur langs stuurt die tenminste een sleutel rond kan draaien. Dat grote organisaties, om niet al te onbetrouwbaar over te komen, hun afspraken nakomen, hun klanten proberen tevreden te stellen en niet hun uiterste best doen om zelf ten onder te gaan.

Je moet in dit geval niet weer de schuld van de eerder geschapen teringzooi bij de TS zoeken maar bij Odido of wie dan ook die er, netjes gezegd, een teringzooitje van maken. En daar gaat u nog in mee ook. Schande!

Die opdrachtgevers moeten simpelweg mensen sturen die een klein beetje met hun betalende klanten meedenken en niet eerder huiswaarts keren eerdat hun gewaardeerde klanten een goed werkende telecom-aansluiting hebben. Geen dodo's langs sturen die in Algemeen Beschaafd Nederlands nog niet tot 10 kunnen tellen. Dát is wat je tegenwoordig aan de deur krijgt. Lekker goedkoop voor de opdrachtgevers.

Bij het vm. TELE-2 was het al een zootje, T-Mobile was net een beetje beter. Het goede heeft Odido in de prullenbak geflikkert, met het erger maken van hun teringzooi zijn ze verder gegaan, zogenaamd onder een andere naam.

Aan alle lezers vanaf nu: Je bent een rund als je met Odido stunt. Laat die, net als hun tv-reclame, maar de lucht invliegen en daar blijven ook.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Odido is een ramp

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik kan dit be-amen. Een dochter van mij had zich ook aangemeld bij Odido maar de datum van de monteur werd steeds verschoven. Uiteindelijk kreeg ze half december te horen dat ze twee weken moest wachten na de tweede verschuiving. Uiteindelijk bij ziggo abo genomen en dat was in een paar dagen geregeld.
Bij de gsm van odido maandelijks boven de databundel terwijl dat bij t mobile nooit gebeurde.
Odido, leuke reclame, maar in plaats van al die marketingmensen en reclamejongens beter al dat budget uitgeven aan mensen die met de laarzen in de klei staan.

DeZevendeHenk
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Odido is een ramp

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Lekker pauper-bedrijf is dat Odido, hopenlijk kost het ook weinig want anders voel je je dubbel genaaid.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Odido is een ramp

Ongelezen bericht door rwolters »

De lage kosten moeten ergens vandaan komen. Gelukkig lezen we over KPN of Ziggo nooit problemen.

bupaul
Berichten: 110
Lid geworden op: 19 jul 2010 11:32

Re: Odido is een ramp

Ongelezen bericht door bupaul »

BreejKC schreef:
03 jan 2024 19:34
Ja hoor Methusalem. Is het weer zover? We zijn weer aan het victim blamen. Ben je goed in, trouwens.

Er waren ook nog mensen die 2 januari gewoon moesten werken en er vanuit mogen gaan dat de opdrachtgever, Odido of Guidion of wie dan ook, een monteur langs stuurt die tenminste een sleutel rond kan draaien. Dat grote organisaties, om niet al te onbetrouwbaar over te komen, hun afspraken nakomen, hun klanten proberen tevreden te stellen en niet hun uiterste best doen om zelf ten onder te gaan.

Je moet in dit geval niet weer de schuld van de eerder geschapen teringzooi bij de TS zoeken maar bij Odido of wie dan ook die er, netjes gezegd, een teringzooitje van maken. En daar gaat u nog in mee ook. Schande!

Die opdrachtgevers moeten simpelweg mensen sturen die een klein beetje met hun betalende klanten meedenken en niet eerder huiswaarts keren eerdat hun gewaardeerde klanten een goed werkende telecom-aansluiting hebben. Geen dodo's langs sturen die in Algemeen Beschaafd Nederlands nog niet tot 10 kunnen tellen. Dát is wat je tegenwoordig aan de deur krijgt. Lekker goedkoop voor de opdrachtgevers.

Bij het vm. TELE-2 was het al een zootje, T-Mobile was net een beetje beter. Het goede heeft Odido in de prullenbak geflikkert, met het erger maken van hun teringzooi zijn ze verder gegaan, zogenaamd onder een andere naam.

Aan alle lezers vanaf nu: Je bent een rund als je met Odido stunt. Laat die, net als hun tv-reclame, maar de lucht invliegen en daar blijven ook.
Jjj hebt het over victim blamen maar daar doe je zelf nog harde aan mee.
Mijn moeder is 96 en wanneer daar iemand langs moet komen zorg ik dat ik er bij ben en wanneer dat niet kan zorg ik ervoor dat er iemand anders bij is. Dat heb ik er gewoon voor over.
Verder valt er over ieder bedrijf wel iets aan te merken maar jij hebt blijkbaar een zeer negatieve ervaring met het huidige Odido maar dat heeft zeker niet iedereen en nee, ik heb niets met Odido en werk er ook niet.

Methusalah
Berichten: 1176
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Odido is een ramp

Ongelezen bericht door Methusalah »

BreejKC schreef:
03 jan 2024 19:34
Ja hoor Methusalem. Is het weer zover? We zijn weer aan het victim blamen. Ben je goed in, trouwens.

Er waren ook nog mensen die 2 januari gewoon moesten werken en er vanuit mogen gaan dat de opdrachtgever, Odido of Guidion of wie dan ook, een monteur langs stuurt die tenminste een sleutel rond kan draaien. Dat grote organisaties, om niet al te onbetrouwbaar over te komen, hun afspraken nakomen, hun klanten proberen tevreden te stellen en niet hun uiterste best doen om zelf ten onder te gaan.

Je moet in dit geval niet weer de schuld van de eerder geschapen teringzooi bij de TS zoeken maar bij Odido of wie dan ook die er, netjes gezegd, een teringzooitje van maken. En daar gaat u nog in mee ook. Schande!

Die opdrachtgevers moeten simpelweg mensen sturen die een klein beetje met hun betalende klanten meedenken en niet eerder huiswaarts keren eerdat hun gewaardeerde klanten een goed werkende telecom-aansluiting hebben. Geen dodo's langs sturen die in Algemeen Beschaafd Nederlands nog niet tot 10 kunnen tellen. Dát is wat je tegenwoordig aan de deur krijgt. Lekker goedkoop voor de opdrachtgevers.

Bij het vm. TELE-2 was het al een zootje, T-Mobile was net een beetje beter. Het goede heeft Odido in de prullenbak geflikkert, met het erger maken van hun teringzooi zijn ze verder gegaan, zogenaamd onder een andere naam.

Aan alle lezers vanaf nu: Je bent een rund als je met Odido stunt. Laat die, net als hun tv-reclame, maar de lucht invliegen en daar blijven ook.
Doe even normaal.

Ik blame helemaal niemand maar stel gewoon vragen. Ik heb ook een vader van 85 die mij er het liefst altijd bij wil hebben met dit soort dingen. En ook op die leeftijd kunnen mensen warrig en/of vergeetachtig zijn en zich soms daar ook nog voor schamen.

En ik kan het mij serieus niet voorstellen dat de monteur zegt dat het de verkeerde sleutel is en hem peert. Dat is toch raar?

(En 15 jaar klantenservice leert mij dat lang niet in alle gevallen het bedrijf de schuldige is. Klanten kunnen er ook echt wel een potje van maken.)

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Odido is een ramp

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Mijn ervaring met internet providers is ook niet echt om over naar huis te schrijven.
Hoe vaak ik wel niet monteurs over de vloer heb gehad, die net alsof deden of ze wisten waar ze mee bezig waren. Pfff.
Nu draait het goed bij mij. Dus gelukkig geen problemen.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Odido is een ramp

Ongelezen bericht door BreejKC »

Onkruid71 schreef:
04 jan 2024 16:52
Mijn ervaring met internet providers is ook niet echt om over naar huis te schrijven.
Hoe vaak ik wel niet monteurs over de vloer heb gehad, die net alsof deden of ze wisten waar ze mee bezig waren. Pfff.
Nu draait het goed bij mij. Dus gelukkig geen problemen.
Moeten we er dan van uitgaan dat die grote providers helemaal geen vakmensen in dienst hebben die nog een beetje weten waarmee ze bezig zijn? Is dit het geval dan moet je als bedrijf je toch de ogen uit het hoofd schamen als je zo met je klanten durft om te gaan. Niet iedereen heeft de kennis of de twee rechterhanden om problemen, die voor anderen simpel zijn, zelf op te lossen.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Odido is een ramp

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

BreejKC schreef:
04 jan 2024 19:09
Onkruid71 schreef:
04 jan 2024 16:52
Mijn ervaring met internet providers is ook niet echt om over naar huis te schrijven.
Hoe vaak ik wel niet monteurs over de vloer heb gehad, die net alsof deden of ze wisten waar ze mee bezig waren. Pfff.
Nu draait het goed bij mij. Dus gelukkig geen problemen.
Moeten we er dan van uitgaan dat die grote providers helemaal geen vakmensen in dienst hebben die nog een beetje weten waarmee ze bezig zijn? Is dit het geval dan moet je als bedrijf je toch de ogen uit het hoofd schamen als je zo met je klanten durft om te gaan. Niet iedereen heeft de kennis of de twee rechterhanden om problemen, die voor anderen simpel zijn, zelf op te lossen.
Ik zeg niet dat ze geen vakmensen hebben, maar sommige problemen zijn niet simpel op te lossen. Een als je dan monteurs blijft sturen en je krijgt het niet opgelost, en ze dan elke keer hetzelfde doen, of iets wat er totaal niet mee te maken heeft, houd je je klanten eigenlijk aan het lijntje. En soms gebeurt dat wel eens.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Odido is een ramp

Ongelezen bericht door Cro »

Is het nieuw dat iedere provider tegenwoordig monteurs heeft en dat deze langs moeten komen. Mijn ervaring met providers is just compleet andersom, bij alle providers sinds eind jaren 90, toen kregen wij breedband, eigenlijk nooit noemenswaardige problemen gekend, het aantal storingen is bij alleen op een hand te tellen, en afgezien van het afmonteren van glasvezel door een infra partij destijds hebben wij nog nooit een monteur in huis gehad voor een internet verbinding. De laatste switch is alweer van +-15 jaar geleden, naar KPN glas, maar als er iets vervangen moet worden sturen de providers dat altijd gewoon op en vervang ik het zelf, denk bijvoorbeeld aan een nieuwe modem of TV box.

Ik kan ook niet anders zeggen dat mijn persoonlijke ervaringen met providers eigenlijk altijd goed geweest zijn. Zakelijk is dat nog wel eens anders geweest.

JozJan
Berichten: 1024
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Odido is een ramp

Ongelezen bericht door JozJan »

Cro schreef:
05 jan 2024 00:11
Is het nieuw dat iedere provider tegenwoordig monteurs heeft en dat deze langs moeten komen. Mijn ervaring met providers is just compleet andersom, bij alle providers sinds eind jaren 90, toen kregen wij breedband, eigenlijk nooit noemenswaardige problemen gekend, het aantal storingen is bij alleen op een hand te tellen, en afgezien van het afmonteren van glasvezel door een infra partij destijds hebben wij nog nooit een monteur in huis gehad voor een internet verbinding. De laatste switch is alweer van +-15 jaar geleden, naar KPN glas, maar als er iets vervangen moet worden sturen de providers dat altijd gewoon op en vervang ik het zelf, denk bijvoorbeeld aan een nieuwe modem of TV box.

Ik kan ook niet anders zeggen dat mijn persoonlijke ervaringen met providers eigenlijk altijd goed geweest zijn. Zakelijk is dat nog wel eens anders geweest.
Hier dezelfde ervaringen. Af en toe een keer modem herstarten. Soms wissel van provider, geen monteur voor nodig.

Erthanax
Berichten: 9698
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Odido is een ramp

Ongelezen bericht door Erthanax »

Hier hetzelfde: vorig jaar voor het eerst monteurs in huis gehad, om de glasvezel naar binnen te brengen en de aansluiting in de meterkast te maken. In die pakweg dertig jaar daarvoor nog nooit een monteur nodig gehad.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Odido is een ramp

Ongelezen bericht door BreejKC »

Geweldig toch dat er hier sommigen zijn die vanaf de aansluiting tot modem en/of tv en andere apparaten dit zelf kunnen. Dat geldt natuurlijk zeker niet voor iedereen. Zeker als je al wat meer op leeftijd bent. Dan zoek je ondersteuning van de firma waar je iedere maand netjes je geld aan betaald. Misschien zelfs nog wel extra als een "vakman" van die firma er voor moet langskomen. Is het dan zo gek dat je a) verwacht dat gemaakte afspraken gewoon netjes nagekomen worden, en b) dat zo'n "vakman" ook gewoon vakwerk levert en niet bij de eerste de beste tegenslag de kont keert, de benen neemt en de gewaardeerde klant in de rotzooi achterlaat. Als je zo'n vakman verwacht hoeft daar per sé toch geen derde persoon bij te zijn? Kennelijk geldt dit bij Odido niet. Hel geld is er binnen en de klant zoekt het maar uit. In mijn ogen een grote schande.

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Odido is een ramp

Ongelezen bericht door Moneyman »

BreejKC schreef:
05 jan 2024 16:48
Is het dan zo gek dat je a) verwacht dat gemaakte afspraken gewoon netjes nagekomen worden, en b) dat zo'n "vakman" ook gewoon vakwerk levert en niet bij de eerste de beste tegenslag de kont keert, de benen neemt en de gewaardeerde klant in de rotzooi achterlaat.
Dat is helemaal niet gek, dat is de normale verwachting. En in beide keren dat ik een monteur nodig had (1x Ziggo en 1x Odido) is die verwachting ook keurig waargemaakt.

Oftewel: je kunt mazzel hebben of pech, maar het idee dat het hele bedrijf "een ramp" zou zijn als je pech hebt, is te kort door de bocht. Want dan kan je geen zaken meer doen - alle bedrijven hebben er immers pech-gevallen tussen zitten.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Odido is een ramp

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Jammer weer, dit eeuwige relativeren. Heb in mijn omgeving ook meerdere "pech"gevallen met odido, dat lijkt op dit moment echt een bovenmatig trendje te zijn. Dat er in het verleden bij andere bedrijven ook wel eens iets mis was/is doet niet ter zake. Op dit moment is het bij odido een onmenselijke puinhoop en daar mag best aandacht voor gevraagd worden.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Odido is een ramp

Ongelezen bericht door witte angora »

J. Deltoer schreef:
05 jan 2024 17:10
een onmenselijke puinhoop
Volgens mij zijn de meeste puinhopen juist menselijk.

en daar mag best aandacht voor gevraagd worden.
Jawel, dat mag. En nee, ik ben absoluut geen fan van Odido, maar dat was ik ook niet van de voorgangers. Toch moet je alles wel in perspectief blijven zien. Ik heb in ieder geval nog geen boze en vuurspuwende minister gezien die klaar is met Odido, en vervolgens wil dat er per direct actie wordt ondernomen. Dus, hoewel voor TS en anderen een ramp, valt het gemiddeld genomen kennelijk nog wel mee.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Odido is een ramp

Ongelezen bericht door Cro »

J. Deltoer schreef:
05 jan 2024 17:10
Jammer weer, dit eeuwige relativeren. Heb in mijn omgeving ook meerdere "pech"gevallen met odido, dat lijkt op dit moment echt een bovenmatig trendje te zijn. Dat er in het verleden bij andere bedrijven ook wel eens iets mis was/is doet niet ter zake. Op dit moment is het bij odido een onmenselijke puinhoop en daar mag best aandacht voor gevraagd worden.
Dat relativeren is nodig wanneer mensen constant in dit soort topics de boel in het absurde trekken en een probleem afdoen alsof dan gelijk het hele bedrijf of iedere monteur continu fouten maakt. Dat bij iemand iets fout gaat is vervelend, maar maakt het nog geen ramp of rampenbedrijf. Doordat ik van dit soort zaken wat kennis heb, help ik bijvoorbeeld ook redelijk wat familie, vrienden en kennissen met dit soort zaken. Daarvan hebben er ook een paar T-mobile, en nu dus Odido, en ook daar geen issues met de ernst zoals hier. Die puinhoop die jij meent te zien zie ik dus zeker niet.

Dat dit soort issues, voorkomen, ongetwijfeld, maar is het norm? Natuurlijk niet. Is het dan vervelend als het jou als consument gebeurt, uiteraard. Maar duid het dan als zodanig en ga niet met allerlei onnodige hyperbolen of absurditeiten lopen strooien om een punt te maken, dat maakt het er immers niet geloofwaardiger op.

Plaats reactie