LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opzegging upc

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
van mierlo
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mar 2006 11:13

opzegging upc

Ongelezen bericht door van mierlo »

Ik heb op 8 maart mijn upc internet opgezegd, keurig zoals op hun site staat met het opzeggingsformulier dat ik gestuurd heb naar een postbus zoals aangegeven op het formulier in leeuwarden.
Nu vandaag toch maar even gebeld, waar de retourdoos blijft, voor het modum.
Nou je kunt het al raden, ze hadden het formulier niet binnengekregen, want het stond niet in de computer, dus de enigste mogelijkheid was om nu TELF. op te zeggen, maar dan uiteraard wel met ingang van vandaag, dus gewoon nog een maand extra betalen.
Het spijt hun verschrikkelijk grrrrrrrrrrrr, maar ja, die spijt heb ik dus niks aan want het kost mij 55 euro extra.
Wie herkend dit en heeft advies voor mij, want eigenlijk wil ik het er niet bij laten zitten.
Ik kan aantonen, dat ik per 8 maart via kpn een internetverbinding heb.
Dus geef me een logische reden, waarom ik dubbel internet hier zou hebben.
Maar upc houd zich van de domme en het ligt uiteraard weer aan de klant
Wie kan me verder helpen

Sjo.erd
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 mar 2006 04:08

Re: opzegging upc

Ongelezen bericht door Sjo.erd »

Ik zou UPC nogmaals bellen en de situatie uitleggen:
- U hebt tijdig een brief geschreven voor opzegging
- De nieuwe verbinding is al aangesloten en u neemt sinds -datum- geen dienst meer af bij UPC
- U zult in geen geval betalen

Misschien gaat UPC dan overstag en zo niet dan zou ik het allemaal nog even op papier zetten, hier een kopie van maken, en vervolgens aangetekend naar UPC verzenden. Deze laatste stap is belangrijk aangezien er de mogelijkheid bestaat dat UPC een incasso bureau op u afstuurd of er zelf een rechtzaak van wil maken.

Indien u nog wel gebruik maakt van televisie kunt u er rekening mee houden dat ze dit in geval van moeilijkheden af zullen sluiten omdat u niet betaald.

gummetje
Berichten: 54
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:29

Re: opzegging upc

Ongelezen bericht door gummetje »

stuur een nieuwe brief waarin u refereert naar de eerste brief, en sluit een kopie van deze brief bij.

verstuur deze brief wel aangetekend met ontvangstbevestiging. kost een paar knaken maar dan weet je tenminste zeker dat UPC het heeft gekregen (wat UPC er verder mee doet zal je een rotzorg zijn jij hebt je best gedaan)

Bel vervolgens je bank op en vraag om een blokkade voor alles en iedereen die gebruik maakt van het UPC rekening nummer maar ook voor de naam UPC. (een beetje bankmedewerker weet precies welke namen en nummers dit zijn)

Zorg er wel voor dat de borg van je modem terug krijgt, desnoods drop je de modem bij een service centre als dat nog kan.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: opzegging upc

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Het kan haast niet anders dan dat UPC financieringsbronnen heeft uit maffia/ onderwereldkringen want de methoden die UPC gebruikt zijn hoogstwaarschijnlijk ook vanuit die kringen overgenomen.

Elke gewone brief wordt dan ook bij UPC behandeld volgens de Guust Flater methode zoals ik al eerder beschreven heb.
(voor hen die deze methode wel willen weten wil ik dit nog weleens uitleggen).

In ieder geval, geen brieven versturen zonder dit aangetekend te doen (en met bericht van ontvangst !!)
Bovendien ook het telefoneren laten dan alleen via hun 0800 - 0604
nummer en dwingend spreken!!

Wijs UPC er ook op dat alle kosten voortvloeiend uit hun gebrek (noncommunicatie) desnoods dwingend op UPC zal worden verhaalt.

UPC houdt er schofterige methodes op na? Dan mag de consument best wel assertief daar tegen optreden!!

snarfvz
Berichten: 43
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:55
Locatie: Apeldoorn

Re: opzegging upc

Ongelezen bericht door snarfvz »

Ik heb nu ook zo'n soort probleem.

Maar ik heb wel een retourdoos gekregen, ik heb het modem ook netjes retour gestuurd, en nu kreeg ik een brief met als onderwerp te betalen na opzegging.

Die oplichters van UPC proberen hun exklanten nog geld af te troggelen, ze schrijven hierin dat er nog apparatuur retour gestuurd moet worden.

Wanneer wordt er nu eens echt iets aan die corrupte UPC gedaan

ezaat
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 apr 2006 11:02

Re: opzegging upc

Ongelezen bericht door ezaat »

Mijn ouders gaan verhuizen (naar een woning buiten het UPC dekkingsgebied) en nu hebben ze hun UPC diensten opgezegd.
Het blijkt nu dat ze nog een extra jaar vastzitten aan hun UPC internet abonnement, omdat die stilzwijgend met een HEEL JAAR wordt verlengd!!!
Dat terwijl ze dus al meer dan een jaar dat abonnement hebben.

van mierlo kan blijbaar wel per maand opzeggen, ik zou graag weten waarom hij dat wel kan en mijn ouders niet.

schattebout
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 jun 2006 09:11

Re: opzegging upc

Ongelezen bericht door schattebout »

Hallo allemaal,

Ook ik heb een stukje geschreven.- zie "ook mijn partner is ingetuind in de UPC reclame"

Ik heb via een gouden tip De heer v.d. Aart - manager Communications gebeld. Resultaat is dat ik per direkt mijn contract kan beëindigen.
HET HELPT ECHT! - BEL DE GROTE BAZEN - ZE ZIJN UITERST VRIENDELIJK EN KLANTGERICHT (maar blijft netjes met je taal).

GOUDE TIP VOOR TEL.NRS.-GSM NRS. EN ADDRESSEN:

Ga naar www.upc.nl - klik op 'OVER UPC'
klik op 'PERS'
klik op 'WOORDVOERING'

en wat zie je...... namen, tel.nrs., GSM nrs, en addressen

SUCCES!

debalen
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 feb 2007 10:03

Re: opzegging upc

Ongelezen bericht door debalen »

ik heb op 23 december mijn modem na opzegging opgestuurd, en tot op heden 20-02-2007 geen borg ( 45 euro terug ontvangen.
krijg iedere keer een andere smoes. ze weten mijn rekeningnummer niet. of ze hebben nog niets ontvangen.
vragen wel na ieder gesprek of ze vriendelijk genoeg geholpen hebben.
NEE DUS.

Beertje02
Berichten: 377
Lid geworden op: 09 dec 2006 15:52

Re: opzegging upc

Ongelezen bericht door Beertje02 »

Debalen,

Neem eens contact op met Agro, hij weet hier alles van, hij wacht ook al lange tijd op teruggave van dat sh*t bedrijf.

rweelden22
Berichten: 104
Lid geworden op: 24 jan 2007 11:34

Re: opzegging upc

Ongelezen bericht door rweelden22 »

hahahah konden we maar een ip ban op upc zeten

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: opzegging upc

Ongelezen bericht door Henri42 »

UPC is volgens Kassa de meest vriendelijke en behulpzame provider geworden het laatste half jaar, hun service score staat op 85 %, zij struinen zelfs de forums af om ontevreden klanten te helpen.

Agro is een agent van UPC ??

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: opzegging upc

Ongelezen bericht door agro »

Bij Kassa staat upc deze week nipt niet bij de top3 van de bedrijven waar de meeste klachten over binnenkomen.
Ze staan al bijna onafgebroeken vanaf het begin ca 1998 dat ze in Nederland operationeel zijn in de klachten top 3.
Hoezo meest klantvriendelijk? hebben ze zelf weer eens uitgeroepen zeker, zo ook met awards die ze zelf in het leven hebben geroepen en vervolgens aan zichzelf kunnen uitdelen.
Tja het is maar hoe je het doet.
Ook met hun zogenaamde mediabox welke ze iedereen ongevraagd door de strot proberen te duwen komt uitermate kantvriendelijk over.

zie onderstaand bron kassa.
1 (2) @Home- Van twee naar één, en stoot daarmee KPN van de koppositie. Er kwam veel mailtjes binnen naar aanleiding van de laatste uitzending van Kassa waarin @Home in de studio aanwezig was. Daar zaten ook enkele steunbetuigingen bij. Er zijn dus ook mensen die de moeite nemen om zich positief te uiten over @Home.

2 (1) KPN- Het bedrijf met namen als Planet Internet en Het Net. niet in de studio, maar wel genoeg klachten. Genoeg om niet uit de top drie te verdwijnen, maar wel achter @Home op nummer 2 plaats te nemen.

3 (-) Casema- Het is druk aan de staart van de klachten top 3. Daarom is het daar vaak stuivertje wisselen. In dit geval is Casema nipt UPC gepasseerd. Bij Casema variëren de klachten van problemen met betalen en de automatische incasso tot de klachten naar aanleiding van het wijzigen van de tv-kanalen. Er zijn veel mailers die opzien tegen het opnieuw instellen van hun tv voor een bedrag van 22,50 euro.
Droom rustig verder, upc als beste, zouden ze willen, krijgen ze in hun natste dromen nog niet eens voor elkaar.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: opzegging upc

Ongelezen bericht door Ron58 »

Volgens een snelle blik op de website van UPC hebben ze 2,3 miljoen klanten, 85 % zou tevreden zijn?
dan blijft er 15% over die niet tevreden zijn = 345.000!

Bij de meeste klanten die gewoon alleen kabel hebben zal het over het algemeen wel goed gaan, het gaat er ook niet om in hoeveel gevallen alles goed gaat, maar hoe je het oplost in de gevallen waarin het onverhoopt fout gaat.
Van oplossen heeft UPC nog nooit gehoord.

momaatje
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 feb 2007 22:16

Re: opzegging upc

Ongelezen bericht door momaatje »

al genoeg zorgen aan mijn hoofd vanwege de verhuizing van Rotterdam naar Brunssum, maakt upc het je ook niet gemakkelijk om een opzegging te doen van je contract.
Wij gaan in een gebied wonen waar geen upc diensten worden aangeboden, wat upc allemaal aan je vraagt om dit contract stop te laten zetten is gewoon weg onbeschroft.
-Een bewijs van de gemeente waar je gaat wonen.
-Een contract van je nieuwe werkgever.
-Een bewijs van je nieuwe adres.
Er is niemand binnen upc die het zelfde verteld wat je nu echt moet doen, of iedergeval zijn mederwerking verleent en je help door deze rompslomp.
Wie heeft er advies om dit sneller te laten verlopen, want na twee weken upc te bellen of langs te gaan wordt nu toch iets te veel van het goeide.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: opzegging upc

Ongelezen bericht door Ron58 »

-Een contract van je nieuwe werkgever.
Daar geloof ik geen bal van.

rweelden22
Berichten: 104
Lid geworden op: 24 jan 2007 11:34

Re: opzegging upc

Ongelezen bericht door rweelden22 »

gewoon alles terug sturen met een brief er bij dat ze de pot op kunnen
het gaat hum ten eerst niet aan waar jij naar toe gaat als het buiten een gebied is van upc en een contract van je baas nou ik denk het niet hoor dus ik zal zeggen stuur heel de zooi terug dan ben je er van af van die oplichters dat zijn het

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: opzegging upc

Ongelezen bericht door agro »

Wie heeft er advies om dit sneller te laten verlopen
Een aagetekend schrijven met bvo dat je opzegt op de datum waarop je geen diensten meer maakt van upc, wegens verhuizig naar gebied waar ze geen diensten aanbieden, houdt rekening met maand opzegtermijn.
Vervolgens kan je nog een selectieve blokkade op je rekening leggen voor upc, dan kunnen ze in ieder geval geen bedragen meer van je rekening afschrijven.
Voor jou is dan de klus geklaard, wat upc verder doet is hun zaak, en je verder niet meer druk over maken.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: opzegging upc

Ongelezen bericht door Ron58 »

wat upc verder doet is hun zaak
Misschien je nieuwe adres niet vermelden? :lol:

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: opzegging upc

Ongelezen bericht door Henri42 »

Waarom zo moeilijk doen?? de methode van Agro is niet waterdicht gebleken, hijzelf ligt al jaren overhoop met UPC lees ik van hem over een betaalde borg aan UPC, waarom heeft hij dat probleem met UPC nog?.

De banken doen niet aan een selectieve blokkade, jij kunt alleen alle automatische betalingen laten blokkeren en niet een selectie maken van zelf gewenste blokkades.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: opzegging upc

Ongelezen bericht door agro »

Waarom zo moeilijk doen?? de methode van Agro is niet waterdicht gebleken, hijzelf ligt al jaren overhoop met UPC lees ik van hem over een betaalde borg aan UPC, waarom heeft hij dat probleem met UPC nog?.

De banken doen niet aan een selectieve blokkade, jij kunt alleen alle automatische betalingen laten blokkeren en niet een selectie maken van zelf gewenste blokkades.
Wat is er niet waterdicht dan?
Dat upc borg modem niet wenst terug te betalen? Na inlevering willen ze niet terugbetalen, als je het zo goed weet hoe zou jij dat oplossen dan? zonder dat ze je tv afsluiten.
Een selectieve blokkade is wel degelijk mogelijk, ikzelf heb deze blokkade voor upc, ze kunnen van mijn rekening niks afhalen hoe graag ze ook zouden willen, terwijl andere bedrijven welke gemachtigd zijn nog steeds kunnen incasseren.
Ga naar je bank en laat je eens goed voorlichten, maar dat zal wel te moeilijk voor je zijn.

Gesloten