LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone glasvezel en geen voicemail

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Dummy
Berichten: 19
Lid geworden op: 16 feb 2006 18:23

Vodafone glasvezel en geen voicemail

Ongelezen bericht door Dummy »

Sinds begin mei dit jaar ben ik overgestapt naar Vodafonevast op glasvezel. Alles liep echt gesmeerd en erg snel en op zich is wat men levert van uitstekende kwaliteit en ben ik zeker content.

Maar er is één probleem en dat is dat als je een telefoontoestel van Siemens, Panasonic, Kpn of Profoon ( dus de meest verkochte telefoons! ) kunnen er problemen zijn. Dat wil zeggen dat een beller je voicemail kan inspreken maar je niet het ingesproken voicemailbericht kan beluisteren!

Op 18 mei 2012 heb ik een eerste mail naar Klantenservice gezonden met het bericht dat als ik mijn voicemail bel ik een bandje krijg met keuze 1 om eigen tekst in te spreken of keuze 2 overslaan. Maar welke keuze ik ook maak ik kom niet verder dan wederom hetzelfde bandje aan te horen.

Men gaf uiteindelijk toe dat het een bekend probleem is met bovengenoemde merken (ik heb dus een Siemens) en of ik maar eens met andere merken wilde proberen om door de keuzemenu heen te komen. Op zich belachelijk dat een klant dit moet doen maar heb het gedaan. En helaas geen positieve resultaten en kan dus nog steeds mijn voicemail niet beluisteren.

En het resultaat van die testen moest ik wederom via mail kenbaar maken en is afgelopen dinsdag mijn telefoonlijn getest en sindsdien is het weer stil aan het Vodafonefront. Tussentijds zijn er diverse telefoongesprekken geweest en ook de nodige mails uitgewisseld. Bij elk telefoongesprek, heb tot op heden maar één keer dezelfde persoon gehad, moet ik het probleem steeds opnieuw uitleggen. Dus de onderlinge communicatieen registratie lijkt ook niet echt goed om het maar voorzichtig uit te drukken.

Een week geleden heb ik Vodafone het voorstel gedaan dat zij mij adviseren welke merk telefoon ik moet nemen om mijn voicemail te kunnen beluisteren en als het dan toch niet blijkt te werken ik wel schadeloos gesteld wil worden. Tot op heden wordt dit voorstel genegeerd. Tja Klantenservice?

Zijn er meer mensen met deze vervelende ervaring? Want voicemail is echt van deze tijd en bij andere providers, voorzover ik heb kunnen uitzoeken, zijn er geen problemen.

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: Vodafone glasvezel en geen voicemail

Ongelezen bericht door joep873 »

De voicemail van Vodafone Thuis stuurt ingesproken berichten als wav-file naar je emailbox. Als je het bericht op een telefoon wilt horen dan zul je een telefoon met ingebouwd antwoordapparaat moeten kopen.

Dummy
Berichten: 19
Lid geworden op: 16 feb 2006 18:23

Re: Vodafone glasvezel en geen voicemail

Ongelezen bericht door Dummy »

Joep,

Van die mail wist ik al maar het zou ook via de telefoon moeten, iets wat Vodafone onderschrijft en zegt in "onderzoek" te hebben. En aangezien ik niet de gehele dah achter mijn laptop of desktop zit is het beluisteren van je voicemail met de telefoon wel zo makkelijk, net als bij KPN, Ziggo etc. etc.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Vodafone glasvezel en geen voicemail

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Dummy schreef:Joep,

Van die mail wist ik al maar het zou ook via de telefoon moeten, iets wat Vodafone onderschrijft en zegt in "onderzoek" te hebben. En aangezien ik niet de gehele dah achter mijn laptop of desktop zit is het beluisteren van je voicemail met de telefoon wel zo makkelijk, net als bij KPN, Ziggo etc. etc.
Je kunt het wel makkelijker vinden (hoewel ik dat ook een beetje vreemd vind: je bent thuis als je het via je vaste telefoon kunt uitluisteren, dus waarom kan je het dan niet uitluisteren via je PC) maar als een aanbieder het niet in zijn product heeft opgenomen (om wat voor reden dan ook) houdt het op natuurlijk. Dan had je voor KPN of Ziggo moeten kiezen als je die functie heel belangrijk vindt.

Dummy
Berichten: 19
Lid geworden op: 16 feb 2006 18:23

Re: Vodafone glasvezel en geen voicemail

Ongelezen bericht door Dummy »

GJvdZ,

Lezen is blijkbaar ook soms moeilijk. Vodafone onderkent het probleem en is het aan het uitzoeken omdat zij wel degelijk Voicemail via de telefoon ook operationeel willen hebben!

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: Vodafone glasvezel en geen voicemail

Ongelezen bericht door joep873 »

Dummy schreef:Lezen is blijkbaar ook soms moeilijk.
Het gaat er ook om dat je tussen de regels door leest.
Face it: ze houden je aan het lijntje. Een nobody van de helpdesk mag ja en amen tegen je zeggen en verder doen ze niks.
Alle merken die je noemt hebben wel een telefoon met ingebouwd antwoordapparaat; koop er zo een en je hebt niks meer te maken met de voicemail van je provider.

Gesloten