LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stipte wordt overgenomen door Online.nl, dienst verslechterd en veel duurder

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
ThvD
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2019 15:02

Stipte wordt overgenomen door Online.nl, dienst verslechterd en veel duurder

Ongelezen bericht door ThvD »

Stipte STOPT ermee en/of wordt overgenomen door Online.nl. Nu heb ik nu 4 telefoon lijnen+internet bij het abbonement van Stipte en Online.nl neemt deze 4-lijnen NIET over. Ik ga nu 75% achteruit in het servicepakket en het wordt ook nog 20% duurder. Het huidige pakket wordt zonder overleg en 1-zijdig om gezet naar een gewijzigd pakket zonder compensatie. Kan dit zomaar binnen het consumentenrecht?

Ik kan opzeggen maar kan nergens 4 lijnen krijgen en internet voor het nu te betalen tarief. Nu blijkt dat het ISDN, waaronder de 4 nummer functioneren, niet wordt gecontinueerd door Online.nl en er maar 1 telefoonlijn terug komt. De persoon bij de help desk is bijzonder bot en geheel niet bereid om mee te denken laat staan dat hij op de hoogte is van wat er gebeurt en onder welke condities op mijn adres geleverd wordt. Ik verwacht compensatie van Online.nl en een oplossing voor het geboden verlies in service/diensten en zie geen redenen om nu meer te gaan betalen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Stipte wordt overgenomen door Online.nl, dienst verslechterd en veel duurder

Ongelezen bericht door Theotrucker »

ISDN wordt beeïndigd en Stipte stopt. U kunt niet verlangen dat ze blijven bestaan alleen voor U. U hoeft verder niets meer te betalen. Wat er niet meer is is voorbij. Zoek maar andere oplossingen.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Stipte wordt overgenomen door Online.nl, dienst verslechterd en veel duurder

Ongelezen bericht door k2p »

Op zich is dit wel merkwaardig. En volgens mij mag het niet helemaal zo. Er wordt nu plots een geheel ander product geleverd. Wat er had moeten gebeuren is dat het abonnement moest worden stopgezet.

Recht op compensatie zal je ook dan niet krijgen.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Stipte wordt overgenomen door Online.nl, dienst verslechterd en veel duurder

Ongelezen bericht door alfatrion »

U beschrijft een situatie waarin de overeenkomst eigenlijk volledig is herschreven door Online. Dit kan uiteraard niet. U had bij Stipte een overeenkomst waarbij vier lijnen plus internet werden geleverd. Online kan daar niet van maken één lijnen plus internet, ook niet als ze u de mogelijkheid geven om op te zeggen. Echter, dat wil niet zeggen dat Online de overeenkomst niet mag opzeggen. Het gaat om een duurovereenkomst.

https://blog.iusmentis.com/2015/11/03/m ... -opzeggen/

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Stipte wordt overgenomen door Online.nl, dienst verslechterd en veel duurder

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

ISDN stopt a.s. september voorgoed. U zal dus uw telefoonnummers moeten overzetten naar voip.

https://www.kpn.com/zakelijk/telefonie/isdn.htm

BERG0001
Berichten: 70
Lid geworden op: 19 nov 2011 17:49

Re: Stipte wordt overgenomen door Online.nl, dienst verslechterd en veel duurder

Ongelezen bericht door BERG0001 »

Volgens mij heeft Ziggo veel meer diensten en mogelijkheden.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Stipte wordt overgenomen door Online.nl, dienst verslechterd en veel duurder

Ongelezen bericht door kweenie »

Zoals al gezegd, het is niet de keus van online om te stoppen met ISDN. Het hele ISDN netwerk wordt landelijk opgeheven. Daarom moeten alle providers ermee stoppen en zul je dus op zoek moeten naar een alternatief.

Zij bieden je nu een bepaald standaard alternatief, maar je zult hier natuurlijk niet naartoe over hoeven te stappen. Er zijn een hoop VoIP-aanbieders die je een goed alternatief kunnen bieden. En er zijn zelfs 'kastjes' om ervoor te zorgen dat je je huidige ISDN apparatuur kunt blijven gebruiken. Maar dit zijn zaken die je zelf kunt uitzoeken en waar je provider je niet in hoeft bij te staan.
(Tenzij je een zakelijke dienstverleningsovereenkomst hebt waarin de dienstverlening voor langere tijd gegarandeerd is, natuurlijk.)

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Stipte wordt overgenomen door Online.nl, dienst verslechterd en veel duurder

Ongelezen bericht door renewouters »

kweenie schreef:
10 mar 2019 09:14

(Tenzij je een zakelijke dienstverleningsovereenkomst hebt waarin de dienstverlening voor langere tijd gegarandeerd is, natuurlijk.)
Juist in die situaties worden veranderingen makkelijker doorgevoerd. Consumenten worden immers heel erg beschermd door allerlei wettelijke regelingen. Zakelijk ligt dat totaal anders. Daar is het toch een stuk gebruikelijker dat er wordt aangekondigd dat iets gaat veranderen, klant wordt boos, account manager zegt sorry, en samen gaan ze iets nieuws bedenken.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Stipte wordt overgenomen door Online.nl, dienst verslechterd en veel duurder

Ongelezen bericht door kweenie »

Bij consumenten gaat het inderdaad vaak om standaard (wettelijke) regelingen. Die er in dit geval even kort door de bocht op neer komen dat het bedrijf de voorwaarden wil wijzigen en dat hij in dat geval kosteloos naar een ander kunt gaan.

Zakelijk worden er vaak op individueel niveau veel gedetailleerdere afspraken gemaakt. En vaak ook voor een langere periode. Als je nog een paar jaar een contract hebt lopen, dan kan het dus zijn dat ze daar nog aan moeten voldoen. Of een alternatief vinden.

joep66
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 apr 2019 09:11

Re: Stipte wordt overgenomen door Online.nl, dienst verslechterd en veel duurder

Ongelezen bericht door joep66 »

Van Stipte overgezet naar Online.
Netjes contact met Online opgenomen en uitgelegd dat mijn internet het niet meer doet.
De vriendelijke medewerkster legt uit dat ik een ander modem nodig heb en dat zij hier een aanvraag voor indient.
Na 4 dagen toch maar eens bellen waarom ik nog geen bevestigingsmail heb gekregen wanneer het modem opgestuurd gaat worden.
Medewerker Erik wet mij te vertellen dat de aanvraag in behandeling is en dat dit nog wel een week kan duren.
Na 4 dagen hebben ze nog geen tijd gehad om de aanvraag in behandeling te nemen terwijl ze al weten dat ik een nieuw modem nodig heb.
Wat een super slechte service van Online!!

[email protected]
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 mar 2012 11:05

Re: Stipte wordt overgenomen door Online.nl, dienst verslechterd en veel duurder

Ongelezen bericht door [email protected] »

Ik heb een abonnement op een mailbox bij Stipte voor € 19,95 per jaar.
Nu krijg ik een mail, dat het tarief wordt aangepast van € 4,00 per maand.
Dat is een verhoging van 100% en meer. Kan dat zo maar ???

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Stipte wordt overgenomen door Online.nl, dienst verslechterd en veel duurder

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ja, dat kan zomaar, dus als u dat niet wilt betalen, moet u overstappen.

cdb1
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 sep 2019 10:19

Re: Stipte wordt overgenomen door Online.nl, dienst verslechterd en veel duurder

Ongelezen bericht door cdb1 »

Theotrucker schreef:
04 mar 2019 16:04
ISDN wordt beeïndigd en Stipte stopt. U kunt niet verlangen dat ze blijven bestaan alleen voor U. U hoeft verder niets meer te betalen. Wat er niet meer is is voorbij. Zoek maar andere oplossingen.
gelet de toon en aard van reacties bij online.nl m.b.t. vragen etc. lijk jij werkzaam bij online.nl ;-)
altijd commentaar maar oplossingen bij problemen anders dan 'opzeggen' o.i.d. ho maar!!!
Wacht . . . 1 standaard oplossing: uit- en weer aanzetten van modem, kastje (welk dan?), glasvezelverbinding o.i.d.
Bagger!

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Stipte wordt overgenomen door Online.nl, dienst verslechterd en veel duurder

Ongelezen bericht door Moneyman »

cdb1 schreef:
04 sep 2019 10:32
Theotrucker schreef:
04 mar 2019 16:04
ISDN wordt beeïndigd en Stipte stopt. U kunt niet verlangen dat ze blijven bestaan alleen voor U. U hoeft verder niets meer te betalen. Wat er niet meer is is voorbij. Zoek maar andere oplossingen.
gelet de toon en aard van reacties bij online.nl m.b.t. vragen etc. lijk jij werkzaam bij online.nl ;-)
altijd commentaar maar oplossingen bij problemen anders dan 'opzeggen' o.i.d. ho maar!!!
Wacht . . . 1 standaard oplossing: uit- en weer aanzetten van modem, kastje (welk dan?), glasvezelverbinding o.i.d.
Bagger!
U bent met uw eerste post gelijk al "af".

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Stipte wordt overgenomen door Online.nl, dienst verslechterd en veel duurder

Ongelezen bericht door tttlocke »

cdb1 schreef:
04 sep 2019 10:32
...
gelet de toon en aard van reacties bij online.nl m.b.t. vragen etc. lijk jij werkzaam bij online.nl ;-)
De tijd dat dit soort opmerkingen grappig waren, ligt ver achter ons.
altijd commentaar maar oplossingen bij problemen anders dan 'opzeggen' o.i.d. ho maar!!!
Was een prima oplossing. Eigenlijk de enige. Wat is de uwe?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Stipte wordt overgenomen door Online.nl, dienst verslechterd en veel duurder

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Inmiddels na mijn laatste bonusbetaling werk ik er niet meer.

Gesloten