LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Global Collect BV en HOSHI NL

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door pbarendse »

Had vandaag ook weer zo'n muts aan de lijn... Heel blabla verhaal, waarbij vooral de nadruk gelegd wordt op het gratis zijn van de aanbieding. En dan op het eind: Gaat u akkoord met de 4,95 verzendkosten?
Nee, want dan is het niet gratis meer...
Ja, ik kan er ook niets aan doen dat TNT het niet gratis bezorgt!
Jawel, die verzendkosten kunnen jullie ook gewoon betalen...

En toen was ze uitgepraat. Toch weer mooi een paar minuten van het werk kunnen houden, kon ze weer even niemand anders lastigvallen :lol:

Joke65
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 jul 2009 20:47

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Joke65 »

Dat vind ik dus een reactie en manier van handelen van niets.

Het enigste wat je hebt gedaan is jezelf verlagen naar een onwaardige manier van handelen. Gefelicieerd daarmee....

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door pbarendse »

Dat vind ik dus een reactie en manier van handelen van niets.
Ik vind de manier van handelen van Hoshi Sudoku ook niets, dus...
Het enigste wat je hebt gedaan is jezelf verlagen naar een onwaardige manier van handelen.
Soms moet je kwaad met kwaad bestrijden :wink:
Gefelicieerd daarmee....
Hartelijk bedankt!

:twisted:

Joke65
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 jul 2009 20:47

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Joke65 »

Soms moet je kwaad met kwaad bestrijden Wink
Dan moet je bij eigenaar(s)/directie van dat bedrijf zijn, niet bij iemand op de werkvloer.

GlobalCollect
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 jul 2009 09:16

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door GlobalCollect »

GlobalCollect is een financiële dienstverlener, ook wel Payment Service Provider genoemd, die wereldwijd betaaltransacties voor derde partijen uitvoert. Alvorens wij de dienstverlening voor een bedrijf aanvaarden, worden zij vooraf grondig gescreend. Een aantal bedrijfstakken sluiten wij bij voorbaat al uit. Het merendeel van onze klanten zijn alom bekend en internationaal gerenommeerde bedrijven.

Bedrijven kiezen in het bijzonder voor onze dienstverlening om u als klant de mogelijkheid te bieden, betalingen in een voor u vertrouwde locale betaalmethode af te handelen. GlobalCollect maakt dit mogelijk en ondersteunt wereldwijd in meer dan 200 landen 170 betaalmethoden.

Nadat u een product of dienst heeft gekocht, de betaling en betalingswijze heeft goedgekeurd, krijgt GlobalCollect de opdracht van de leverancier om het bedrag van uw rekening af- en/of bij te schrijven. Over het algemeen verschijnt op uw rekeningoverzicht de naam van de leverancier zodat u de herkomst eenvoudig kunt herleiden.

In sommige gevallen kiest het bedrijf ervoor om dat niet te doen en dan verschijnt GlobalCollect als financiële dienstverlener op het betalingsoverzicht. Dit kan verwarrend zijn en de indruk wekken dat er zo maar bedragen van uw rekening worden afgeschreven. Onderzoek wijst dan uit dat de afschrijving wel degelijk terecht was echter wordt de link niet gelegd met ons bedrijf of men was niet goed geïnformeerd over de leveringsvoorwaarden en de betalingscondities van de leverancier.

Mocht u niet tevreden zijn met het product en/of de dienstverlening van de leverancier, neem dan rechtstreeks contact op met die leverancier. GlobalCollect handelt in opdracht van de leverancier en kan u niet assisteren bij klachten over het product, de dienstverlening of betalingsvoorwaarden.

Graag hadden wij eerder gereageerd op dit forum maar helaas waren wij toen nog niet vertrouwd met dit medium.
GlobalCollect, financiele dienstverlener actief in 200 landen en 170 betaalmethoden

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door pbarendse »

Dan moet je bij eigenaar(s)/directie van dat bedrijf zijn, niet bij iemand op de werkvloer.
Met je eens, maar die bellen mij nooit...

ieoor
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 aug 2009 20:51

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door ieoor »

:oops: 'gelukkig' ben ik niet de kluns maar heeft mijn vrouw de 'fout' begaan. op deze site https://www.usenext.com/ wordt van alles GRATIS aangeboden. Als je wat beter op let zie je al snel dat alleen de eerste 14 dagen gratis zijn. Standaard trucje waar toch niemand meer in tuint :wink:
Echter staat er ook op de site bij het inloggen nog extra de tekst "Hebben wij u tijdens uw testperiode kunnen overtuigen, dan kunt u uw account natuurlijk altijd upgraden naar één van onze betaalde pakketten", uiteraard nogmaals omringd door een paar keer "GRATIS" en "FREE".
Nu mag je toch denken dat het niet automatisch wordt verlengd of iets dergelijks.
Blijkt vervolgens dat er maar liefst €95.35 wordt afgeschreven door de eerder genoemde 'vrienden' van Global Collect Service. Hiervoor werd het rekeningnummer 43.37.76.927 gebruikt.
Het lijkt er dus op dat ze het werkterrein aan het verleggen danwel aan het vergroten zijn.
Algemeen advies: Zolang Global Collect wel roept dat ze goed screnen maar dit soort dingen nog gewoon mogen kun je ze beter maar niet vertrouwen.

ironsite
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 dec 2006 23:22

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door ironsite »

Ik ben door die beruchte "fa" sinds oktober 2008 voor iedere maand € 19,95 opgelicht. Ze hebben dus al 10x genoemd bedrag van mijn rekening afgeschreven, dus een totaal van € 199,50. Dat is erg veel als je van een AOW-tje moet leven. Ik heb op allerlei manieren contact gezocht. maar zonder resultaat.
Hoe kan ik dat echt laten stoppen. Het enigste wat ik er mee bereikt heb is dat de automatische afschrijvingen op 1-06-2009 zijn gestopt.
Ik zie geen enkele mogelijkheid om het totaal afgehouden bedrag terug te krijgen.
Kan iemand mij helpen? Ik heb, zoals gezegd, weinig mogelijkheden om iemand aan te pakken.

iceh0ney
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 mei 2009 17:49

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door iceh0ney »

net toen ik dacht dat ik het allemaal achter me kon laten kreeg'k een brief van een incassobureau.

die oplichters hebben een incassobureau ingeschakeld voor mijn geld, ik moet voor de 13e betalen anders volgt er een gerechtelijke procedure.

'k ben gewoon een student en 'k heb echt geen idee wat ik nu moet doen !
kan iemand me helpen ? :(

M.nijkamp
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 nov 2009 13:55

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door M.nijkamp »

Hallo

Ik zag net ook dat er bij 54.95 was afgeschreven van Global collect :?
Weet niet eens wat het inhoud .
Heb nooit ergens toestemming voor gegeven .
Heb ook global collect gegoogeld en kwam zo hier terecht .
Wel erg vreemd hoe dit zo maar kan ???
Ook van de bank vind ik het vreemd dat dit zomaar word afgeschreven .

GlobalCollect
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 jul 2009 09:16

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door GlobalCollect »

Citaat: "ik zag net ook dat er bij 54.95 was afgeschreven van Global collect :?
Weet niet eens wat het inhoud .Heb nooit ergens toestemming voor gegeven .
Heb ook global collect gegoogeld en kwam zo hier terecht . Wel erg vreemd hoe dit zo maar kan ???Ook van de bank vind ik het vreemd dat dit zomaar word afgeschreven."


Kan het zijn dat u, of een van uw huisgenoten, onlangs een dienst of product via internet heeft gekocht voor het bedrag van 54.95 incl. verzendkosten, etc.?

Zie reactie van GlobalCollect eerder in deze rubriek.

Met het betalingskenmerk kunt u ook de GlobalCollect "Consumer Support" afdeling een bericht sturen op opheldering te vragen. Mocht duidelijk zijn waarvoor het bedrag is afgeschreven dan horen wij dit uiteraard ook graag op dit forum.

M.nijkamp
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 nov 2009 13:55

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door M.nijkamp »

Sorry ben er dus al achter !!!!!
McAfee maakt dus gebruik van jullie service en heeft gewoon mijn abonnement verlengt zonder dat ik daarvan wist .
Heb vorig jaar een 1 malige machtiging gegeven voor mijn virus scan en nu hebben ze het er weer afgehaald .
Vind dit gewoon geen goed systeem dus .
Er moet duidelijker bijstaan waar de afschrijving voor is .
Je ziet alleen staan CLOBAL COLLECT en heel klein staat er dus onder MCAfee .
Ik dacht dus dat dit met mijn virus scan te maken had toen ik een mailtje van de bank kreeg ( krijg ik altijd wanneer er een storting word gedaan ).
Ik heb dus het geld terug laten halen .

MVG Mariëlla

GlobalCollect
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 jul 2009 09:16

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door GlobalCollect »

Beste Mariëlla,

hartelijk dank voor uw reactie en verklaring. De meesten nemen wel de moeite om te klagen maar niet om te reageren als e.e.a. opgehelderd is.

Goed om te horen dat duidelijk is voor welke dienst het bedrag is afgeschreven en hopen op een spoedige afwikkeling.

Met vriendelijke groeten,
GlobalCollect

Frans44
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 dec 2009 12:57

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Frans44 »

Onderstaand een reactie aan het adres van Global Collect Services betreffende vermeende incasso-machtiging t.g.v. rekeningnummer: 4337.76.927:


----- Original Message -----
From: Frans Roelen
To: [email protected]
Sent: Tuesday, December 01, 2009 12:30 PM
Subject: Fw: incassering op basis van (vermeende-) machtigingen door een of andere 'verdwaalde' sudoku-'puzzelclub':klant royeren;op de zwarte lijst ermee!!!



----- Original Message -----
From: Frans Roelen
To: [email protected]
Cc: [email protected]
Sent: Tuesday, December 01, 2009 12:20 PM
Subject: Fw: incassering op basis van (vermeende-) machtigingen door een of andere 'verdwaalde' sudoku-'puzzelclub'



----- Original Message -----
From: Frans Roelen
To: [email protected]
Sent: Monday, November 30, 2009 3:28 PM
Subject: incassering op basis van (vermeende-) machtigingen door een of andere sudoku-'puzzelclub'


Mijne Heren,

Op 26 november j.l. werd een bedrag van euro 179,40 van mijn rekening
bij Rabobank afgeschreven, onder vermelding van betalingskenmerk
346482944006 090518-97033-00 (hoe krijg je 'n dergelijk kenmerk verzonnen!).
Op basis van een niet door mij afgegeven- en dus 'n niet bestaande machtiging
op mijn naam, is dit bedrag overgeboekt naar: 4337.76.927.
Vooralsnog begrijp ik niet wat hier aan de hand is en ook waarom ik niet de naam
van betreffende aanbieder van de niet bestaande door mij afgegeven machtiging
op mijn afschrift vermeld krijg!

Voor alle duidelijkheid -nu voor alsdan- is hier sprake van frauduleus handelen.

Ik verzoek U dan ook per omgaande deze boeking 'terug te draaien' en contact op
te nemen met deze 'klant' over het hoe en waarom betreffende deze vermeende
-door mij niet afgegeven- machtiging op basis waarvan U uitvoering gegeven hebt
aan afboeking van mijn rekening!

Tevens verneem ik graag ook Uw reactie.

Met dank voor Uw medewerking,

F.A. Roelen.

GlobalCollect
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 jul 2009 09:16

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door GlobalCollect »

GlobalCollect handelt betalingstransacties af in opdracht van internet leveranciers / aanbieders op grond van een internet machtiging die aan hen is afgegeven door consumenten (of huisgenoot/relatie die kennis heeft om een machtiging te geven).

Een internet leverancier (bijv. datingservice) kan er voor kiezen om de privacy van de consument te beschermen door enkel de naam GlobalCollect bij de afschrijving te vermelden. Echter, op verzoek en met vermelding transactiegegevens geven wij informatie over de aanbieder en met wie contact op te nemen in het geval er onduidelijkheid is over een betaling.

Helaas komt het ook voor dat consumenten bij ons terug komen met de mededeling dat de betreffende internet leverancier geen gehoor geeft. In dit geval sturen wij een herinnering naar de internet leverancier (lees: onze klant) en indien nodig zullen wij gaan escaleren om onze reputatie te beschermen.

Wij hebben de heer Roelen een email gestuurd met informatie over de internet leverancier en sindsdien niets meer verrnomen - daarmee is voor ons de case gesloten.

marcie88
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jan 2010 23:23

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door marcie88 »

Bij mij is er afgelopen donderdagavond door Global Collect Service 243 euro van mn rekening afgehaald!! Heb geen idee hoe of wat... ik bekijk nooit flauwekul en pop-ups worden automatisch geblokkeerd... rekening nummer waar het heen ging is: 440339464.....

jan v dijk
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jan 2010 10:16

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door jan v dijk »

Kan het zijn dat de mensen die achter Hoshi zitten ook achter puzzeljerijk.nl en achter windeprijvraag.nl zitten.
Werkwijze gaat op dezelfde manier en de intimidatie's door middel van een incasso bureau zijn niet van de lucht.
Heb daarstraks piswoest een incasso bureau aan de lijn gehad en ben er echt ziek van.
Heb ook nooit gehoord van windeprijsvraag.nl maar wel van puzzeljerijk.nl en die heb ik na 2 maanden afgezegd en niet verlengt omdat het simpelweg niet nodig was :twisted:

Grtz; Jan v Dijk

Eveline1971
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 apr 2010 17:49

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Eveline1971 »

Beste forum bezoekers,

Vorig jaar mei 2009 hadden ze via mijn bankrekening van global collect service een bedrag van 74,97 met tip300 met doorlopende machtiging afgehaald. Waar ik helemaal niks van afwist en ook niks had afgesloten of gekocht.
Heb direct laten storneren en laten blokkeren, maar de bank wist niet van welke bedrijf het kwam.
Een jaar verder...... krijg ik een incasso thuis gestuurt van Intrum Justitia van 74,97 en Incassokosten en Registratiekosten: Totaal 139,28.
Heb Incassobedrijf gebeld, de mededeling was dat het van Neckermann loterij kwam, waar ik helemaal niks bij afgesloten had!
Incasso bedrijf zou contact opnemen met Neckermann, en als ik binnen 5 dagen niks hoor is alles in orde.
Maar heb tevens ook zelfs contact opgenomen met Neckermann, en er kwam helemaal niks uit bij Neckermann, had daar helemaal geen loterij lopen, alleen kleren gekocht en ik een perfecte klant was!
Er is toch iemand die fraude pleegt, ik hoop dat ze die fraude pleger kunnen opzoeken, anders doe ik aangifte bij de politie!


Vriendelijke groet Eveline

nicot
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jun 2010 00:16

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door nicot »

Volgens dit forum en dit draadje is er dus na 3 jaar nog steeds niets veranderd.

Mijn vrouw is ook getuind in de HOSHI truuk.
Op 16 juni 2010 is er 4,95 afgeschreven van mijn rekening met de bekende HOSHI NL omschrijving. En dan gaat deze thread al terug tot 2007!

Zijn deze boeven na al die tijd nog niet aan te pakken?
Pure oplichting.

Morgenochtend maar gelijk de nodige zaken, opzeggen en blokkeren, regelen om erger te voorkomen.

bacolientje
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 aug 2010 21:43

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door bacolientje »

ach ja global staat er bekend over he als je daar stort dan halen ze alles van je af en ik weet wie het is en heb alles van die zogenaamde babs geloof me is een corupte wijf die zielig doet overal dar ze ziek is en iedereen trapt er in pfffffffft

Gesloten