LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC geeft uw gegevens aan iedereen

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.

Wil ik zo'n provider, die mijn gegevens verkoopt?

ja?
4
19%
nee
17
81%
 
Totaal aantal stemmen: 21

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: UPC geeft uw gegevens aan iedereen

Ongelezen bericht door hharteman »

Brein denkt dat met de aanpak van P2P er meer gebruik zal worden gemaakt van de legale weg om muziek en film te kopen.

Hier word ook 3TB per jaar gedown en upload.
Het meeste wordt even globaal bekeken en als het echt leuk is word het gewoon gekocht.
Er wordt hier ook gewoon 150 euro per maand gemiddeld muziek/film /software via de legale weg aangekocht.
Als de illegale weg het niet beschikbaar zou hebben zouden we waarschijnlijk niet eens op de hoogte zijn van het bestaan of wetenschap of je iets leuk vind of niet.
Laat het aanbod eerst maar bewijzen dat het de moeite waard is om te kopen.
Als de P2P niet beschikbaar was zouden we waarschijnlijk minder legale muziek/film kopen.

Als Brein hier een kijkje op de Disk zou nemen zou ik worden geklasseerd als zware misdadiger.
Zo voelt het toch niet.

De muziek die ik download is voornamelijk60/70/80s.
Deze muziek heb ik over het algemeen al is aangeschaft in het verleden, maar is dusdanig verminkt of zoekgeraakt dat een digitale kopie wel prettig is.
Daar zijn al is auteursrechten voor betaald.
Bewijsbaar is dat echter niet.

Mijn vrouw kijkt veel USA series, die worden ook even binnengehaald.
Vindt ze prettiger dan volgend jaar in delen te kijken en het voordeel is dan dat het zonder de reclame is.
Ook kun je dan series kijken die hier niet eens op de markt komen.
Zijn door de P2P toch maar mooi beschikbaar.

Als je geen upload ter beschikking stelt dan word het downloaden ook moeilijker.
Dus staat de Disk open op de sharen.

Gelukkig zit ik bij XS4all en die geeft nog geen gegevens vrij.
Als dat zou veranderen dan denk ik dat bij mij het P2P gebeuren zal worden dichtgezet en dat is wat Brein graag zou zien gebeuren.
Voor mij dus zeker geen UPC.

Just my 2 cents

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: UPC geeft uw gegevens aan iedereen

Ongelezen bericht door aussienl »

Nou slappe hap Hoffie? Misschien is het wel zo dat UPC helemaal mee eens is dat er niet illegaal ge-upload mag worden. Misschien gaat UPC wel zelf een "pay by download" beginnen of hebben ze aandelen in zo een dienst. Weet jij toch ook niet?
Ik weet hun beweegredenen niet, net zomin als jij. Om dan meteen (net als altijd als het woord UPC valt) beginnen te roepen en neer te halen is makkelijk en goedkoop.

Lau10
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 apr 2006 15:46

Re: UPC geeft uw gegevens aan iedereen

Ongelezen bericht door Lau10 »

een slappe hap(pin) bedoel je, Hoffie -Agro is een vrouwelijk persoon, zij schopt al jaren tegen alles wat beweegt bij UPC aan, zij is geroyeerd door UPC neem ik aan. :D :D :D

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: UPC geeft uw gegevens aan iedereen

Ongelezen bericht door hoffie »

Lou ga buiten spelen, jij hebt nog nooit 1 normaal antwoord gegeven dus opzouten...

En aussienl als UPC daar tegen is, moeten ze dat in hun algemene voorwaarden zetten dat de NAW gegevens van Uploaders worden doorgegeven aan de stichting Brein. Maar daar kom je dat echt niet in tegen, want dan raken ze te veel klanten kwijt.....

Niet voor niks probeerde UPC de verstrekte gegevens weer in te trekken toen bleek dat er veel commotie onstond over het verstrekken van deze gegevens, met als gevolg vele opzeggingen bij UPC....

Beetje mis gerekend, op deze manier blijkt het meer te kosten :lol: :lol:

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: UPC geeft uw gegevens aan iedereen

Ongelezen bericht door aussienl »

En aussienl als UPC daar tegen is, moeten ze dat in hun algemene voorwaarden zetten dat de NAW gegevens van Uploaders worden doorgegeven aan de stichting Brein
moet een bedrijf in de algemen voorwaarden vermelden wat allemaal illegaal is? Lijken wel amerikaanse toestanden : je mag geen hond in de magnetron drogen etc etc.
Jij bent zelf verantwoordelijk voor het feit of je iets doet wat niet mag, als bedrijf hoef je toch niet te vermelden wat de wet is?

donjaa
Berichten: 75
Lid geworden op: 21 mei 2006 22:10

Re: UPC geeft uw gegevens aan iedereen

Ongelezen bericht door donjaa »

Hier uit blijkt gewoon dat je uit je nek l*lt...... Geen enkele belangenvereniging heeft recht op gegevens zonder dat daar een rechtelijke uitspraak over is...
Helemaal eens met hoffie 8)

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: UPC geeft uw gegevens aan iedereen

Ongelezen bericht door aussienl »

En Donja leest mijn reply niet. M.a.w. een mening hebben zonder verder te kijken dan haar neus lang is

donjaa
Berichten: 75
Lid geworden op: 21 mei 2006 22:10

Re: UPC geeft uw gegevens aan iedereen

Ongelezen bericht door donjaa »

Die is anders best lang hoor :lol: bijna net zo lang als de tenen van UPC :wink:
Laatst gewijzigd door donjaa op 17 aug 2006 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: UPC geeft uw gegevens aan iedereen

Ongelezen bericht door hoffie »

moet een bedrijf in de algemen voorwaarden vermelden wat allemaal illegaal is? Lijken wel amerikaanse toestanden : je mag geen hond in de magnetron drogen etc etc.
Jij bent zelf verantwoordelijk voor het feit of je iets doet wat niet mag, als bedrijf hoef je toch niet te vermelden wat de wet is?
Heeft er niks mee te maken, je hoeft mij echt niet uit te leggen dat uploaden illegaal is, net als het verstrekken van persoonlijk gegevens aan derden, en daar gaat het om. Als UPC gewoon de normale weg had bewandeld, die elke andere provider ook bewandeld, nl. pas gegevens afstaan nadat de rechter dit bevolen heeft, was er niks aan de hand geweest.

Ik mag hopen dat een ieder heel goed gaat nadenken die een Chello aansluiting heeft, want voor je het weet weet je werkgever wat je allemaal op internet uitspookt :lol: :lol:

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: UPC geeft uw gegevens aan iedereen

Ongelezen bericht door aussienl »

Ik mag hopen dat een ieder heel goed gaat nadenken die een Chello aansluiting heeft, want voor je het weet weet je werkgever wat je allemaal op internet uitspookt
Typisch hoffie. Heeft niets met het topic te maken, slaat ook nergens op maar is gewoon weer iets om naar UPC te schoppen.
Feiten Hoffie, feiten. Geen racune en persoonlijke redenen.

donjaa
Berichten: 75
Lid geworden op: 21 mei 2006 22:10

Re: UPC geeft uw gegevens aan iedereen

Ongelezen bericht door donjaa »

[0.05% van het totaal / 0.71 berichten per dag]

hahahaha ik ga weer terug naar mijn kotte hoi aussienl 8)

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: UPC geeft uw gegevens aan iedereen

Ongelezen bericht door hoffie »

Typisch hoffie. Heeft niets met het topic te maken, slaat ook nergens op maar is gewoon weer iets om naar UPC te schoppen.
Feiten Hoffie, feiten. Geen racune en persoonlijke redenen.
Als UPC gegevens aan brein geeft, waarom dan niet aan je werkgever? Deze kan er ook belang bij hebben......
En aangezien jij het heel normaal vindt dat er gegevens verstrekt worden aan belanghebbenden.......

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: UPC geeft uw gegevens aan iedereen

Ongelezen bericht door aussienl »

kiezels op laag water zoeken

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: UPC geeft uw gegevens aan iedereen

Ongelezen bericht door hoffie »

nee dat is dat niet....

Ze geven de gegevens van 2 uploaders zonder rechtelijke uitspraak aan een particuliere organisatie!!!!!!!!

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: UPC geeft uw gegevens aan iedereen

Ongelezen bericht door aussienl »

ga hier niet eens over discussieren. Je bent zo anti UPC dat alles toch zo wordt uitgelegd dat het negatief klinkt. Zie je eerdere posts.
Als je dit wilt vergelijken dan ga je gang maar.

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: UPC geeft uw gegevens aan iedereen

Ongelezen bericht door hoffie »

Je bent zo anti UPC dat alles toch zo wordt uitgelegd dat het negatief klinkt.
Je bedoeld eigenlijk te zeggen dat jij alles goedl#ld wat UPC doet?????

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: UPC geeft uw gegevens aan iedereen

Ongelezen bericht door aussienl »

weer een verkeerde aanname hoffie. Ik vind niet altijd alles goed wat een bedrijf doet. Alleen in dit geval zie ik er geen probleem in.
Dit gaat om hetzelfde als de discussie over ophanging van camera's in publieke omgeving. Sommige vinden dat dat hun privacy aantast, andere vinden dat als je niks fout doet het niet uitmaakt dat je door een beveilingsbeambte bekeken wordt terwijl je op straat loopt.
Ik behoor tot de laatste. Als je niks illegaals doet is er niks aan de hand.

En trouwens? Ik heb 7 jaar Chello en UPC kabel tv gehad. Nooit geen probleem. Wil niet zggen dat ik mijn ogen sluit en vindty dat UPC het beste bedrijf van Nederland is. Tuurlijk zullen er daar fouten gemaakt worden. Ik heb ze dan zelf niet meegemaakt maar waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt. Ik vind het alleen zo kinderachtig om elke site af te gaan en overal je gal te spuien. Moet wel erg diep zitten omdat je leven te laten verknallen

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: UPC geeft uw gegevens aan iedereen

Ongelezen bericht door hoffie »

Dit gaat om hetzelfde als de discussie over ophanging van camera's in publieke omgeving.
Deze worden opgehangen door officiele opsporings instanties, dus lijkt mij heel wat anders dan een stichting!!!!
Als er in een winkel camera's worden opgehangen zijn ze verplicht dit zeer duidelijk te melden bij de ingang, dus zou UPC dit minimaal in de algemene voorwaarden mogen vermelden dat ze gegevens zullen afstaan als anderen zeggen dat je iets doet wat niet mag....
Winkeliers in Utrecht hingen foto's op van gepakte dieven, dit mocht niet van justitie, UPC geeft er zelfs je naam adres en woonplaats bij, en dan mag het ineens wel????

Ik vind het alleen zo kinderachtig om elke site af te gaan en overal je gal te spuien. Moet wel erg diep zitten omdat je leven te laten verknallen
Vertel eens waar je me nog meer tegenkomt dan, ben zeer benieuwd

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: UPC geeft uw gegevens aan iedereen

Ongelezen bericht door aussienl »

Deze worden opgehangen door officiele opsporings instanties, dus lijkt mij heel wat anders dan een stichting!!!!
en beheert door burger beveilings beambte. Dus geen politie
Winkeliers in Utrecht hingen foto's op van gepakte dieven, dit mocht niet van justitie
natuurlijk niet. Dat is daadwerkelijk aantasting van privacy. UPC geeft namen af van ledenlijsten. Als je het hier niet mee eens bent dan heb je nog al wat aan te klagen:
KPN die al zijn abonnees namen adressen telefoonnummers verkoopt aan IEDEREEN die wil betalen.
De sites waar je je voorkeuren moet invullen en die prompt je e-mail verkoopt aan bedrijven die daar in handelen.
enzovoort.

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: UPC geeft uw gegevens aan iedereen

Ongelezen bericht door hoffie »

en beheert door burger beveilings beambte. Dus geen politie
Blijven dromen, deze zijn in beheer van de politie, die misschien wel iemand inhuurt om de beelden te bekijken, maar zijn eigendom van de politie

KPN die al zijn abonnees namen adressen telefoonnummers verkoopt aan IEDEREEN die wil betalen.
Dit staat in alle gevallen in de algemene voorwaarden, alleen bij UPC niet!

natuurlijk niet. Dat is daadwerkelijk aantasting van privacy.
Leg mij nu even het verschil graag Want ik zie geen verschil. Of zouden de winkeliers ipv die foto gewoon Naam Adres en Woonplaats in de etalage moeten hangen van deze boefjes????? Want dan is het ineens geen schending van privacy gevoelige gegevens meer volgens jou...

En ben nog steeds benieuwd waar je me verder tegenkomt met mijn klopjacht....

Gesloten