LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opzeggen abonnement bij Online

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
WJ ten Wolde
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 aug 2008 22:14

Opzeggen abonnement bij Online

Ongelezen bericht door WJ ten Wolde »

Ik heb een probleem met het opzeggen van mijn contract voor internet en telefonie met Online. Een week geleden heb ik schriftelijk laten weten dat ik het contact wil opzeggen. De download snelheid is beroerd 3-4 Mbit en er komt weinig verbetering in. Ik kreeg een mail terug dat ik zou worden teruggebeld. Dat gebeurde en de dame vertelde dat ik pas per 31 maart 2010 :twisted: kan opzeggen. De reden is dat ik te laat was met de opzegbrief…
Ik betaal voor anti4us en anitSpam en dat kost mij 5 euro per maand.
Dit is nu gratis maar ze kon mij geen ‘aanbieding’ doen, omdat ik het abonnement had opgezegd.
Ik vertelde dat ik dit zeer klantonvriendelijk vond. Kortom de toon was gezet. Nu las ik dat de telecomwet ging veranderen ik heb de publicatie in de Staatscourant (525 jaargand 2008) gevonden en hierin staan onder artikel 7.2a:

1. De overeenkomst tussen een aanbieder en een consument met betrekking tot de levering van een elektronische communicatiedienst of programmadienst die is aangegaan voor een onbepaalde duur, kan door de consument te allen tijde kosteloos worden opgezegd.
2. De overeenkomst tussen een aanbieder en een consument met betrekking tot de levering van een elektronische communicatiedienst of programmadienst die is aangegaan voor een bepaalde duur, kan na verloop van die duur stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd, mits de consument de overeenkomst hierna te allen tijde kosteloos kan opzeggen.
3. De bij de opzegging door de consument in acht te nemen termijn is in alle gevallen niet langer dan een maand.

Ik ben geen jurist maar kan ik hieruit opmaken dat ik een opzegtermijn van 1 maand heb bij Online dat het contract ten onrechte wordt aangehouden?
Zo ja, dan zou hier meer aandacht aan kunnen worden besteed bij TROS RADAR

De Staatscourant: http://www.eerstekamer.nl/behandeling/2 ... _2/f=y.pdf

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: Opzeggen abonnement bij Online

Ongelezen bericht door Mendoza »

Die Wetswijziging vind volgens mij plaats vanaf 1 juli 2009. Dus je kunt er op dit moment nog heel weinig mee.

Wellicht kunnen we proberen je snelheidsprobleem op te lossen?

danco
Berichten: 21
Lid geworden op: 06 dec 2005 21:10

Re: Opzeggen abonnement bij Online

Ongelezen bericht door danco »

Ook ik heb problemen met online opzeggen. Ik heb al maanden problemen met telefonie. Iedere keer maken ze een case aan, maar ook iedere keer is het probleem zogezegt opgelost voor dat er 3 weken om zijn. Als een probleem niet binnen 3 weken opgelost is zou je het abonnement moeten kunnen stoppen. Ik ben dus al maanden bezig met opzeggen, maar zal nog een half jaar moeten gaan betalen voor een dienst die het niet doet. Vandaag nog gebeld, weer een case aangemaakt, maar na 5 uur was de case al weer weg, probleem was opgelost volgens hun. Maar ik heb nog steeds geen telefoon.
Advies van mij, neem nooit een dienst van online, in mijn ogen zijn het oplichters!

d3R
Berichten: 106
Lid geworden op: 06 mei 2007 18:57

Re: Opzeggen abonnement bij Online

Ongelezen bericht door d3R »

@ Danco
Als een probleem niet binnen 3 weken opgelost is zou je het abonnement moeten kunnen stoppen. Ik ben dus al maanden bezig met opzeggen, maar zal nog een half jaar moeten gaan betalen voor een dienst die het niet doet
Een dienstverlener verwacht natuurlijk wel wat inzet van de klant, als jij al maanden bezig bent met opzeggen ipv het probleem op te lossen dan is de kans inderdaad groot dat je contract hoogsten per einde contract datum opgezegd wordt en je tot die tijd een dienst hebt die niet werkt.

Als je actief helpt bij het oplossen van een probleem en dat probleem is na X tijd niet op te lossen dan zal elke dienstverlener je moeten laten gaan....

danco
Berichten: 21
Lid geworden op: 06 dec 2005 21:10

Re: Opzeggen abonnement bij Online

Ongelezen bericht door danco »

Als je actief helpt bij het oplossen van een probleem en dat probleem is na X tijd niet op te lossen dan zal elke dienstverlener je moeten laten gaan....
Ik heb alles gedaan wat er me gevraagd is, behalve nieuwe telefoons kopen, dat gaat me te ver. Kabels ingekort, kabels omgewisselt, livebox aangesloten laten ondanks dat we dan niet konden bellen, zonder livebox vallen we terug op KPN en geen problemen, 's nachts tig keren gebeld worden door een pc, zogenaamde ghostcall's om maar de tijden door te kunnen geven wanneer deze plaatvonden, en vervolgens doen ze daar niets mee, enz. Hoezo niet actief helpen???
Ik wacht nu weer op de volgende update van de livebox, maar bellen kunnen we nog steeds niet, of we moeten de livebox uit zetten, maar dan werk je niet mee hé....

d3R
Berichten: 106
Lid geworden op: 06 mei 2007 18:57

Re: Opzeggen abonnement bij Online

Ongelezen bericht door d3R »

Gezien je verhaal neem ik aan dat je een nieuwe modem ontvangen hebt? Zijn daarmee je ghostcalls ook verdwenen?

De livebox kun je via de webinterface laten zoeken naar updates btw.
(Moeten die wel al beschikbaar zijn natuurlijk).

danco
Berichten: 21
Lid geworden op: 06 dec 2005 21:10

Re: Opzeggen abonnement bij Online

Ongelezen bericht door danco »

We hebben inderdaad een ander modem ontvangen, maar als de telefonie van de livebox niet werk kun je ook niet gebeld worden via het nr van online, alleen via kpn ontvangen we telefoontjes, en daar komen de ghostcalls niet vandaan, ook al beweerde ze dat eerst wel.

d3R
Berichten: 106
Lid geworden op: 06 mei 2007 18:57

Re: Opzeggen abonnement bij Online

Ongelezen bericht door d3R »

Dan neem ik aan dat de ghostcalls ook niet via je online telefonie binnenkwamen, anders had je geen andere modem gekregen...

Als je wel een ander telefoontoestel getest had zouden de ghostcalls verholpen moeten zijn zodra die update heeft plaatsgevonden vermoed ik.

Of je moet wel heel veel pech hebben :roll:

danco
Berichten: 21
Lid geworden op: 06 dec 2005 21:10

Re: Opzeggen abonnement bij Online

Ongelezen bericht door danco »

De ghostcalls kwamen juist wel via online binnen. Zonder de livebox, bv de stekker uit het stopcontact, hadden we daar geen last van. Ik heb 4 verschillende telefoons aangesloten gehad, de ghostcalls bleven komen.
Ook is mij al gevraagd om de livebox op een andere groep stroom aan te sluiten. Dus een verlengkabel gebruikt, maar helpen, nee. Wel actief geholpen maar geen resultaat. Ik wacht de volgende update weer geduldig af.
We hebben 2 maanden moeten zuren voordat we een ander modem kregen, zo gemakkelijk is dat niet bij online.

danco
Berichten: 21
Lid geworden op: 06 dec 2005 21:10

Re: Opzeggen abonnement bij Online

Ongelezen bericht door danco »

Vandaag was ons de nieuwe update beloofd die alle problemen op zou moeten lossen. Beloftes zijn weer niet waar gemaakt. Geen update van de modem, nog steeds is bellen niet mogelijk. Online weet wel hoe ze iemand aan het lijntje kunnen houden, maar je abonement opzeggen, nee, dat kan blijkbaar ook niet. Dit abonement kost me 54 euro per maand aan vastrecht, veel te duur, niet opzegbaar, en nu dan dan ook al een hele tijd het bellen met de gsm erbij, schandalig. En nog steeds geen oplossing in zicht, triest.

d3R
Berichten: 106
Lid geworden op: 06 mei 2007 18:57

Re: Opzeggen abonnement bij Online

Ongelezen bericht door d3R »

Das inderdaad niet netjes nee....ik zou de helpdesk bestoken met emailtjes in elk geval net zo lang tot je die update binnen hebt ;-)

danco
Berichten: 21
Lid geworden op: 06 dec 2005 21:10

Re: Opzeggen abonnement bij Online

Ongelezen bericht door danco »

Ik heb al ontelbare mails gestuurd, duurt dagen voordat ze er op reageren, en dan is het probleem iedere keer opgelost...
Er zouden niet veel klachten zijn, maar met bellen sta je lang in de wacht, en zoals boven aangegeven duurt een reactie per mail ook dagen voordat je antwoord hebt, dus ik ben zeker niet de enige.
Ik heb ondertussen ook rechtsbijstand ingeschakeld, hopelijk komt er dan een oplossing of einde contract in zicht, ik ben de leugens meer dan zat.

d3R
Berichten: 106
Lid geworden op: 06 mei 2007 18:57

Re: Opzeggen abonnement bij Online

Ongelezen bericht door d3R »

Had je al via de webinterface gechecked of die update beschikbaar is? Een update wordt niet altijd binnen gehaald door de livebox te herstarten...

FYI: de webinterface bereik je door in de browser 192.168.1.1 te typen,
vervolgens links op ´information´ klikken en dan op ´software´ klikken.
Daarna kun je de livebox de opdracht geven te zoeken naar nieuwe updates, zoeken+downloaden+installeren kan overigens een half uur duren.....

Succes!

danco
Berichten: 21
Lid geworden op: 06 dec 2005 21:10

Re: Opzeggen abonnement bij Online

Ongelezen bericht door danco »

Dit heb ik al diverse malen gedaan, ik ken het menu ondertussen ongeveer uit m'n hoofd. Ze krijgen in deze antieke livebox geen andere software gezet. Maar d3R, jij weet wel veel van die liveboxen af....

d3R
Berichten: 106
Lid geworden op: 06 mei 2007 18:57

Re: Opzeggen abonnement bij Online

Ongelezen bericht door d3R »

blijkbaar staat die software nog niet klaar dan denk?

hem zelf jaren zo´n livebox gehad en ben wel handig ermee geworden daardoor 8)

au-379
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 mar 2009 10:48

Re: Opzeggen abonnement bij Online

Ongelezen bericht door au-379 »

Het is dat mijn verhaal veel te lang is om hier te plaatsten.

Maar Online is gewoon een walgelijk bedrijf!

Ik mag nog van geluk (!!!) spreken dat het me "maar" 8 maanden, ruim €50 aan telefoonkosten en ongeveer €15 aan (o.a. aangetekende) brieven heeft gekost om van hen af te komen...
En natuurlijk al die maanden abonnementsgeld.

En maar alle schuld op de klant afschuiven :evil:

Als ik hun reclames op tv zie (Zorgeloos Internet notabene...) ga ik over mijn nek!

Mijn advies: Nooit aan beginnen!!!
Laatst gewijzigd door au-379 op 26 mar 2009 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.

foxmenn55
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 mar 2009 16:09

Re: Opzeggen abonnement bij Online

Ongelezen bericht door foxmenn55 »

Op 27 Mei 2008 heb ik een ADSL internet + bellen a 20 Mb snelheid afgesloten bij het bedrijf Orange wat later Online werd. Na vele belletjes met de helpdesk getracht deze verbinding tot stand te brengen wat to op heden geen resultaat heeft.
De technische dienst van Online heeft zelf KPN er op gezet om de boel na te kijken en heb monteurs gehad van firma Baas om hier thuis na te kijken. Conclussie na vele maanden pas bleek mijn telefoon lijn zou niet geschikt te zijn dus pech.
Ik kreeg de keuze te downgraden naar een 4 Mb lijn of stop te zetten van de technische dienst dus ik verkoos stop zeggen, dit om de reden dat ik kabel internet heb van ziggo nog steeds en die me meer snelheid geeft dan de 4 mb van Online. 2e
reden was natuurlijk het slechte hulp wat ik heb gehad van Online medewerkers. Bij het afsluiten via de telefoon met online hebben ze metingen gedaan of de verbinding geschikt was en JA dat zou hij zijn, dus fout van hun kant als dat niet zo is
toch? Het stop zetten van contract is onmogelijk wat ik vreemd vind want ik krijg geen produkt geleverd waar ik een contract voor heb !! Affin ik zeg stop zetten dus word doorverbonden. kreeg weer 1 of andere knaap aan de telefoon met mededeling dat het niet kan...
dus ja moed zakte me alweer in mijn schoenen. Over en weer beklach maar geen uitkomst dus. Ik denk op dat moment aangezien mij toe was gezegd dat mijn maandelijkse bedragen terug gestord zouden worden had ik er voor gekozen maar dan per einde contract jaar
op te zeggen om veel gedoe te voorkomen en nog meer giga grote telefoonrekeningen. Vandaag denk ik bij mezelf ik zal eens bellen om te kijken of alles wel geregeld is dus ik bel. De eerste dame keek voor mij na en per eind Mei word stop gezet aldus haar woord.
Ik zeg heel mooi maar hoe zit het met terug storten van mijn geld wat me is toegezegd. ik heb tot heden maar 100 euro terug gehad.... werd doorverbonden naar andere afdeling daarvoor. Die persoon ging overleggen en kwam met de mededeling dat Online niks ging terug storten of vergoeden wat maar ook...ik zak op dat moment totaal door de grond. 1: ik neem een produkt van hun 2. ik betaal netjes 3 . krijg niks geleverd 4 . krijg na een toezegging niet eens me geld terug !!! Nu zakt mij de broek af als dit rechtsmatig is.
Na enig heen en weer discuseren en geen persoon aan de lijn te krijgen die WEL zeggenschap of verstand van zaken heeft bij Online maar de verbinding verbroken, mijn bank opgebeld de automatische incasso stop te zetten alla minuut en terug vorderen wat kan het geen maar 1 maand is blijkbaar. Ik zit tussen wal en schip en met mijn handen in het haar. Ik kan niet begrijpen dat dergelijke diefstal praktijken gedoogd word in nederland !!
Ik zie de deurwaarders etc al aankomen van hun kant nu de betaling is stop gezet.
Enigste keer dat ik dus hun aan het werk heb gezien was wanneer ze geen geld meer konden afboeken en ook gelijk m`n telefonie en alles offline te halen.
Ik kan niks anders zeggen dan de grootste schande dit. Om een stel mensen daar die NIET geschikt zijn voor hun baan worden veel mensen gedupeerd, gestressed en radeloos. Alsof de arbeider maar even dat geld kan missen tegenwoordig.....
Wat ik mij afvraag is ook of het niet sneller gaat door gewoon naar Amsterdam te reisen en het persoonlijk te incasseren daar face 2 face, de harde weg dus want serieus word je niet genomen dus waarom moeten we hun wel serieus nemen!! :twisted:

ONLINE <-----> please go OFFLINE

danco
Berichten: 21
Lid geworden op: 06 dec 2005 21:10

Re: Opzeggen abonnement bij Online

Ongelezen bericht door danco »

Eindelijk hebben we weer telefonie van online. Maar schadevergoeding, ik moet alle telefoontjes die ik gepleegt heb met m'n gsm en via kpn gaan specificeren. Ze zouden eens 1 cent te veel uitbetalen!!Duurt ook nog wel 2 maanden voordat ik die specificaties heb via de rekeningen, en dan nog terug zien te krijgen van online. Ik betaal ook "maar" 54 euro per maand voor een 4 mb verbinding, een duurdere provider zul je niet vinden! Als ik dit om laat zetten in een dan maar hopelijk werkend ander abonnement wordt m'n contract met een jaar verlengt, dan zit ik er dus 17 maanden aan vast. Als ik iets niet wil is het dat wel.
Ontelbare uren heb ik zitten bellen met de helpdesk, slecht behandelt, het lag maar aan mij, veel dingen belooft, en als enige uiteindelijk waargemaakt vandaag een update gehad van de livebox. Deze livebox was ons 8 dagen geleden toegestuurd tvv de vorige die ook al de nodige problemen gaf, maar deze was met verouderde en verkeerde software. Volgens mij is de brief van m'n advocaat aangekomen en zijn ze daar wakker van geworden. Als je ergens aan vast wilt zitten wat niet werkt, neem online

d3R
Berichten: 106
Lid geworden op: 06 mei 2007 18:57

Re: Opzeggen abonnement bij Online

Ongelezen bericht door d3R »

@danco: dat zou tijd worden zeg, ik ben benieuwd of je ghostcalls nu ook verholpen zijn. Via de kpn site kan je toch al eerder specificaties van je kpn factuur ophalen of staan alleen oude facturen daarop?

@foxmenn55: als je beloofd is dat je kon downgraden of opzeggen per direct dan is dat toch mogelijk? Ik zou een klacht indienen als er geen gehoor meer wordt gegeven aan je verzoek om die afspraak na te komen....

the pressman
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 mar 2009 02:03

Re: Opzeggen abonnement bij Online

Ongelezen bericht door the pressman »

Ook wij hebben last van ghostcalls, enwel nagenoeg dagelijks.
Dit gaat al enige maanden zo. Volgens online ligt dat niet aan de Livebox
(wij hebben nog een Wanadoo Livebox). Echter rond afgelopen kerst heb ik de telefoonstekker uit de livebox gehaald en een week lang via de kpn lijn gebeld. Geen ghostcalls.
Ik heb afgelopen zaterdag nog contact gehad met de helpdesk, ik moest een logboek bijhouden wanneer er ghostcalls binnenkomen.
We zijn er eigenlijk al een beetje aan gewend; we laten de telefoon minimaal 3-4 keer overgaan voor we opnemen. Bij ghostcalls stopt het meestal na 3 keer...

Wij willen eigenlijk ons abonnement omzetten van adsl light naar adsl extra met telefonie totaal, maar begin nu toch wel erg te twijfelen of ik niet moet overstappen naar een andere provider.

Gesloten