LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Postcode-loterij?

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
timefa
Berichten: 111
Lid geworden op: 27 mar 2006 21:21

Postcode-loterij?

Ongelezen bericht door timefa »

Ik speel sedert Oktober mee in de postcode loterij met maar liefts vijf loten. Tot en met heden heb ik zeggen en schrijven 2 euro "gewonnen" of liever gezegd terug ontvangen met daarbij de heugelijke opmerking "Gefeliciteerd met Uw prijs!". Nou geweldig :(
Dat ik een paar maanden achtereen niets win neem ik bij deelname graag voor mijn rekening omdat je het doet voor een goed doel maar wat komt daarvan eigenlijk terecht op de plek waar dat het beste aan besteed zou zijn? 5% maar! Zo zo en waar blijft de rest dan? In mijn motivatie ofwel goede bedoelingen krab ik mijn bedenkend achter mijn oren en vraag bij me zelf af of iemand mij kan informeren over betere bedeelde weldoeners waarbij de doelstelling daadwerkelijk baat ondervindt.

Ik heb een betere naam voor "Kansspelen"
Wat zou U denken van "zeer kleine kans-spelen" ?

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Postcode-loterij?

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik wil het anders zeggen:

je maakt een kleine kans op een kleine prijs

je maakt een nog kleinere kans op een grote prijs.

stekel
Berichten: 298
Lid geworden op: 20 jun 2005 08:16

Re: Postcode-loterij?

Ongelezen bericht door stekel »

timefa,
Waarom ben je er dan mee begonnen dan? Ik denk dat iedereen wel weet dat er maar weinig geld naar de goede doelen gaat! Nu weer die reclame van wineenbmw.nl.(ook een actie van de postcodeloterij). Waar komt dat geld dan vandaan?

ciby
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 mei 2006 18:59

Re: Postcode-loterij?

Ongelezen bericht door ciby »

Ik wordt bovendien zeker 1x per jaar gebeld door de Postcode Lotterij dat ik uitgeloot ben om kans te maken op extra prijzen. Ze bellen dan de hele week op tot ze de juiste persoon te pakken hebben. Ga je accoord ben je ook meteen weer deelnemer met een extra lot.

Volgens mij heb ik ze alleen toestemming gegeven om mij te bellen indien ik prijs heb, niet indien ik extra kans maak op een prijs.

Bovendien vind ik het telefonisch afsluiten van een abonnement voor een lotterij niet kunnen en ik dacht altijd dat dit niet mocht.

Weet iemand of dit inderdaad wettelijk mag?

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: Postcode-loterij?

Ongelezen bericht door gerland »

Dat mag inderdaad.

Bellen is niet verboden.

Als ik uw telefoonnummer heb, kan ik u ook bellen om te proberen iets te verkopen.

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: Postcode-loterij?

Ongelezen bericht door inxsnl »

Simpel nederlandsch.

VOLKSVERLAKKERIJ de gehele POSTCODE LOTTERIJ.
Uw geld verdwijnt in de zakken van ,medelanders die al goud kakken

eliane
Berichten: 94
Lid geworden op: 17 feb 2006 17:39

Re: Postcode-loterij?

Ongelezen bericht door eliane »

waar gaat het geld heen..... die 95%
Wat denk je van 60% naar winnaars, en die 5% daar redden ze de zeehondjes mee en laten ze kindjes omringd met vliegjes in Zimbabwe vers water drinken 15km weg....

Dus voor een goed doel, al is het beter om direct te storten op giro 555
En het dan laten plunderen door zeerovers.

Ok ik hou op, trouwens wat verdiend Linda eigenlijk per maand....

MVG Eliane

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: Postcode-loterij?

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

Mijn ouders doen inmiddels al een jaar of 15 denk ik al mee met de postcode loterij en ze hebben al best veel gewonnen!...

1x 7euro
1x gast in de studio

en dat was het... veel he!?

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

fonnie
Berichten: 48
Lid geworden op: 01 mei 2006 11:10

Re: Postcode-loterij?

Ongelezen bericht door fonnie »

hoe kom je van de postcodeloterij af. Schijnt een bijna onmogelijkheid te zijn. Moet je aangetekend je brief versturen? En waarheen precies.
Er wordt worden maar gewoon extre trekkingen gehouden en dan schrijven ze gewoon twee keer een lot af. Nooit toestemming voor gegeven. Help!!!!!!!!

Toolboy

Re: Postcode-loterij?

Ongelezen bericht door Toolboy »

Tjeeeeeemig.
Alhier is de straatprijs gevallen,een gratis ijsje :lol:

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Postcode-loterij?

Ongelezen bericht door karr-2 »

Dus voor een goed doel, al is het beter om direct te storten op giro 555
En het dan laten plunderen door zeerovers.
Ik gooi het geld nog liever in de sloot dan dat ik het op dit gironummer stort. Volgens mij staan er vele miljoenen op dit nummer terwijl er niets mee gedaan wordt. Nee dank je wel, ik geef geen cent aan goede doelen. Komen ze mij ook helpen als ik in de nood zit? Nee daarom dus, dan krijgen ze ook geen cent van mij.

Overigens doe ik wel al jaren mee aan de Postcodeloterij met slechts 1 lot en het meeste wat ik ooit gewonnen heb is 30 gulden en een gratis beker Ben & Jerrys ijs. Hiep hoi !!

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Postcode-loterij?

Ongelezen bericht door Martin1976 »

Sluit ik me helemaal bij aan, geven aan goede doelen is op zich nobel maar er blijft zoveel aan verschillende strijkstokken hangen dat er wellicht minder dan de helft op de plaats van bestemming aankomt. en dan heb je nog geluk, als je pech hebt worden je zuurverdiende euro's gebruikt bij de voorbereidingen voor een aanslag op je eigen land.

De Postcode loterij daar begin ik helemaal niet aan, m'n vrouw heeft jaren meegespeeld en nooit wat gewonnen. Ik heb een aantal maanden meegespeeld met de Staatsloterij en daar een paar keer een klein bedrag mee gewonnen maar per saldo pomp je er meer geld in dan dat eruit komt, tenzij je veel, heel veel geluk hebt.

Monique68
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 aug 2006 10:30

Re: Postcode-loterij?

Ongelezen bericht door Monique68 »

Heey,
Nou ik wil jullie ff wat zeggen.
Ik ben ook al heel lang lid van de postcode loterij en van nog meer loterijen en ik weet dat je een minimale kans hebt om wat te winnen.
Maar ik ben in februari gebeld en dat ik tussen een reis of een LCD tv kon kiezen.ik heb toen voor een reis gekozen en had ook tegen die mevrouw gezegd die ik aan de telefoon had, maar ja die kans is wel heel erg klein dat ik iets win want er doen wel duizenden mensen mee met postcodeloterij. Nee zegt ze we bellen maar een aantal mensen op en daar bent u ook bij.oké zeg ik Eind maart krijg ik een witte envelop binnen ik maak die open en wat sta er ik heb een reis gewone voor 2 pp naar Spanje.ik heb die brief wel 3 x gelezen en aan nog meer mensen laten lezen. Er stonden geen kleine letters bij dus ik heb hem in gevuld en nu was het wachten op 8 april want dan zou ik alles terug krijgen. Heb toen op die datum bericht gehad dat alles in orde was en dat ik de tikets binnen kreeg.we zijn op 21 mei een hele week op vakantie geweest met nog 180 andere Nederlanders naar Sevilla in Spanje.Was kei gaaf Alles was verzorgt hoefde niks te betalen. We hebben een toffe vakantie gehad.
Dus als je word gebeld en je kan iets winnen gewoon doen je weet maar nooit.
:D

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Postcode-loterij?

Ongelezen bericht door karr-2 »

Nee dank je wel, dan smeren ze je meteen extra loten aan en daar zit ik niet op te wachten. 1 lot is voor mij meer dan genoeg.

Monique68
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 aug 2006 10:30

Re: Postcode-loterij?

Ongelezen bericht door Monique68 »

hoi nee ik hofde geen extra lot te nemen ik heb er al 4 en dat vind ik ook wel genoeg.

Gesloten