LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo is betrouwbaar !

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
zwem

Ziggo is betrouwbaar !

Ongelezen bericht door zwem »

CENSUUR WORDT TOEGEPAST
Laatst gewijzigd door zwem op 08 mar 2013 15:15, 2 keer totaal gewijzigd.

boren

Re: Ziggo is betrouwbaar !

Ongelezen bericht door boren »

Ziggo start met het vervangen van 400.000 modems
Woensdag 27 april 2011 - 10:46
Mediabedrijf Ziggo start in mei met het omruilen van 400.000 Eurodocsis 2.0 modems door EuroDocsis 3.0 draadloze modem-router combinaties.

Ziggo wil dat haar klanten op het moment dat het hun uitkomt, op elke willekeurige plek en op ieder mogelijk scherm gebruik kunnen maken van de Ziggo-diensten. Daarvoor is het onder andere noodzakelijk dat de modems de toekomstige zeer grote bandbreedtes aankunnen en dat het draadloze gebruik in en rondom het huis eenvoudiger wordt. Deze nieuwe modem-routers maken dit mogelijk.

Ziggo klanten worden vooraf geïnformeerd over de week waarin zij het nieuwe modem kunnen verwachten. De vervangingsoperatie loopt van mei tot en met september. Klanten die al een EuroDocsis 3.0 modem hebben en klanten met een Z1 of Alles-in-1 Basis abonnement krijgen vooralsnog geen nieuw modem.

Nieuwe klanten krijgen ongeacht hun abonnement vanaf mei het nieuwe draadloze modem-router. De modem-routers worden geleverd met standaardinstellingen die voor veruit de meeste gebruikers geschikt zijn. De routerinstellingen kunnen echter volledig naar hun eigen voorkeuren worden aangepast. Iets dat bij veel providers die ook dergelijke apparatuur gebruiken nauwelijks mogelijk is. De nieuwe modem-routers van Ubee en Cisco zijn gebouwd volgens de EuroDocsis 3.0 specificaties en kunnen met de huidige firmware snelheden aan tot 480 Mb/s down en 120 Mb/s up. Het routergedeelte bezit vier gigabit-poorten voor vaste ethernetverbindingen. Het draadloze gedeelte voldoet aan de B, G en N specificaties, waardoor ook draadloos hoge snelheden mogelijk zijn. Daarnaast heeft het apparaat aansluitingen voor twee telefoonlijnen.
Laatst gewijzigd door boren op 24 jun 2011 18:06, 1 keer totaal gewijzigd.

aaten
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 apr 2006 11:43
Locatie: Utrecht

Re: Ziggo is betrouwbaar !

Ongelezen bericht door aaten »

niet echt een serieuze vraag dus maar een lekker bash topic? :)

Als Ziggo je niet bevalt ga je toch naar een glasvezelboer (die tot nu toe een beroerde dekking hebben en in verhouding een stuk duurder zijn).

Vooralsnog is Ziggo voor mij prima betrouwbaar en komen ze precies na wat ze beloven, niets aan het handje.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Ziggo is betrouwbaar !

Ongelezen bericht door Ulbe »

Zelf zie ik geen reden om Ziggo te mijden,

Heb zelf Ziggo Alles-in-1 Plus pakket dat uitstekend voldoet,

Via http://speedtest.ziggo.nl en http://speedtest.net heb ik 40 Mbit netto!,

Zeer goed dus, iets dat je met ADSL of VDSL nooit zal halen!,

Calculeer wel problemen in!, de helpdesk van Ziggo is helaas slecht,

Eigenlijk telt dit voor iedere provider, het pakket zelf van Ziggo voldoet mij zeer goed,

Veel succes en vriendelijke groeten,

Ulbe.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Ziggo is betrouwbaar !

Ongelezen bericht door renegade66 »

240 Mb
theoretisch is dit wel mogelijk, het kan zelfs hoger.
in principe kan er op elke frequentie 50Mbps gepompt worden.
stel er worden 16 frequenties gebruikt dan heb je een totaal van 800Mbps.

De coax kabel heeft nu al een capaciteit van 3,7 Gbps = 3700 Mbps. De veelgehoorde stelling dat glasvezel veel meer capaciteit heeft is onzin.

Enkele veel voorkomende misverstanden over de capaciteit van de kabel:

1. Internet, TV en digitale TV beinvloeden elkaar
2. De "bandbreedte wordt gedeeld met de buurman"
dit is dus allemaal bullsh!t

kraaienest
Berichten: 83
Lid geworden op: 11 mei 2011 23:49

Re: Ziggo is betrouwbaar !

Ongelezen bericht door kraaienest »

Ik heb de glasvezelboer de deur uitgegooid en de kabelboer ziggo binnengehaald.
router D-link 655 plus een nieuwe PCI card geinstalleerd snelheden 120/10 ik haal al meer dan een maand 135/12 dus geef mij maar de kabelboer.

Prima TV ontvangst etc. en dat voor 67 eurootjesAfbeelding

kraaienest
Berichten: 83
Lid geworden op: 11 mei 2011 23:49

Re: Ziggo is betrouwbaar !

Ongelezen bericht door kraaienest »

@renegade66

Ik las ergens dat u veel verstand heeft van PC's kunt u me zeggen of dit
een goede router is:

http://www.routershop.nl/products/route ... -2-vpn.htm

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Ziggo is betrouwbaar !

Ongelezen bericht door renegade66 »

dit is zeker een goede router, maar ligt er aan waar je het voor nodig hebt.
ik persoonlijk vind voor huis tuin keuken gebruik een sisco of linksys iets beter en betrouwbaarder.

kraaienest
Berichten: 83
Lid geworden op: 11 mei 2011 23:49

Re: Ziggo is betrouwbaar !

Ongelezen bericht door kraaienest »

@renegade66

Bedankt voor uw toelichting.

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: Ziggo is betrouwbaar !

Ongelezen bericht door Wubo »

heb ook de extra en wil niets anders!

Ziggo-webteam_Alex
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 jun 2010 15:36

Re: Ziggo is betrouwbaar !

Ongelezen bericht door Ziggo-webteam_Alex »

Gelukkig dat bij jullie de verbinding allemaal prima in orde is. Dit is ook leuk te lezen. :D

Mocht er toch nog iemand snelheid problemen hebben dan mag hij of zij mij uiteraard een privébericht sturen.

Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex

pbierman
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 mei 2011 09:18

Re: Ziggo is betrouwbaar !

Ongelezen bericht door pbierman »

Glasvezel is in veel gevallen een ramp, of je daarmee beter af bent is maar de vraag.
Snelheden op glasvezel zijn bij lange na niet haalbaar naar wat ze beloven.
Glasvezel is ook niet alles. Vanaf het punt van binnenkomst gaat het over naar UTP.

Bij mij weigert het nogal eens keer, vandaar dat ik na ( nog lang volgehouden ) 2 jaar over ga naar een andere provider. In kpn glasvezel heb ik geen vertrouwen meer.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Ziggo is betrouwbaar !

Ongelezen bericht door Ulbe »

Heb zelf het Alles-in-1 Plus pakket van Ziggo,

Een pakket dat perfekt werkt, keurig 40 Mbit download en 3.8 Mbit upload netto levert, :P

Alleen mijn ervaringen met de klantenservice durf ik met recht slecht te noemen,

Wat een bagger daar!, :twisted:

De webmail bij Ziggo-gebruikers.nl hebben mij daar uit de ellende geholpen toen, de helpdesk van Ziggo beloofd alles, maar er kwam daar echt niks door de vingers!, afpoeieren!, daar zijn ze daar goed in, valse hoop geven aan klanten met " het komt wel goed meneer " en dan vervolgens niks meer horen en je laten wachten met je Ziggo problemen,

Hopende dat daar écht verandering in komt, want dit moet echt, want goede service verlening naar klanten die problemen hebben moet bij een serieus bedrijf boven aan staan!,

Hier is nog veel werk te doen bij Ziggo!, :evil:

Pluspunt is echter dat je via je Ziggo telefoon aansluiting gratis de helpdesk kan bellen via het 1200 nummer, een keurige service dat ook bij andere providers navolging verdient, :idea:

Hopende op betere tijden bij de Ziggo klantenservice,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

Emir86
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jun 2011 14:52

Re: Ziggo is betrouwbaar !

Ongelezen bericht door Emir86 »

Ik heb een blackberry toetstel en kon vroeger door middel van wifi met mijn toestel internet bendaderen. Nu heb ik een nieuwe ubee modem gekregen van ziggo. Mijn toestel vindt het modem wel maar zorgt niet voor een goede verbinding die ik vroeger wel had.

Verder krijg ik van tmobile geen sterke verbinding dus krijg thuis geen emails en andere berichten binnen.

Zou graag dat ziggo weer zorgt voor een wifi verbinding met mijn Blackberry toestel.

stofzuigertje

Re: Ziggo is betrouwbaar !

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Op de RJ45 stekker een Router aansluiten en U kan zelf bepalen welke beveiliging je Wifi kreeg.

De geleverde modems zijn soms zo beveiligd dat het niet altijd goed werkte.

Ook wil het wel eens helpen het modem te resetten.
Dit doe ik door even de stekker eruit te halen.
Na 5 minuten is alles weer goed werkend.

elst93
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 aug 2009 14:33

Re: Ziggo is betrouwbaar !

Ongelezen bericht door elst93 »

Ik heb door de Ziggo helpdesk de interne router in dat Ubee modem uit laten schakelen en mijn oude vertrouwde Netgear 1Gbit via de gele poort aangesloten.

Daarvoor was ik al een halve dag aan het kloten geweest om mijn HP Deskjet 3050 via de Wifi aan te sluiten, zelfs op een meter afstand van het modem werd mijn printer niet gevonden.

Nadat mijn Netgear was aangesloten en de interne router uitgeschakeld, had ik binnen 30 seconden mijn printer terug! En om nu te zeggen dat ik het snap dat ik per se die Ubee moet gebruiken? Mijn Arris modem in combinatie met die Netgear router haalde ook al de 120/10Mbit. Dus in principe had ik dat Ubee onding niet eens per se hoeven te hebben. Enfin...

pbierman
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 mei 2011 09:18

Re: Ziggo is betrouwbaar !

Ongelezen bericht door pbierman »

Ik weet niet of er misschien firmware upgrades geweest zijn.
Hier is het Ubee modem vorige week aangesloten en alles werkte meteen perfect.

Ook een draadloos e.d. ( printers, telefoon ( htc ), laptops ect.. ) en de firewall en gateway staan hoog beveiligd.

mankasters

Re: Ziggo is betrouwbaar !

Ongelezen bericht door mankasters »

@bierman
Glasvezel is in veel gevallen een ramp, of je daarmee beter af bent is maar de vraag.
Snelheden op glasvezel zijn bij lange na niet haalbaar naar wat ze beloven.
Glasvezel is ook niet alles. Vanaf het punt van binnenkomst gaat het over naar UTP.

Bij mij weigert het nogal eens keer, vandaar dat ik na ( nog lang volgehouden ) 2 jaar over ga naar een andere provider. In kpn glasvezel heb ik geen vertrouwen meer.
Ik begrijp dat u bent overgestapt naar de kabel. Wij krijgen eind juni a.s. glasvezel en we worden bestookt met reclamefolders van KPN. Nu heb ik in het verleden heel wat aanvaringen gehad met dit waardeloze bedrijf maar uiteindelijk zal glasvezel toch de toekomst zijn of zie ik dat verkeerd ?

pbierman
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 mei 2011 09:18

Re: Ziggo is betrouwbaar !

Ongelezen bericht door pbierman »

Het glasvezel gebeuren staat echt nog in de kinderschoenen.
Ik heb twee jaar glasvezel gehad en nog nooit zoveel monteurs binnen gehad.

Elke maand was het weer raak.
Om alles opnieuw op te starten was ik steeds 1 uur kwijt., want voordat het goed opgestart was ging daaraan drie keer opstarten aan vooraf.
Met de nodige resets.

In totaal heb ik 4 nieuwe modems gehad, 4 nieuwe aansluitpunten en had nog steeds digitale ontvangers die zo langzaam waren als dikke str....
Je ergert je steeds kapot! Het gaat ook maar tot in huis! Daarna is het gewoon UTP-kabel en niet tot de bron glasvezel.

En daarbij, ALLES valt uit! Internet, tv en telefonie! Je kan dus niets meer.
En een monteur duurt twee werkdagen voordat ie komt, dus op vrijdagavond een storing? Heel weekend vette pech! Op maandag zal je pas gebeld worden wanneer een monteur komt en dat kan woensdag worden.

Ziggo werkte meteen toen het was aangesloten en het werkt nog. Al ruim een week, dat heb ik met glasvezel in twee jaar niet 1 keer getroffen.

Bezint eer je begint. Je kan altijd nog glasvezel aan laten sluiten!
Zoals het bij werkte, hoef ik het NOOIT MEER!!

Geef mij maar de coax kabel.

mankasters

Re: Ziggo is betrouwbaar !

Ongelezen bericht door mankasters »

Bedankt voor de tip bierman !

Gesloten