LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WIN4YOU

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
robschok
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jul 2014 19:44

Re: WIN4YOU

Ongelezen bericht door robschok »

in een suffe bui er ook ingetuind! aangifte wegens oplichting bij de politie gedaan..heeft iemand het rekeningnummer, zodat ik de onterechte incasso kan blokkeren?

Annenasje
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jul 2014 14:19

Re: WIN4YOU

Ongelezen bericht door Annenasje »

Al weken werd ik anoniem gebeld op mijn thuis nummer. Ik werk, dus mis deze telefoontjes constant. Vandaag ging wederom weer de telefoon. Ik had een vrije dag, dus kon eindelijk achter de identiteit van deze mysterieuze beller komen. De betreffende dame deed erg joviaal en zei me dat ook ik was geselecteerd. Ik was een van de 100 en dat was volgens haar nogal wat. Toen ik haar vroeg of ze al eerder hadden gebeld en hoe ze aan mijn nummer kwam werd ze een stuk minder vriendelijk tot op het punt van bedreigen! Uiteindelijk was mijn mond groter dan van telefoon Truus want zij hing boos op maar dit bedrijf gaat bijna overlijken...

Anouk1981
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 aug 2014 11:52

Re: WIN4YOU

Ongelezen bericht door Anouk1981 »

Goedemiddag,

Ook ik ben vorige week gebeld door win4you. Ik had aangegeven dat ik erover wilde nadenken. Vandaag hebben ze terug gebeld met het mooie verhaal dat je voor slechts € 24,95 per maand gegarandeerd wint.
Toen ik aangaf dat ik er vanaf zag vroeg de dame in kwestie waarom. Ik vertelde haar dat ik naar hun gezocht had op internet, maar helemaal niks kon terug vinden. Waarop zij boos antwoordde: "Nou dan niet fijne dag verder" en de verbinding verbroken werd.

Als ik hier zo kijk klopte mijn voorgevel dat dit geen "zuivere koffie" is.

Met vriendelijke groet,

Anouk

MoniqueC
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 aug 2014 12:37

Re: WIN4YOU

Ongelezen bericht door MoniqueC »

Tja ik ben er dus ook ingestonken.

Na het lezen van deze opmerkingen heb ik terug gebeld. Het nummer 0268454687 werkt. Na een kritische vraag over het wel of niet mogen van deze machtiging werd ik meteen doorverbonden met de leidinggevende van de klanten service. Hij vertelde mij dat deze wet alleen geld bij kans spelen en dat zijn ze niet. Ik geloof daar geen barst van maar goed. Met vriendelijkheid heb ik nu de regeling dat ik die brief moet afwachten en dan weer terug bellen in meteen naar dezelfde man vragen. Hij heeft mij beloofd een uitzondering te maken als ik echt niet wil mee spelen om dan de boel dan te annuleren. Ik ben benieuwd.

Mocht ik voor de 20ste van deze maand geen brief ontvangen dan kon ik ook bellen en kwamen wij er vast wel uit.

Ik vermoed dat ze gewoon opzeggen als je wijs uit de hoek komt. Dat is namelijk niet de doelgroep.

Iedereen succes met opzeggen, en heeft iemand nog tips voor mij?

Peppie1913
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 jul 2014 20:49

Re: WIN4YOU

Ongelezen bericht door Peppie1913 »

Doe beroep op de wet 'Koop op afstand'. Die geeft aan dat je een telefonische overeenkomst binnen 14 dagen mag ontbinden. Je bent ook niet verplicht om de eerste maand mee te doen! Ook al ben je daar telefonisch mee akkoord gegaan. Je hebt het recht om ook dat te annuleren.

Tijdens het gesprek heel standvastig zijn in wat jij wilt: opzeggen! En duidelijk maken dat je daar alle recht toe hebt. Laat je niet ompraten, maar neem zelf de regie in het gesprek. En vraag om bevestiging dat nu alles is opgezegd en je dus de eerste maand ook niet meedoet. (Want ze gaan je proberen wijs te maken dat je de eerste maand wel mee moet doen omdat je daarmee akkoord bent gegaan.)

Misschien nog een tip om het telefoongesprek op te nemen (heb je apps voor). Als je zelf deelnemer bent van het gesprek is dit toegestaan en hoef je dit ook niet van te voren te melden aan degene die je belt. Dan heb je in ieder geval 'bewijs' dat jij hebt opgezegd, mochten ze toch geld afschrijven.

Daarnaast bestaat een telefonische machtiging helemaal niet meer (behalve als je al klant was van het bedrijf). Dus zonder handtekening van jou is een machtiging ongeldig.

Dus mochten ze toch geld van je rekening afschrijven kun je een MOI (melding onterechte incasso) bij je bank doen. Ze hebben ten eerste geen geldige machtiging van jou. En ten tweede heb je de overeenkomst ook nog eens geannuleerd binnen de 14 dagen bedenktijd.

Succes!

Frank Jansen
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 aug 2014 12:52

Re: WIN4YOU

Ongelezen bericht door Frank Jansen »

Hoi,

Ook ik ben nog net overtuigd voor ik wilde ophangen..... Bij wie is er al iets afgeschreven? Zou deze de bedrijfsnaam en het rekeningnummer willen geven? Dan kan ik alvast blokkeren bij de bank. Dankjewel!!

Groet Frank

MoniqueC
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 aug 2014 12:37

Re: WIN4YOU

Ongelezen bericht door MoniqueC »

Verdorie zit ik klaar om te bellen om 14:15 uur.

Zijn ze open van 10 tot 2.

Nou morgen bellen en dan moet het opgezegd worden.

Ik heb namelijk ook geen welkomsbrief ontvangen.

Wie wel?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: WIN4YOU

Ongelezen bericht door berndv »

Peppie1913 schreef: Tijdens het gesprek heel standvastig zijn in wat jij wilt: opzeggen! En duidelijk maken dat je daar alle recht toe hebt. Laat je niet ompraten, maar neem zelf de regie in het gesprek. En vraag om bevestiging dat nu alles is opgezegd en je dus de eerste maand ook niet meedoet. (Want ze gaan je proberen wijs te maken dat je de eerste maand wel mee moet doen omdat je daarmee akkoord bent gegaan.)
Niet opzeggen, daar geldt een opzegtermijn voor. Je wilt ontbinden, de koop annuleren.

moembie
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 aug 2014 13:27

Re: WIN4YOU

Ongelezen bericht door moembie »

Hi,

Vandaag gebeld met 026-8454687 Win4you,

Niet opzegbaar omdat mijn lidmaatschap pas ingaat vanaf 1 september. ik moet terug bellen na 1 september voor 20 oktober om op te zeggen.

Vervolgens heb ik mijn bank gebeld en gevraagd of er ergens al een bedrag van 24,95 klaar stond. Dit was zo. ik heb direct alles geblokkeerd.

Ik heb win4you terug gebeld en verteld dat ik best de eerste maand wil betalen. ( zelf erin getrapt dus eigen schuld) maar daarna niet meer. Dus bv via acceptgiro. omdat ik de boel geblokkeerd heb.

Toen zei die man ok dan maak ik een uitzondering om het nu al op te zeggen. Hij verzekerde dat ik er vanaf ben nu. (dit is dus nog afwachten) ik betaal 1 malig die 24,95 middels overschrijving... die telefoniste heeft dat eerlijk voor hen verdiend, zeer goede verkoop kwaliteit een pluim op haar hoed want die heeft het perfect aangepakt waardoor ik er direct ingetuind ben.

Hierna betaal ik gewoon niks meer.

Succes iedereen

cvdfeen
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 aug 2014 22:14

Re: WIN4YOU

Ongelezen bericht door cvdfeen »

Helaas, ik ben er ook in getuind. Tijdens een verwarrend telefoongesprek heb ik op de een of andere manier toegezegd. De volgende dag heb ik meteen met het nummer uit deze topic gebeld. Ik kreeg een niet erg behulpzame man aan de lijn die mij vertelde dat ik alleen kon opzeggen of annuleren met het nummer uit de brief. Hij kon mij niet op een andere manier in het systeem vinden.
Ik heb op de brief gewacht en heb meteen de volgende dag gebeld om te annuleren. De man die ik toen aan de lijn kreeg, vertelde dat de termijn al verstreken was en ik had toch zelf toegezegd? Hij zag dus het probleem niet. Op mijn vraag hoe ik kon annuleren binnen de wettelijke termijn terwijl hun systeem dat niet kan, kon hij niet antwoorden. Na overleg met zijn leidinggevende mocht hij voor mij een uitzondering maken (ook dat is niets nieuws, als ik de rest van de reacties lees). Hij zou ervoor zorgen dat er geen geld werd afgeschreven.
Het telefoongesprek was vorige week. Tot mijn verbazing stond de incasso wel ingepland bij mijn bank. Uiteraard is deze meteen geblokkeerd. Ik ben er dus nog niet vanaf.
Heeft iemand al gebruik kunnen maken van de wettelijke bedenktijd zonder dat er een uitzondering wordt gemaakt?

majo87
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 sep 2014 15:36

Re: WIN4YOU

Ongelezen bericht door majo87 »

hallo slachtoffers
ik ook ben er dom genoeg ingetrapt 2x €24,95 afgeschreven en inderdaad niet telefonisch bereikbaar voor afzegging. ik heb met mijn bank gebeld en ze konden al het geld terug halen en direct alles geblokkeerd ik heb bij de bank duidelijk gemaakt dat het hier om oplichting gaat en ze hielpen mij direct. mijn advies ga niet duren telefoon gesprekken aan ze willen je niet helpen bel je bank geld terug halen en blokkeren!
succes iedereen!

ida1811
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 sep 2014 12:31

Re: WIN4YOU

Ongelezen bericht door ida1811 »

Ook ik was door win4you benaderd maar had er geen zin in en vond het allemaal flauwe kul dus zei dat ik zeker geen abonnement wilde afsluiten.
wat schept mijn verbazing de andere dag was mijn echtgenoot gebeld en die was er dus wel ingetrapt, maar wist niet precies in wat dus wachte was op een brief.
wij gingen op vakantie maar op 13 augustus kwam de brief , ik kon er dus niet meer onder uit want je moest minimaal 1 maan lid zijn en dan kon ik na 1 september maar voor de 20e van de maand opzeggen.
vorige week geprobeerd te bellen maar helaas , dus vandaag opnieuw gebeld en na lang wachten kreeg ik Jeroen D.
toen ik hem vertelde dat ik per direct op wilde zeggen om dat het allemaal flutprijsvragen waren met flutprijzen ging hij met ze hakken in het zand en zei me dat ik pas in oktober op kan zeggen. want minimaal 1 maand met nog eens 1 maand opzegtermijn, waarna ik zei nee ik heb voor de 20e van de maand opgezegd en ben dan minimaal 1 maand (september) lid geweest maar ik vroeg of ik uit mocht praten want als ik begin augustus aangeeft dat ik geen lid wil worden waarom bellen ze dan de andere dag weer?
maar na veel nee nee nee u moet minimaal 1 maand lid zijn plus een maand opzeg termijn was ik het zat want hij bleef er bij dat ik de maand oktober ook nog moet betalen ondank dat ik zei dat je dus minimaal 2 maanden lid moet zijn heb ik gevraagd om een bevestigingsmail maar ook dat kon niet pffff, heb ik maar opgehangen en hoop ik maar dat ik er eind oktober vanaf ben wel zal ik nog een klachten brief sturen naar het postbusadres welke ik hier op de Radarsite heb gevonden.
en mocht er toch nog geïncasseerd worden dan laat ik het door de bank terug halen als onterechte incasso.
Dank jullie wel voor deze berichten, het heeft mijn blik op deze oplichters geopend.

Suikertje87
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 apr 2014 12:26

Re: WIN4YOU

Ongelezen bericht door Suikertje87 »

Ik ben laatst ook gebeld door win4you en er dus wel ingetrapt. Er wordt gegarandeerd dat je maandelijks 3 prijzen wint, maar heb nog niets gezien/gehoord.
Ik vertrouw het inmiddels ook niet meer. Al verschillende keren de klantenservice gebeld met belachelijke openingstijden en gewoon niet te bereiken.
Zojuist het andere telefoonnummer wat hier vermeld staat geprobeerd, hier kon ik niet opzeggen.
Opnieuw het nummer van win4you gebeld en EINDELIJK iemand aan de telefoon!
Ik heb opgezegd dus nu afwachten dus....
Vertrouwen doe ik het voor geen meter.

Hoe zit het trouwens dat er tegenwoordig niet meer alleen telefonisch een machtiging mag worden toegezegd en dat er ook een handtekening nodig is?
Als dit klopt dan ga ik ze hier op aanpakken en mijn geld terug vragen!

Jekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 05 okt 2012 14:41

Re: WIN4YOU

Ongelezen bericht door Jekker »

Zojuist bij de bank geweest. Zij kunnen de incasso alleen blokkeren als zij het rekeningnummer weten waarnaartoe de maandinleg wordt overgeboekt.

Kan iemand het rekeningnummer van Win4you doorgeven? Dan kan iedereen de incasso blokkeren zonder dat er eerst een maandbedrag wordt afgeschreven.

Jekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 05 okt 2012 14:41

Re: WIN4YOU

Ongelezen bericht door Jekker »

Ik ben gelukkig geen slachtoffer maar een kennis wel.

Even wat onderzoek gedaan. win4you.nl is geregistreed door: Cronon AG, Pascalstrasse 10, 10587, BERLIN, Duitsland Houder van de domeinnaam is Onlinetech.nl Nederland eenmanszaak. De site onlinetech.nl weer geregistreerd door dezelfde registar als win4you.nl
Onlinetech is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 000029317754. Het adres is Kleijnstraat 15 in Rotterdam.
De site van onlinetech is net zo wazig als win4you.nl. In deze tijd een bedrijf hebben zonder telefoonnummer geeft wel te denken. Dan heb je geen behoefte aan klachten en heb je andere doelstellingen.

Vooralsnog wil de bank niet meewerken aan een oplossing (onderzoek) van dit bedrijf en laat de incasso gewoon doorgaan. Zij kunnen de incasso niet tegenhouden omdat ze de nummer van het bedrijf niet hebben. Dat win4you niet ingeschreven is bij de Kamer van Koophandel en daardoor geen incasso vergunning mag hebben maakt ook geen indruk.
Zodra de incasso is uitgevoerd laat ik de machtiging blokkeren, het bedrag storneren en ga ik een klacht indienen bij de bank, de KiFiD en AFM.

Stel het bedrag wordt geïncasseerd door een ander bedrijf als win4you (hieraan is de telefonische incassotoestemming verleend) is er dan sprake van een rechtmatige incasso of is er dan sprake van fraude?

Mesjokke
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 okt 2014 12:01

Re: WIN4YOU

Ongelezen bericht door Mesjokke »

Ik ben vandaag, zaterdag 11-10-2014 telefonisch benaderd door een medewerker van Win 4 you dat ze achterstallige prijzen gaan uitdelen bij mij in de wijk omdat er klachten waren gekomen dat er geen prijzen uitgekeerd werden. Dit vindt ik een beetje vaag, en vroeg daarom nogmaals van welk bedrijf ze was, waardoor zij reageerde dat ze dit al uitgelegd had. Uiteraard heb ik doorgevraagd en kreeg de naam win 4 you,. Via Google kwam ik uit op niet erg positieve hits en ik vertelde dat ik hits kreeg van Radar, klachten.nl en kassa waardoor zij vertelde dat het geen verassing was, en dat als je op de koningin googled ook negatieve dingen kon vinden. ik heb verteld hier niet aan mee te werken waardoor ze direct de conversatie afbrak.

Gelukkig zat ik achter de computer en kon ik ff googlen, maar snap dat sommige mensen niet bij de computer zitten, of niet bij de tijd zijn om attent te kunnen reageren.

LinnBailey
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 okt 2014 19:49

Re: WIN4YOU

Ongelezen bericht door LinnBailey »

Ik ben ook zojuist gebeld door win4you.
Kreeg inderdaad ook eerst een heel verhaal dat er in Enschede 100 mensen zijn geselecteerd die kans maken op geldprijzen etc.
Ik ben altijd al een beetje voorzichtig met dat soort dingen en heb om opheldering gevraagd.
Kreeg van haar gewoon weer precies hetzelfde verhaal te horen, op topsnelheid, dus vond het al raar.

Op een gegeven moment wilde ze mijn gegevens controleren, dus ik heb wel 'ja' gezegd op het controleren van mijn adres en geboortedatum, maar toen ze om mijn bankrekening nummer vroeg heb ik haar gezegd dat ik deze niet telefonische wilde geven. Ze werd toen flink pissig en 'verbond mij door' met haar 'manager'. Een of ander snotjong die niet eens fatsoenlijk Nederlands kon.
Toen ik ook hem uitlegde dat ik niet mijn rekeningnummer wilde geven en dat ik niet meer gebeld wilde worden vroeg hij steeds waarom en op een gegeven moment vroeg hij hoe oud ik was.. Omdat ik het blijkbaar niet goed begreep!

Aso.

Hij heeft uiteindelijk zelf de verbinding verbroken (Go, me!) omdat ik hém op de zenuwen ging werken.

Wat een achterlijk gedoe dit. Kan we trouwens wel voorstellen dat er veel mensen intrappen.

sandojerry
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 nov 2014 14:55

Re: WIN4YOU

Ongelezen bericht door sandojerry »

Helaas, ik heb een opzegbrief gestuurd naar Win4you, postbus 27134 3003 LC Rotterdam. Kreeg de brief terug met vermelding van KPN: Vertrokken - Moved. Dus ook daar zijn ze niet (meer) te bereiken. Ga morgen maar weer proberen te bellen.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: WIN4YOU

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Ze blijven bellen - nu zelfs op mijn werkmobiel... (hoe ze daar aan komen - zal een random nummer dialer zijn of zo..)
Maar helaas - ze waren al bekend - dus heb ik gezegd dat mijn quotum om opgelicht te worden al vol was, en de verbinding verbroken... :)

chielvroegop
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mar 2015 13:26

Re: WIN4YOU

Ongelezen bericht door chielvroegop »

in november ben ik benaderd om mee te spelen met win4you. ik ben ondernemer en heb het vanwege de crisis erg moeilijk dus ik heb me toch laten overhalen.
in januari gebeld, nog niks gewonnen, antwoord : mijnheer we hebben het gezien dus u bent nu bonusspeler dus u wint geheid 1500 euro. nou mooi niks . keurig gewacht tot vandaag. 3-2-2015. gebeld en telefonisch opgezegd, dit was geen probleem, ik vroeg om een schriftelijke bevestiging van mijn opzegging en dat was een heel groot probleem, de jongeman aan de telefoon gaf aan dat dat met hun systeem niet kon. ik vertelde dat ze mij wel schriftelijk op de hoogte konden brengen van deelname dus ik vroeg nogmaals om een schriftelijke bevestiging van opzegging. dit was niet mogelijk. ik vroeg of ze mij een mail wilde sturen met de opzegging maar ook dat was niet mogelijk. ik kreeg de naam van de jongeman en dat was volgens hem voldoende.
Laatst gewijzigd door Radar op 04 mar 2015 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde beweringen verwijderd

Gesloten