LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Weken bezig met ziggo om juiste afstandbedienig te krijgen.

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Bluewoman
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mei 2020 12:42

Weken bezig met ziggo om juiste afstandbedienig te krijgen.

Ongelezen bericht door Bluewoman »

Ik heb op 9 april de verhuizing al doorgegeven per telefoon bij ziggo. Vanaf 24 april ben ik verhuisd en heb ik mijn TV en internet provider behouden....ZIGGO. Ik kreeg een nieuw kastje opgestuurd. Helaas vanaf 24 april op die datum had ik al internet moeten hebben....Niet dus...Na meerdere malen te hebben gebeld en zelfs via hun ziggo app kon er iemand meekijken en werd er geconstateerd dat ik een giga oude aansluiting had op dit adres en er een monteur zou komen. Vreemd dat de vorige bewoner wel internet en tv van Ziggo had. Want ik werd verwisseld met de vorige bewoner....Met Naam van vorige bewoner en telefoonnumer omdat bleek dat ik nog steeds actief was op mijn oude adres....grrrr.
Monteur is eind april gekomen...Buiten even een knop omzetten in de aansluiingskast en instellen , nieuwe splitter en mevrouw klaar....Dus niet.
Vanaf dat de monteur weg is gegaan werkt de originele afstandbediening niet meer.
Nu al weken bezig om de originele afstandbediening te krijgen. Na 4 universele afstandbedieningen en een splitter rijker en steeds weer mijn wifi opnieuw te moeten aanmelden ben ik er helemaal klaar mee.
Vanmorgen weer gebeld ...kreeg nu te horen dat ze de originele afstandbediening niet in hun distrubitie centrum hebben maar bij bol.com kun je ze wel kopen....Hoe gek is dit dan....!!! Mag ik m zelf gaan bestellen en dan betalen zij mij het bedrag terug... Dit heb ik niet gedaan is de verantwoording van ziggo en lossen zij maar op.1 medewerker liet mij weten dat het goed is dat ik dat niet heb gedaan want ziggo betaald dit bedrag niet terug aan de klant....!!!
Uren en uren met ziggo aan de telefoon gezeten de afgelopen weken ...hierdoor is mijn telefoonbundel bijna op....Normaal hou ik hier altijd aan over.
Een hoop ergenis, verspilling van mijn tijd en nog steeds niet wat ik wil.
Nu wordt er een kabel van 5 meter opgestuurd zodat ik die in tv en modem kan doen dan zou ik betere verbinding moeten hebben...
Maar ik heb al zo'n kabel liet ik weten. Maar dat zou wel een verkeerde kabel kunnen zijn.
Vrijdag word ik terug gebeld door de medewerkster om te vragen of ik betere verbinding heb en gaan we het ook hebben over die afstandbediening ?????
En zal er een monteur op afstand mee kijken waardoor ik steeds mijn wifi opnieuw oet aanmelden....Gaat dus lekker.
Heeft iemand hier ook ervaring mee....Ik word er moedeloos van.
En iedere keer wordt er gezegd dat ze de juiste afstandbediening opsturen en blijkt ziggo die helemaal niet te hebben. Ik zal zeker niet zelf die afstandbediening gaan bestellen...ik vind dat dat ziggo ijn taak is...

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Weken bezig met ziggo om juiste afstandbedienig te krijgen.

Ongelezen bericht door tttlocke »

Dat gaat inderdaad niet best, maar zo te zien doet Ziggo er wel alles aan om het op te lossen. Dat is positief.
Wat voor soort afstandsbediening is dat, die 'originele'? Een Ziggo-afstandsbediening?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Weken bezig met ziggo om juiste afstandbedienig te krijgen.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Stap toch over naar een andere provider. Ziggo is slecht voor je bloeddruk. Geld is het enige dat ze interesseert. Geef het aan een provider die beter presteert. Bent u contractvrij?

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Weken bezig met ziggo om juiste afstandbedienig te krijgen.

Ongelezen bericht door mahadma »

Bob Schurkjens schreef:
04 jun 2020 01:02
Stap toch over naar een andere provider. Ziggo is slecht voor je bloeddruk. Geld is het enige dat ze interesseert. Geef het aan een provider die beter presteert. Bent u contractvrij?
Alsof het bij "andere providers" altijd rozengeur en maneschijn is ...........

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Weken bezig met ziggo om juiste afstandbedienig te krijgen.

Ongelezen bericht door mahadma »

kreeg nu te horen dat ze de originele afstandbediening niet in hun distrubitie centrum hebben maar bij bol.com kun je ze wel kopen....Hoe gek is dit dan....!!! Mag ik m zelf gaan bestellen en dan betalen zij mij het bedrag terug... Dit heb ik niet gedaan is de verantwoording van ziggo en lossen zij maar op.

Als u de ab had besteld had u die hooguit een paar dagen in huis gehad, nota naar ziggo, problem solved. U zoekt nu zelf problemen die in minder dan een week oplosbaar waren.

Ik zal zeker niet zelf die afstandbediening gaan bestellen...ik vind dat dat ziggo ijn taak is...

Op deze manier blijft u problemen houden, en als u niet beweegt, tja, geen ab............

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Weken bezig met ziggo om juiste afstandbedienig te krijgen.

Ongelezen bericht door Kolibrie »

Heeft u al eens naar de probleemoplosser voor de universele Ab gekeken?
https://www.ziggo.nl/klantenservice/tel ... sbediening (een beetje naar beneden scrollen)

sake1987

Re: Weken bezig met ziggo om juiste afstandbedienig te krijgen.

Ongelezen bericht door sake1987 »

mahadma schreef:
04 jun 2020 01:14
Bob Schurkjens schreef:
04 jun 2020 01:02
Stap toch over naar een andere provider. Ziggo is slecht voor je bloeddruk. Geld is het enige dat ze interesseert. Geef het aan een provider die beter presteert. Bent u contractvrij?
Alsof het bij "andere providers" altijd rozengeur en maneschijn is ...........
Bob heeft het niet zo op Ziggo 😂

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Weken bezig met ziggo om juiste afstandbedienig te krijgen.

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Nieuwe kastje, oude afstand bediening, volgens mijn horen die bij elkaar en de helft vervangen kan dus......

Of ga naar je buren met dezelfde zooi in huis en test of jou afstand bediening nog wel werkte en goed is.

Hannie van Ieperen
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 sep 2005 14:11

Re: Weken bezig met ziggo om juiste afstandbedienig te krijgen.

Ongelezen bericht door Hannie van Ieperen »

Bob Schurjens.
Ben ik niet met je eens. Ik ben al jaren bij Ziggo en ben bijzonder te spreken over hun klantenservice. De problemen die ik heb ondervonden werden altijd snel en goed opgelost. De medewerkers nemen alle tijd om het je goed uit te leggen. Regelmatig komt de servicebus in mijn woonplaats waar je ook met eventuele problemen kunt komen en mocht het nodig zijn dat gratis een monteur komt.

Boesta
Berichten: 255
Lid geworden op: 28 mar 2016 15:50

Re: Weken bezig met ziggo om juiste afstandbedienig te krijgen.

Ongelezen bericht door Boesta »

Bob Schurkjens schreef:
04 jun 2020 01:02
Stap toch over naar een andere provider. Ziggo is slecht voor je bloeddruk. Geld is het enige dat ze interesseert. Geef het aan een provider die beter presteert. Bent u contractvrij?

Kent u een provider die niet geïnteresseerd is in geld...? Wat een idiote reactie, en zeker niet behulpzaam.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Weken bezig met ziggo om juiste afstandbedienig te krijgen.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ben benieuwd of topicstarter het met jullie eens is.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Weken bezig met ziggo om juiste afstandbedienig te krijgen.

Ongelezen bericht door grun »

Bob Schurkjens schreef:
04 jun 2020 01:02
Stap toch over naar een andere provider. Ziggo is slecht voor je bloeddruk. Geld is het enige dat ze interesseert. Geef het aan een provider die beter presteert. Bent u contractvrij?
Alle providers zijn toch commerciele bedrijven die geld willen verdienen? Blijft de service over. Ja die kan beter maar daar hangt een prijskaartje aan. Iedere maand weer opnieuw, terwijl een normale klant de servicedesk nauwelijks nodig heeft zodra alles goed loopt.

In het begin had ik bij ziggo ook wat problemen die veroorzaakt werden door een slechte grondkabel. Die is inmiddels vervangen, het tv beeld is nu naar behoren. Ik heb op Marktplaats voor een paar tientjes een andere decoder gekocht, een Humax 5200c die twee tuners heeft en een harde schijf, dus 1 kanaal kijken en tegelijkertijd een ander kanaal opnemen. Eventueel kun je de harde schijf vervangen door een die 4x zo groot is.
Omdat vodafone de provider is van de mobiele telefoon, krijg je ook nog combikorting zoals dubbele data en tot 5 euro korting op je mobiele abonnement (ik maar 2,50 omdat ik het goedkoopste start abonnement heb).
Door de combikorting krijg je van ziggo gratis een extra zenderpakket naar keuze, daar heb ik Sport Totaal gekozen, niet voor het voetbal maar voor de Formule 1.
Daarmee houdt het nog niet op: als klant van ziggo die Sport Totaal heeft, krijg je ook nog gratis een Formule 1 Pro abonnement, daarmee kun je via je browser alle testdagen, vrije trainingen, kwalificatie en de race zelf bekijken. Ook in andere talen, zoals de commentatoren van Sky Sport.

Nu nog de kosten naar beneden zien te krijgen. Dat kan nu tot 1 juli omdat ziggo een prijsverhoging aangekondigd heeft, net zoals andere providers. Die prijsverhoging geeft je het recht om het contract te wijzigen of te ontbinden, ook al is het eerste contractjaar nog niet om. Een goedkoop basispakket is bijvoorbeeld dit: https://www.ziggo.nl/pakketten/voordeelpakket-tvi.

Ik ken geen provider die hetzelfde kan bieden voor deze prijs.

Gesloten