LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bankgiroloterij boekt onterecht geld af, ING werkt mee

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Ongelezen bericht door 16again »

Kan de bank dit niet storneren?

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Bankgiroloterij boekt onterecht geld af, ING werkt mee

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

16again schreef:Kan de bank dit niet storneren?

Nee, niet mogelijk bij loterijen.

Storneren

Specifiek voor kansspelen is er geen mogelijkheid om bedragen die automatisch worden geïncasseerd te laten storneren. Je moet de incasso altijd door de betreffende loterij laten beëindigen.


https://www.opzeggen.nl/loterij

Jantje7
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: Bankgiroloterij boekt onterecht geld af, ING werkt mee

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Mogelijk een gratis lot geactiveerd en daarna vergeten op te zeggen? Vaak is aan een gratis lot een abonnement gekoppeld. Hoe kunnen ze anders aan uw gegevens komen?

Jantje7
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: Bankgiroloterij boekt onterecht geld af, ING werkt mee

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Donna schreef:
Jantje7 schreef: Hoe kunnen ze anders aan uw gegevens komen?
Het is een loterij van de banken, die hebben mijn rekeningnummer en overige gegevens, zelfs mijn BSN is daar bekend.
Deze loterij is net zo min van de banken als de postcodeloterij van posterijen.
De banken verstrekken echt uw gegevens niet.

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Bankgiroloterij boekt onterecht geld af, ING werkt mee

Ongelezen bericht door henk51 »

U moet bij de bankgiroloterij zijn daar is een fout rekeningnummer ingevuld. Waarschijnlijk weer zo'n oud ex postgiro nummer. Iedere combinatie is een rekening nummer in tegenstelling met de andere banknummers.Dat 0900 nummer valt wel mee is 50 cent per gesprek.Alleen doe niets via de telefoon maar
schriftelijk en bewaar de correspondentie.

gr Henk

eagle3824
Berichten: 55
Lid geworden op: 03 mei 2008 17:37

Re: Bankgiroloterij boekt onterecht geld af, ING werkt mee

Ongelezen bericht door eagle3824 »

Als je zeker weet dat je geen machtiging hebt afgegeven, neem dan contact op met je bank en doe een melding onterechte incasso. Je bank zal dan moeten onderzoeken of er een geldige machtiging is. Zoniet dan zullen ze het bedrag terug moeten boeken.
Zie ook https://www.consuwijzer.nl/nieuws/geld- ... assoregels

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Bankgiroloterij boekt onterecht geld af, ING werkt mee

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Vorig jaar hetzelfde verhaal? En wat was toen de reactie van de Bankgiroloterij? En u hebt vast gevraagd hoe ze aan al uw gegevens gekomen zijn en of er bewijs van een aanmelding was?

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Bankgiroloterij boekt onterecht geld af, ING werkt mee

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

vogels schreef:
Donna schreef:
Jantje7 schreef: Hoe kunnen ze anders aan uw gegevens komen?
Het is een loterij van de banken, die hebben mijn rekeningnummer en overige gegevens, zelfs mijn BSN is daar bekend.
Het is helemaal geen loterij van de banken, hoe kom je daar nou bij?

En je hebt ook geen huisgenoten / kinderen?

Dat heeft Jantje7 reeds neergezet:
Deze loterij is net zo min van de banken als de postcodeloterij van posterijen.
De banken verstrekken echt uw gegevens niet.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Bankgiroloterij boekt onterecht geld af, ING werkt mee

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Donna schreef:Oké, dan is het geen loterij van de banken. Dat ze mijn banknummer kunnen achterhalen, dat is niet zo moeilijk, je vult je rekeningnummer overal in waar je moet betalen en nu tegenwoordig alle persoonlijke gegevens verkocht kunnen worden zullen er ook wel lijsten met rekeningnummers in omloop zijn. Wat wel kwalijk is, is dat ik dit vorig jaar ook al gehad heb, dat ze dat bij de ING nog kunnen zien, dat ik toen het nummer heb laten blokkeren, maar dat de ING dat nu niet meer kan zien. Wel erg toevallig.

Inderdaad, zal verder een wortel wezen van wie de loterij is, feit blijft dat er nu voor een 2de keer geld van rekening is gehaald waar je niet om hebt gevraagd.

Je schrijft dat je vorig jaar hebt laten blokkeren. Nu zijn er verschillende blokkade's. Als ik het goed heb moet je om een permanente blokkade vragen, dus op bedrijfsnaam ipv rekening nummer wat een selectieve blokkade is.

Kan me vergissen in de benaming maar dan wordt dit vanzelf hersteld in de komende comments.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Bankgiroloterij boekt onterecht geld af, ING werkt mee

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

vogels schreef:
Inderdaad, zal verder een wortel wezen van wie de loterij is
Daar maakte Donna zich anders ERG druk om, daarom wel relevant om even te corrigeren: quote: Het is een loterij van de banken, die hebben mijn rekeningnummer en overige gegevens, zelfs mijn BSN is daar bekend.

Paar keer terug gelezen maar kan nergens lezen dat Donna zich hier ERG druk om maakte. Wel dat ze dit wellicht dacht

En Donna heeft zichzelf reeds gecorrigeerd
Oké, dan is het geen loterij van de banken

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Bankgiroloterij boekt onterecht geld af, ING werkt mee

Ongelezen bericht door Jan1 »

Is de goedkeuringslijst GKL van de banken misschien iets voor u.

Vanaf mei 2015 kunt u een goedkeuringslijst instellen voor incasso's. Als u hiervan gebruikmaakt, kunnen alleen bedrijven of instellingen die op uw lijst staan incasso’s bij u afschrijven. De goedkeuringslijst is een alternatief op de al bestaande blokkadelijst.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Bankgiroloterij boekt onterecht geld af, ING werkt mee

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Donna schreef:Oké, dan is het geen loterij van de banken. Dat ze mijn banknummer kunnen achterhalen, dat is niet zo moeilijk, je vult je rekeningnummer overal in waar je moet betalen en nu tegenwoordig alle persoonlijke gegevens verkocht kunnen worden zullen er ook wel lijsten met rekeningnummers in omloop zijn.
Je doet hier nogal een beschuldiging. Ik neem dat je hier bewijzen van hebt.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bankgiroloterij boekt onterecht geld af, ING werkt mee

Ongelezen bericht door Moneyman »

Voor mijn info: waar baseer je op dat aanmeldingen via een website niet zouden mogen?
Donna schreef:Wat me helemaal stoort is dat dit al de tweede keer is dat me dit overkomt, dat ik vorige keer de rekening van de Bankgiroloterij heb laten blokkeren voor mijn bankrekening en dat het desondanks toch weer gebeurt.
Hoe kan dat dan? Is je blokkade niet goed uitgevoerd of is het rekeningnummer veranderd?

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Bankgiroloterij boekt onterecht geld af, ING werkt mee

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Donna schreef:"Consumenten moeten vanaf nu altijd schriftelijk een handtekening zetten om akkoord te gaan met een automatische incasso. Anders is de incasso niet geldig." https://www.consuwijzer.nl/nieuws/geld- ... assoregels
Dit is nu typisch zo'n Brusselse regel die we zouden moeten negeren. De wereld om ons heen digitaliseert in een hoog tempo en dan komt Europa met dit soort regels. En dan klagen dat alle grote IT bedrijven buiten Europa zitten....

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bankgiroloterij boekt onterecht geld af, ING werkt mee

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik mis ook nog de feitelijke juridische grondslag. Zal wel ergens in de SEPA-brei verstopt zitten.

Los daarvan zijn de bank al lang weer bezig om digitale automatische incasso's mogelijk te maken. Gelukkig wel...

Gesloten