Ziggo verhoogt prijs met 25%

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
EdHulst
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 okt 2019 19:59

Ziggo verhoogt prijs met 25%

Ongelezen bericht door EdHulst » 20 okt 2019 20:08

In augustus kreeg ik een mail van Ziggo dat de prijs van internet/tv/telefonie gaat stijgen. Het betreft een stijging van 25%.
Is dit wettelijk wel toegestaan??

NeoDutchio
Berichten: 6368
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ziggo verhoogt prijs met 25%

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 20 okt 2019 20:37

Waarom zou dit wettelijk niet zijn toegestaan? U hebt wettelijk wel recht om een andere provider te nemen. Tenzij u de afgelopen maanden een korting gehad hebt. Zoals bv de eerste 6 maanden een korting bij een jaarabonnement. In dat geval kunt u niet opzeggen.

Alles valt en staat met uw abonnement en de voorwaarden die gegeven zijn bij het abonnement.

alfatrion
Berichten: 16036
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ziggo verhoogt prijs met 25%

Ongelezen bericht door alfatrion » 20 okt 2019 21:11

EdHulst schreef:
20 okt 2019 20:08
In augustus kreeg ik een mail van Ziggo dat de prijs van internet/tv/telefonie gaat stijgen. Het betreft een stijging van 25%.
Is dit wettelijk wel toegestaan??
Dat hangt af van de omstandigheden in uw casus. Gaat het om bepaalde of onbepaalde termijn? Wanneer heeft u de overeenkomst afgesloten? Wat staat hierover in de algemene voorwaarden? Heeft u wel een redelijke mogelijkheid gekregen om van die voorwaarden kennis te nemen? (Je kan dat altijd betwisten, als het zover komt.)

alfatrion
Berichten: 16036
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ziggo verhoogt prijs met 25%

Ongelezen bericht door alfatrion » 20 okt 2019 22:05

NeoDutchio schreef:
20 okt 2019 20:37
Tenzij u de afgelopen maanden een korting gehad hebt. Zoals bv de eerste 6 maanden een korting bij een jaarabonnement. In dat geval kunt u niet opzeggen.
In dat geval zou er sprake kunnen zijn van een misleidende handelspraktijk kunnen zijn en als dat het geval is dan kan TS de overeenkomst (met terugwerkende kracht) vernietigen.

BL2
Berichten: 2815
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Ziggo verhoogt prijs met 25%

Ongelezen bericht door BL2 » 20 okt 2019 22:10

Totaal Off topic, maar bij ons in het dorp gaat de rioolbelasting/reinigingsheffing met 20 procent omhoog, mag dat ook ?

BL2
Berichten: 2815
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Ziggo verhoogt prijs met 25%

Ongelezen bericht door BL2 » 20 okt 2019 22:11

Totaal Off topic, maar bij ons in het dorp gaat de hondenbelasting tot 30 procent omhoog, (bij 2 of meer hondjes), mag dat ook ?

witte angora
Berichten: 20401
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ziggo verhoogt prijs met 25%

Ongelezen bericht door witte angora » 20 okt 2019 22:20

EdHulst schreef:
20 okt 2019 20:08
In augustus kreeg ik een mail van Ziggo dat de prijs van internet/tv/telefonie gaat stijgen. Het betreft een stijging van 25%.
Is dit wettelijk wel toegestaan??
Wat zegt Google?

Bob Schurkjens
Berichten: 7077
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ziggo verhoogt prijs met 25%

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens » 20 okt 2019 22:53

Ziggo verhoogde de prijzen met € 2,50 en niet met 25%. En ja, dat mag.

NeoDutchio
Berichten: 6368
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ziggo verhoogt prijs met 25%

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 20 okt 2019 22:58

alfatrion schreef:
20 okt 2019 22:05
NeoDutchio schreef:
20 okt 2019 20:37
Tenzij u de afgelopen maanden een korting gehad hebt. Zoals bv de eerste 6 maanden een korting bij een jaarabonnement. In dat geval kunt u niet opzeggen.
In dat geval zou er sprake kunnen zijn van een misleidende handelspraktijk kunnen zijn en als dat het geval is dan kan TS de overeenkomst (met terugwerkende kracht) vernietigen.
Misleidende handelspraktijk? U hebt nog nooit een nieuw abonnement afgesloten?

*Ziggo: eerste 6 maanden €49.50 per maand, daarna vanaf €52,- (ligt aan het pakket);
*KPN: de eerste 3 maanden vanaf € 35,-, daarna €52,50 per maand;
*T-Mobile: eerste 6 maanden €24,50, daarna €44,50 per maand.

Allemaal misleidende handelspraktijken, of gewoon conform het aangeboden pakket? Kunt u dan wel even uitleggen wat er precies misleidend is aan de eerste 3 of 6 maanden korting?

Lady1234
Berichten: 11717
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ziggo verhoogt prijs met 25%

Ongelezen bericht door Lady1234 » 20 okt 2019 23:12

Bob Schurkjens schreef:
20 okt 2019 22:53
Ziggo verhoogde de prijzen met € 2,50 en niet met 25%. En ja, dat mag.
Behalve als het eerst een tientje kostte en nu dus twaalf en een half. Dan is dat 25%, en ja dat mag.

Lady1234
Berichten: 11717
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ziggo verhoogt prijs met 25%

Ongelezen bericht door Lady1234 » 20 okt 2019 23:15

alfatrion schreef:
20 okt 2019 21:11
EdHulst schreef:
20 okt 2019 20:08
In augustus kreeg ik een mail van Ziggo dat de prijs van internet/tv/telefonie gaat stijgen. Het betreft een stijging van 25%.
Is dit wettelijk wel toegestaan??
Dat hangt af van de omstandigheden in uw casus. Gaat het om bepaalde of onbepaalde termijn? Wanneer heeft u de overeenkomst afgesloten? Wat staat hierover in de algemene voorwaarden? Heeft u wel een redelijke mogelijkheid gekregen om van die voorwaarden kennis te nemen? (Je kan dat altijd betwisten, als het zover komt.)
Ja, waarom zou je de voorwaarden lezen? Maar vast betwisten, je weet maar nooit. Iedereen krijgt die voorwaarden thuisgestuurd, maar de Ts vast niet.

sjohie
Berichten: 9047
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ziggo verhoogt prijs met 25%

Ongelezen bericht door sjohie » 21 okt 2019 09:01

De laatste prijsverhoging van reguliere abonnementen was gemiddeld 2,50, geen 25%. (max 2,95 voor 1 specifiek abonnement) Ik had het echt wel gemerkt als ons maandbedrag 25% hoger was geworden durf ik wel te zeggen. Kan het zijn dat in jullie geval een tijdelijke aanbieding, zeg de eerste 6 maanden 25% korting bij een nieuw abonnement, is komen te vervallen?

alfatrion
Berichten: 16036
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ziggo verhoogt prijs met 25%

Ongelezen bericht door alfatrion » 21 okt 2019 09:31

NeoDutchio schreef:
20 okt 2019 22:58
alfatrion schreef:
20 okt 2019 22:05
NeoDutchio schreef:
20 okt 2019 20:37
Tenzij u de afgelopen maanden een korting gehad hebt. Zoals bv de eerste 6 maanden een korting bij een jaarabonnement. In dat geval kunt u niet opzeggen.
In dat geval zou er sprake kunnen zijn van een misleidende handelspraktijk kunnen zijn en als dat het geval is dan kan TS de overeenkomst (met terugwerkende kracht) vernietigen.
Misleidende handelspraktijk?
Dat is wanneer een bedrijf onjuiste, onduidelijke of dubbelzinnige informatie geeft of juist belangrijke informatie weg laat, waardoor een consument een besluit zou kunnen nemen over een transactie die hij anders mogelijk niet genomen zou hebben. Informatie over de prijs is zo belangrijk dat hierover correct moet worden geinformeerd op de plek waar de overeenkomst wordt aangegaan. Als dat niet volledig is gebeurt, bijvoorbeeld door alleen de prijs van de eerste zes maanden te vermelden, dan is er sprake van misleiding en kan de overeenkomst vernietigd worden.

Theotrucker
Berichten: 3777
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Ziggo verhoogt prijs met 25%

Ongelezen bericht door Theotrucker » 21 okt 2019 09:48

Nu nog een definitie van misleidende consumentenpraktijk, als die tenminste bestaat. Dat is wanneer een consument klaagt dat de prijs verhoogd wordt nadat hij een tijdelijke korting heeft ontvangen. Dit kan natuurlijk ook aan consumenten geheugenverlies worden toegeschreven.

NeoDutchio
Berichten: 6368
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ziggo verhoogt prijs met 25%

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 21 okt 2019 09:49

alfatrion schreef:
21 okt 2019 09:31
Dat is wanneer een bedrijf onjuiste, onduidelijke of dubbelzinnige informatie geeft of juist belangrijke informatie weg laat, waardoor een consument een besluit zou kunnen nemen over een transactie die hij anders mogelijk niet genomen zou hebben. Informatie over de prijs is zo belangrijk dat hierover correct moet worden geinformeerd op de plek waar de overeenkomst wordt aangegaan. Als dat niet volledig is gebeurt, bijvoorbeeld door alleen de prijs van de eerste zes maanden te vermelden, dan is er sprake van misleiding en kan de overeenkomst vernietigd worden.
U hoeft mij niet uit te leggen wat de inhoud is, ik vroeg u wat de misleiding zou zijn in deze casus. Geen enkele provider geeft geen openheid in de prijzen. Overal staat duidelijk de normale prijs met daarbij de aktieprijs voor de eerste x maanden. Van misleiding is daarin dus geen sprake.

NeoDutchio
Berichten: 6368
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ziggo verhoogt prijs met 25%

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 21 okt 2019 09:52

Theotrucker schreef:
21 okt 2019 09:48
Nu nog een definitie van misleidende consumentenpraktijk, als die tenminste bestaat. Dat is wanneer een consument klaagt dat de prijs verhoogd wordt nadat hij een tijdelijke korting heeft ontvangen. Dit kan natuurlijk ook aan consumenten geheugenverlies worden toegeschreven.
Iets te hard omschreven, maar als het einde van de aktieperiode precies zou samenvallen met de jaarlijkse prijsaanpassing, dan lijkt het inderdaad op een gigantische verhoging. In de brief/mail staat een veel hogere prijs dan dat er nu betaald werd en dan ga je eerst klagen en daarna pas kijken. Maar ja, dat is een aanname aangezien we niet weten wat TS nu betaald, gaat betalen en wat de afspraken zijn.

alfatrion
Berichten: 16036
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ziggo verhoogt prijs met 25%

Ongelezen bericht door alfatrion » 21 okt 2019 10:27

NeoDutchio schreef:
21 okt 2019 09:49
U hoeft mij niet uit te leggen wat de inhoud is, ik vroeg u wat de misleiding zou zijn in deze casus. Geen enkele provider geeft geen openheid in de prijzen. Overal staat duidelijk de normale prijs met daarbij de aktieprijs voor de eerste x maanden. Van misleiding is daarin dus geen sprake.
Je conclusie is prematuur. Je kan niet concluderen dat Ziggo geen misleidende handelspraktijk heeft verricht in het aanbod dat TS heeft ontvangen, omdat je het aanbod niet hebt gezien.

Bob Schurkjens
Berichten: 7077
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ziggo verhoogt prijs met 25%

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens » 21 okt 2019 10:31

Ook in dit draadje is het weer gissen en theoretiseren omdat topicstarter niet meer reageert. 25% van wat? Wat voor abonnement?

JozJan
Berichten: 258
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Ziggo verhoogt prijs met 25%

Ongelezen bericht door JozJan » 21 okt 2019 10:34

alfatrion schreef:
21 okt 2019 10:27
Je conclusie is prematuur. Je kan niet concluderen dat Ziggo geen misleidende handelspraktijk heeft verricht in het aanbod dat TS heeft ontvangen, omdat je het aanbod niet hebt gezien.
Spijkers op laag water (patroon?). In actieperiodes doen ze bij Ziggo altijd een aanbod met de verlaagde prijs en de prijs na de aktieperiode. Er is werkelijk geen enkele realistische reden om te denken dat dat hier anders zou zijn.

sylvesterb
Berichten: 3506
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Ziggo verhoogt prijs met 25%

Ongelezen bericht door sylvesterb » 21 okt 2019 10:45

alfatrion schreef:
21 okt 2019 10:27
NeoDutchio schreef:
21 okt 2019 09:49
U hoeft mij niet uit te leggen wat de inhoud is, ik vroeg u wat de misleiding zou zijn in deze casus. Geen enkele provider geeft geen openheid in de prijzen. Overal staat duidelijk de normale prijs met daarbij de aktieprijs voor de eerste x maanden. Van misleiding is daarin dus geen sprake.
Je conclusie is prematuur. Je kan niet concluderen dat Ziggo geen misleidende handelspraktijk heeft verricht in het aanbod dat TS heeft ontvangen, omdat je het aanbod niet hebt gezien.
Maar je eigen reactie is ook prematuur. De andere baseren zich tenminste nog op eerdere situaties waarbij Ziggo de prijzen heeft verhoogd, hun reactie is dus minder prematuur omdat het niet aannemelijk is dat Ziggo bij een unieke klant afwijkt van hun algemene beleid bij prijsverhogingen.

Plaats reactie