LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wifispots van ziggo

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
kattek
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 okt 2004 13:34

wifispots van ziggo

Ongelezen bericht door kattek »

:?
Laatst gewijzigd door kattek op 13 jun 2013 22:58, 2 keer totaal gewijzigd.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: wifispots van ziggo

Ongelezen bericht door nevermind »

kattek schreef:Waarom wordt door Ziggo de wifispot, standaard bij alle klanten aangezet.
Als je niet wil dat jouw modem meedoet, dan moet je hem zelf uitzetten.
Dit is de omgekeerde wereld het modem is van de klanten, staat bij de klanten thuis,
dus het zou zo moeten zijn dat je dit zelf aan zet, als je aan de wifispots mee wil doen.
Mijn modem is in bruikleen! :shock:
Welk abo heb jij dan dat het van jouw is?

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: wifispots van ziggo

Ongelezen bericht door Barman »

kattek schreef:Waarom wordt door Ziggo de wifispot, standaard bij alle klanten aangezet.
Als je niet wil dat jouw modem meedoet, dan moet je hem zelf uitzetten.
Dit is de omgekeerde wereld het modem is van de klanten, staat bij de klanten thuis,
dus het zou zo moeten zijn dat je dit zelf aan zet, als je aan de wifispots mee wil doen.
Het modem is van Ziggo, niet van de klanten. Daarnaast is de wifispot ook nog eens een gedeelte van het modem dat jij niet gebruikt. Het uit kunnen zetten ervan is een extra service. Probeer eerst eens te begrijpen hoe iets werkt voordat je begint te mauwen.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: wifispots van ziggo

Ongelezen bericht door Shine »

Ik begrijp TS wel.
Ziggo had gezegd dat het niet standaard aan staat en dat is nu dus wel het geval. Daarnaast zijn er ook wel wat kanttekeningen bij het wifi verhaal.
Zie onderstaande links.

http://www.consumentenbond.nl/test/elek ... wifispots/

http://tweakers.net/nieuws/88903/wachtw ... tspot.html

http://webwereld.nl/beveiliging/77684-s ... een-gratis

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: wifispots van ziggo

Ongelezen bericht door Barman »

Kanttekeningen voor iemand die zo'n wifispot gebruikt. Geen kanttekeningen voor de persoon bij wie het modem staat!!!

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: wifispots van ziggo

Ongelezen bericht door nevermind »

Shine schreef:Ik begrijp TS wel.
Ziggo had gezegd dat het niet standaard aan staat en dat is nu dus wel het geval. Daarnaast zijn er ook wel wat kanttekeningen bij het wifi verhaal.
Zie onderstaande links.

http://www.consumentenbond.nl/test/elek ... wifispots/

http://tweakers.net/nieuws/88903/wachtw ... tspot.html

http://webwereld.nl/beveiliging/77684-s ... een-gratis

Ik begrijp TS ook, maar hij gaat uit van een heel verkeerde situatie.

Het modem is van Ziggo en dit bedrijf mag installeren wat het wil.

Niet meedoen uitschakelen.

Of het veilig is , staat hier niet in discussie.

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: wifispots van ziggo

Ongelezen bericht door Barman »

nevermind schreef: Of het veilig is , staat hier niet in discussie.
Het is veilig voor de persoon met het modem.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: wifispots van ziggo

Ongelezen bericht door ruud_a »

ziggo betaalt mij toch niet om een wifi punt bij mij thuis te mogen installeren?

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: wifispots van ziggo

Ongelezen bericht door nevermind »

ruud_a schreef:ziggo betaalt mij toch niet om een wifi punt bij mij thuis te mogen installeren?

Met je kabelaansluiting heb je toch al een wifi punt gecreëerd.

Je mag het op off zetten, niemand verplicht het.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: wifispots van ziggo

Ongelezen bericht door bprosman »

Je mag het inderdaad op OFF zetten , maar dan mag je er ook geen gebruik van maken.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: wifispots van ziggo

Ongelezen bericht door nevermind »

bprosman schreef:Je mag het inderdaad op OFF zetten , maar dan mag je er ook geen gebruik van maken.

De meeste mensen gebruiken toch een eigen router.

Opgelost , klaar, geen omkijken na.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: wifispots van ziggo

Ongelezen bericht door ruud_a »

nevermind schreef:
ruud_a schreef:ziggo betaalt mij toch niet om een wifi punt bij mij thuis te mogen installeren?

Met je kabelaansluiting heb je toch al een wifi punt gecreëerd.

Je mag het op off zetten, niemand verplicht het.
ja, maar dan wel 1 met een wachtwoord er op
dat zal met een openbaar wifi punt wel niet zo zijn, of begrijp ik iets verkeerd?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: wifispots van ziggo

Ongelezen bericht door bprosman »

De meeste mensen gebruiken toch een eigen router.
Opgelost , klaar, geen omkijken na.
Dat wil niet zeggen dat het hotspot gedeelte niet aan kan staan.

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: wifispots van ziggo

Ongelezen bericht door Barman »

ruud_a schreef: ja, maar dan wel 1 met een wachtwoord er op
dat zal met een openbaar wifi punt wel niet zo zijn, of begrijp ik iets verkeerd?
Ja.

Zie het zo dat je modem 2 gedeeltes heeft met 2 afgeschermde ingangen. Een thuis gedeelte en een hotspot gedeelte. Het thuis gedeelte gebruik je bekabeld of met het wachtwoord dat op je modem staat.

Voor het hotspot gedeelte heeft iedere Ziggo gebruiker een eigen gebruikersnaam en wachtwoord, waarmee hij dus overal kan inloggen als er een hotspot beschikbaar is. Schakel jij zelf op je modem het hotspot gedeelte uit, dan schakel jij ook automatisch jouw gebruikersnaam en wachtwoord uit en kan jij er dus ook niet meer gebruik van maken.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: wifispots van ziggo

Ongelezen bericht door kweenie »

kattek schreef:Waarom wordt door Ziggo de wifispot, standaard bij alle klanten aangezet.
Als je niet wil dat jouw modem meedoet, dan moet je hem zelf uitzetten.
Dit is de omgekeerde wereld het modem is van de klanten, staat bij de klanten thuis,
dus het zou zo moeten zijn dat je dit zelf aan zet, als je aan de wifispots mee wil doen.
Naast het feit dat het niet jouw modem is, wat al genoemd is, zou ik als tegenvraag willen weten waarom je dat niet zou willen. Wat is de reden waarom je jouw modem niet als wifi spot zou willen laten functioneren?

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: wifispots van ziggo

Ongelezen bericht door ruud_a »

Barman schreef:
ruud_a schreef: ja, maar dan wel 1 met een wachtwoord er op
dat zal met een openbaar wifi punt wel niet zo zijn, of begrijp ik iets verkeerd?
Ja.

Zie het zo dat je modem 2 gedeeltes heeft met 2 afgeschermde ingangen. Een thuis gedeelte en een hotspot gedeelte. Het thuis gedeelte gebruik je bekabeld of met het wachtwoord dat op je modem staat.

Voor het hotspot gedeelte heeft iedere Ziggo gebruiker een eigen gebruikersnaam en wachtwoord, waarmee hij dus overal kan inloggen als er een hotspot beschikbaar is. Schakel jij zelf op je modem het hotspot gedeelte uit, dan schakel jij ook automatisch jouw gebruikersnaam en wachtwoord uit en kan jij er dus ook niet meer gebruik van maken.
what's in a name
hotspot, wifi punt

mijn conclusie is dan toch nog steeds dat ziggo mij niet betaalt om bij mij in huis een hotspot te mogen installeren
laat ze dat in die ziggo kastjes doen die overal in de straat staan

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: wifispots van ziggo

Ongelezen bericht door Barman »

ruud_a schreef: mijn conclusie is dan toch nog steeds dat ziggo mij niet betaalt om bij mij in huis een hotspot te mogen installeren
laat ze dat in die ziggo kastjes doen die overal in de straat staan
Prima toch. Dan zet je hem uit, hoewel ik door je onbegrip toch het sterke vermoeden heb dat jij niet eens klant van Ziggo bent.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: wifispots van ziggo

Ongelezen bericht door nevermind »

ruud_a schreef:
Barman schreef:
ruud_a schreef: ja, maar dan wel 1 met een wachtwoord er op
dat zal met een openbaar wifi punt wel niet zo zijn, of begrijp ik iets verkeerd?
Ja.

Zie het zo dat je modem 2 gedeeltes heeft met 2 afgeschermde ingangen. Een thuis gedeelte en een hotspot gedeelte. Het thuis gedeelte gebruik je bekabeld of met het wachtwoord dat op je modem staat.

Voor het hotspot gedeelte heeft iedere Ziggo gebruiker een eigen gebruikersnaam en wachtwoord, waarmee hij dus overal kan inloggen als er een hotspot beschikbaar is. Schakel jij zelf op je modem het hotspot gedeelte uit, dan schakel jij ook automatisch jouw gebruikersnaam en wachtwoord uit en kan jij er dus ook niet meer gebruik van maken.
what's in a name
hotspot, wifi punt

mijn conclusie is dan toch nog steeds dat ziggo mij niet betaalt om bij mij in huis een hotspot te mogen installeren
laat ze dat in die ziggo kastjes doen die overal in de straat staan
Mijn antwoord is nog steeds, je mag het wifi gedeelde off schakelen, dan heb je geen last van .

De modems in de straten zijn er al aanwezig, een aparte installatie in de kastjes op straat (verdelers) moet eerst gerealiseerd worden.
Misschien dat je voor deze kosten graag een bijdrage wil doen.

Nieuw topic:
Kostenverhoging bij ziggo i.v.m. installatie wifi in verdelers !

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: wifispots van ziggo

Ongelezen bericht door GJvdZ »

ruud_a schreef:
mijn conclusie is dan toch nog steeds dat ziggo mij niet betaalt om bij mij in huis een hotspot te mogen installeren
Ze betalen jou in de vorm van gratis toegang tot andere Ziggo wifi hotspots .

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: wifispots van ziggo

Ongelezen bericht door ruud_a »

Barman schreef:
ruud_a schreef: mijn conclusie is dan toch nog steeds dat ziggo mij niet betaalt om bij mij in huis een hotspot te mogen installeren
laat ze dat in die ziggo kastjes doen die overal in de straat staan
Prima toch. Dan zet je hem uit, hoewel ik door je onbegrip toch het sterke vermoeden heb dat jij niet eens klant van Ziggo bent.
ik was al klant toen het nog casema heette
uitzetten klinkt leuk, maar de procedure zou toch moeten zijn dat hij uit staat en dat het verzoek komt van vindt u het goed dat wij bij u thuis de hotspot activeren
niet gewoon mijn huis maar gebruiken als hotspot

Gesloten