LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overstappen naar KPN (NIET DOEN!)

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Tomas87
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 nov 2012 17:42

Overstappen naar KPN (NIET DOEN!)

Ongelezen bericht door Tomas87 »

In oktober hebben wij ons opgegeven voor het glasvezelpakket bij KPN. Wij zaten op dat moment bij XMS. Ons abonnement bij XMS kon pas per 1 december stopgezet worden omdat we vanaf die datum één jaar bij XMS zaten. Met KPN werd afgesproken dat er op 23 november een monteur langs zou komen om alles aan te sluiten. Alles prima geregeld zo dachten wij!

Niet dus.

Vrijdag 9 november werden wij wakker zonder internet, televisie en telefoon. In eerste instantie dachten wij aan een storing bij XMS. Na met hun klantenservice gebeld te hebben kwamen we niet veel verder. Er zou een ticket aangemaakt worden en er moest een monteur langskomen. Maandag kwam de monteur (hele weekend zonder diensten gezeten, dit vonden wij al lang wisten wij veel...). Nadat hij een tijdje bezig was en niets kon ontdekken ging hij bellen met zijn opdrachtgever? en ongeveer 5 minuten later kwam hij terug met de boodschap: ''Op 9 november heeft KPN jullie pakket overgenomen van XMS en zijn jullie abonnee bij hen. Ik kan niets voor jullie doen. Er moet een monteur van KPN komen om jullie aan te sluiten''. Dit dus terwijl de afspraak was dat er op 23 november een monteur van KPN zou komen om alles aan te sluiten.

Na tig telefoontjes met de klantenservice van KPN en Reggefiber waarbij beloftes niet nagekomen worden (terugbellen, monteur sturen, contact tussen KPN en Reggefiber etc), zijn we nu een week verder en verdomt KPN het gewoon om eerder dan de 23ste een monteur te sturen om HUN fout op te lossen.

Wij hebben hier niet de fout gemaakt, de afspraak van de 23ste hebben wij zelfs op papier staan. KPN haalt ons te vroeg weg bij onze oude provider en wij zitten twee weken zonder internet, televisie en telefoon! Dit kan toch niet? Zo ga je als bedrijf toch niet met je klanten om? Waarom kan KPN dit niet voor ons oplossen en waarom wijzen KPN en Reggefiber naar elkaar? Gaan ze echt zo om met hun (nieuwe) klanten? Een leuke eerste kennismaking met een nieuwe klant... Ik vind het werkelijk schandalig.

Kan iemand mij vertellen of dit normaal is? Is het daadwerkelijk niet mogelijk om eerder een monteur te sturen voor zo'n groot bedrijf? Dat dit nog kan in deze tijd... Met glasvezel ben je klaar voor de toekomst! Ja ja, zijn de providers er zelf wel klaar voor?

Heeft er iemand wellicht nog een advies wat wij kunnen doen?

Het lucht in ieder geval op om ons verhaal hier neer te kunnen zetten. Met de klantenservice van KPN bel ik niet meer, daar doen ze allemaal alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat je twee weken zonder je diensten komt te zitten.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Overstappen naar KPN (NIET DOEN!)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Span een geschil aan tegen KPN, www.sgc.nl

n.93
Berichten: 45
Lid geworden op: 10 jul 2012 12:18

Re: Overstappen naar KPN (NIET DOEN!)

Ongelezen bericht door n.93 »

Hallo,

Erg vervelende situatie waar u in zit. Nu heb ik toevallig gister ook in de winkel een pakket bij kpn afgesloten en ik verbaasde mij erg over de lange wachttijd voor een monteur. Ik had namelijk van te voren op internet gekeken en op zijn vroegst kon ik op 18 december een afspraak maken. Ik kan u dus totaal begrijpen dat de wachttijd op een monteur erg lang is. Wat mij gister wel duidelijk gemaakt is, en waar het misschien bij jullie mis is gegaan, vaak heb je al eerder signaal dan dat er een monteur langs kan komen. Dus in mijn geval, ik heb rond 10 december signaal en op 18 december kan de monteur komen. Nu zijn wij vrij handig en hebben wij de keus gemaakt om het zelf te doen. Nog een tip.. ik ga aankomend weekend verhuizen en gaf aan dat ik dan dus vrij lang zonder tv en internet zit. Internet vind ik niet zo drama, tv wel. Daarom heb ik een gratis proefpakket, gedurende een maand, digitenne tv meegekregen. Zodra mijn pakket geleverd wordt moet ik dit terugsturen.
Misschien is het nu voor u beter te verklaren waar het mis is gegaan. Als dit het geval is, vind ik wel dat zij ook aan u duidelijk hadden moeten maken dat je het signaal vaak al eerder hebt, terwijl het dan nog niet allemaal is aangesloten door de monteur.

zwabbertje
Berichten: 343
Lid geworden op: 01 sep 2010 00:10

Re: Overstappen naar KPN (NIET DOEN!)

Ongelezen bericht door zwabbertje »

En verbaas je niet als er de 23e in het geheel geen monteur komt opdagen....dat is mij, naast alle andere ellende, ook overkomen. Reactie op een klacht hierover liet zes weken op zich wachten. Gelukkig zat ik nog bij mijn oude provider, waarschijnlijk een vooruitziende blik gehad dat overstappen naar KPN een drama zou worden. Ik blijf nu lekker waar ik zit. De twee pakketten die KPN heeft gestuurd bewaar ik een jaar. Als ze daarna niet zijn opgehaald gaan ze naar de milieustraat.

Calavera
Berichten: 29
Lid geworden op: 07 mei 2012 20:28

Re: Overstappen naar KPN (NIET DOEN!)

Ongelezen bericht door Calavera »

Het zal KPN een rotzorg zijn, zolang ze maar geld verdienen. :|

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Overstappen naar KPN (NIET DOEN!)

Ongelezen bericht door bprosman »

Het zal KPN een rotzorg zijn, zolang ze maar geld verdienen
Aan een werkende verbinding verdienen ze meer hoor. Denk je nou echt dat er bedrijven zijn die min of meer bewust de klant frustreren ? :? Weet je wat voor een kostenpost een klantenservice is ? En hoe meer tevreden klanten, hoe kleiner die afdeling kan zijn.

sadfly
Berichten: 451
Lid geworden op: 19 apr 2007 23:14

Re: Overstappen naar KPN (NIET DOEN!)

Ongelezen bericht door sadfly »

Denk je nou echt dat er bedrijven zijn die min of meer bewust de klant frustreren ?
Oh meer dan je denkt :lol:

CynthiaB
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 sep 2011 17:31

Re: Overstappen naar KPN (NIET DOEN!)

Ongelezen bericht door CynthiaB »

Aan iedereen die over wil stappen op glasvezel van KPN, think twice!!!
Wij hebben begin oktober een jaarabonnement genomen bij KPN voor internet, televisie en bellen, en tot op heden zijn we nog steeds niet aangesloten!!! We zijn dus nu 9 weken verder.

Wel heeft KPN ons drie keer een brief gestuurd dat er een monteur langs zou komen, twee keer is er inderdaad een monteur geweest die onverrichter zaken weer kon gaan, omdat het probleem in de wijkcentrale (nog) niet was opgelost en 1 keer is er helemaal niemand geweest, werkelijk schandalig, daar neem je dan vakantiedagen voor op!

Eind november een klachtenbrief geschreven en daar tot op heden nog geen enkele reactie op ontvangen, niet eens een bevestiging: we hebben uw klacht ontvangen en zullen deze in behandeling nemen.

Bij de klantenservice mag je zo een halfuur in de wacht staan en ze beloven continue andere dingen, zoals binnen twee weken bent u aangesloten, NOT!

Fijn om de frustratie van me af te schrijven, zodra we, ooit, zijn aangesloten zeg ik direct weer op.

Het mooie is ook dat KPN schijnbaar in hun contract heeft staan dat ze een jaar de tijd mogen nemen om de aansluiting te realiseren, pas daarna mag het contract ontbonden worden, schofterig, als je een dienst niet kan aanbieden doe het dan niet.

Als er meer mensen hier zijn met een dergelijke klacht dan is het wellicht zinvol om de krachten te bundelen en er een zaak van te maken.

Groeten,

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Overstappen naar KPN (NIET DOEN!)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het mooie is ook dat KPN schijnbaar in hun contract heeft staan dat ze een jaar de tijd mogen nemen om de aansluiting te realiseren, pas daarna mag het contract ontbonden worden, schofterig, als je een dienst niet kan aanbieden doe het dan niet.
Dat klopt niet. KPN kan in het contract zetten wat ze willen, maar de wet gaat voor. Zie: http://www.consuwijzer.nl/nieuws/lezers ... etprovider

hove60
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 nov 2012 18:22

Re: Overstappen naar KPN (NIET DOEN!)

Ongelezen bericht door hove60 »

Beste Cynthia,

Je verwoord precies wat wij ook met KPN mee maken, het enige verschil is dat wij sinds 14 juni een contract met KPN hebben, 6 maanden verder hebben we nog steeds geen aansluiting.
Wel heeft KPN ons drie keer een brief gestuurd dat er een monteur langs zou komen,(4 x een brief) twee keer is er inderdaad een monteur geweest die onverrichter zaken weer kon gaan, omdat het probleem in de wijkcentrale (nog) niet was opgelost( 1x monteur)en 1 keer is er helemaal niemand geweest.
Bij de klantenservice mag je zo een halfuur in de wacht staan en ze beloven continue andere dingen, zoals binnen twee weken bent u aangesloten, NOT! (exact hetzelfde verhaal)
Op 20 november ben ik voor het laatst door KPN gebeld, tijdens dit gesprek heb ik aangegeven dat ik het contract wil ontbinden, dit kon dus niet vanwege een jaarcontract...een half jaar is al voorbij. :evil: Dus wacht nu nog steeds op een afspraak met de monteur ( bijna weer een maand voorbij).

Ik ga schriftelijk een klacht indienen en beroepen op Artikel 4.1 uit de algemene voorwaarden van KPN

4.1 Indien datgene wat benodigd is voor het in dienst stellen van een Dienst aanwezig en beschikbaar
is, wordt de Dienst zo spoedig mogelijk, doch in elk geval binnen één maand na de datum van totstandkoming
van de Overeenkomst in dienst gesteld, tenzij anders wordt overeengekomen.

Rood aangegeven is mijn reactie

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Overstappen naar KPN (NIET DOEN!)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Dat zul je dan wel aangetekend moeten doen. Bewaar het verzendbewijs minimaal 5 jaar.

Gesloten