LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Veel te hoge rekening KPN

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
C. Piek
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 okt 2013 12:23

Veel te hoge rekening KPN

Ongelezen bericht door C. Piek »

Normaal betaal ik elke maand € 24,20 voor mijn zakelijke internet abonnement van mijn IPad.
In juli kreeg ik een rekening van 1053,27!
Contact opgenomen met KPN en deze zeggen dat er in 12 uur 11 Gb aan data verbruikt zou zijn 's nachts. Volgens de MB meter van KPN heb ik maar 300 MB verbruikt.
Ik heb twee mails van de KPN waarin vermeld staat dat de MB betrouwbaar is met soms een kleine afwijking.
Omdat ik van mening ben dat ik gen 11 GB verbruikt heb, heb ik een klacht ingediend hierover. Na enkele telefoontjes en mails werd mij een coulancevoorstel gedaan zodat ik de helft van dit bedrag niet zou hoeven betalen.
Omdat ik ervan overtuigd ben dat ik deze data niet verbruikt heb heb ik gezegd dat ik niet akkoord ga met dit voorstel.
Krijg ik een mail waarin staat dat ik onmiddellijk moet betalen en dat men mij anders zal afsluiten, zal registreren zodat ik nooit meer ergens een telefoonabonnement zal kunnen afsluiten en dat ik de rest van mijn contractduur ook in één keer zal moeten betalen.
Heb onder protest betaald (om niet afgesloten te worden) en ben nu nog bezig om mijn geld terug te krijgen. Vanmorgen werd ik weer gebeld door KPN,. De dame in kwestie zegt dat ze mij gelooft dat ik de data niet bewust gebruikt heb maar blijft erbij dat de data verbruikt is. Volgens haar is de MB meter van KPN ook absoluut niet betrouwbaar terwijl ik dus mails van KPN heb waarin het tegendeel vermeld staat.
Omdat je als klant van KPN absoluut machteloos staat in zo'n geval (ik kan nooit bewijzen dat ik de data niet verbruikt heb) ben je dus overgeleverd aan KPN en wel verplicht om te betalen.
Gezien de machtspositie van een dergelijke organisatie lijkt me dit een onderwerp om eens in RADAR te bespreken.
Het kan toch niet zo zijn dat KPN je een (spook)rekening stuurt en je dan ook nog moet betalen voor iets dat je niet hebt gebruikt.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Veel te hoge rekening KPN

Ongelezen bericht door Har06 »

C. Piek schreef:Normaal betaal ik elke maand € 24,20 voor mijn zakelijke internet abonnement van mijn IPad.
In juli kreeg ik een rekening van 1053,27!
Contact opgenomen met KPN en deze zeggen dat er in 12 uur 11 Gb aan data verbruikt zou zijn 's nachts. Volgens de MB meter van KPN heb ik maar 300 MB verbruikt.
Ik heb twee mails van de KPN waarin vermeld staat dat de MB betrouwbaar is met soms een kleine afwijking.
Omdat ik van mening ben dat ik gen 11 GB verbruikt heb, heb ik een klacht ingediend hierover. Na enkele telefoontjes en mails werd mij een coulancevoorstel gedaan zodat ik de helft van dit bedrag niet zou hoeven betalen.
Omdat ik ervan overtuigd ben dat ik deze data niet verbruikt heb heb ik gezegd dat ik niet akkoord ga met dit voorstel.
Krijg ik een mail waarin staat dat ik onmiddellijk moet betalen en dat men mij anders zal afsluiten, zal registreren zodat ik nooit meer ergens een telefoonabonnement zal kunnen afsluiten en dat ik de rest van mijn contractduur ook in één keer zal moeten betalen.Heb onder protest betaald (om niet afgesloten te worden) en ben nu nog bezig om mijn geld terug te krijgen. Vanmorgen werd ik weer gebeld door KPN,. De dame in kwestie zegt dat ze mij gelooft dat ik de data niet bewust gebruikt heb maar blijft erbij dat de data verbruikt is. Volgens haar is de MB meter van KPN ook absoluut niet betrouwbaar terwijl ik dus mails van KPN heb waarin het tegendeel vermeld staat.
Omdat je als klant van KPN absoluut machteloos staat in zo'n geval (ik kan nooit bewijzen dat ik de data niet verbruikt heb) ben je dus overgeleverd aan KPN en wel verplicht om te betalen.
Gezien de machtspositie van een dergelijke organisatie lijkt me dit een onderwerp om eens in RADAR te bespreken.
Het kan toch niet zo zijn dat KPN je een (spook)rekening stuurt en je dan ook nog moet betalen voor iets dat je niet hebt gebruikt.
Wat een praktijken van de KPN vlg mij kan het juridisch niet:
abo per maand betaling
bkr aanmelding

heeft Ts een aangetekende brief naar KPN verstuurd ?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Veel te hoge rekening KPN

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De enige manier om KPN op de knieën te krijgen is door naar de www.sgc.nl te gaan. Zoek even op het forum over dit onderwerp.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Veel te hoge rekening KPN

Ongelezen bericht door Har06 »

Bob Schurkjens schreef:De enige manier om KPN op de knieën te krijgen is door naar de http://www.sgc.nl te gaan. Zoek even op het forum over dit onderwerp.
De geschillencommisssie ?

Een dialoog met KPN aangaan lijkt me het verstandigste

natasja44
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jan 2014 18:54

Re: Veel te hoge rekening KPN

Ongelezen bericht door natasja44 »

.
Laatst gewijzigd door natasja44 op 08 jan 2014 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.

bokkel
Berichten: 424
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:14

Re: Veel te hoge rekening KPN

Ongelezen bericht door bokkel »

natasja44 schreef:..
Toch hebben ze een torrehoge rekening gestuurt van bijna 150 euro.
Da's een flinke tor!
natasja44 schreef:..
watsapp eral af gegooid,wat dat verbruikt ook internet dus ook mb.
Ik heb kpn nu gemaild met de vraag hoe dit kan?
Tja, hoe kan het dat verbruik wordt uitgedrukt in mb? Belangrijke vraag om te stellen nu.
natasja44 schreef:...aangezien mijn zoon al is opgelicht en berdreigd met drie telefoon abbonnementen
waarvan twee van kpn!
Gelijk aangifte doen van berdreiging. In de aangifte wel een juiste omschrijving geven van de uiterlijke kenmerken van de abbonnomenten. Anders worden de verkeerde opgepakt.
natasja44 schreef:...hopeloos en triest.
Kansloos, ook..

natasja44
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jan 2014 18:54

Re: Veel te hoge rekening KPN

Ongelezen bericht door natasja44 »

.
Laatst gewijzigd door natasja44 op 08 jan 2014 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Veel te hoge rekening KPN

Ongelezen bericht door Ulbe »

Beste Natasja,

Ik lees in je schrijven dat je zoon al 3 keer " bedonderd " is bij telefoonproviders,

Wanneer het allemaal hoge datarekeningen zijn zou ik toch eens even kijken naar de instellingen van het toestel én het internetgedrag van uw zoon, filmpjes kijken en downloaden vreet data en wordt direct berekend door de provider, veel filmpjes zijn tegenwoordig in HD en dat gebruikt enorm veel data, vooral met een nieuw toestel met 4G mobiele internetverbinding bent u echt snel aan de beurt als het op data rekeningen aankomt, :(

Controleer of uw WiFi verbinding overal sterk is in uw woning, bij slechte WiFi schakelt het toestel stilletjes over op mobiel...., en dat kost geld,

In uw situatie zou ik de mobiele data uitschakelen en alleen internetten via WiFi, dit spaart u een flinke rekening uit, en geeft nog minder stress,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

natasja44
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jan 2014 18:54

Re: Veel te hoge rekening KPN

Ongelezen bericht door natasja44 »

Dankje Ulbi
Laatst gewijzigd door natasja44 op 08 jan 2014 13:42, 2 keer totaal gewijzigd.

natasja44
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jan 2014 18:54

Re: Veel te hoge rekening KPN

Ongelezen bericht door natasja44 »

.
Laatst gewijzigd door natasja44 op 08 jan 2014 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Veel te hoge rekening KPN

Ongelezen bericht door Ulbe »

Beste Natasja,

Zoals ik het lees is je zoon gedwongen 3 abonnementen af te nemen door een kennis van jullie,

Als er iemand met een mes voor je staat piep je wel anders, dit is een politiezaakje, die kennis wou gemakkelijk een paar Iphones scoren via jullie, wat is het toch een stuk tuig die kennis!, ik begrijp niet dat dit mogelijk is in Nederland,

Heeft deze kennis meer op zijn kerfstok staan?, een normaal mens doet dit niet,

ik zou toch proberen mijn gelijk te halen, een vals adres opgeven wordt als strafbaar gezien en rekenen jullie dit aan, ik had eerder aangifte gedaan, dat had veel ellende bespaard, de meeste messetrekkers hebben een grote mond, maar tot daden komt het meestal niet, echt jammer voor jullie dat hij vrijuit gaat, dit verdient hij niet,

Heel veel sterkte en laat het er niet bij zitten, een man die een jongen bedreigt met een mes hoort mijns inziens achter de tralies!, triest!,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

bokkel
Berichten: 424
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:14

Re: Veel te hoge rekening KPN

Ongelezen bericht door bokkel »

Dit verhaal is al eens gepost en van ellende gesloten...

Gesloten