LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klachtenafhandeling bij Telfort en KPN

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
*RRE*
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 apr 2016 16:44

Klachtenafhandeling bij Telfort en KPN

Ongelezen bericht door *RRE* »

Maandagochtend 18 april 2016 6.30u zou de internetverbinding verbroken zijn, maar Telfort houdt het op een gebruikersprobleem. Aan hun kant werkt het wel, zeggen zij. Dan sturen ze toch een nieuwe router. Dat kan wel 5 werkdagen duren. Ik protesteer; ik heb een praktijk en ben afhankelijk van telefonische bereikbaarheid. Telfort geeft doodleuk aan dat dit een particuliere aansluiting is en dat er dus geen noodzaak is snel te handelen. Maar Telfort vergeet, dat ik als niet BTW-plichtige van hun geen zakelijke aansluiting mocht nemen. Gelukkig is ie er de volgende middag. Fijn, maar na aansluiten werkt het internet nog steeds niet. Weer gebeld naar Telfort en weer begint die medewerker het hele verhaal met oud nieuws af te rammelen. Geen zin in, doe wat. Doorschakelen naar de 2de lijn en verbazing alom dat "een lampje brand maar er geen internet is" (wat moet ik met die informatie?). Fijn, zoek het uit en bel mij terug. Na een paar uur inderdaad teruggebeld. Er wordt een monteur gestuurd, want het moet aan de bekabeling liggen. Belachelijk: om 6.30 is er niemand in de straat aan het graven en om die tijd is er ook niemand die bij mij in het gebouw aan de kabels loopt te trekken. Natuurlijk kan het weer 5 werkdagen duren. Als ik protesteer wordt er 'even' overlegd; ik zit een kwartier in de wacht. Het kan woensdag, eerder niet. Na een kwartier weer gebeld: monteur komt toch niet. Hij is niet gecertificeerd (wat moet ik met die informatie?). Ze gaat meteen een andere regelen. Dinsdag hoor ik niets meer van Telfort. Woensdagochtend weer gebeld; waar blijft de monteur ? En weer begint de medewerker het hele oude verhaal door te spitten en weer onderbroken; bel mij maar terug als je eruit bent. Tja en na een paar uur belt firma Gideon; er een monteur komen, maar pas vrijdagochtend 9 uur en ik moet rekening houden met 8.30 tot 9.30. De monteur komt, om 10.15. Hij is 2 uur bezig, gaat 2x naar de centrale, belt wat en meldt dan dat hij het niet weet. Bij mij is alles in orde, netwerk, kabeltjes, router (ook zijn eigen testrouter geeft geen internet). Dus ligt het probleem bij Telfort. Flink aangedrongen dit met voorrang en klem bij Telfort te melden, want we zijn nu al 5 dagen zonder internet en telefoon. 's Middags komt toevallig een monteur van TELE2 langs. Hij is 2 uurtjes bezig, het werkt voor de buren en hij vertrekt.
Een email naar Telfort gestuurd, waarin ik mij ongenoegen uit over de afhandeling van mijn klacht. Ik loop aanzienlijke bedrijfsschade op doordat ik zolang niet bereikbaar ben.
Maandagochtend gebeld met Telfort. Verbazing alom; is er al een monteur geweest ? Wat heeft hij gedaan en gevonden ? Natuurlijk wordt er geprobeerd het verhaal met oud nieuws weer door te nemen, maar nee, daar heb ik geen zin in. De medewerker beklaagt zich dat ik boos ben; hij wil toch alleen maar helpen ? Tja, wat maakt het ook uit dat je al een week geen internet en telefoon hebt. Hij gaat bellen, maar ja, het kan wel 5 werkdagen duren. Als ik protesteer belooft hij dat hij het de hele dag in de gaten gaat houden dat er wat gedaan wordt. Maandag gebeurt er niets. Dinsdagochtend gebeld met Telfort. Ach, al meer dan een week geen internet ? Dat is uitzonderlijk, ga ik meteen wat aan doen. Doorverbonden met de 2de lijn en een verhaal aangehoord over verbazing dat KPN wel een verbinding ziet, zij de router niet zien en ik geen internet heb. En welke lampjes branden er nu ? Oud nieuws. Er wordt een monteur gestuurd. Helaas kan dat 5 werkdagen duren. Als ik weer protesteer omdat de praktijk nu al meer dan een week aan het lijntje wordt gehouden gaat hij z'n best doen. Een uurtje later wordt er gebeld door KPN. De monteur kan donderdagochtend komen, maar als hij komt en ik er niet ben gaat hij weg. Deze man maar even uitgelegd dat ik dat bijzonder onaangenaam vind; de vorige monteur hield zich helemaal niet aan de afspraak en dan krijg ik een dreigement ? Plan de monteur maar in als het mij uitkomt. En zo geschiedt. Maar we zijn er nog niet. Donderdag zitten we al 10 dagen zonder internet en telefoon. Het is wel duidelijk: Telfort en KPN zijn er niet voor de klanten, de klanten zijn er voor Telfort en KPN. This must go virus.

Pareltje31
Berichten: 420
Lid geworden op: 19 nov 2010 11:34

Re: Klachtenafhandeling bij Telfort en KPN

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

als je zo afhankelijk bent had je een zakelijke verbinding moeten nemen desnoods bij een andere provider

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Klachtenafhandeling bij Telfort en KPN

Ongelezen bericht door ciske »

Dan nog is 10 dagen bezopen . Betalen moet TS er wel voor.

Pareltje31
Berichten: 420
Lid geworden op: 19 nov 2010 11:34

Re: Klachtenafhandeling bij Telfort en KPN

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

ciske schreef:Dan nog is 10 dagen bezopen . Betalen moet TS er wel voor.
zeker bezopen maar TS geeft aan dat de monteur maar moet komen als het hem uitkomt en er staat niet bij wanneer dit is dus misschien ligt dat wel aan TS

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Klachtenafhandeling bij Telfort en KPN

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

Hallo RRE,

Wij vinden het zeer spijtig om deze gang van zaken te moeten vernemen. Is het inmiddels al opgelost? Zo niet, dan nodigen wij jou uit op ons forum waar jij je naw-gegevens via een privébericht aan ons kenbaar kunt maken. Na ontvangst gaan wij dan onze uiterste best doen om dit issue voor jou op te lossen.

Met vriendelijke groet,

Telfort Forum team

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Klachtenafhandeling bij Telfort en KPN

Ongelezen bericht door Mark1992 »

Telfort webcare schreef:Hallo RRE,

Wij vinden het zeer spijtig om deze gang van zaken te moeten vernemen. Is het inmiddels al opgelost? Zo niet, dan nodigen wij jou uit op ons forum waar jij je naw-gegevens via een privébericht aan ons kenbaar kunt maken. Na ontvangst gaan wij dan onze uiterste best doen om dit issue voor jou op te lossen.

Met vriendelijke groet,

Telfort Forum team
Niet om het één of ander en dit heeft niets te maken betreffende deze kwestie, maar ik ben zelf ook niet tevreden met de service van Telfort. Wij betalen meer dan €45,00 per maand, maar als er iets aan de hand is met het internet of televisie, kost het ons €0,50 om dit te melden (€0,50 per gesprek), terwijl jullie een 0800 nummer gebruiken voor het verkopen van abonnementen. Waarom is de Verkoop wel gratis te bereiken, maar de Technische afdeling, voor wanneer bestaande klanten een probleem hebben, niet?

Ik vind het namelijk niet klantvriendelijk om deze verschillen te hanteren. Ik heb al meerdere malen gebeld via de Verkoop, die mij na lang aandringen toch zelf doorverbinden met de Technische afdeling waardoor het alsnog niets kost. Maar er zijn ook medewerkers die gewoonweg zeggen dat het niet mogelijk is (wat het dus wel is, hebben ze namelijk al vaker gedaan), waarna er wordt doorverwezen naar het betaalde nummer en dan wordt de verbinding verbroken. Mooie boel dus, betalen om je problemen opgelost te krijgen. Misschien een ideetje om door te sturen naar de betreffende personen binnen Telfort die dit besloten hebben.

stofzuigertje

Re: Klachtenafhandeling bij Telfort en KPN

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Via een PB op dit forum melden en dat is gratis en werkt sneller...

Gesloten