LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opzeggen vriendenloterij

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
Meike.mvs
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 feb 2012 11:07

Opzeggen vriendenloterij

Ongelezen bericht door Meike.mvs »

Hier ook problemen met het opzeggen bij de vriendenloterij.
In januari mocht ik de hele maand gratis meespelen. Bleek dus in de praktijk om de laatste week van januari te gaan. Hierna werd ik gebeld en heb ik gezegd dat ik geen interesse had. Ze hadden nu oh zo'n goede aanbieding, heel de maand februari zou ik weer gratis mee mogen spelen! Met twee loten!
Duidelijk gevraagd naar het addertjes onder het gras, zou het echt niets kosten, hoe kon ik weer opzeggen etc. Antwoorden waren dat het echt gratis was en ik kon gelijk na ontvangst van de brief weer opzeggen. Ik zou binnen 7 dagen moeten opzeggen (voor incasso febr) en dan zou het gratis blijven. Is me meerdere malen verzekerd. Opzeggen kon via telefoon of mail.Ik ontvang vandaag de brief en heb geprobeerd op te zeggen. Allereerst is er nergens een mailaders te vinden. Vervolgens eerst 0800 nummer gebeld, werd me verteld dat dat niet het goede nummer was, ik moest het 0900 nummer bellen.
Na tijden in de wacht te hebben gehangen kunnen ze de geactiveerde loten van februari niet zien. (Terwijl ik een brief heb met daarin mijn lotnummers van februari). Ze kunnen nu dus niet stopzetten en ik moet maandag terugbellen...Ik zie het dus al helemaal gebeuren dat ze dit gaan rekken totdat de incasso van februari voorbij is!! Wat kan ik doen!?

Ik begrijp dat ik zelf weer zo stom geweest ben om in die verkooppraatjes te trappen van het gratis meespelen. Toch vind ik het echter bezopen dat een bedrijf zo klanten mag werven en dat je er vervolgens niet meer vanaf kunt komen!!

boxer
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 okt 2008 12:31

Re: Opzeggen vriendenloterij

Ongelezen bericht door boxer »

het is al vaker gezegd maar deze bedrijven zijn analfabeet,doof en blind.
het enige wat je nu kunt doen is een algemene blokkade op je bankrekening,kunnen ze geen geld meer afboeken.
Er staan al meer topics op het forum,met allemaal dezelfde klachten.
Vergeet niet dat de vriendenloterij van de postcodeloterij is.
Succes gewenst. :mrgreen:

Meike.mvs
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 feb 2012 11:07

Re: Opzeggen vriendenloterij

Ongelezen bericht door Meike.mvs »

Hai Boxer, bedankt voor je antwoord.
Ik heb de rabobank al gebeld maar die zeggen dat ze dat niet kunnen blokkeren... :?
Jouw opmerking over dat de vriendenloterij van de postcodeloterij is, kan ik daarmee nog iets doen? Contact via die weg opnemen ofzo?

VriendenLoterij
Berichten: 32
Lid geworden op: 17 feb 2011 14:02

Re: Opzeggen vriendenloterij

Ongelezen bericht door VriendenLoterij »

Beste Meike.mvs,

Je kan op de volgende manieren opzeggen:

Telefonisch: via 0900 – 300 1400 (10 cpm, iedere werkdag, 09.00-21.00 uur). We maken het dan meteen voor je in orde. Hou je rekeningnummer bij de hand.

Internet: gebruik het online opzegformulier (https://www.vriendenloterij.nl/Opzeggen ... oterij.htm)

Schriftelijk: VriendenLoterij, Van Eeghenstraat 70, 1071 GK Amsterdam. Vermeld in je brief alsjeblieft je naam en adres, je rekeningnummer en de lotnummers waarmee je niet verder wilt meespelen. Vergeet je niet je handtekening te zetten?

Fax: je kunt je opzegging ook faxen naar 020 - 4703148.

Geef daarbij aan dat je de inleg van de laatste trekking graag terug ontvangt.

We willen je bedanken voor je deelname.

Vriendelijke groeten,

Webcare Team VriendenLoterij

kuklos
Berichten: 9860
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Opzeggen vriendenloterij

Ongelezen bericht door kuklos »

Geweldig he, dit soort bedrijven. Om er vanaf te komen dien je geld te betalen (0900 nummer) en daarna middels call center teams websites afspeuren om mensen alsnog deze info te geven. Maar de praktijken zoals beschreven in de openingspost beëindigen? Ho maar.

boxer
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 okt 2008 12:31

Re: Opzeggen vriendenloterij

Ongelezen bericht door boxer »

de rabobank kan dat niet blokkeren?
beetje vreemd want een algemene blokkade moet een bank doen .
je bent tenslotte niet voor niets klant.
maar ga wel persoonlijk er naar toe en niet via mail of telefoon.
als ze zeggen dat het niet kan dan zijn ze geen knip voor de neus waard.
dit is echt de enige manier anders blijven ze ze geld opnemen.
het allerlaatste is doorgeven dat de persoon is overleden of verhuist is,of desnoods een ander nummer nemen.
de volgende keer voorzichtiger zijn met het doorgeven van je banknr..en helemaal niet per telefoon.
dit heb ik ook allemaal moeten doen anders kom je er niet vanaf.
EN VERGEET NIET ,VOOR NIKS GAAT DE ZON OP.
succes verder.

boxer
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 okt 2008 12:31

Re: Opzeggen vriendenloterij

Ongelezen bericht door boxer »

de vriendenloterij zit ophetzelfde adres als de postcodeloterij,daar ben ik ook via via achter gekomen.
maar post lezen ze toch niet.
zoals ik al zei zijn ze allemaal analfabeet,blind en doof.
zo gauw de telefoon neergelegd is of de brief eventueel gelezen,lachen ze je uit en denken "ha weer een slachtoffer"

stofzuigertje

Re: Opzeggen vriendenloterij

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Automatische incasso blokkeren via je eigen bank.

En als ze met reclame doorgaan, schrijf je gewoon;
Geadresseerde overleden en dan stoppen ze meestal wel.

Dat is de manier om hun eronder te krijgen.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Opzeggen vriendenloterij

Ongelezen bericht door sephora30 »

Volgens mij kan je loterijen niet blokkeren.

boxer
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 okt 2008 12:31

Re: Opzeggen vriendenloterij

Ongelezen bericht door boxer »

je kunt niet storneren maar wel blokkeren.

Meike.mvs
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 feb 2012 11:07

Re: Opzeggen vriendenloterij

Ongelezen bericht door Meike.mvs »

@Boxer de Rabo zei telefonisch dat het niet kon maar misschien als ik er langs ga..zal het eens proberen.

@vriendenloterij: Bij het invullen van het digitale opzegformulier krijg ik steeds de melding dat er iets fout gaat, dat werkt dus niet!!
Ik heb afgelopen vrijdag een brief gestuurd. Ook heb ik zojuist weer gebeld. De (gratis) loten die ik volgens de brief toegewezen heb gekregen voor de maand februari staan nog steeds niet in het systeem, ze snapte het zelf ook niet (jaja). Ze kon dus wederom niets stopzetten!! Ik geloof hier dus echt helemaal niets van!!
Ik moet volgende week weer terugbellen, lekker makkelijk geld verdienen zo!
De brief moet morgen bij jullie binnen zijn, ik ga er vanuit dat het dan stopgezet is!

Will50
Berichten: 44
Lid geworden op: 04 mar 2011 16:41

Re: Opzeggen vriendenloterij

Ongelezen bericht door Will50 »

Heb je nu niet zelf in de gaten dat ze in alles wat men zegt of doet de boel rekken om weer op een zogenaamde legale manier geld van je af te troggelen.. In vakjargon heet dat "het plegen van legale diefstal"

Blokkeer hun rekeningnummer bij jouw bank dan is het zo opgelost. Dat valt namelijk op bij de vriendenloterij..er komt geen geld binnen toch!!!!!

Maar ja wie ben ik, telkens komen hier weer dezelfde verhalen binnen.

Meike.mvs
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 feb 2012 11:07

Re: Opzeggen vriendenloterij

Ongelezen bericht door Meike.mvs »

@Will50 nou doe maar rustig. Elke keer dezelfde verhalen,dat zal best. Maar het probleem is dat je hier niet komt lezen voordat je zelf iets meemaakt!! :roll:

En als je het al zo vaak voorbij hebt zien komen dan had je ook kunnen lezen dat een rekeningnummer van een kansspel blokkeren dus niet mag bij de bank!

Afijn, ik heb een mail gehad van de vriendenloterij dat mijn lidmaatschap is opgezegd. Waarschijnlijk n.a.v. mijn brief. Opgelost dus.

Will50
Berichten: 44
Lid geworden op: 04 mar 2011 16:41

Re: Opzeggen vriendenloterij

Ongelezen bericht door Will50 »

Beste Meike

Ik begrijp je goed... maar wat jij zegt over de bank klopt dus niet!!!!! De banken verlenen geen medewerking aan het storneren van geld van loterijen. Zij gaan er van uit dat je een overeenkomst hebt afgesloten. Dat is juist het sterke wat de loterijen in de hand hebben.

Maar wat zij wel verplicht zijn is een rekeningnummer blokkeren. Als jij zegt dat zij geen geld meer mogen overmaken naar een rekening nummer hebben zij daaraan te voldoen punt uit. Jouw geld op de bank is niet van hun hoor maar van jouzelf.
Als ze dat niet doen dien je een klacht in.

Ik zelf heb toen het rekeningnummer van hen onmiddellijk laten blokkeren en binnen 2 weken had ik bericht dat het de vriendenloterij was opgevallen dat... bla bla bla bla. Je vindt meer gevallen hier over hetzelfde.

Ik ben heel rustig hoor maar ik vind het van de gekke dat iedere keer maar weer mensen voor de gek gehouden worden door deze club.

Het is heel netjes dat ze uiteindelijk naar lang zeuren dat hebben gedaan wat ze gelijk in het begin hadden moeten doen. Toch?

pima
Berichten: 442
Lid geworden op: 20 nov 2009 12:57

Re: Opzeggen vriendenloterij

Ongelezen bericht door pima »

[quote="Meike.mvs@vriendenloterij: Bij het invullen van het digitale opzegformulier krijg ik steeds de melding dat er iets fout gaat, dat werkt dus niet!!
[/quote]
De vriendenloterij. de bankgiroloterij en de postcodeloterij via mail afgezegd, binnen3 dagen een bevestigingsmail binnen.

Will50
Berichten: 44
Lid geworden op: 04 mar 2011 16:41

Re: Opzeggen vriendenloterij

Ongelezen bericht door Will50 »

Zo maar

Gelezen vandaag in het forum over de vriendenloterij:

NIMBY

Geregistreerd: 14 maart 2012 16:10
Berichten: 1
14 maart 2012 16:26
Onze ervaring met de "vrienden" loterij is gelijk aan wat jullie allemaal beschrijven.

Ondanks schriftelijk en telefonisch contact met de vrienden loterij bleven wij gebeld worden. Bij aangeven dat we niet gebeld willen en mogen worden, kregen we het vaste antwoord: nee hoor, we mogen u wel bellen want dat hebt u zelf aangegeven. Het blijft praten tegen dovemansoren.
Verbreek meteen de verbinding als ze bellen en ga niet in gesprek. De bellers/telemarketeers krijgen pas betaald als een gesprek minimaal een bepaalde lengte heeft. Wanneer men terug belt dat de verbinding werd verbroken, (kun je zeggen ja dat klopt) verbreek je opnieuw meteen de verbinding.

De oplossing voor het ongevraagd afboeken van geld is vrij simpel:
- noteer het rekeningnummer van de vrienden loterij
- ga naar je bank en vraag om storneren/terug boeken van het bedrag, omdat je het niet met de afboeking eens bent. Of geef aan dat je geen machtiging gegeven hebt.
- hiervoor moet je waarschijnlijk tekenen dat je bank niet verantwoordelijk is voor hierdoor misgelopen prijzen
- vraag vervolgens om een "selectieve blokkade" van het rekeningnummer

Er zijn geen afboekingen meer gedaan en de afgeboekte bedragen zijn teruggestort. Let op: dit moet binnen een maand gedaan worden.

Vandaag heb ik gebeld met V&D om ook bij hun mijn beklag te doen. Ik werd uiterst vriendelijk te woord gestaan! De mevrouw gaf aan dat zij contact gaat opnemen met de vrienden loterij om dit weer te melden zodat we niet meer gebeld worden. V&D heeft om deze reden de contacten met de vriendenloterij verbroken (lees doet geen acties samen meer).

Ook heb ik 0800-1188 gebeld (ledenservice) en daar ons laten blokkeren voor email, post en telefoon. Overigens werd ik hier zeer vriendelijk te woord gestaan en lijkt het nu definitief geregeld te zijn.

We wachten af....


ps ik vind het vreemd dat commerciële sportclubs als AJAX gesponsord worden door de vriendenloterij.


Maarja.. maak je niet druk toch?

Mousy
Berichten: 324
Lid geworden op: 14 feb 2011 22:29

Re: Opzeggen vriendenloterij

Ongelezen bericht door Mousy »

Je kan ook je nummer laten blokkeren bij het, bel me niet register, zodat zulke bedrijven je niet meer kunnen bellen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Opzeggen vriendenloterij

Ongelezen bericht door berndv »

In de wet van Dam is het bij mijn weten niet meer toegestaan dat een gratis proefabonnement over gaat in een betaald abonnement. Ben 2 weken terug ook gebeld of ik de maand maart gratis mee wil spelen. Op mijn vraag of het daarna door zou lopennwerd met ja geantwoord. Toen ik het over de wet van dam had leek het of ik opeens buitenlands sprak, want ze wist opeens niet meer wat ik bedoelde.

Marvio
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2012 15:08

Re: Opzeggen vriendenloterij

Ongelezen bericht door Marvio »

Opzeggen loten Bankgiroloterij, Vriendenloterij en de Postcodeloterij met 1 telefoontje via 0900 - 3001400.

Ik moet zeggen dat ik wat sceptisch was om mijn loten op te zeggen maar met behulp van de gegevens op dit forum is het mij gelukt om met 1 telefoontje alle loten bij de Postcodeloterij, De Vriendenloterij en de Bankgiroloterij in een keer op te zeggen. Daarbij werd ik uiterst correct behandeld gevolgd door een bevestiging van mijn opzeggeing via de mail.

Jerpauw
Berichten: 97
Lid geworden op: 21 feb 2012 20:39

Re: Opzeggen vriendenloterij

Ongelezen bericht door Jerpauw »

wet van dam geldt naar mijn weten alleen als je een jaarcontract hebt gehad dat die niet meer verlengd mag worden met een jaar zonder dat klant het wil.
als jij een bandopname doet of handtekening zet voor een bepaalde gratis periode met aansluitend eeen periode voor onbepaalde tijd. dan heb je je eraan te houden. groet

Gesloten