LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo nalatig voor bestaande klanten/beloont nieuwe

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Misschieveous
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 aug 2013 17:38

Ziggo nalatig voor bestaande klanten/beloont nieuwe

Ongelezen bericht door Misschieveous »

Beste Ziggo gebruikers,

Keer op keer hebben we vaker acties gezien van bepaalde bedrijven die ze in strijd gooien om nieuwe leden te werven. En vaak kwamen deze bedrijven tot de conclusie dat bestaande klanten niet kunnen worden genegeerd, immers wij hebben trouw een abbonnement waarmee we zitten en dan hoor je juist die klanten ook te apprecieren.

Het zal de meeste ongetwijfeld niet ontkomen zijn dat Ziggo onlangs met een actie is begonnen waarbij nieuwe klanten allerlei voordelen krijgen het zij korting of andere financieel gunstige voordelen.

Nu vroeg ik me af wat er voor ons was en ja hoor, bestaande klanten mogen gewoon aan de zijlijn toekijken.
Absurd en totaal geen waardering voor trouwe klanten daarom wil ik hier mn onvreden over neer"pennen" en wil ik me absoluut niet schuilen achter een bedrijf die bestaande klanten voor lief neemt en geen waardering vertoont.

Wat denken jullie hierover ?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ziggo nalatig voor bestaande klanten/beloont nieuwe

Ongelezen bericht door ciske »

bestaande klanten mogen gewoon aan de zijlijn toekijken
Ik heb geen ziggo , maar alsnog is dat altijd aan het begin dat er een actie is.
Dus je hebt al van je actie kunnen genieten. Nee bestaande klanten krijgen geen voordeel. Die hebben ze al gehad.

TheLD
Berichten: 544
Lid geworden op: 23 dec 2006 13:12

Re: Ziggo nalatig voor bestaande klanten/beloont nieuwe

Ongelezen bericht door TheLD »

Ja, toen ik vroeger al jaren geabonneerd was op de Donald Duck kreeg een buurjongen zomaar een gratis welkomstcadeau bij een nieuw abonnement. Dit terwijl ik als jarenlange trouwe lezer niets gratis kreeg.

Ik lig er nog steeds wakker van en laat elke dag een traantje vanwege dit groot onrecht wat mij is aangedaan.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Ziggo nalatig voor bestaande klanten/beloont nieuwe

Ongelezen bericht door devious »

en als je gewoon volgens de regels van het spel speelt zul je zien dat trouwe klanten wèl worden beloond.
Net zoals bij UPC, bellen en opzeggen...De andere kant ( de afdeling Retentie) mòet je een aanbod doen alvorens je opzegging te completeren. En dan krijg je ineens zomaar € 10,- p/m korting op het abo dat je al had.. :idea:

Harrie Kierie
Berichten: 614
Lid geworden op: 29 jul 2013 22:04

Re: Ziggo nalatig voor bestaande klanten/beloont nieuwe

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

Misschieveous schreef:Beste Ziggo gebruikers,

Keer op keer hebben we vaker acties gezien van bepaalde bedrijven die ze in strijd gooien om nieuwe leden te werven. En vaak kwamen deze bedrijven tot de conclusie dat bestaande klanten niet kunnen worden genegeerd, immers wij hebben trouw een abbonnement waarmee we zitten en dan hoor je juist die klanten ook te apprecieren.

Het zal de meeste ongetwijfeld niet ontkomen zijn dat Ziggo onlangs met een actie is begonnen waarbij nieuwe klanten allerlei voordelen krijgen het zij korting of andere financieel gunstige voordelen.

Nu vroeg ik me af wat er voor ons was en ja hoor, bestaande klanten mogen gewoon aan de zijlijn toekijken.
Absurd en totaal geen waardering voor trouwe klanten daarom wil ik hier mn onvreden over neer"pennen" en wil ik me absoluut niet schuilen achter een bedrijf die bestaande klanten voor lief neemt en geen waardering vertoont.

Wat denken jullie hierover ?
Dat jij er verschrikkelijk naast zit. Ziggo heeft ook acties voor trouwe klanten.

Harrie Kierie
Berichten: 614
Lid geworden op: 29 jul 2013 22:04

Re: Ziggo nalatig voor bestaande klanten/beloont nieuwe

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

ciske schreef:
bestaande klanten mogen gewoon aan de zijlijn toekijken
Ik heb geen ziggo , maar alsnog is dat altijd aan het begin dat er een actie is.
Dus je hebt al van je actie kunnen genieten. Nee bestaande klanten krijgen geen voordeel. Die hebben ze al gehad.
Als je geen Ziggo hebt en niet weet waar je over praat kan je dus beter niet antwoorden. Ziggo heeft ook voordeel voor bestaande klanten.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Ziggo nalatig voor bestaande klanten/beloont nieuwe

Ongelezen bericht door devious »

M.Martens schreef:Ben even KPN bellen. Kijken of ik korting kan krijgen. :lol: :idea: :idea: :idea:
Neen, jij hebt net een nieuw contract bij KPN vanwege je Pretium-Webcare-Pakket

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ziggo nalatig voor bestaande klanten/beloont nieuwe

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Dan kies je toch gewoon een andere provider? Keuze genoeg:

http://www.breedbandwinkel.nl
http://www.digitelevisie.nl

etc etc

Money talks. Bull-**** walks. Dat weten ze bij Ziggo ook.

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Ziggo nalatig voor bestaande klanten/beloont nieuwe

Ongelezen bericht door langste adem »

Ik ben sinds deze week een nieuwe ziggo klant met een alles in 1 pakket. Als het goed is krijg ik straks een tablet cadeau.

Uiteraard zijn die voordeeltjes om nieuwe klanten te lokken.
Maar ik kan me de frustratie wel een beetje voorstellen hoor, als je al 10 jaar lid bent bij Ziggo krijg je niet zo'n tablet gratis, en iemand die voor 1jaartje lid blijft bij Ziggo en daarna weer switcht van provider krijgt die wel.
Een aantal jaren geleden ben ik van internetprovider verandert omdat het bij de concurrent goedkoper was en sneller. Toen ik me bij Orange had aangemeld werd ik opeens gebeld door de oude provider en konden we opeens ook korting krijgen als we klant bleven. Had ik dan al jaren teveel betaalt ofzo ?

Ziggo zou iets met hun trouwe klanten kunnen doen en bijvoorbeeld klanten die een aantal jaar aansluitend lid geweest zijn ook zo'n aanbieding geven.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Ziggo nalatig voor bestaande klanten/beloont nieuwe

Ongelezen bericht door Dirkie »

Misschieveous schreef:Beste Ziggo gebruikers,

Nu vroeg ik me af wat er voor ons was en ja hoor, bestaande klanten mogen gewoon aan de zijlijn toekijken.
Absurd en totaal geen waardering voor trouwe klanten daarom wil ik hier mn onvreden over neer"pennen" en wil ik me absoluut niet schuilen achter een bedrijf die bestaande klanten voor lief neemt en geen waardering vertoont.

Wat denken jullie hierover ?
Dat je er in ieder geval helemaal naast zit. Ik weet niet of U een bestaande klant van Ziggo bent, maar ik ben dat wel. En daarom weet ik dat Ziggo ook voor bestaande klanten akties heeft. Zo heb ik voor de 'nieuwe klanten' prijs een nieuwe Interactieve HD recorder gekregen ter vervanging van mijn vorige recorder. Tevens zag de medewerker bij dat gesprek dat ik nog een oud niet draadloos modem had. Hij deed er gelijk maar een draadloos modem bij. Dus ook voor trouwe klanten heeft Ziggo wel degelijk akties.

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Ziggo nalatig voor bestaande klanten/beloont nieuwe

Ongelezen bericht door langste adem »

vogels schreef:1. Je kunt geen lid zijn van Ziggo
2. Ook voor 'trouwe' klanten had/heeft Ziggo aanbiedingen.
1) Klant dan.....ook goed
2) Ook mee eens, ook al beperkt die zich vaak tot een korting. en moeten mensen daar soms zelf om vragen. Of krijgen mensen dan opeens pas korting op het moment dat ze willen opzeggen.

Als Ziggo gratis tablets weggeeft voor nieuwe klanten, zouden ze dit ook kunnen doen voor trouwe KLANTEN die bijvoorbeeld al 5 jaar bij Ziggo zitten. Uiteraard zijn die tablets niet gratis en zitten de kosten verwerkt in de abonnementskosten. Maar het zou de ontevredenheid van sommige trouwe klanten misschien een beetje kunnen wegnemen, en bovendien zullen mensen misschien ietsiepietsie minder snel overstappen naar een andere leverancier.Wat Ziggo weer ten goede zou komen.

Maar voor de goede orde : Ziggo hoeft uiteraard helemaal niets. En het staat iedereen vrij om over te stappen naar een ander.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ziggo nalatig voor bestaande klanten/beloont nieuwe

Ongelezen bericht door sjohie »

Misschieveous schreef:Beste Ziggo gebruikers,

Keer op keer hebben we vaker acties gezien van bepaalde bedrijven die ze in strijd gooien om nieuwe leden te werven. En vaak kwamen deze bedrijven tot de conclusie dat bestaande klanten niet kunnen worden genegeerd, immers wij hebben trouw een abbonnement waarmee we zitten en dan hoor je juist die klanten ook te apprecieren.

Het zal de meeste ongetwijfeld niet ontkomen zijn dat Ziggo onlangs met een actie is begonnen waarbij nieuwe klanten allerlei voordelen krijgen het zij korting of andere financieel gunstige voordelen.

Nu vroeg ik me af wat er voor ons was en ja hoor, bestaande klanten mogen gewoon aan de zijlijn toekijken.
Absurd en totaal geen waardering voor trouwe klanten daarom wil ik hier mn onvreden over neer"pennen" en wil ik me absoluut niet schuilen achter een bedrijf die bestaande klanten voor lief neemt en geen waardering vertoont.

Wat denken jullie hierover ?
Bestaande klanten krijgen volgens mij ook een vorm van korting op zo'n interactieve HD decoder, alleen niet zo veel als nieuwe klanten? En de voorwaarden staan duidelijk bij alle acties.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Ziggo nalatig voor bestaande klanten/beloont nieuwe

Ongelezen bericht door Shine »

Dit is niet iets wat je alleen bij Ziggo ziet maar bij àlle commerciele bedrijven ( energie, tijdschriften, kranten, tv gidsen, telecom mt mobieltjes,....bedenk het maar) tot en met banken aan toe.
Nieuwe klanten worden gelokt met allerlei aanbiedingen, voordelen en/of cadeau's. Bij banken mbt bijvoorbeeld hypotheek zie je dat met het rentepercentage. Als je termijn is afgelopen krijg je een nieuw aanbod, de rente die dan gepresenteerd wordt ligt vele malen hoger dan voor nieuwe klanten.

Gegeven is gewoon dat bedrijven meer aandacht (lees voordelen geven) besteden aan nieuwe klanten dan aan bestaande klanten.
Je kunt je over Ziggo of beter gezegd over dit gegeven gigantisch druk maken maar dat heeft weinig zin. De enige oplossing is om als consument na contract afloop te gaan hoppen van bedrijf naar bedrijf om van die voordelen gebruik te kunnen maken.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo nalatig voor bestaande klanten/beloont nieuwe

Ongelezen bericht door bprosman »

gaan hoppen van bedrijf naar bedrijf om van die voordelen gebruik te kunnen maken.
Met het risico dat je een minder product krijgt bij de concurrent of we de "overstappers" hier terug zien dat de overstap niet goed gegaan is. Continuiteit en stabiliteit is ook veel waard, in de 10 jaar dat ik nu bij Ziggo zit heb ik 2 keer iets gehad wat binnen een paar dagen opgelost was.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ziggo nalatig voor bestaande klanten/beloont nieuwe

Ongelezen bericht door ciske »

Met het risico dat je een minder product krijgt bij de concurrent


Wat is in jouw ogen minder? snelheid? Dat vindt niet iedereen belangrijk.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo nalatig voor bestaande klanten/beloont nieuwe

Ongelezen bericht door bprosman »

Wat is in jouw ogen minder?
Daar bedoel ik ook mee de mensen die van kabel naar ADSL overschakelen en er dan "opeens" achter komen dat ze andere bekabeling moeten gaan trekken of van die "vage kastjes" moeten gaan installeren om het internet signaal via het elektriciteitsnet te laten lopen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ziggo nalatig voor bestaande klanten/beloont nieuwe

Ongelezen bericht door ciske »

bprosman schreef:
Wat is in jouw ogen minder?
Daar bedoel ik ook mee de mensen die van kabel naar ADSL overschakelen en er dan "opeens" achter komen dat ze andere bekabeling moeten gaan trekken of van die "vage kastjes" moeten gaan installeren om het internet signaal via het elektriciteitsnet te laten lopen.

Niet iedereen vindt dat een probleem, ken mensen zat die ADSL prima vinden.

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Ziggo nalatig voor bestaande klanten/beloont nieuwe

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Ik lees hier dat Ziggo trouwe klanten wel beloont?
Mijn moeder is al vele jaren trouwe alles in een klant bij Ziggo.
Toen zij vorig jaar informeerde over een digitale HD decoder of decoder/recorder kreeg zij doodleuk te horen dat zij de volle mep moest betalen. Aanbiedingen gelden alleen voor nieuwe klanten mevrouw?
In de winkel dus voor een aanzienlijk lager bedrag zelf maar een decoder gekocht...

Zelf heb ik alleen televisie via Ziggo,
Mijn internet heb ik via XS4ALL.
Na mijn derde fluitende modem (Thomson gaat blijkbaar maar een jaar mee?) ben ik overgestapt naar Sitecom. Dat werkte voor geen meter. Toen Sweex, spotgoedkoop en werkte stukken beter.
XS4ALL had op dat moment een aanbieding voor nieuwe klanten.
Namelijk een Fritzbox (Draadloos modem met mogelijkheid voor telefonie) bij het afsluiten van een nieuw abonnement. Ik heb toen gebeld met de vraag of dit voor bestaande klanten ook gold.
Ik was nog niet uitgepraat toen de medewerker mij zij: "uw modem is onderweg meneer!".
En inderdaad! Enkele dagen later had ik een splinternieuwe Fritzbox thuis!
Het kan dus wel...

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo nalatig voor bestaande klanten/beloont nieuwe

Ongelezen bericht door bprosman »

Een modem vergelijken met een ontvanger / HD recorder is wel een beetje appels met pruimen vergelijken.
Op het moment dat een modem stuk gaat vervangt Ziggo hem ook door een draadloos model als je dat nog niet hebt.
Die Sitecom en Sweex kreeg je ook van XS4ALL ?

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Ziggo nalatig voor bestaande klanten/beloont nieuwe

Ongelezen bericht door acjzr1 »

bprosman schreef:Een modem vergelijken met een ontvanger / HD recorder is wel een beetje appels met pruimen vergelijken.
Op het moment dat een modem stuk gaat vervangt Ziggo hem ook door een draadloos model als je dat nog niet hebt.
Die Sitecom en Sweex kreeg je ook van XS4ALL ?
Het originele modem van XS4ALL was geen bruikleenmodem.
Het was net als bij de oude mobiele telefonieabonnementen waarbij de GSM meteen eigendom werd bij KPN een eigen modem.
Logisch want XS4ALL is/was een onderdeel van KPN.
Volgens de voorwaarden van XS4ALL had ik geen recht op een kosteloze vervanging van mijn eigen(!) modem door een bruikleenmodem van XS4ALL.
Dit staat wel in de voorwaarden van nieuwe abonnees.
XS4ALL heeft mij zonder daartoe verplicht te zijn de zelfde voordelen gegeven als een nieuwe abonnee. En volgens mij vergelijk jij pruimen met peren...

Gesloten