LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Staatsloterij

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
Ben van Lent
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 sep 2012 12:06

Staatsloterij

Ongelezen bericht door Ben van Lent »

Al geruime tijd speel ik maandelijks mee in de staatsloterij met een straatje 1/1 loten, de betaling wordt geincaseerd middels automatische incasso, na de incasso krijd ik de loten toegewezen.

De staatsloterij kent een vaste trekkingsdag in de betreffende maand n.l. op elke 10e dag van de maand.

De normale verkoop van de staatsloten via de verkooppunten sluit op de dag van de trekking naar ik meen om 13.00 uur, dan worden er geen loten meer verkocht voor die bewuste maandtrekking.

Nu is mij iets heel vreemds opgevallen n.l.:

als ik nadat de trekking heeft plaatsgevonden inlog in mijn account bij mijn staatsloterij.nl en de trekkingslijst voor mijn prijzen bekijk is dat (in de meeste gevallen 50,-- Euro en heel af en toe 80,-- Euro), maar nu het hele vreemde aan de zaak is dat de prijzen zijn toegekend 2 dagen voordat de trekking heeft plaats gevonden.

Dit is mijns inziens een hele vreemde zaak of is er sprake van een gecontroleerde trekking want als de trekking op deze wijze wordt uitgevoerd maak ik nooit geen kans op een grote prijs?

Door mij is via een e-mail aan de klantenservice van de staatsloterij om opheldering gevraagd, echter tot op heden als reactie dat men zo spoedig mogelijk mijn vraag zal beantwoorden.

kunt u mij behulpzaam zijn bij mijn vraag?

met vriendelijke groet

L.F. van Lent

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Staatsloterij

Ongelezen bericht door grun »

Mocht je het niet vertrouwen: de trekking is in principe openbaar en kan op verzoek bijgewoond worden. U kunt een verzoek indienen bij: Trekkingscommissie Staatsloterij Paleisstraat 5 2514 JA Den Haag. Tevens kunt u bellen met de Klantenservice 0800-0231303 (gratis). U dient aan te geven welke trekking u wilt bijwonen. Verzoeken tot bijwonen van de trekking worden behandeld in volgorde van binnenkomst. Legitimatie is verplicht.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Staatsloterij

Ongelezen bericht door sjohie »

Ze werken met vaste lotnummers en series, en kunnen dus op 1 januari al alle trekkingen voor een heel jaar doen, aangezien ze een vaststaand aantal loten om uit te trekken hebben. Ik meen namelijk dat ze trekken uit alle loten die er voor een trekking beschikbaar zijn, niet diegene die daadwerkelijk verkocht zijn. Was een paar jaar geleden nogal wat tamtam over, maar de algemene voorwaarden maken het wel duidelijk.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Staatsloterij

Ongelezen bericht door tenormin »

nou, dat lijkt me een beetje sterk, dat ze in één keer alle trekkingen zouden kunnen doen. Heb zojuist eens gekeken op http://www.staatsloterijtrekking.com maar daar kom ik maar tot augustus en kun je terug en niet vooruit kijken. Ze kunnen immers nooit weten hoeveel loten er verkocht worden? Dat verhaal geloof ik een klein beetje niet.

h@rm@n
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 nov 2006 14:40

Re: Staatsloterij

Ongelezen bericht door h@rm@n »

Zou het zo kunnen zijn dat het minimale bedrag vermeldt wordt dat je sowieso gewonnen hebt bij het meedoen met een "straatje"? Er zal toch zeker niet staan op welke loten de bedragen gevallen zijn? :roll:

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Staatsloterij

Ongelezen bericht door grun »

tenormin schreef:nou, dat lijkt me een beetje sterk, dat ze in één keer alle trekkingen zouden kunnen doen. Heb zojuist eens gekeken op http://www.staatsloterijtrekking.com maar daar kom ik maar tot augustus en kun je terug en niet vooruit kijken. Ze kunnen immers nooit weten hoeveel loten er verkocht worden? Dat verhaal geloof ik een klein beetje niet.
Ik geloof er helemaal niks van. Bovendien, uiteraard kun je de trekking niet vooruit zien, want dan zou je nu al weten dat er geen prijs op eindcijfer 6 valt maar wel op 7. Dus dan hoef je morgen maar naar de winkel te gaan en een lot bestellen met eindcijfer 7.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Staatsloterij

Ongelezen bericht door tenormin »

@grun, ik wilde het een klein beetje "vriendelijk" stellen :lol: m.a.w. dat ik daar ook geen bal van geloof.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Staatsloterij

Ongelezen bericht door sjohie »

tenormin schreef:nou, dat lijkt me een beetje sterk, dat ze in één keer alle trekkingen zouden kunnen doen. Heb zojuist eens gekeken op http://www.staatsloterijtrekking.com maar daar kom ik maar tot augustus en kun je terug en niet vooruit kijken. Ze kunnen immers nooit weten hoeveel loten er verkocht worden? Dat verhaal geloof ik een klein beetje niet.
Dat hoeft ook niet, aangezien ze in ieder geval voor wat de jackpot betreftvolgens de voorwaarden (paragraaf 2.1 art 24) , éérst een nummer trekken, en vervolgens kijken of het een verkocht nummer betreft. Voor de niet-jackpot prijzen kijken ze zo te lezen enkel naar de verkochte prijzen. Dat klopt ook wel, anders zou de jackpot bij elke trekking vallen.

Ben van Lent
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 sep 2012 12:06

Re: Staatsloterij

Ongelezen bericht door Ben van Lent »

Ik vind het wel aardig hoor al die commentaren, maar volgens mij heeft niemand de boodschap goed gelezen.

nog geen enkel commentaar/ advies gezien wat ergens op slaat

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Staatsloterij

Ongelezen bericht door sjohie »

Ben van Lent schreef:Ik vind het wel aardig hoor al die commentaren, maar volgens mij heeft niemand de boodschap goed gelezen.

nog geen enkel commentaar/ advies gezien wat ergens op slaat
Een stukje zelfredzaamheid en eigen initiatief had u op de site van de staatsloterij de mogelijkheid tot het aanwezig zijn bij een trekking doen vinden, die zijn namelijk openbaar. De relevante info vindt u hier, onder "vragen over de trekking". De datum van de trekking lijkt me gemakkelijk te vergelijken met die op uw "mijn staatsloterij" account.

Ben van Lent
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 sep 2012 12:06

Re: Staatsloterij

Ongelezen bericht door Ben van Lent »

[quote="sjohie"][quote="Ben van Lent"]Ik vind het wel aardig hoor al die commentaren, maar volgens mij heeft niemand de boodschap goed gelezen.

nog geen enkel commentaar/ advies gezien wat ergens op slaat[/quote]

Een stukje zelfredzaamheid en eigen initiatief had u op de site van de staatsloterij de mogelijkheid tot het aanwezig zijn bij een trekking doen vinden, die zijn namelijk openbaar. De relevante info vindt u [url=https://staatsloterij.nl/DutchLotteries ... y.html#qId]hier[/url], onder "vragen over de trekking". De datum van de trekking lijkt me gemakkelijk te vergelijken met die op uw "mijn staatsloterij" account.[/quote]
Beste Sjohie,
nog steeds niet gesnapt? :( toegekend heb gekregen!!![color=#FF0000][color=#FF0040]het gaat om het feit dat ik 2 dagen voordat de officiele trekking plaats vind mijn prijzen al [/color][/color]!!!, bovendien heb ik de vraag ook aan de staatsloterij gesteld via klantenservice, maar tot op heden geen antwoordt. bovendien wat moet ik met mijn aanwezigheid bij de officiele trekking, de door mij gewonnen prijzen zijn op dat moment al bekend

GGG
Berichten: 193
Lid geworden op: 08 jan 2007 18:11

Re: Staatsloterij

Ongelezen bericht door GGG »

Beste Ben,

Als je echt twee dagen voor de trekking jouw prijzen al kunt zien, dan betekent dat dat jij op dit moment (twee werkdagen voor de volgende trekking) dus al weet op welke eindcijfers welke prijzen vallen.

Ik daag je uit om hier dan vandaag nog precies te publiceren welke prijzen er op de eindcijfers 0,1... t/m 9 vallen!
We spreken elkaar dan maandagavond weer hier op dit forum.

Alvast bedankt!

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Staatsloterij

Ongelezen bericht door tenormin »

GGG schreef:Beste Ben,

Als je echt twee dagen voor de trekking jouw prijzen al kunt zien, dan betekent dat dat jij op dit moment (twee werkdagen voor de volgende trekking) dus al weet op welke eindcijfers welke prijzen vallen.

Ik daag je uit om hier dan vandaag nog precies te publiceren welke prijzen er op de eindcijfers 0,1... t/m 9 vallen!
We spreken elkaar dan maandagavond weer hier op dit forum.

Alvast bedankt!
Kan die niet, is een absoluut kul verhaal.

GGG
Berichten: 193
Lid geworden op: 08 jan 2007 18:11

Re: Staatsloterij

Ongelezen bericht door GGG »

Lijkt mij ook, maar Ben is zo stellig, dan hij nu ofwel het bewijs kan leveren ofwel zichzelf volkomen belachelijk maakt.

Maar het zal wel weer de derde optie worden: Om de een of andere reden horen we uitgerekend de komende dagen niks van Ben en gaat hij ná de trekking van 10 september weer lopen roepen dat hij de prijzen al wist....
In welk geval hij zichzelf trouwens ook belachelijk maakt.

Dus Ben, voor de draad ermee: Kom maar met de eindcijfers waarop prijzen vallen! Jij weet het toch immers al???

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Staatsloterij

Ongelezen bericht door tenormin »

GGG, Ben is wel akelig stil hé? Of zou hij nu al weten dat hij de hoofdprijs heeft gewonnen? Oh nee, dat weet hij pas morgen. En iemand die de Staatsloterij wint blijft in ieder geval anoniem, dus dat zou ook goed bij ben's antwoord passen!

GGG
Berichten: 193
Lid geworden op: 08 jan 2007 18:11

Re: Staatsloterij

Ongelezen bericht door GGG »

Tja, als ik Ben was, dan zou ik gewoon profiteren van mijn voorkennis.
Er vallen namelijk op 5 eindcijfers prijzen. Vier daarvan zijn lager dan de prijs van een lot, maar één daarvan is hoger dan de prijs van een lot. Namelijk 20 euro. Dus kun je een winst van 5 euro op zo'n lot realiseren.

Toegegeven, het is een hele klus, maar als Ben het een beetje slim aanpakt, dan kan hij in twee dagen tijd zijn kostje voor de hele maand weer bij elkaar verdienen. Ben weet toch twee dagen van te voren op welke eindcijfers de prijzen vallen?
Laten we eens aannemen dat aanstaande maandag op eindcijfer 7 een prijs van 20 euro valt. Ben weet dat nu al, zegt hij. Dus de reden dat we even niks van Ben horen is dat hij als een gek over loten koopt met het eindcijfer 7.

Veronderstellen we dat Ben maandelijks rondkomt van 2500 euro, dan is hij vandaag en morgen dus razenddruk met de aanschaf van 500 loten met het eindcijfer 7. Die Ben, zo'n druk baasje! :wink:

GGG
Berichten: 193
Lid geworden op: 08 jan 2007 18:11

Re: Staatsloterij

Ongelezen bericht door GGG »

En Ben? Druk dagje gehad met de aanschaf van al die loten met het juiste eindcijfer?
Meld je het nog even voor maandag 11:00 uur? Dan hebben wij ook nog een half uurtje om te profiteren....

Aan alle anderen: Pooltje maken over Ben's komende smoes? Modem defect, weekendje weg, batterij laptop leeg? :lol:

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Staatsloterij

Ongelezen bericht door tenormin »

Denk dat Ben meer denkt: (fonetisch) sch/ij/t aan de sijt (ite).

GGG
Berichten: 193
Lid geworden op: 08 jan 2007 18:11

Re: Staatsloterij

Ongelezen bericht door GGG »

Ben is gewoon een laffe draak....
Hij zal zich na de trekking wel weer gaan melden en dan weer beweren dat hij de uitslag al wist.
Irritant hoor!

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Staatsloterij

Ongelezen bericht door Dirkie »

Even voor de laatste paar posters hier: lees het bericht van TS eens goed. Hij schrijft letterlijk
Nu is mij iets heel vreemds opgevallen n.l.:

als ik nadat de trekking heeft plaatsgevonden inlog in mijn account bij mijn staatsloterij.nl en de trekkingslijst voor mijn prijzen bekijk is dat (in de meeste gevallen 50,-- Euro en heel af en toe 80,-- Euro), maar nu het hele vreemde aan de zaak is dat de prijzen zijn toegekend 2 dagen voordat de trekking heeft plaats gevonden.
Hij heeft dus geen voorkennis :mrgreen:
En misschien is dat het probleem. Het zou leuk zijn als hij ook zou posten wat hij ziet als hij een paar dagen voor de trekking inlogt.

Gesloten