LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2: restitutie niet verrekend met laatste factuur

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Hel1ah
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 nov 2016 10:23

Tele2: restitutie niet verrekend met laatste factuur

Ongelezen bericht door Hel1ah »

Het is toch niet te geloven: Na een jaar Tele2 af te hebben genomen, en gelukkig nauwelijks met de klantenservice te maken hebben gehad in die tijd, ben ik overgestapt naar een andere provider. Van de laatste maandfactuur had ik recht op een deel restitutie en, ondanks ruim een maand van tevoren mijn opzegging te hebben doorgegeven, was het voor Tele2 onmogelijk om dit bedrag te verrekenen met de laatste factuur. De jongen van klantenservice was weinig behulpzaam en bleef volhouden dat hij hieraan niets kon veranderen want dat zou het systeem niet toelaten. Volgens hem zou het creditbedrag een maand (?!?!) later alsnog worden teruggestort. Omdat ik verder geen zin had in gedoe, heb ik het zoor laten lopen, in de veronderstelling dat het wel goed zou komen. Een maand later kreeg ik inderdaad een creditfactuur per mail.. Het bedrag werd alleen nooit over gemaakt...
Daarover maar weer meerdere pogingen gedaan om met iemand in contact te komen van de klantenservice en POEH daar moet je geduld voor hebben. Als je dan eindelijk iemand aan de lijn hebt, is het 9 van de 10 x iemand die weinig van alles weet.. uiteindelijk werd mij verteld dat men vergeten was de betaling klaar te zetten voor verwerking en, tot mijn stomme verbazing, zou het dan een maand(?!?!?!!?@?!) later alsnog worden uitgekeerd. Met stomheid geslagen werd de verbinding verbroken..
Per facebook-messenger heb ik het gesprek opnieuw geopend waarin [persoonsgegevens verwijderd] (let op: zie was 1 van de 6 mensen die in dit gesprek deelnamen van Tele2) mij meedeelde dat het bedrag alsnog binnen een week overgemaakt zou worden.
Een week later; nog steeds niets!
Dus hierover weer het gesprek op facebook opgepakt. Dit keer zou ene [persoonsgegevens verwijderd]mij gerust willen stellen "Maak je niet gerust, het geld wordt echt wel gestort" ....?? Serieus??? En op welke basis is deze toezegging berust??
Uiteindelijk heb ik, omdat ik niet vertrouw dat Tele2 überhaupt fatsoenlijk kan functioneren, hun administratie maar gedaan door het laatste maandbedrag te storneren, en het laatste maandbedrag - de restitutie - mijn administratiekosten, over te schrijven naar dat bedrijf.
Wat vreselijk kansloos hoe ze met kun klanten omgaan. Er is niemand die zoiets even oppakt om tot een nette oplossing te komen..Een belletje had niet misstaan.
Nu krijg ik alleen een dreiging via Facebook omdat mijn in rekening gebrachte administratiekosten niet geaccepteerd worden en, zoals [persoonsgegevens verwijderd]zegt (nummer 7 van de klantenservice) "Ik adviseer je deze kosten alsnog te voldoen om verdere narigheid te voorkomen.".
Ik zeg: TELE2 NOOIT DOEN!!!!!
Laatst gewijzigd door Radar op 12 jul 2017 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp aangepast, namen verwijderd

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Tele2: restitutie niet verrekend met laatste factuur

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Er wordt per maand gefactureerd en nee, er kan geen credit verrekend worden in een factuur. Om die reden wordt een credit altijd apart verwerkt en dit na het aflopen van het contract.
En het klinkt gek, bij Tele2 werken ook mensen die wel eens een fout maken. Slordig, kan gebeuren. Alle betalingen gaan altijd een keer per maand. Vandaar dat opnieuw de betaling klaar gezet zou worden. U wilt nu iets dat afwijkend is. Buiten het feit dat u daar recht op heeft gaat alle was afwijkend is vaak fout.
Maar storneren en zelf gaan rommelen in betalingen is wel het slechtste dat u kunt doen. De factuur heeft niets te maken met een credit. U blijft nu ook in gebreke van de betaling van een factuur en gaat alleen maar meer kosten opleveren. Dus heel snel de volledige betaling doen en Tele2 de kans geven om hun fout oo te lossen. En dan kunt u als goede vrienden uit elkaar.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Tele2: restitutie niet verrekend met laatste factuur

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/t ... 6d63cc529b

U bent zo te zien niet de enige. Wat ik ook zo interessant vindt aan Tele2 is hun innige relatie met de firma Bos Incasso. Doet u bij Tele2 wat zij nu bij u doen, dan sturen ze direct Bos Incasso op u af.

U kunt bij de http://www.sgc.nl een geschil aanspannen.

stofzuigertje

Re: Tele2: restitutie niet verrekend met laatste factuur

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Je ging akkoord met voorwaarden dus ook met na opzeggen maand later eind afrekening.

Niets mis met Tele2, en als je weg gaat is de laatste rekening altijd maandje later, is voor het afsluiten al te lezen!

Gesloten