LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telefoonverbinding Telfort wordt steeds verbroken

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Tinalina
Berichten: 34
Lid geworden op: 16 dec 2005 15:50

Telefoonverbinding Telfort wordt steeds verbroken

Ongelezen bericht door Tinalina »

Sinds begin maart zijn we overgestapt naar Telfort internet met vast bellen. Procedure is prima verlopen. Sinds ongeveer een week hapert de telefoonverbinding. Tijdens gesprekken is de lijn ineens dood en brandt het lampje phone 1 niet meer. Soms herstelt het zich vanzelf, soms moeten we het modem resetten. Heel vervelend natuurlijk. vandaag werd een gesprek tot vier keer toe onderbroken. Bij de helpdesk zijn momenteel heel lange wachttijden, dus ik dacht: ik stel hier een vraag. Meer mensen met deze ervaring?

chris en cis1968
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 mar 2008 19:48

Re: Telefoonverbinding Telfort wordt steeds verbroken

Ongelezen bericht door chris en cis1968 »

Hallo Tinalina,

Wij hebben ook dat probleem gehad dus dat klinkt ons bekend in de oren. Heb je tijdens de installatie wel de nieuwe telefoonsnoertjes in de doos gebruikt want dit is wel aan te raden om die te gebruiken. Ook kan er onderweg tijdens het transport van het modem wat gebeurd zijn, bv dat die misschien gevallen is. Het kan zijn dat die daardoor van slag is. Mocht het modem kuren blijven vertonen zou ik aanraden om een brief naar Telfort te sturen en vragen om je modem te laten omruilen. Bij ons is het modem ook omgeruild en werkt nu prima.

Succes er mee.

Chris en Cis.

pinky
Berichten: 73
Lid geworden op: 04 aug 2005 02:05

Re: Telefoonverbinding Telfort wordt steeds verbroken

Ongelezen bericht door pinky »

hallo tinalina,

Ik heb Telfort internet en bellen aangevraagd dus ik kan nog geen gebreken melden maar had wel aan u de volgende vraag: Hoe lang duurt het ongeveer voordat u internet en bellen had nadat u uw aanvraag had ingedient? Ik wacht al 4 weken maar verder niets meer vernomen van telfort.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Telefoonverbinding Telfort wordt steeds verbroken

Ongelezen bericht door queenfan »

bekijk eerst de bekabeling (gebruik zo veel mogelijk originele bekabeling), download de nieuwste firmware.

Ben je teminste van dat gezeur af, als je iemand te pakken krijgt bij de klantenservice.

Succes er mee.

br23
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 feb 2008 19:26

Re: Telefoonverbinding Telfort wordt steeds verbroken

Ongelezen bericht door br23 »

Hallo,
Ook ik bel met Telfort en moet vaststellen dat het tot stand brengen van een verbinding met een andere telefoon erg lang duurt zolang dat de gezegde van: 112 bellen als elke seconde telt dit niet opgaat bij Telfort, je zult ze maar nodig hebben de hulpverleners!!!
Ook gaat bij mij per dag ettelijke keren de telefoon over zonder dat er een verbinding tot stand komt, erg hindelijk.
Het uitvallen heb ik nog niet mee gemaakt maar bij mijn schoonzoon die ook Telfort heeft gebeurd dit wel als hij aan het downloaden is.
Al met al geen prettige zaken en zeker wanneer je per mail voor de tweede maal om opheldering vraagt want bellen doe ik niet meer want dat heeft mij de laatste keer 25,99 euro gekost en niets wijzer geworden alleen maar l.l verhalen.
Ik zie dit een jaar aan en dan wegwezen met Telfort.
gr Frits

fradia
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 sep 2004 17:32

Re: Telefoonverbinding Telfort wordt steeds verbroken

Ongelezen bericht door fradia »

Hoi, ik heb ook Telfort, eerst 4 jaar Tiscali gehad totdat het werd overgenomen door Telfort, ik heb sinds eind januari zelfde problemen! Mijn telefoonlijnen vallen regelmatig weg, en mijn i-net idem dito, erg lastig om de dure helpdesk te bellen, als er 5 of meer wachtenden zijn, want als je aan de beurt bent val je weer weg! Inmiddels 2 gewone en 1 aangetekende brief gestuurd en vele echt vele telefoons gepleegd, en nog niets verder, wel inmiddels een hoofd van helpdesk gesproken en die heb eea verholpen en beloofd voor 2 maanden gratis telfort als tegenmoetkoming voor de kosten die ik heb gemaakt a 326,00 euri aan bellen en schrijven etc ( jaja kopie's bijgevoegd met gespreksnummers en tijden en kosten, nb. van telfort zelf! ), maar dat zijn ze alweer vergeten :( Telfort is een slecht bedrijf, heb ze zelfs vandaag nog aan de lijn gehad omtrent het gratis aangebodene, de reactie was : u moet niet zo zeuren, u hebt nu toch internet en telefoon ? en toen werd verbinding verbroken, ik stap denk ik over op alice oid ? Telfort iig nimmer weer!

MvG

Een teleurgestelde Telfort gebruiker die noodgedwongen moest overstappen van Tiscali naar Telfort

dafhobby
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 feb 2006 17:37

Re: Telefoonverbinding Telfort wordt steeds verbroken

Ongelezen bericht door dafhobby »

De helpdesk van Telfort is de naam zeer zeker niet waardig.
Die is er gewoon niet.
Stuur je een berichtje duurt het gemiddeld 3 weken voor er een "antwoordt" komt.
Die gaat dan:
Sorry voor het lange wachten, we kunnen ons voorstellen dat ondertussen de vraag beantwoordt is en zoniet graag een nieuw bericht sturen.
Nou zo kan ik het ook.
Ga je bellen a 30 cent p/m wordt de verbinding na de nodige minuten gewacht te hebben verbroken.
We hebben een aangetekende brief gestuurd en ze tot 12 april de tijd gegeven om de problemen op te lossen, brief verstuurd d.d. 11 maart.
Via tracktrace gezien dat de brief op 12 maart is afgeleverd maar nog steeds niets vernomen, zal ook niet gebeuren verwacht ik.
Reageren ze niet kan ik dus per die datum het abo. opzeggen.
Tevens hebben we ze dan aansprakelijk gesteld voor de kosten die we moeten maken om weer telefoon van PTT te krijgen.
Bij Telfort gaan ze er vanuit dat de klanten het er maar bij laten zitten, alleen horen wij daar niet bij.

Kortom, een erg arrogante firma die denkt dat ze zo met de klanten kunnen omgaan.

Klantvriendelijk, dat woord kennen ze niet bij de helpdesk.
Wordt tijd dat meer mensen eens gaan doorzetten en laten weten dat ze zoiets niet meer nemen.

TM

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Telefoonverbinding Telfort wordt steeds verbroken

Ongelezen bericht door TdeHond »

Onopgeloste problemen rond Telfort na contact met Helpdesk

Algemene Voorwaarden Telfort
4.10
Als Telfort enige verplichting uit de Overeenkomst of uit enige toepasselijk verklaarde voorwaarde niet nakomt, is de Klant bevoegd de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden. Dit echter pas nadat de Klant Telfort in gebreke heeft gesteld bij het bij de Klant aangegeven contactadres en Telfort er niet in is geslaagd de tekortkoming binnen de aangezegde redelijke termijn te herstellen. Een en ander tenzij de tekortkoming van Telfort gezien haar geringe betekenis de ontbinding niet rechtvaardigt.

Dus schriftelijk aangetekend met ontvangstbevestiging Telfort in gebreke stellen. Geef hen drie weken de tijd om voor een adekwate internet/telefoon verbinding zorg te dragen. Anders beëindigt u na drie weken via weer een aangetekende brief het contract per direct.

Ik geef de termijn 3 weken omdat Orange op tv zei dat als er 3 weken geen verbinding was met internet het contract beëindigd mag worden. Dit lijkt mij dus een redelijke termijn.

Sterkte

Gesloten