LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overstappen van Tweak glas naar NLE glas

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
RobertB63
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 okt 2018 22:13

Overstappen van Tweak glas naar NLE glas

Ongelezen bericht door RobertB63 »

Tweak vond het nodig om onze glasvezel abonnement zomaar te verhogen met €7,- per maand.
Natuurlijk had ik hun brief hierover blijkbaar nooit ontvangen….dus opzegtermijn is niet meer van toepassing ……zucht. Onbegrijpelijk dat ik geen maand opzegtermijn krijg, zoals het hoort.
Tweak meteen opgezegd en overgestapt naar glasvezel NLE, voor het zelfde oude bedrag/snelheid.

Tja daar gaan we weer…
NLE geeft na ongeveer 3 weken aan dat ze nog niets kunnen doen i.v.m opheforder van de oude provider, klopt want ik heb een maand opzegtermijn. Even een mail naar reggefiber, netjes antwoord gehad. Zij geven aan dat ze 5 dagen de tijd hebben om dit uit te voeren, daarna kan NLE een order plaatsen waar ze ook 5 dagen de tijd voor hebben. Ok OK twee weken wachten…kan nog. NLE gebeld ….wanneer krijgen we nu verbinding? Dan is het blijkbaar wachten op KPN als eigenaar van de lijn?
12 oktober afgesloten en waarschijnlijk 14 november weer internet, totaal 4 ½ week geen internet/telefoon.
NLE geeft vriendelijk uitleg maar ik snap er helemaal niets van, dat we dit in 2018 nog mee moeten maken……
NLE heeft geen overstapservice met Tweak, maar dat is toch geen reden om zo lang zonder internet te zitten?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Overstappen van Tweak glas naar NLE glas

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dan heb je nog meer verdiend, zolang je geen internet hebt hoef je niet te betalen. Dan kun je over 12 maanden weer terug.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Overstappen van Tweak glas naar NLE glas

Ongelezen bericht door bprosman »

En dit alles is je 7 Euro in de maand waard ?

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Overstappen van Tweak glas naar NLE glas

Ongelezen bericht door scontra »

RobertB63 schreef:
30 okt 2018 23:29
Tweak vond het nodig om onze glasvezel abonnement zomaar te verhogen met €7,- per maand.
Natuurlijk had ik hun brief hierover blijkbaar nooit ontvangen….dus opzegtermijn is niet meer van toepassing ……zucht. van de lijn?
Een e.mail misschien die per ongeluk/toevallig in uw spambox terecht is gekomen :idea:

Ohh en ehh "sterkte" bij/met NLE, u weet vast nog niet wat u , behoudens het gedoe zoals u omschrijft, nog te wachten staat :!:

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Overstappen van Tweak glas naar NLE glas

Ongelezen bericht door Dirkie »

RobertB63 schreef:
30 okt 2018 23:29
Tweak vond het nodig om onze glasvezel abonnement zomaar te verhogen met €7,- per maand.
Natuurlijk had ik hun brief hierover blijkbaar nooit ontvangen….dus opzegtermijn is niet meer van toepassing ……zucht. Onbegrijpelijk dat ik geen maand opzegtermijn krijg, zoals het hoort.
Tweak meteen opgezegd en overgestapt naar glasvezel NLE, voor het zelfde oude bedrag/snelheid.

Tja daar gaan we weer…
NLE heeft geen overstapservice met Tweak, maar dat is toch geen reden om zo lang zonder internet te zitten?
Los van het feit dat ze blijkbaar geen overstap service hebben. Die had U ook niet kunnen gebruiken omdat U zelf Tweak opgezegd hebt. Normaal regelen de providers dit onderling en zit U slechts een zeer korte periode zonder de diensten.
Nu gelden blijkbaar eerste alle termijnen van de oude provider en daarna de termijnen van de nieuwe provider. En daar kan een periode overheen gaan. Maar gelukkig zijn er ook positieve zaken:
- Een leermoment: voortaan eerste nadenken en inlezen en dan pas actie ondernemen
- Als het weer werkt betaald U € 7,00 per maand minder (of eigenlijk betaald U hetzelfde bedrag)

NeoDutchio
Berichten: 12327
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Overstappen van Tweak glas naar NLE glas

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Toch vreemd dat de ene helft van Nederland wel in de media heeft vernomen dat elke provider duurder is geworden en de mailings (brief, mail of in de persoonlijke omgeving van de provider) heeft gelezen, en dat de andere helft er niets van wist.

RobertB63
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 okt 2018 22:13

Re: Overstappen van Tweak glas naar NLE glas

Ongelezen bericht door RobertB63 »

NLE heeft een keuze menu met providers waaruit je kan kiezen, staat jou provider er niet bij dan geven zij aan dat je ZELF moet opzeggen.
Dus helaas geen andere optie.
Nee het is geen €7,- waard, dat is ook niet het probleem.
Ongevraagd €7,- extra afschrijven van mijn rekening dat is het probleem, zelfs bij €1,- is het me waard.
En dan met een zwak excuus komen wat we helaas vaker horen.
Maar gelukkig zijn er ook mensen die tot de goede helft van Nederland behoren, je moet er niet aan denken dat iedereen dit zou overkomen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Overstappen van Tweak glas naar NLE glas

Ongelezen bericht door sylvesterb »

RobertB63 schreef:
01 nov 2018 20:50
NLE heeft een keuze menu met providers waaruit je kan kiezen, staat jou provider er niet bij dan geven zij aan dat je ZELF moet opzeggen.
Dus helaas geen andere optie.
Nee het is geen €7,- waard, dat is ook niet het probleem.
Ongevraagd €7,- extra afschrijven van mijn rekening dat is het probleem, zelfs bij €1,- is het me waard.
En dan met een zwak excuus komen wat we helaas vaker horen.
Maar gelukkig zijn er ook mensen die tot de goede helft van Nederland behoren, je moet er niet aan denken dat iedereen dit zou overkomen.
Als je niet het geautomatiseerde overstap proces van de provider gebruikt dan ben je meestal ver van huis. Hier kan Tweak of NLE niets aan doen. Je hebt maar 1 glaslijn en de 1 moet een opzegging verwerken en de andere wilt een nieuwe lijn aanleggen.

Dat jij de communicatie van Tweak hebt gemist over de tariefsverhoging kun je Tweak ook niet kwalijk nemen. Immers hebben ze dit in de media gecommuniceerd en per e-mail en per post.

Een vergelijking tussen NLE en Tweak kun je niet echt maken. De eerste is een low budget provider en Tweak wilt dit niet zijn. De verhoging was pittig maar hiervoor hebben ze niet eerder verhoogd dus bij saldo viel het mee t.o.v. KPN en Ziggo.

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Overstappen van Tweak glas naar NLE glas

Ongelezen bericht door Mark1992 »

RobertB63 schreef:
01 nov 2018 20:50
NLE heeft een keuze menu met providers waaruit je kan kiezen, staat jou provider er niet bij dan geven zij aan dat je ZELF moet opzeggen.
Dus helaas geen andere optie.
Nee het is geen €7,- waard, dat is ook niet het probleem.
Ongevraagd €7,- extra afschrijven van mijn rekening dat is het probleem, zelfs bij €1,- is het me waard.
En dan met een zwak excuus komen wat we helaas vaker horen.
Maar gelukkig zijn er ook mensen die tot de goede helft van Nederland behoren, je moet er niet aan denken dat iedereen dit zou overkomen.
Ik zit niet eens bij Tweak en zelfs ik wist dat de internetabonnementen verhoogd werden. Daarbij, als het bij u €7,00 duurder wordt, dan betaalde u al minder aangezien het pakket daarvoor €35,00 kostte. Waarschijnlijk hebben ze de prijswijziging nu bij iedereen doorgevoerd. Dit was trouwens al vanaf juli aangegeven, daarbij ook dat de verhoging in zou gaan per 1 september 2018.

Gesloten