LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC gaat mij een ongewenst voordeelpakket leveren

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
chielmi
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 okt 2005 10:01

UPC gaat mij een ongewenst voordeelpakket leveren

Ongelezen bericht door chielmi »

Zaterdag heb ik informatie opgezocht om mogelijk over te stappen naar een voordeelpakket van UPC (60 mb internet / digitale tv / telefonie). Voordat ik dit definitief wilde bestellen heb ik UPC eerst een mail gestuurd voor meer informatie over nummerbehoud.

Maandagavond heb ik UPC gebeld omdat ik nog geen reactie had op mijn mail. Telefonisch werd mij uitgelegd hoe ik het nummerbehoud het beste uit kon voeren aangezien mijn abo voor de vast lijn van KPN nog tot februari loopt.
In dit telefoongesprek biedt de medewerker mij meerdere keren aan dat hij het pakket voor mij kan bestellen, maar ik geef drie keer aan dat ik dit niet wil. Ik gaf aan ook geen interesse te hebben in de huidige actie (3 maanden gratis sport 1 en film 1) en het op een later moment zelf online te willen regelen.

Vandaag word ik echter gebeld door de helpdesk die mijn mailtje uiteindelijk toch heeft gelezen waarbij mij wordt gevraagd of ik al antwoord heb op mijn vraag.
Op zich heel netjes, maar daarna weet de helpdesk medewerker mij te melden dat ik het antwoord waarschijnlijk al heb omdat ik telefonisch dit voordeelpakket al zou hebben aangevraagd :x

De helpdesk medewerker die mij vandaag belde gaf aan dat ze dit zogenaamd bestelde pakket niet kan annuleren, maar dat ik dit pakket gewoon moet weigeren als de TNT dit wil bezorgen. Klopt dit? Is dit inderdaad de enige manier om te voorkomen dat ik aan iets vast zit wat ik niet wil?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: UPC gaat mij een ongewenst voordeelpakket leveren

Ongelezen bericht door ciske »

chielmi schreef:


De helpdesk medewerker die mij vandaag belde gaf aan dat ze dit zogenaamd bestelde pakket niet kan annuleren, maar dat ik dit pakket gewoon moet weigeren als de TNT dit wil bezorgen. Klopt dit? Is dit inderdaad de enige manier om te voorkomen dat ik aan iets vast zit wat ik niet wil?

Nee dit klopt niet , mail ze nog een keer of stuur een brief dat je absoluut niks besteld hebt en dat je niks van hun aanneemt of weigert, anders zit je namelijk aan een contract vast. Wijs ze ook effe op het telefoongesprek dat je hebt gehad, die worden namelijk opgenomen.

chielmi
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 okt 2005 10:01

Re: UPC gaat mij een ongewenst voordeelpakket leveren

Ongelezen bericht door chielmi »

Bedankt voor je reactie.

Net nog even naar de UPC klantenservice (what's in a name :lol: ) gebeld met de vraag of zij mij aan konden geven wat hier nou exact is gebeurd. Dit kon de medewerker niet aangeven, maar ze gaf aan dat ik het TNT pakket gewoon kon weigeren.

Ik heb er 0,0 vertrouwen in het op deze manier goed gaat komen.

Wil er dus inderdaad (zoals jij ook al zegt) een brief achteraan gaan sturen met een schriftelijke bevestiging dat ik absoluut geen interesse heb in dit zogenaamd bestelde pakket. Ik denk dat ik dit het beste aangetekend kan doen.

Wel triest dat je zoveel moeite moet doen om van iets af te komen waar je helemaal geen interesse in hebt en nooit toestemming voor hebt gegeven...

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: UPC gaat mij een ongewenst voordeelpakket leveren

Ongelezen bericht door ciske »

chielmi schreef:
Wil er dus inderdaad (zoals jij ook al zegt) een brief achteraan gaan sturen met een schriftelijke bevestiging dat ik absoluut geen interesse heb in dit zogenaamd bestelde pakket. Ik denk dat ik dit het beste aangetekend kan doen.

Wel triest dat je zoveel moeite moet doen om van iets af te komen waar je helemaal geen interesse in hebt en nooit toestemming voor hebt gegeven...
Providers zijn triest, brief lijkt me wel verstandig en zorg dat je een copie thuis hebt, succes.

lostlovey
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 aug 2009 10:46

Re: UPC gaat mij een ongewenst voordeelpakket leveren

Ongelezen bericht door lostlovey »

Ik meen me te herinneren dat er jaren geleden zo'n actie was van UPC dat ze zo ongeveer heel Nederland zo'n mediabox stuurden. Als je het ding dan aannam (je moet er voor tekenen), was je de sigaar. Toen was ook het algemeen advies het pakket gewoon aan de deur te weigeren (TNT was hier erg blij mee :lol: ) en nergens voor tekenen.

Zou het dus inderdaad gewoon niet aannemen en absoluut een mail en aangetekende brief er over heen doen.

Niet te filmen deze praktijken, je moet je in vele bochten wringen, tijd en geld spenderen om iets te weigeren wat je helemaal niet hebt besteld.

Ik heb dan wel UPC maar daar heb ik zelf voor gekozen 8) , toen ze met die actie bezig waren heb ik de mediabox ook aan de deur geweigerd. Ik maak zelf wel uit aan wie en wanneer ik mijn geld uitgeef.

dubbelpp
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 apr 2011 18:18

Re: UPC gaat mij een ongewenst voordeelpakket leveren

Ongelezen bericht door dubbelpp »

Nee dit klopt niet , mail ze nog een keer of stuur een brief dat je absoluut niks besteld hebt en dat je niks van hun aanneemt of weigert,
hoe wil je dit gaan doen?? mijn ervaring is, dat als je een pakket weigert dit retour gestuurd wordt en het gewoon stop wordt gezet.

Als je het telefonisch hebt besteld heb je ook recht op 7 dagen bedenktijd. Ik zou nog even een keer bellen naar 0900-1580 en naar afdelling opzeggingen gaan.
Laatst gewijzigd door dubbelpp op 10 mei 2011 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: UPC gaat mij een ongewenst voordeelpakket leveren

Ongelezen bericht door ciske »

dubbelpp schreef:
hoe wil je dit gaan doen?? mijn ervaring is, dat als je een pakket weigert dit retour gestuurd wordt en het gewoon stop wordt gezet.

nou welkom in de werkelijke wereld, zo loopt het niet, maar goed ik hoop voor TS dat hij/zij er geen gedonder mee krijgt.

providers flikken wel vaker van dit soort dingen, en dan bedoel ik elke provider.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: UPC gaat mij een ongewenst voordeelpakket leveren

Ongelezen bericht door ciske »

dubbelpp schreef:
Als je het telefonisch hebt besteld heb je ook recht op 7 dagen bedenktijd. Ik zou nog even een keer bellen naar 0900-1580 en naar afdelling opzeggingen gaan.

TS heeft niks besteld die heeft info gevraagd , dat houdt nog steeds geen abo in!

chielmi
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 okt 2005 10:01

Re: UPC gaat mij een ongewenst voordeelpakket leveren

Ongelezen bericht door chielmi »

ciske schreef:
dubbelpp schreef:
Als je het telefonisch hebt besteld heb je ook recht op 7 dagen bedenktijd. Ik zou nog even een keer bellen naar 0900-1580 en naar afdelling opzeggingen gaan.

TS heeft niks besteld die heeft info gevraagd , dat houdt nog steeds geen abo in!
Inderdaad. Ik heb alleen info gevraagd. Erg bijzonder dat UPC dit direct als bestelling opvat :roll:

Aangetekende brief is opgesteld en gaat morgen worden verstuurd. Weer 7 euro "down the drain" omdat een groot arrogant bedrijf lekker z'n eigen gang gaat.

Extra telefoontje naar 0900-1580 heb ik gedaan, maar had geen effect. De zogenaamde bestelling kan niet worden geannuleerd.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: UPC gaat mij een ongewenst voordeelpakket leveren

Ongelezen bericht door ciske »

succes, blijven ze je lastig vallen dan effe naar het juridisch loket in je woonplaats gaan. kost niks.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: UPC gaat mij een ongewenst voordeelpakket leveren

Ongelezen bericht door agro »

Tip:
Stuur niet alleen aangetekend, maar ook met bericht van ontvangst, en bewaar ontvangstbewijs goed, anders wordt straks doodleuk beweerd dat ze niks hebben ontvangen, je zal de eerste niet zijn die dit overkomt.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: UPC gaat mij een ongewenst voordeelpakket leveren

Ongelezen bericht door Henri42 »

Vandaag ook een verkoper van UPC aan phone gehad om te trachten mijn huidig pakket te upgraden tegen speciale prijzen, deze topic in gedachte houdende heb ik overal Nee tegen gezegd.

Het is gebruikelijk dat bij een ontvangstweigering het contract verbroken wordt, dit gaat op bij alle providers,een brief is uiteraard ook een prima gegeven :oops:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: UPC gaat mij een ongewenst voordeelpakket leveren

Ongelezen bericht door ciske »

Henri42 schreef:
Het is gebruikelijk dat bij een ontvangstweigering het contract verbroken wordt,

droom lekker verder met die onzin.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: UPC gaat mij een ongewenst voordeelpakket leveren

Ongelezen bericht door Henri42 »

ciske schreef:
Henri42 schreef:
Het is gebruikelijk dat bij een ontvangstweigering het contract verbroken wordt,

droom lekker verder met die onzin.

jij vindt het onzin??, waarom vindt jij dat, citeer in elk geval wel volledig en geen halve zinnen :mrgreen:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: UPC gaat mij een ongewenst voordeelpakket leveren

Ongelezen bericht door ciske »

Henri ....nogmaals wat draagt dit bij? ik zie nergens dat jij eens iemand helpt , dan wel onzin uitkramen dat als je het modum niet neemt nog zeggen dat je geen gedonder hebt , nogmaals droom verder.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: UPC gaat mij een ongewenst voordeelpakket leveren

Ongelezen bericht door ciske »

agro schreef:Tip:
Stuur niet alleen aangetekend, maar ook met bericht van ontvangst, en bewaar ontvangstbewijs goed, anders wordt straks doodleuk beweerd dat ze niks hebben ontvangen, je zal de eerste niet zijn die dit overkomt.

Hier sluit ik mij bij aan.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: UPC gaat mij een ongewenst voordeelpakket leveren

Ongelezen bericht door Henri42 »

ciske schreef:
agro schreef:Tip:
Stuur niet alleen aangetekend, maar ook met bericht van ontvangst, en bewaar ontvangstbewijs goed, anders wordt straks doodleuk beweerd dat ze niks hebben ontvangen, je zal de eerste niet zijn die dit overkomt.

Hier sluit ik mij bij aan.
Een helder statement, einde topic :)

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: UPC gaat mij een ongewenst voordeelpakket leveren

Ongelezen bericht door ciske »

Henri42 schreef:
ciske schreef:
agro schreef:Tip:
Stuur niet alleen aangetekend, maar ook met bericht van ontvangst, en bewaar ontvangstbewijs goed, anders wordt straks doodleuk beweerd dat ze niks hebben ontvangen, je zal de eerste niet zijn die dit overkomt.

Hier sluit ik mij bij aan.
Een helder statement, einde topic :)
:?: :?:

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: UPC gaat mij een ongewenst voordeelpakket leveren

Ongelezen bericht door Henri42 »

ciske schreef:
Henri42 schreef:
ciske schreef:[

Hier sluit ik mij bij aan.
Een helder statement, einde topic :)
en chielmi wat is huidige status van het ongewenst UPC voordeelpakket ? :)

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: UPC gaat mij een ongewenst voordeelpakket leveren

Ongelezen bericht door agro »

en chielmi wat is huidige status van het ongewenst UPC voordeelpakket ?
Brief is door upc ontvangen en naar papierversnipperaar gebracht, ligt er nu te wachten tot versnipperd wordt.
Zeggen straks dat ze niks hebben ontvangen.

Gesloten