LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC heeft mij nu echt in de steek gelaten!

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Tals
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 aug 2009 12:07

UPC heeft mij nu echt in de steek gelaten!

Ongelezen bericht door Tals »

Ik heb daarom nu ook mijn abonnement per april volgend jaar opgezegd.

Per half april verhuisde ik naar een appartement in Rotterdam, waarbij ik een totaalpakketje internet, telefoon en internet aanmeldde.

Vrij snel kreeg ik al storingen, voornamelijk netwerkstoringen. Iedere keer braaf gebeld en op ten duur werd er een monteur ingeplanned. ( dit was al binnen de eerste maand als abonnee! )

2 dagen voor deze monteur kwam, word ik afgebeld dat de monteur niet komt, aangezien er een netwerkstoring was, dus niet nodig. Nou, prima, alles deed het weer, ik tevreden! Echter, op de afgesproken tijd kwam de monteur alsnog, hij rent mijn huiskamer in, trekt mijn modem van de muur, controleert het signaal, duwt mij iets onder mijn neus wat ik moet tekenen en zegt nadat ik overdonderd getekend heb: Zo, dat kost u 55 euro mevrouw!! Ik ben voor niks geweest hier..

Euh? Wat? :shock: Dus ik meteen gebeld.. Nou, daar ging ik de mallemolen in hoor: We gaan crediteren mevrouw..

Op de eerste nota erna kwam het bedrag gewoon te staan, ik weer bellen. Weer belofte de credit aan te vragen. Na een paar weken weer eens gebeld, ik had nog steeds niks gehoord. Was weer open blijven staan, nog maar eens aangevraagd.

En vandaag, na beloftes terug te worden gebeld en daar 2,5 week op te hebben gewacht, weer gebeld, nu definitief gehoord dat je als klant dus gewoon genaaid word. Die kosten moet ik hoe dan ook betalen, ondanks dat ik ben gebeld! Degene die mij heeft gebeld heeft kennelijk de case niet gesloten!

Ik word dus voor leugenaar uitgemaakt en in de steek gelaten.

Bij opzeggen werd er doodleuk gezegd dat ik dit op zijn vroegst 3 maanden van tevoren kan doen, ik heb gezegd dat dit nergens in de voorwaarden staat. Toen kwamen ze met het verhaal dat ze dan geen storingen op kunnen lossen. Daarvan heb ik gezegd dat UPC VERPLICHT is op storingen op te lossen en dat ik ze veel succes wens als ik storingen heb, ze moeten oplossen, anders maken ze het me nog makkelijker om straks onder mijn contract uit te komen. :lol:

Dus ik wens ze veel succes daar. Iedere storing word gemeld, als ze het niet oplossen zal ik ze wijzen op de algemene voorwaarden, wat een kul zeg!!

Ik wil dus mensen waarschuwen, teken niks bij die fijne monteurs van ze! UPC zijn voor mij nu echt een stel oplichters!

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: UPC heeft mij nu echt in de steek gelaten!

Ongelezen bericht door Henri42 »

vreemd verhaal, de monteurs werken niet via de boekhouding van UPC, zij declareren rechtstreeks naar de klant, als je tekent voor U 55,- heb je ze gemachtigd tot afboeking, storneren kan altijd nog.

Tals
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 aug 2009 12:07

Re: UPC heeft mij nu echt in de steek gelaten!

Ongelezen bericht door Tals »

Henri, het kwam gewoon op mijn UPC factuur tevoorschijn hoor! Niks direct via monteursclub, dat had het een stuk makkelijker gemaakt met betrekking tot storneren.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: UPC heeft mij nu echt in de steek gelaten!

Ongelezen bericht door Henri42 »

Guidion is de monteursclub van UPC , een zelfstandig bedrijf.

De auto,s met UPC erop zijn eveneens franchise monteursbedrijven.

Waarom heb je eigenlijk getekend voor Euro 55,-, je hebt ze ook gemachtigd tot afboeken ?., storneren kan altijd via jouw bank, wettelijk verpicht tot terugstoren, UPC draait dan wel de stekker bij je om :)

Tals
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 aug 2009 12:07

Re: UPC heeft mij nu echt in de steek gelaten!

Ongelezen bericht door Tals »

Euhh, Henri, heb je wel goed gelezen? Ik kreeg deze kosten gewoon op mijn factuur van UPC. Niet een aparte factuur van een ander bedrijf! Ik vind het prettig dat je een reactie wilt geven, maar je beweert nu iets wat niet waar is ;) En waarom ik heb getekend voor 55 euro? Omdat de jongen mij eerst liet tekenen en toen pas zei dat ik moest betalen, ik ben dus gewoon genaaid! Als ik namelijk meteen had geweten dat het 55 euro ging kosten, had hij die handtekening op zijn buik kunnen schrijven ;)

Daarnaast heeft UPC een machtiging ja, hoewel ik er druk over nadenk deze in te trekken, maar dan krijg ik meteen geen pakketkorting meer, wat mijn abonnement weer duurder maakt, dus nog meer kosten en ergernis!

En ja, storneren van de nota zou kunnen, UPC trekt dan wel direct de stekker eruit, heb eraan gedacht hoor! Maar misschien ben ik nog een te fatsoenlijk mens dat ik het op een correcte wijze wil afhandelen.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: UPC heeft mij nu echt in de steek gelaten!

Ongelezen bericht door Henri42 »

Tals of wie dan ook, laat dit onderwerp maar rusten, er klopt geen hout van.

Je plaatst een handtekening voor werkzaamheden die nog niet aangevangen zijn?, je wilt bij een club blijven die oplicht ??. Vreemd :D

Tals
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 aug 2009 12:07

Re: UPC heeft mij nu echt in de steek gelaten!

Ongelezen bericht door Tals »

Waarom reageer je als je niet kunt lezen Henri?? En je wilt het niet begrijpen?

Dan kan het er misschien wat verward staan, maar het komt er in het kort op neer dat ik voor een afspraak heb moeten betalen die in eerste instantie is afgezegd door UPC en dus alsnog ten onrechte is uitgevoerd. En dat ik in de "val" ben gelokt door die fijne monteur die kwam door mij eerst te laten tekenen en daarna pas te vertellen dat het geld ging kosten.

Ik weet niet wie jij bent Henri, maar je hebt duidelijk geen kaas gegeten van de facturatie van UPC. Kosten van een aangestuurde monteur worden gewoon door UPC op je factuur gezet. Ik wil gerust even een scannetje maken en doormailen als je het wilt zien?

En wat is dat gelül over je wilt bij UPC blijven? Misschien heb ik voldoende fatsoensnormen en geen zin in gezeik omdat ik mezelf laat afsluiten met alle incassobureaus die daarop volgen? Ik vind het prima als jij het op een onfatsoenlijke manier oplost, maar ik zit niet zo in elkaar! :)

Mag ik blond zijn, maar ik slik in dit geval mijn verlies maar en rot gewoon op daar zodra het kan zonder dat het mij geld aan boetes en incassobureaus kost. ;) Die 55 euro was al een hoop geld, volgend jaar maar eens kijken voor een abonnementje bij XS4all ofzo :twisted:

Mijn topic is puur om mensen te waarschuwen niet te tekenen bij de monteurs die langskomen ;)

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: UPC heeft mij nu echt in de steek gelaten!

Ongelezen bericht door rene117 »

tals let niet op henrie is een maatje van het bagger bedrijf upc bij mijn liggen ze er al lang uit die oplichters knijpen het internet af telefoon valt steeds weg en bij de help desk snaapen ze het totaal niet waar ze het over hebben ze zeggen altijd het zal wel aan uw pc liggen en niet bij ons lees maar eens verder op dit forum over dit bedrijf

dus neem henrie met een korel zout

met vriendelijke groeten rene
uit dordrecht

BertvanEck
Berichten: 23
Lid geworden op: 30 okt 2005 14:24

Re: UPC heeft mij nu echt in de steek gelaten!

Ongelezen bericht door BertvanEck »

inderdaad zijn het een stelletje op lichters upc ben er 4 jaar geleden mee gestop :twisted:

koningsjpc
Berichten: 46
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:29

Re: UPC heeft mij nu echt in de steek gelaten!

Ongelezen bericht door koningsjpc »

Het is inderdaad zo, dat Guidion in opdracht voor UPC werkt, dit als franchisenemer. Op de factuur van Guidion staan enkele mogelijkheden om de factuur te betalen:
betalen direct aan monteur
machtigen aan Guidion
machtigen aan UPC

Ik heb zelf ook enkele malen met Guidion te maken gehad en heb hier totaal geen problemen mee gehad, nette en vriendelijke monteur, zeer goede service etc.etc.

Als het goed is, heeft u een afschrift van deze factuur ontvangen. Ook stuurt Guidion u per e-mail ook nog eens een factuur (die dus al betaald is contant of via de 2 machtigingen) :D :P
Ook werd vooraf door zowel UPC als door de Guidionmonteur mij meegedeeld, dat als de reparatie een fout van mijzelf was, dat ik dit dus wel zelf diende te betalen. Als het een UPC fout was, werd e.e.a. gratis gerepareerd. Bij 2 zaken hoefde ik zelf niet te betalen en de Guidionmonteur verrichtte zelfs gratis extra werkzaamheden, die niet op de bon stonden.

Bij de 3e keer, dat de Guidionmonteur kwam, wist ik vantevoren, dat me dit geld zou gaan kosten en ook hier weer een zeer goede service van de Guidionmonteur.

Heb zelf ook wel eens grote problemen met UPC gehad, maar het uiteindelijke resultaat was wel een creditering van ettelijke teveel betaalde bedragen, vergoeding van de gemaakte telefoonkosten en een zeer grote bos bloemen van UPC, alsmede een persoonlijk schrijven van de directeur, waarin hij melding maakte van het feit, dat diverse keren een fout was gemaakt door UPC met de bijbehorende excuses en een week later dus de beloofde bos bloemen.

Guidionmonteur wist mij later te vertellen, dat UPC dit nog nooi had gedaan, t.w. excuusbrief en bos bloemen,

Jan Konings

Mevrouw de Jong
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 aug 2009 15:22

Re: UPC heeft mij nu echt in de steek gelaten!

Ongelezen bericht door Mevrouw de Jong »

Ben het geheel met de vorige schrijver, koningsjpc,eens.

Ben het ook met topicstarter eens om niet iets te ondertekenen zonder dat je weet waarvóór je ondertekent :wink:
En storneren had heel goed gekund, waarna je het normale maandelijkse bedrag alsnog overmaakt.

Ook ik heb in de afgelopen 9 jaar een aantal malen een monteur gehad.
Vriendelijk,goede service,deed zelfs nog wat extra 's en heb nog nooit hoeven te betalen.

Succes bij een andere provider, XS4all bv.
Kan je je lol op.

Neptunus1
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 aug 2009 20:08

Re: UPC heeft mij nu echt in de steek gelaten!

Ongelezen bericht door Neptunus1 »

Inderdaad niet slim om iets te tekenen waar je t niet mee eens bent. Anderzijds begrijp ik de frustratie heel goed: ik wacht al bijna 10 jaar op de terugstorting van de borg van mijn (aangetekend) geretourneerde en goed werkende kabelmodem. UPC zegt dit nooit ontvangen te hebben, terwijl track & trace iets anders zegt. UPC geeft desondanks niet thuis.
Ik heb de hoop al lang geleden opgegeven. Bij dit boevengilde zal nooit iets ten goede veranderen. Gewoon niet mee in zee gaan, je raakt zeker tussen wal en schip......

wil110
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 aug 2007 21:59

Re: UPC heeft mij nu echt in de steek gelaten!

Ongelezen bericht door wil110 »

Ook ik heb veel ellende met UPC gehad. Metname telefoonstoringen. Veel in het weekeind. Dan bel ik de storingsdienst met mijn mobiel. Dat doe ik dus nooit meer want binnen de kortste keren ben ik van mijn beltegoed af!! Het lijkt wel of dat 10x zo snel gaat!!
Enige tijd geleden heb ik met 3 verschillende mobiele telefoons gebeld omdat het tegoed op raakte.
Na veel gezeur heb ik eindelijk een nieuwe modem gekregen. De klachten zijn nu weg. Op mijn vraag of ik ongeveer 70 euro beltegoed terug kon krijgen werd ik gewoon uitgelachen. De kluns aan de helplijn zei dat ik met mijn vaste telefoon moest bellen.
Was hij alweer vergeten dat ik telefoonstoring had.
Ik heb nu gemeld dat ik UPC ga opzeggen als ik weer storing krijg. Daar werd ook heel lullig op gereageerd.
Heeft iemand een alternatief voor UPC??

dodo2u
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:13

Re: UPC heeft mij nu echt in de steek gelaten!

Ongelezen bericht door dodo2u »

XS4ALL voor internet en bellen.

KPN Digitenne voor TV en radio.
Of helemaal gratis met zo'n USB DVB-T ontvangertje (was in de aanbieding bij Aldi) en je hebt Ned1/2/3 + lokale TV en een serie radiozenders op je PC.

Kees1106
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jul 2008 09:40

Re: UPC heeft mij nu echt in de steek gelaten!

Ongelezen bericht door Kees1106 »

Ik heb alles bij KPN

Internet + bellen, interactieve TV en digitenne.

I-TV kan niet iedereen krijgen. Ligt er aan hoe ver je van de centrale woont of er moet glas in de woning aanwezig zijn. Een bijkomend voordeel s dt als je I-TV hebt digitenne gratis is.

Veel succes met een nieuwe keuze.

sterredag
Berichten: 33
Lid geworden op: 15 jan 2006 08:59

Re: UPC heeft mij nu echt in de steek gelaten!

Ongelezen bericht door sterredag »

Tals:

je moet bellen en vragen naar de klachtenafdeling, omdat je nu al zovaak gebeld heb. Daar zijn ze net iets begripvoller.

Daar kan je ook opmerken dat je aan dit verhaal al heel veel telefooonkosten heb gemaakt en hun zijn bevoegd je een tegemoetkoming tegeven in die kosten.

Ik heb oook vaak ruzie met UPC, maar op deklachten afdeling ben iknetjes behandeld kreeg als tegemoetkoming netjes een declaratie van 1 maand digitale tv gecrediteerd op mijn rekening en laats een tegoed voor 15 eurie films kijken op on demand.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: UPC heeft mij nu echt in de steek gelaten!

Ongelezen bericht door agro »

Heeft iemand een alternatief voor UPC??
Voor tv zijn er volgende alternatieven:
Digitenne, Interactieve tv van kpn, en satellietontvangst.
Allen beduidend goedkoper dan de firma list en bedrog, betere kwaliteit en met meer mogelijkheden afhankelijk van wat je kiest.

Voor Telefoon met ADSL, of Internetplusbellen zijn er legio aanbieders.

Tals
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 aug 2009 12:07

Re: UPC heeft mij nu echt in de steek gelaten!

Ongelezen bericht door Tals »

Allen dank voor de reacties!

Ik ga op mijn gemak eens rondkijken bij de diverse aanbieders in het nieuwe jaar. Ik mag van mijn verhuurder helaas geen schotel of antenne aan mijn buitengevel hangen, anders had ik dit direct gedaan!

Ik zag een opmerking dat ik moest vragen naar de klachtenafdeling. Ik ben zelfs bij retentie geweest waar men normaal gesproken toch wel wat begripvoller is, daar kon men helaas ook niks voor mij doen. De dame die ik daar sprak had ik zelfs in de hoek klem toen zij in eerste instantie kwam met de opmerking dat zij pas 3 maanden van tevoren op kon zeggen. Dit staat nergens vermeld in de algemene voorwaarden. Toen met de smoes dat er geen storingen opgelost konden worden. UPC is verplicht om storingen op te lossen, dus of ze het nou links of rechtsom op zouden lossen boeit mij niet. Nee, het is een lekker stel daar.. Liegen de hele bende bij elkaar en proberen dan ook nog om zich onder een opzegging uit te kletsen! Grappenmakers!

Ik heb van de monteursclub geen rekening gezien. Niks per mail, niks per post, het kwam gewoon direct op mijn UPC rekening te staan. In eerste instantie heb ik de betalingen ook gestorneerd, maar toen kreeg ik herinneringen en werd er gedreigd met extra kosten en afsluiting.

stofzuigertje

Re: UPC heeft mij nu echt in de steek gelaten!

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

@ Tals,

Nooit bellen, U heeft hoge 0900 kosten en totaal geen bewijs van Uw klachten!

Mailen en bij niet opgelost nogmaals op vorige antwoord reageren....

Als ze zien dat het te lang word zullen ze eerder U helpen dan steeds een nieuwe mail.
Ze lezen dan ook de meestal standaard antwoorden die niet of zelden helpen van de eerste keren!
Dan worden dit soort lange verhalen naar echte deskundige met meer rechten doorgestuurd en krijgt U geen student die wat bij wil verdienen meer.

Dus niet bellen maar mailen en vooral vorige mail beantwoorden als niet opgelost!
Dit is de manier bij vrijwel alle providers van Internet en/of telefoon om dit soort problemen op te lossen.

Bij een storing kunt U soms via buren mailen... of werkgever maar bellen kost veel en leverde alleen veel kosten voor U op!

MissCaroline
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 jul 2009 14:54

Re: UPC heeft mij nu echt in de steek gelaten!

Ongelezen bericht door MissCaroline »

@ Tals

Volgens mij is het zo bij wet dat je verhuurder etc je niet kan verbieden een schotel te monteren. De signalen moeten voor iedereen zo uit de lucht kunnen worden geplukt. Wel kan een verhuurder of welstandscommissie er eigsen aan stellen, bv de maximale maat of de kleur.

Let bij het uitkiezen van een andere tv maatschappij op welke zenders je krijgt. Bij diitenne krijg je bv geen BBC 1 en 2 ontvangen.

Gesloten