LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC digitale TV (mediabox)

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Yoo
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jun 2006 16:54

UPC digitale TV (mediabox)

Ongelezen bericht door Yoo »

Gister met de post een aankondiging ontvangen dat ik (zonder te vragen) een mediabox krijg omdat UPC vindt dat ik wel digitale TV zou willen. Ik hoef alleen maar te tekenen als de postbode bij mij aan de deur komt. Mooi niet, IK TEKEN NIET. Wat een agressieve manier van reklame maken. Wie heeft ook zo een brief gekregen? Ben B O O S ... :evil:

Lau10
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 apr 2006 15:46

Re: UPC digitale TV (mediabox)

Ongelezen bericht door Lau10 »

Boos ? waarom ??, het is maar een aanzegging tot levering.

1. de mediabox niet in ontvangst nemen van de betreffende bezorger.
2. de mediabox installeren en een half jaar gratis uit proberen, men name bij wat oudere tv,s wordt het beeld verrassend beter en scherper.
3. na een half jaar kun je alsnog een besluit nemen en eventueel het spul gratis terugsturen of een goedkoop abonnement afsluiten

cvp
Berichten: 78
Lid geworden op: 08 jun 2006 18:57

Re: UPC digitale TV (mediabox)

Ongelezen bericht door cvp »

NIET TEKENEN en gewoon terug sturen.
Je bent de eerste niet en voor de TPG is dit dagelijks werk, die kijken daar echt niet meer van op.
Informeer ook je buren zodat zij het ook niet in ontvangst nemen als je eventueel niet thuis bent.

cvp

Valo
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 nov 2005 11:59

Re: UPC digitale TV (mediabox)

Ongelezen bericht door Valo »

Wat moet jij een moeilijk leven hebben als je hier al boos van wordt.

.. en iedere upc klant krijgt hem 6 maanden gratis aangeboden.

(en je post in het verkeerde forum, maar dat terzijde)

JaFO
Berichten: 241
Lid geworden op: 07 jul 2005 18:54

Re: UPC digitale TV (mediabox)

Ongelezen bericht door JaFO »

Och ... ik heb het nog makkelijker gehad. De aankondiging is wel bezorgd, maar de TPG heeft nooit een poging gedaan om het onding af te geven. Lekker makkelijk dus. Ik ga iig geen moeite doen om UPC te melden dat het onding nooit is aangekomen ...

En waarom zou je dit ook moeten accepteren ? Het is pure geldverspilling van de UPC. De meesten willen gewoon geen digitale tv, want anders hadden ze bij een van de vele ongevraagde telefoontjes van de UPC klanten-oplichters al lang en breed aangegeven dat ze het wilden. Nu proberen ze het op deze manier in de hoop dat we over 6 maanden 'vergeten' zijn dat we het hebben en dus aan een onnodig duur abbonnement vast zitten.

Gelukkig is de digitale tv zo slecht dat de meesten na een maand al meer dan genoeg hebben van het onding ...

Lau10
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 apr 2006 15:46

Re: UPC digitale TV (mediabox)

Ongelezen bericht door Lau10 »

JaFO

Jij hebt die slechte ervaring dan ???????? vertel eens ,hoe heb je de box geinstalleerd. :)

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: UPC digitale TV (mediabox)

Ongelezen bericht door aussienl »

Och ... ik heb het nog makkelijker gehad. De aankondiging is wel bezorgd, maar de TPG heeft nooit een poging gedaan om het onding af te geven................................................

Gelukkig is de digitale tv zo slecht dat de meesten na een maand al meer dan genoeg hebben van het onding ...
je hebt hem niet gehad maar je weet wel dat ie slecht is? Nu ben ik nieuwsgierig waar je je kennis op baseert?

C200K
Berichten: 292
Lid geworden op: 26 jun 2006 22:48

Re: UPC digitale TV (mediabox)

Ongelezen bericht door C200K »

Plus dat UPC keurig tegen het eind van de 6 maanden een brief stuurt. Hierin maken ze duidelijk dat de proefperiode afloopt en je dus keuze hebt.

Er staan een makkelijk nummer bij dat je kan bellen voor het afhalen van de doos!!

Ze maken je er dus ook nog op attent dat de proefperiode ten einde loopt. Nou, dat vind ik dus wel goed!

Mensen die klagen over de kwaliteit moeten eens antenne-kabels kopen beter dan de Gamma die je zelf in elkaar mag schroeven. Dan zal je zien hoe belangrijk goede kabels zijn en dat digitale tv echt de moeite waard is.

Een tevreden gebruiker (als 8 maanden).

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: UPC digitale TV (mediabox)

Ongelezen bericht door hoffie »

je hebt hem niet gehad maar je weet wel dat ie slecht is? Nu ben ik nieuwsgierig waar je je kennis op baseert?
Onderzoeken door de consumentenbond zijn ook al niet meer betrouwbaar???
Er staan een makkelijk nummer bij dat je kan bellen voor het afhalen van de doos!!
Helemaal van de knotse dat je zelf na die 6 maanden actie moet gaan ondernemen om er vanaf te komen...
Maar aangezien UPC je iets toestuurt dat je niet besteld hebt, hoef je dit volgens het Nederlandse recht helemaal niet terug te sturen :lol:

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: UPC digitale TV (mediabox)

Ongelezen bericht door Laurent »

Hoffie

een ??? in het kwadraat

C200K
Berichten: 292
Lid geworden op: 26 jun 2006 22:48

Re: UPC digitale TV (mediabox)

Ongelezen bericht door C200K »

Absoluut Laurent, ben ik het helemaal mee eens.

Edit: Een onnodige en kwetsende opmerking weggehaald

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: UPC digitale TV (mediabox)

Ongelezen bericht door hoffie »

C200K
Geplaatst op: 18 Aug 2006 18:40 Onderwerp:



Absoluut Laurent, ben ik het helemaal mee eens.

Edit: Een onnodige en kwetsende opmerking weggehaald
Vertel eens over wie dit iets zegt?????

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: UPC digitale TV (mediabox)

Ongelezen bericht door Laurent »

Mevr Hoffie annex Agro, kijk eens de spiegel :twisted:

C200K
Berichten: 292
Lid geworden op: 26 jun 2006 22:48

Re: UPC digitale TV (mediabox)

Ongelezen bericht door C200K »

Voor de goede orde Hoffie,

die edit is van mijzelf en zegt dermate veel over mij dat ik wel een reactie kan/durf terug te nemen die misschien niet helemaal kan terwijl jij echt een hele echte uien-zeiker bent, een rr*nd-d*biel van de eerste orde!!!

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: UPC digitale TV (mediabox)

Ongelezen bericht door agro »

terwijl jij echt een hele echte uien-zeiker bent, een rr*nd-d*biel van de eerste orde!!!
Dit hebben we al vaker meegemaakt als ze geen weerwoord meer hebben beginnen ze je voor van alles uit te maken, en dat noemen ze dan ook nog niveau hebben, maar ja tis niet anders.

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: UPC digitale TV (mediabox)

Ongelezen bericht door aussienl »

Onderzoeken door de consumentenbond zijn ook al niet meer betrouwbaar???
een vriend van me heeft digitale tv. Werkt perfect. Geen enkele klacht erover en heel tevreden over de kwaliteit. Ik wil de consumenten bond niet uitvlakken maar het feit dat deze organisatie 90% van hun artikelen overneemt van zusterorganisaties maakt ze in nederland eigenlijk wel overbodig.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: UPC digitale TV (mediabox)

Ongelezen bericht door agro »

in nederland eigenlijk wel overbodig.
Hieronder een 3 tal publicaties van de consumentenbond over onze vrienden van upc, alleen al voor upc is het tegendeel wenselijk, en met betrekking tot het door upc reeds in 2005 beweerde dat men zelf de keuze zou hebben voor het al of niet toezenden van de mediabox welke door upc door de strot wordt geduwd moet ik betwisten deze is mij in juli 2006 ongevraagd toegezonden waarbij het niet mogelijk was deze te annuleren.

De berichten:

UPC moet helderheid geven over actie digitale tv
22 november 2005

UPC moet eerlijke informatie geven over de actie die het kabelbedrijf van plan is om te houden. Miljoenen huishoudens krijgen gratis een decoder en een half jaar digitale televisie, maar zitten daarna wel aan een abonnement vast.
Kabelbedrijf UPC gaat 2 miljoen huishoudens aan de deur een gratis decoder aanbieden. Wie het apparaat accepteert, krijgt een half jaar gratis digitale televisie. Daarna zit je wel vast aan een abonnement op digitale televisie als je de decoder niet retourneert. De Consumentenbond vreest dat UPC dat niet voldoende duidelijk maakt.
Eisen
Daarom heeft de bond van UPC geëist dat de kabelaar mensen vooraf goed informeert, ook bij het aanbieden van de decoder, en dat consumenten na afloop van het jaar actief moeten kiezen voor het abonnement. Mochten zij niet verder willen gaan met digitale televisie, dan zal UPC de decoder kosteloos weer moeten terugnemen.
Opdringerig
UPC heeft inmiddels toegezegd de eisen van de Consumentenbond in te willigen. Dat betekent dat consumenten gelukkig de ruimte krijgen om zelf te bepalen of ze digitale televisie willen of niet. Toch blijft de actie van UPC een opdringerige manier van zaken doen.

Consument gebonden aan kabel en internet
24 augustus 2005
Consumenten moeten bij gebundelde kabel- en internetdiensten kunnen opzeggen als hun aanbieder de voorwaarden van één van die diensten wijzigt. De Consumentenbond heeft dat in een brief aan minister Brinkhorst gevraagd.
Eisen
De Consumentenbond wil dat per direct wordt vastgelegd dat als aanbieders op de kabel- en internetmarkt iets veranderen in de voorwaarden voor diensten die zijn gebundeld, de klant binnen 30 dagen het contract kan beëindigen. Opzeggen moet dan dus snel kunnen. Nu heeft u die mogelijkheid vaak niet.
Strijd
De strijd om de digitale consument is volop losgebarsten. Kabel- en telecombedrijven duikelen over elkaar heen om de ogenschijnlijk meest aantrekkelijke aanbiedingen aan de consument voor te leggen. Ogenschijnlijk, want vaak zit er een addertje onder het gras. U wordt via deze aanbiedingen ongemerkt ingesloten doordat de bedrijven diensten bieden waarvoor verschillende voorwaarden gelden. Met de eisen aan de minister wil de Consumentenbond hier een einde aan maken.
UPC
Een voorbeeld van dergelijke insluitpraktijken vindt men bij UPC. Wil je internet bij UPC, dan moet je ook je televisieabonnement bij UPC afnemen. Als je echter je televisieabonnement wilt opzeggen omdat UPC de prijzen verhoogt en het zenderaanbod vermindert, dan kun je niet weg omdat je dan geen internet meer hebt, terwijl je daar wel voor moet doorbetalen.

Chelloklanten mogen opzeggen bij verhoging tv-tarieven UPC
26 augustus 2005

Naar aanleiding van onze berichtgeving en een felle aanval van minister Brinkhorst op UPC in de Telegraaf van afgelopen woensdag, heeft het kabelbedrijf laten weten dat zij geen koppeling beoogt tussen kabeltelevisie en kabelinternet. Als UPC de prijs of het aanbod van kabeltelevisie verandert, kunt u dus ook uw kabelinternet opzeggen.
In reactie op onze actie heeft UPC ons laten weten dat consumenten bij een substantiële wijziging in de kabeltv-voorwaarden zowel het televisieabonnement als hun Chello-internetabonnement kunnen opzeggen. Wij zijn verheugd dat het kabelbedrijf belooft geen gebruik te maken van de mogelijkheid die haar voorwaarden wel degelijk biedt. UPC bepaalt namelijk in aanvullende voorwaarden dat je je internetcontract zou moeten uitdienen of in ieder geval betalen als je je kabelabonnement opzegt. Wij verwachten dat UPC de voorwaarden aanpast aan de beloofde praktijk.

Het ministerie van Economische Zaken heeft inmiddels aangegeven onze visie op de bundeling van diensten zoals internet, telefonie en televisie te delen. Ook het ministerie vindt dat je je kabelinternet moet kunnen opzeggen als de prijs of het aanbod van de kabeltelevisie verandert (of andersom). Als de ene dienst afhankelijk is van de andere, kan die andere dienst ook opgezegd worden.

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: UPC digitale TV (mediabox)

Ongelezen bericht door aussienl »

De strijd om de digitale consument is volop losgebarsten. Kabel- en telecombedrijven duikelen over elkaar heen om de ogenschijnlijk meest aantrekkelijke aanbiedingen aan de consument voor te leggen.
Een voorbeeld van dergelijke insluitpraktijken vindt men bij UPC.
gelukkig vermeld de consumenten bond wel dat het een voorbeeld is, m.a.w. alle providers doen aan dit schimmenspel mee.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: UPC digitale TV (mediabox)

Ongelezen bericht door agro »

Een voorbeeld van dergelijke insluitpraktijken vind men bij upc!!

Waar staat dat anderen dit ook doen, lezen is niet je sterkste kant blijkbaar.

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: UPC digitale TV (mediabox)

Ongelezen bericht door aussienl »

Kabel- en telecombedrijven duikelen over elkaar heen
meervoud? dacht niet dat ik dat verkeerd las?

Gesloten