LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] misleiding bij vriendenloterij gratis lot: vergeet het maar

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
alf_frommars
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jun 2015 13:50

misleiding bij vriendenloterij gratis lot: vergeet het maar

Ongelezen bericht door alf_frommars »

Er kwam een meisje bij me aan de deur die zei: U bent uitgekozen om GRATIS mee te spelen in de vriendenloterij. Gelul dacht ik, ze zullen me wel lid willen maken, maar ik kon als ik wilde direct opzeggen.
Op het aanmeldformulier staat dat ik gegarandeerd 15 euro win. Ok dacht ik das mooi, moet je natuurlijk weer wat voor doen. Nergens wordt vermeld dat er eerst dezelfde 15 euro van mn rekening wordt geschreven. Dus je "wint" niks, want dat is klaarblijkelijk dan je gratis lot.

Anyway, belt een week later een extern controle bureau om de verkoopster van het lot te evalueren. 1 van de vragen die ze stellen is: "bent u op de hoogte dat het deelnamegeld eerst van uw rekening wordt gehaad en daarna (na 5 weken) weer teruggestort?"

Nee natuurlijk niet. Bij de klantenservice reageren ze hoogst verbaasd dat ik daar boos over ben.

Het is je reinste oplichting. "leen" van een paar duizend argeloze Nederlanders voor 5 weken 30 euro en zie hoeveel je daarmee kan doen.
Misleiding

karel05
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 apr 2008 17:50

Re: misleiding bij vriendenloterij gratis lot: vergeet het maar

Ongelezen bericht door karel05 »

bij deze vriendeloterij ben ik er helaas toch weer eens ingetuimeld,bij het mooie
verhaal aan de telefoon,eerst keer gratis deelname beloofd,maar heel spoedig afschrijving
van 25 euro voor nota bene 2 loten, inplaats van 1, hiermee accoord gegaan,maar verder gemeld
onmiddelijk stoppen deze deelname,dan bericht van ing,dat een tweede afschrijving weer van
25 euro op stapel staat,deze side van vriendeloterij geblokkeerd,want storno gaat niet
Het is een grote oplichtersbende ,je kansen zijn uiterst klein om ooit een behoorlijke prijs te
winnen,daarvoor is de lotenprijs dus in verhouding veel te hoog.
Dan is de Postcode loterij eigenlijk de beste loterij,daar zie je tenminste dat er meer mensen
zijn die een leuke prijs winnen.

Sanvo
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jan 2017 12:44

Re: misleiding bij vriendenloterij gratis lot: vergeet het maar

Ongelezen bericht door Sanvo »

Ik werd op straat aangesproken in de stad. Deze jongen was nogal aanhoudend. Ze spelen in op de goedheid van de mens, zoeken de zwakke plekken en praten in op je geweten en schuldgevoel. Na meerdere malen aangegeven te hebben geen geld te hebben voor de vriendenloterij omdat ik een hondje adopteer die maand daarna, bleef hij herhalen dat hij niet begreep wat het probleem was omdat het gratis is EN je helpt ook nog eens een goed doel. NEE verstond hij niet en als ik weg wilde lopen liep hij gewoon mee. Hij zei dat ik meteen kon opzeggen als ik wilde. Pas toen ik mijn gegevens had gegeven en een handtekening had gezet vertelde hij me dat ze wel het bedrag van mijn rekening afhalen, maar dit terug zouden storten en dan zou ik zelfs nog €1,50 erbij krijgen. Vandaag heb ik gebeld om het op te zeggen, dit duurde een kwartier, omdat ze het nodig vond mij tot 3 keer toe op een zeer ingestudeerde manier te overtuigen toch bij de vriendenloterij te blijven, totaal negerend dat ik zei dat ik graag wil opzeggen omdat ik het geld niet heb voor de vriendenloterij. "Bent u ervan op de hoogte dat u zelf uw goede doel uit kunt kiezen?" en nog een heel verhaal waar je moeilijk tussen kunt komen, "oh mevrouw er komt hier iets heel leuks omhoog, speciaal voor u kan ik u een vakantie aanbieden als u mee blijft spelen" en weer een heel verhaal. Zo ging het maar door, tot ik boos werd en voor de zoveelste keer duidelijk aangaf te willen opzeggen. Want je moet blijkbaar boos worden voor de boodschap overkomt en ze doen wat je verlangt, en geloof me, ik wordt niet snel boos. Als klap op de vuurpijl kreeg ik ook nog eens de mededeling dat mijn opzegging pas per maart in gaat, wat betekend dat ik februari automatisch wel moet betalen. Ik heb hiervan geleerd, onthoudt NIKS IS GRATIS!
Ik vind het jammer dat er zo ingespeeld wordt op de goedheid van de mens, oplichting noem ik het, gratis is gratis en niet die maand daarna nog verplicht meespelen. Ook teleurstellend dat goede doelen op deze manier worden gebruikt, misbruikt eigenlijk, over de rug van andere mensen.

taxikemperman
Berichten: 632
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: misleiding bij vriendenloterij gratis lot: vergeet het maar

Ongelezen bericht door taxikemperman »

U heeft geen geld en gaat toch meedoen omdat het gratis is.
Sorry hoor, maar als u oud genieg bent om te tekenen, bent u ook oud genoeg om te weten dat Sinterklaas, de Kerstman, de Paashaas en gratis acties niet bestaan én om de voorwaarden te lezen

Gesloten