LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo en email pop3 / smtp / imap

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Theebeker
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 apr 2012 22:21

Ziggo en email pop3 / smtp / imap

Ongelezen bericht door Theebeker »

Ziggo biedt voor haar klanten email accounts aan. De email wordt opgehaald en verstuurd via een verouderde techniek: pop3 en smtp.

Er is al jaren een andere techniek, namelijk 'imap'. Dit heeft het voordeel dat gelezen mailtjes via webmail.ziggo.nl ook als gelezen genoteerd staan als ik de mail download naar mijn pc.

Ziggo weigert gebruik te gaan maken, tenminste, dat vermoeden heb ik.
In 2011 heb ik er een vraag over gesteld, en in april 2012 heb ik een klacht ingediend.

Als reactie op deze klacht ontving ik het volgende antwoord:
Bedankt voor uw e-mailbericht van 10 april, waarin u aangeeft niet tevreden te zijn over SMTP en POP3.

Het klopt dat Ziggo alleen SMTP en POP3 ondersteund, en het is helaas niet bekend of Ziggo in de toekomst ook IMAP zal ondersteunen. Daarover is er helaas niets bekend, dus een concrete antwoord kan ik u daarom ook niet geven.

Mijn excuses namens Ziggo voor het ongemak.
Ik baal hier enorm van, en ik zou wel eens willen weten of andere mensen dezelfde ervaring hebben, oftewel: niet tevreden zijn.

ik ben benieuwd.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ziggo en email pop3 / smtp / imap

Ongelezen bericht door berndv »

Gmail heeft wel ondersteuning voor imap en is nog gratis ook.

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: Ziggo en email pop3 / smtp / imap

Ongelezen bericht door joep873 »

Wat een ouderwetse gedachte, dat je de maildienst zou moeten gebruiken van je internetprovider.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ziggo en email pop3 / smtp / imap

Ongelezen bericht door berndv »

joep873 schreef:Wat een ouderwetse gedachte, dat je de maildienst zou moeten gebruiken van je internetprovider.
Ik heb nu ziggo, misschien volgend jaar een andere aanbieder, moet ik dan iedereen een mail sturen dat ik een nieuw mailadres heb? Dacht het toch echt van niet.

Laat de "gratis" inbegrepen mail voor wat het is en neem gmail, hotmail, yahoo en ga zo maar door

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo en email pop3 / smtp / imap

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik baal hier enorm van, en ik zou wel eens willen weten of andere mensen dezelfde ervaring hebben, oftewel: niet tevreden zijn.
Het is jammer, maar geen man overboord. Geen reden om over te stappen op een andere provider, tot nu toe levert er namelijk nog niemand 120Mbit voor de prijs van de "kabelaars". Bovendien heb ik een eigen domein bij een provider die wel mail met imap ondersteund.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Ziggo en email pop3 / smtp / imap

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Als Ziggo IMAP gaat aanbieden betekent dat ook dat klanten hun mails op de Ziggo systemen kunnen laten staan. Ziggo krijgt dan dus hogere kosten omdat ze meer storage moeten aanschaffen voor hun e-mail dienst. Met pop3 worden berichten direct of na een bepaalde tijd verwijderd.

En zoals anderen al zeggen: als je per se IMAP wil, dan neem je een andere email provider zoals gmail. Overigens is het een beetje kort door de bocht om te stellen dat POP3 en SMTP ouderwets zijn. Het is gewoon anders. Fotograferen is ook niet ouderwets omdat er ook video bestaat.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Ziggo en email pop3 / smtp / imap

Ongelezen bericht door nevermind »

GJvdZ schreef:Als Ziggo IMAP gaat aanbieden betekent dat ook dat klanten hun mails op de Ziggo systemen kunnen laten staan. Ziggo krijgt dan dus hogere kosten omdat ze meer storage moeten aanschaffen voor hun e-mail dienst.
Met pop3 worden berichten direct of na een bepaalde tijd verwijderd.

En zoals anderen al zeggen: als je per se IMAP wil, dan neem je een andere email provider zoals gmail. Overigens is het een beetje kort door de bocht om te stellen dat POP3 en SMTP ouderwets zijn. Het is gewoon anders. Fotograferen is ook niet ouderwets omdat er ook video bestaat.

Precies, en dat is het volgende topic: "Ziggo verhoogd de prijzen"

stronkstronk
Berichten: 288
Lid geworden op: 16 aug 2011 13:29

Re: Ziggo en email pop3 / smtp / imap

Ongelezen bericht door stronkstronk »

Emailadressen uitdelen door een provider is een manier om klanten aan zich te binden. Als men gaat verhuizen dan vervalt het emailadres en krijg je een nieuw emailadres van je nieuwe provider. Mensen zijn dan minder snel geneigd om over te stappen.
Ik heb al jaren een eigen domeinnaam en ben niet afhankelijk van een provider. Had ook een eigen emailserver draaien maar heb sinds vorig jaar de mx records gewijzigd naar Gmail. Gratis. Je domeinnaampje kost 9 euro per jaar en een emaildienst kost een beetje meer.
Ik ben al een paar keer van provider gewisseld en hoefde dus nooit mijn "nieuwe provider" emailadres aan jan en alleman door te geven. Altijd IMAP als protocol ingesteld en heb dus overal ter wereld altijd de email paraat.

Bron: internet.
Met POP (Post Office Protocol), wordt uw mail door de e-mail client van de server afgehaald en gekopiëerd naar uw harddisk.
Een POP client haalt de mail binnen en verwijdert ze onmiddellijk van de server ( tenzij u dit zelf anders instelt in uw mail programma )

Een fundamenteel verschil tussen POP en IMAP is dat u met IMAP rechtstreeks op de server werkt.
In plaats van de mail te downloaden geven uw IMAP-folders rechtstreeks weer wat er in uw maildirectory op de server staat.
IMAP geeft dus de berichten weer maar laat de mail op de server staan.

Het is belangrijk dat u met een IMAP mail client uw quota goed in de gaten houdt en op tijd uw mailbox opruimt.

Als u met meerdere personen in dezelfde mailbox werkt is het aan te bevelen om IMAP te gebruiken, maakt u alleen gebruik wordt er vaak voor het POP3 protocol gekozen, zorg er altijd voor dat u niet beide protocollen gebruikt op dezelfde mailbox, dit kan problemen op leveren.

Theebeker
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 apr 2012 22:21

Re: Ziggo en email pop3 / smtp / imap

Ongelezen bericht door Theebeker »

Leuk om alle reacties te lezen, ook al zijn sommige schrijvers wat kort door de bocht :)
Tuurlijk zijn er tal van oplossingen, dat snap ik ook wel, alleen dat was niet mijn vraag. Ik was benieuwd of ander ziggo gebruikers ook ontevreden waren over de email-dienst via pop3/smtp van Ziggo, en of daarover contact was geweest met Ziggo.
En die zijn er blijkbaar tot nu toe niet, omdat ieder een andere oplossing zoekt.
Maar gaat mij om het punt dat veel andere internet providers wel Imap aanbieden, en Ziggo niet, terwijl ze wel goed zijn in snelheid qua internetaansluitmogelijkheden en hd kwaliteit tv.
Waarom wel op andere punten vooruit strevend willen zijn, maar met email niet?
Storage kosten lijkt me sterk, zoveel kost dat niet.

We wachten het wel af wat Ziggo in de toekomst gaat doen.

stronkstronk
Berichten: 288
Lid geworden op: 16 aug 2011 13:29

Re: Ziggo en email pop3 / smtp / imap

Ongelezen bericht door stronkstronk »

Theebeker schreef:En die zijn er blijkbaar tot nu toe niet, omdat ieder een andere oplossing zoekt.
Denk toch dat je de enige bent die ontevreden is. Toch snap ik niet dat je ervan baalt. Hang je zo aan Ziggo dan?
We dragen oplossingen aan om het probleem voor jouw heel draaglijk te maken.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Ziggo en email pop3 / smtp / imap

Ongelezen bericht door Ulbe »

Ook met webmail krijg ik altijd een vastloper bij de Ziggo Webmail,

De webmail laat tot 63% in en loopt dan muurvast, iedere keer via "mapopties" ergens een vinkje weghalen schiet ook niet op,

Ziggo kan beter de boel wat updaten, er wordt daar zeer waarschijnlijk met een stokoud softwarepakket gewerkt, met gmail en hotmail heb ik nergens last mee,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Ziggo en email pop3 / smtp / imap

Ongelezen bericht door nevermind »

Ulbe schreef:Ook met webmail krijg ik altijd een vastloper bij de Ziggo Webmail,

De webmail laat tot 63% in en loopt dan muurvast, iedere keer via "mapopties" ergens een vinkje weghalen schiet ook niet op,

Ziggo kan beter de boel wat updaten, er wordt daar zeer waarschijnlijk met een stokoud softwarepakket gewerkt, met gmail en hotmail heb ik nergens last mee,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.
Ziggo webmail heeft Java nodig, om op te starten.
Ga je Java opnieuw installeren of updaten, en dan heb je geen vastloper meer bij 63 %!

Ziggo-webteam_Alex
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 jun 2010 15:36

Re: Ziggo en email pop3 / smtp / imap

Ongelezen bericht door Ziggo-webteam_Alex »

Hallo allen,

Het probleem met de webmail is bij ons bekend en er wordt gewerkt aan een oplossing. Wel is er een tijdelijk workaround om het probleem op te lossen.

1. Open Internet Explorer 9
2. Ga naar 'Opties' en kies voor 'Geavanceerd'
3. Vink de volgende optie uit: 'foutopsporing in scripts uitschakelen
(Internet Explorer)'
4. Log opnieuw in op Webmail

Met vriendleijke groet,
Ziggo webteam Alex

Umad
Berichten: 336
Lid geworden op: 03 aug 2010 16:09

Re: Ziggo en email pop3 / smtp / imap

Ongelezen bericht door Umad »

Theebeker schreef:Ziggo biedt voor haar klanten email accounts aan. De email wordt opgehaald en verstuurd via een verouderde techniek: pop3 en smtp.

Er is al jaren een andere techniek, namelijk 'imap'. Dit heeft het voordeel dat gelezen mailtjes via webmail.ziggo.nl ook als gelezen genoteerd staan als ik de mail download naar mijn pc.

Ziggo weigert gebruik te gaan maken, tenminste, dat vermoeden heb ik.
In 2011 heb ik er een vraag over gesteld, en in april 2012 heb ik een klacht ingediend.

Als reactie op deze klacht ontving ik het volgende antwoord:
Bedankt voor uw e-mailbericht van 10 april, waarin u aangeeft niet tevreden te zijn over SMTP en POP3.

Het klopt dat Ziggo alleen SMTP en POP3 ondersteund, en het is helaas niet bekend of Ziggo in de toekomst ook IMAP zal ondersteunen. Daarover is er helaas niets bekend, dus een concrete antwoord kan ik u daarom ook niet geven.

Mijn excuses namens Ziggo voor het ongemak.
Ik baal hier enorm van, en ik zou wel eens willen weten of andere mensen dezelfde ervaring hebben, oftewel: niet tevreden zijn.

ik ben benieuwd.
Pop 3 is een nieuwere techniek dan imap btw. Beide zijn " ouderwetse technieken" aangezien ze in de jaren 80 zijn ontstaan.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Ziggo en email pop3 / smtp / imap

Ongelezen bericht door olaf79 »

GJvdZ schreef:Als Ziggo IMAP gaat aanbieden betekent dat ook dat klanten hun mails op de Ziggo systemen kunnen laten staan. Ziggo krijgt dan dus hogere kosten omdat ze meer storage moeten aanschaffen voor hun e-mail dienst. Met pop3 worden berichten direct of na een bepaalde tijd verwijderd.
Onzin.
Ook op een imap mailbox kun je als provider een maximum instellen. Dan moet je gewoon de box leeghalen als ie vol is.
En zoals anderen al zeggen: als je per se IMAP wil, dan neem je een andere email provider zoals gmail. Overigens is het een beetje kort door de bocht om te stellen dat POP3 en SMTP ouderwets zijn. Het is gewoon anders. Fotograferen is ook niet ouderwets omdat er ook video bestaat.
En nog eens onzin. pop3 is wel verouderd. imap is veel beter geschikt voor mensen die op verschillende systemen, op verschillende plekken hun mail willen bekijken. pop3 stamt nog uit de tijd dat je email op 1 computer bekeek.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Ziggo en email pop3 / smtp / imap

Ongelezen bericht door olaf79 »

Theebeker schreef:Leuk om alle reacties te lezen, ook al zijn sommige schrijvers wat kort door de bocht :)
Tuurlijk zijn er tal van oplossingen, dat snap ik ook wel, alleen dat was niet mijn vraag. Ik was benieuwd of ander ziggo gebruikers ook ontevreden waren over de email-dienst via pop3/smtp van Ziggo, en of daarover contact was geweest met Ziggo.
En die zijn er blijkbaar tot nu toe niet, omdat ieder een andere oplossing zoekt.
Maar gaat mij om het punt dat veel andere internet providers wel Imap aanbieden, en Ziggo niet, terwijl ze wel goed zijn in snelheid qua internetaansluitmogelijkheden en hd kwaliteit tv.
Waarom wel op andere punten vooruit strevend willen zijn, maar met email niet?
Storage kosten lijkt me sterk, zoveel kost dat niet.

We wachten het wel af wat Ziggo in de toekomst gaat doen.
Ach ja ik vind het ook niet fijn, maar tis niet anders. Ik heb ziggo voor email allang vaarwel gezegd. 100 mb opslagruimte is sowieso niks. Andere providers bieden ook geen imap of alleen tegen meerprijs. Sommige wel maar zijn sowieso duurder

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: Ziggo en email pop3 / smtp / imap

Ongelezen bericht door joep873 »

olaf79 schreef:Onzin.
Ook op een imap mailbox kun je als provider een maximum instellen. Dan moet je gewoon de box leeghalen als ie vol is.
Dat is geen oplossing. Zo'n maximum mag ongeveer even groot zijn als de huidige gemiddelde boxinhoud, anders heeft het mailsysteem alsnog veel meer schijfruimte nodig dan nu.
Maar dat is veel te weinig om nut te hebben van IMAP.

Gesloten