LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Welke provider?

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Welke provider?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

T-Mobile glasvezel is waar ik heel tevreden mee ben. Met een 50 mb abo haal ik doorgaans 110 mb. En geen storingen.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Welke provider?

Ongelezen bericht door Cro »

ZeerPrivé schreef:
21 dec 2019 14:27
@Cro: dat hangt af van de wensen en eisen van de gebruiker. Mijn volwassen kinderen (en ik) hebben niets aan MAX 100Mbit/s.
In bepaalde randgevallen zal dat zeker het geval zijn, maar over het algemeen overschatten consumenten, maar ook zakelijke gebruikers, enorm hoeveel bandbreedte ze daadwerkelijk nodig hebben t.o.v. wat ze denken nodig te hebben.

Zelfs met een "lage" snelheid als 100mbit kan je bijvoorbeeld 4x een 4K netflix stream te gelijkertijd bekijken. Ook bij bijvoorbeeld gaming is bandbreedte eigenlijk nooit de limiterende factor, maar is juist een lage latency veel belangrijker. Net als bijvoorbeeld bij gewoon browsen op het internet of het "snappy" werken in de cloud, het hebben van een lage latency is vaak belangrijker dan het hebben van veel bandbreedte voor de gebruikservaring. Het hebben van veel bandbreedte is veelal alleen belangrijk wanneer er veel en vaak continu gedownload of geüpload moet worden en dat is bij consumenten vrijwel nooit het geval.

Ik heb wel eens wat kennissen en familie inzage gegeven in hun Internet gebruik door wat zaken te loggen voor ze en dit dan te verwerken in grafieken die ze realtime konden inzien en dan zie je zeer regelmatig dat bijvoorbeeld van 200mbit of zelfs 500mbit er gemiddeld gezien maar tussen de 10 en 50mbit effectief gebruikt wordt tijdens primetime.
Laatst gewijzigd door Cro op 21 dec 2019 16:51, 1 keer totaal gewijzigd.

sake1987

Re: Welke provider?

Ongelezen bericht door sake1987 »

Lady1234 schreef:
21 dec 2019 15:30
Wat heeft u eigenlijk thuis en bent u, is zoon, daar tevreden mee?
Wij zitten zelf al jaren bij Ziggo en zijn tevreden.
Maar mijn zoon zit graag op zijn Xbox. Kijkt alleen Voetbal en voetbal insid.
Dus Fox sport is meer zijn ding dan Ziggo sport. Als we Ziggo, KPN en T Mobile naast elkaar zetten, is Y Mobile het aantrekkelijkst in prijs.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Welke provider?

Ongelezen bericht door mahadma »

Als je en snelheid en kwaliteit en stabiliteit wil hebben: ziggo

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Welke provider?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Marcus, Ferdi en Roy zijn ook dik tevreden met Ziggo: https://www.ervaringen.nl/ziggo?tq=Ziggo Zij geven 5 sterren.

sake1987

Re: Welke provider?

Ongelezen bericht door sake1987 »

Bob Schurkjens schreef:
21 dec 2019 17:07
Marcus, Ferdi en Roy zijn ook dik tevreden met Ziggo: https://www.ervaringen.nl/ziggo?tq=Ziggo Zij geven 5 sterren.
Die ervaring deel ik absoluut niet.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Welke provider?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Dat is jammer. Reinout, Kevin en Louis geven Ziggo anders ook vijf sterren:

https://nl.trustpilot.com/review/www.zi ... nl&stars=5

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Welke provider?

Ongelezen bericht door kweenie »

ZeerPrivé schreef:
21 dec 2019 14:27
@Cro: dat hangt af van de wensen en eisen van de gebruiker. Mijn volwassen kinderen (en ik) hebben niets aan MAX 100Mbit/s.
Wij hebben de eenvoudige 50 MB variant van Ziggo en die netwerksnelheid geeft bij ons nooit een probleem. Ook niet als er meerderen Netflix kijken of de Xbox gebruiken. Wij merken de begrenzing alleen als er incidenteel een groot bestand gedownload/geüpload moet worden.

Waar we wel tegenaan lopen is de minder goede WiFi verbinding die we regelmatig hebben vanwege de betonnen muren en de druk bezette kanalen. Maar dat heeft niets te maken met de snelheid van de internetverbinding.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Welke provider?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik heb alles op tele2, het goedkope broertje van T-mobile. Ben er tevreden over. Je kunt tegenwoordig ook simpel overstappen naar T-mobile indien nodig.

ZeerPrivé
Berichten: 5452
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Welke provider?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

@kweenie, ik sluit geen pakketten af die ik niet nodig heb. Mooi dat het voor jou voldoende is.
Waar we wel tegenaan lopen is de minder goede WiFi verbinding die we regelmatig hebben vanwege de betonnen muren en de druk bezette kanalen.
Er zijn genoeg mogelijkheden om de wifi te verbeteren.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Welke provider?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ziggo, de prijs kreeg van mijn ***** en bij dit forum lijkt het nu op schelden!

Prijs kwaliteit is T mobile vaak voordeliger en ik weet dat je ook op de locatie moet kijken.
Ziggo is overal zelfde maar....

VDSL is afhankelijk van de KPN kabels ongeacht welke je neemt dus in foute straat heb je ongeacht wat ze leveren vaak een kabel probleem dat niet is op te lossen, dus zoek eerst even op wat op dat adres maximaal mogelijk is of vraag de buren die het al hebben!

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Welke provider?

Ongelezen bericht door kweenie »

ZeerPrivé schreef:
21 dec 2019 19:02
Er zijn genoeg mogelijkheden om de wifi te verbeteren.
We hebben al een aantal apparaatjes om het signaal te verbeteren. Maar helaas hebben we ook veel buren die WiFi belangrijk vinden :) . Dat werkt dus niet altijd lekker, maar gelukkig meestal wel

Gesloten