LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kerstlot van de postcodeloterij in het kerstpakket

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
wvmelis
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 dec 2006 09:50

kerstlot van de postcodeloterij in het kerstpakket

Ongelezen bericht door wvmelis »

In mijn kerstpakket een gratis lot van de postcodeloterij.
Activeren via internet of telefoon.
O ja, je speelt daarna wel mee voor € 8,50 per maand.
Opzeggen kan alleen schriftelijk en niet zoals het aanmelden via internet of telefoon. Dat is om fraude te voorkomen.
Dus: bij aanmelden kun je geen fraude plegen, bij afmelden wel.
Begrijpt u het nog?
:twisted:

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: kerstlot van de postcodeloterij in het kerstpakket

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Het is sowieso van de gekke, dat bedrijven en instellingen zich verlagen om dit soort troep in eindejaarspakketten te stoppen.

Eenmalig meedoen, en daarna vanzelf laten stoppen, dat zou ik kunnen waarderen, maar dat zal de postcodeloterij niet waarderen.

Voordat de vaste groep zwartkijkers hier gaat zeggen: het is toch gratis, je HOEFT het niet te accepteren, het volgende:

Nee, het IS niet gratis, een eindejaarspakket kan tot je CAO behoren, en dan maakt het deel uit van je arbeidsvoorwaarden. In die zin heb je voor dat pakket moeten werken.

Een pakket met allemaal leuke gebruiksspulletjes is leuk, maar iets waarmee je jezelf verplicht je ergens aan te binden, hoort niet in een eindejaarspakket thuis.

heidi1973
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 dec 2008 06:02

Re: kerstlot van de postcodeloterij in het kerstpakket

Ongelezen bericht door heidi1973 »

nou breekt mijn klomp... er zaten twee kerstloten in ons kerstpakket, die hebben we alletwee geactieveerd. Er stond toch duidelijk op dat de eerste maand gratis was... na 6 keer overnieuw lezen wisten we het zeker. Eerste maand gratis meespelen en (slim als we waren :wink: ) direct een brief geschreven waarin stond dat we 'm weer op wilden zeggen ( per 01-01-2009) en op de bus gedaan.

Wat denk je? Kijk ik net op internet bankieren ( 30-12-2008) zijn de loten dus gewoon afgeschreven!! NIKS GRATIS! wat een oplichterij zeg! Ben blij dat ik er direct een brief uitgedaan heb, de enigen die winnen bij deze oplichters zijn de hoge heren zelf! Die lachen zich dood...

antoinetteb42
Berichten: 108
Lid geworden op: 23 aug 2008 18:33

Re: kerstlot van de postcodeloterij in het kerstpakket

Ongelezen bericht door antoinetteb42 »

De hele postcodeloterij moeten ze opdoeken , of iedereen zover krijgen geen loten meer te kopen.
Dat verhaal van het kerstpakket , hadden wij vorig jaar ook, wekelijks word je ook per post lastig gevallen met ziektekostenverzekeringen , van de postcodeloterij, en met de post brengen we ook wekelijks wel van die ellende rond om mensen, maar zover te krijgen om nog meer loten te kopen.
Kortom de postcodeloterijj brengt meer ellende dan plezier.

grumpie
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 mar 2007 21:56

Re: kerstlot van de postcodeloterij in het kerstpakket

Ongelezen bericht door grumpie »

Ook bij ons zat het in het kerstpakket en eerlijk gezegd was ik argwanend.maar mijn man wilde ook meteen weer opzeggen.Maar inderdaad het geld werd meteen van de rekening afgeschreven en daardoor was van gratis meespelen al geen sprake meer.Zou terugboeking optie zijn?En nu verwacht ik ook een stortvloed van reclame waar ik na jaren eindelijk van af was.

heidi1973
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 dec 2008 06:02

Re: kerstlot van de postcodeloterij in het kerstpakket

Ongelezen bericht door heidi1973 »

nou ik heb gebeld met zo'n muts van het postcodeloterij callcenter....
ze weten het mooi te brengen!! Je speelt dus achteraf de maand december mee, en de maand januari schrijven ze bij voorbaat af (die hebben ze maar weer binnen!!)
maar ik had een brief geschreven waarin ik alles weer stop zet per 01-01-2009, slim als ze zijn... hebben ze die pas de 2de januari verwerkt, dus speel ik nog een maand mee....zucht.... zal blij zijn als dit voorbij is, en weer een lesje geleerd zal ik maar denken.

VOOR NIETS GAAT DE ZON OP!!


volgens mij kan terugboeken niet, omdat het een loterij betreft...weet niet zeker

greettzz

grumpie
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 mar 2007 21:56

Re: kerstlot van de postcodeloterij in het kerstpakket

Ongelezen bericht door grumpie »

Dit is oplichting ten top.Dat deze praktijken door kunnen gaan tegen zgn goede doelen.Inderdaad al die bomen die gekapt zijn voor hun reclame :? Ze konden het niet eerder verwerken.Laat mij niet lachen.Wat waren ze er snel bij bij de activering om geld af te halen.

TER AANVULLENDE INFORMATIE.ik was te laat,maar binnen 5 dagen kan het geld terug geboekt worden bij de bank.Vanaf nu dus geen cent meer voor de postcodeloterij :twisted: En voor een ieder die dit betreft lijkt mij DOEN

grumpie
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 mar 2007 21:56

Re: kerstlot van de postcodeloterij in het kerstpakket

Ongelezen bericht door grumpie »

In ieder geval blijkt wel dat ze aan mijn opzegbrief geen gehoor geven.Hoe snel ze in tegen stelling anders waren met geld innen.Was niet anders te verwachten dan nu net doen of ze niks ontvangen hebben. :twisted:

antoinetteb42
Berichten: 108
Lid geworden op: 23 aug 2008 18:33

Re: kerstlot van de postcodeloterij in het kerstpakket

Ongelezen bericht door antoinetteb42 »

De afgelopen dagen ook weer veel brieven met de post bezorgd, om mensen maar over de streep te trekken.
Kan er geen anti postcodeloterijstichting opgericht worden?.

Brenninkmeijer
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 dec 2008 15:27

Re: kerstlot van de postcodeloterij in het kerstpakket

Ongelezen bericht door Brenninkmeijer »

Ook in mijn kerstpakket zat een gratis lot om mee te spelen met de postcodeloterij. Erbij stond de vermelding om dit lot te activeren voor 1 januari 2009 om nog kans te maken op de grote nieuwjaarsprijs. In de tweede week van december 2008 activeerde ik dit lot. Wat schetst nu mijn verbazing. Ik kreeg vorige week pas een brief van de postcodeloterij, dat door de grote drukte, ze nu pas dit lot konden activeren en dat ik dus pas nu eenmaal gratis meespeelde in de loterij van februari.
Ik wilde echter meespelen, zoals door hen werd toegezegd, met de nieuwjaarstrekking. Echter de postcodeloterij is hierbij in gebreke gebleken t.a.v. haar toezeggingen en had mij tot nu toe in de waan gelaten dat ik met de nieuwjaasloterij had meegespeeld!
Vanmorgen bekeek ik mijn bankafschrift en blijkt de postcodeloterij alvast, al wel snel, voor de maand maart een afboeking te hebben gedaan. Hoezo gratis meespelen: Om zo reeds na een week, dat je de melding van hen hebt gekregen dat ze veel te laat je lot hebben geactiveerd, het geld van je rekening hebben gehaald. Volgens mij speelt de postloterij zo zelf met haar eigen deelnemers. Op welke wijze kan ik, indien ik dit wil, nog zo tijdig mijn lidmaatschap opzeggen!. Je wordt gewoon door de postcodeloterij besodemieterd, ik heb hier gewoon geen andere woorden voor!
A. Brenninkmeijer

daan007
Berichten: 53
Lid geworden op: 11 mei 2008 23:10

Re: kerstlot van de postcodeloterij in het kerstpakket

Ongelezen bericht door daan007 »

Een dwingende loterij die gewoon verboden zou moeten worden.

De eigenaren van deze loterij worden steenrijk.

Onder het mom van de goede doelen en het dwingende karakter (postcodes) worden de mensen geld uit hun zak geklopt.

Snap echt niet, dat daar de overheid niets aan doet

Carramba
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 apr 2009 23:58

Re: kerstlot van de postcodeloterij in het kerstpakket

Ongelezen bericht door Carramba »

Ik ben er dus ook in getrapt met dat kerstlot.
Nou ja een paar keer meedoen en dan opzeggen was mijn gedachte.
Echter toen ik bemerkte dat er EXTRA geld van mijn rekening was afgehaald ondernam ik meteen actie en heb een brief gestuurd om op te zeggen. Tevens heb ik op dezelfde dag een brief gestuurd naar mijn bank om verdere incasso's van de PL te voorkomen. Dit allemaal ruim een week geleden.

Een paar dagen geleden wordt ik gebeld door de PL om mee te doen met weet ik veel wat voor een trekking maar geen interesse.
Promp wordt ik vandaag weer gebeld aangaande mijn opzegging.

En wat hoor ik tot mijn grote verbazing??? Jawel een alleraardigste dame deeld mij mede dat het geld van de extra trekking en de gewone trekking op mijn tekening is teruggestord. WWAATT?? Nou dat wilde ik natuurlijk zien en heb de dame verzocht mij over een paar minuten terug te bellen. Ik als een gek naar mij computer....kijken.....maar niets, nada, noppes. Geen terugstorting en ook niet teruggebeld. Nou ik wacht dus nog op dat terugbelletje en op het teruggestorte geld.

Ik vraag me af welk addertje er hier onder het gras zit want deze boevenbende vertrouw ik voor geen meter.

Ik houd u op de hoogte......!!

Het is niet alleen dat extra geld wat ze zonder toestemming van je afpakken maar het hele door Gaston bij elkaar geschreeuwde concept en spychologische manipulatie waarmee deze zakkenvullers je overhalen om mee te doen. Ik vraag me af of die man nog wel normaal kan praten bijv. tegen z'n vrouw en kinderen en of die nog op een normale manier een brood bij de bakker kan bestellen.

Het spammen op radio, tv, telefoon, kranten tijdschriften, internet, je brievenbus, etc. Zoveel en zo vaak via alle denkbare media om de mensen niet de kans te geven tot bezinning te komen en er eerst eens over na te denken waar ze eigenlijk aan beginnen.

Een gratis kerstlot waar niet op staat waar je eigenlijk aan begint.

En als dat allemaal niet helpt je ook nog een een schuldgevoel aanpraten(schreeuwen) onder het mom van goede doelen.
Wat ze er niet bij vertellen is de gigantische sommen geld die de kopstukken opstrijken door niet meer dan hun gezichten laten zien op de uitbundige reclame's die bijna dagelijks je leven binnestromen.

Je bent eigenlijk GEK als je niet meedoet......

Walgelijk.......!!!

Miss M
Berichten: 177
Lid geworden op: 15 jun 2005 14:52

Re: kerstlot van de postcodeloterij in het kerstpakket

Ongelezen bericht door Miss M »

De postcodeloterij flikt meer van dit soort geintjes, bellen dat je iets gewonnen hebt, of een brief sturen met hetzelfde verhaal. Je moet dan wel even een extra lot activeren... En uiteindelijk heb je dan nog niet eens iets gewonnen. Zag laatst dat er een prijs werd uitgereikt aan iemand met 17(!) loten, dat is toch niet normaal... Zou deze persoon hier soms iedere keer instinken?

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: kerstlot van de postcodeloterij in het kerstpakket

Ongelezen bericht door Jan1 »

Zag laatst dat er een prijs werd uitgereikt aan iemand met 17(!) loten, dat is toch niet normaal... Zou deze persoon hier soms iedere keer instinken?
Deze persoon heeft veel voor de goede doelen over, want alleen daarvoor speel je mee in dit soort loterijen. Als je voor eventuele winst gaat, dan ben je bij de postcode loterij aan het verkeerde adres, dan moet je een andere loterij kiezen.

SiemB
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 dec 2011 21:54

Re: kerstlot van de postcodeloterij in het kerstpakket

Ongelezen bericht door SiemB »

Het is ondertussen 2011, en deze kerstloten van de postcodeloterij worden nog steeds in kerstpakketten gestopt. Het is toch onvoorstelbaar dat zo iets kan blijven doorgaan. Trap hier niet in!!!

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: kerstlot van de postcodeloterij in het kerstpakket

Ongelezen bericht door Chocomelk »

SiemB schreef:Het is ondertussen 2011, en deze kerstloten van de postcodeloterij worden nog steeds in kerstpakketten gestopt. Het is toch onvoorstelbaar dat zo iets kan blijven doorgaan. Trap hier niet in!!!
Ben blij dat je nog een kerstpakket krijgt joh, genoeg bedrijven die er volledig mee gestopt zijn. :(

Chrissie14
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2012 11:11

Re: kerstlot van de postcodeloterij in het kerstpakket

Ongelezen bericht door Chrissie14 »

Zelfs nu dec. 2012 zit er weer zo'n enorm misleidend KERSTLOT in het kerstpakket!
Activeer vòòr 28 december en maak gratis kans...... Ja, ja en inmiddels kost het weer 2 maanden om er van af te komen. Zo slecht deze nationale postcode loterij!
Walg van deze praktijken!

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: kerstlot van de postcodeloterij in het kerstpakket

Ongelezen bericht door Dirkie »

Chrissie14 schreef:Zelfs nu dec. 2012 zit er weer zo'n enorm misleidend KERSTLOT in het kerstpakket!
Activeer vòòr 28 december en maak gratis kans...... Ja, ja en inmiddels kost het weer 2 maanden om er van af te komen. Zo slecht deze nationale postcode loterij!
Walg van deze praktijken!
Ik hoop dat je verder blij was met je Kerstpakket. Anders kun je ook overwegen om het weg te geven aan een goed doel zoals (als het pakket daarvoor geschikt is) de Voedselbank. Er zijn namelijk heel veel mensen, die geen kerstpakket ontvangen.
En voor wat betreft het Kerstlot: de oud papier bakken zijn geduldig. Erger je er niet aan, dat is slecht voor jezelf.
Prettige Feestdagen.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: kerstlot van de postcodeloterij in het kerstpakket

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Is gewoon net bedrijf dat die pakketten maakt die zal wel iets ervoor krijgen en er trappen zat mensen in!oh gratis lot activeren..foutje


Idd verder blij zijn met kertpakket,je krijgt het maar...zijn het niet verplicht ...

stap50per
Berichten: 88
Lid geworden op: 03 mar 2006 13:12

Re: kerstlot van de postcodeloterij in het kerstpakket

Ongelezen bericht door stap50per »

NIET activerennhoef je het ook niet op tezeggen

Gesloten