LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] staatsloterij

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
w.evers
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 feb 2006 15:20

staatsloterij

Ongelezen bericht door w.evers »

Ben al jaren lid via automatische afschrijving.Nu nieuwe aktie in
April doe ik mee met mijn lot op 30 april (Koninginneloterij) en voor mijn vaste trekkingsdatum 10 apil moet ik maar even opnieuw een lot bestellen.Ik wordt dus gewoon verplicht om een extra lot te kopen omdat de staatsloterij het noodzakelijk heeft gevonden om mij zomaar mee te laten spelen op 30 april.Ik heb toch een overeenkomst voor de normale trekkingen per jaar zou je denken, en als ik op 30 april mee wil spelen koop ik zelf dat lot wel.De reactie op mijn vraag bij de staatsloterij leverde enkel een prachtige reklame boodschap op en er werd verder niet op ingegaan.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: staatsloterij

Ongelezen bericht door Bailey »

Volgens mij is de Koninginneloterij altijd standaard geweest. Maar omdat ze nu tegenwoordig op de 10e van de maand de loterij houden, bieden ze je aan om voor die datum nog een extra lot te kopen.

Dus het maakt niet uit of je standaard de 10e mee doet en voor 30 april een extra lot koopt, of andersom.

shithead
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 okt 2005 10:18

Re: staatsloterij

Ongelezen bericht door shithead »

IK ben het helemaal eens met meneer Evers.De staatsloterij haalt allerlij foefjes uit de kast om je alsnog 2 loten voor de maand April aan te smeren. Het lijkt me namelijk logischer om voor de koninginedagloterij een lot te bestellen dan voor de gewone trekking.Koninginnedag valt immers niet op 10 April ! En de afspraak was dat de gewonen trekking nu iedere maand op de 10de zal zijn.
Dit is dan ook een slimmigheidje van de staatsloterij omdat deze waarschijnlijk veel klachten hebben gehad met de oudjaarsloterij(zonder aankondiging een oudejaarslot toesturen).Laten we dat maar niet weer doen dan krijgen we problemen zal de staatsloterij gedacht hebben en na diep nadenken kwamen ze op dit idee zodat ze toch nog aan dubbele inkomsten komen voor de maand April. Ik vraag me af of er wel toezicht is op de staatsloterij.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: staatsloterij

Ongelezen bericht door Bailey »

Er is toch niemand die jou verplicht een extra lot te kopen??? Ik doe het niet, eigenlijk is dat ene lot al weggegooid geld. Dus een tweede ga ik niet kopen en ik ga me er verder ook niet druk over maken.

Rustig
Berichten: 125
Lid geworden op: 12 nov 2004 21:14

Re: staatsloterij

Ongelezen bericht door Rustig »

Ook ik doe net als @w.evers via automatsche incasso mee en wat de Staatloterij flikt bevalt me helemaal niet en ben het ook met @shithead volkomen eens.
Van de Staats heb ik een brief ontvangen om een extra lot te kopen m.b.t de 10 april trekking. Onderaan de brief staat een tel.nr. die je kunt bellen; 0900 40 50 (€ 0,10 p.m.) maar dit blijkt een niet bestaand nummer te zijn. Op de website van de Staatsloterij staat bij de Klantenservice een ander nummer; 0900 49 50 (0,10 p.m.) en als je dit nummer belt dan blijkt het € 0,35 p.m. te kosten en wordt de verbinding na die mededeling verbroken.

Hopelijk wordt de manier van handelen door de Staatsloterij, door Radar opgepikt om even navraag bij ze te doen.

SanderR
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 mar 2006 09:36

Re: staatsloterij

Ongelezen bericht door SanderR »

Sterker nog: ik ontvang een kaart in de brievenbus waarop staat dat de Jackpot van 15 miljoen valt in de trekking van 10 april !
Ik als vaste deelnemer, die elke maand automatisch meespeelt, maak nu geen kans op de Jackpot ! Dit is toch belachelijk ?

Ik ga mijn automatische deelname opzeggen en doe voortaan wel mee met losse loten, dan bepaal ik zelf wel aan welke trekking ik mee doe.

Sjors_B
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 jun 2005 20:45

Re: staatsloterij

Ongelezen bericht door Sjors_B »

De staatsloterij doet nu echt aan oplichting !

In januari vele emails en brieven dat de trekking op de 10e van de maand is. Nu beweert men dat ik alleen in April aan de koningginnedag terkking mee doe, en niet aan die van de 10e. De jackpot valt niet in de koninginnedag loterij ! hier wordt wel reclame voor gemaakt!
Na lang zoeken, ***** wat doen ze moeilijk bij de staatsloterij blijkt dit dus gewoon een ordinaire vehoging te zijn met 13,50 per jaar. Als je dus activeert betaal je dus 13 x per jaar!

Ik denk dat ik voor straf maar het lidmaatschap opzeg.
Probeer het woord : opzeggen maar eens te vinden op de helppagina van de staatloterij. Je kunt wel per telefoon, email lid worden maar opzeggen moet met een brief met postzegel

whartman
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 mar 2006 18:16

Re: staatsloterij

Ongelezen bericht door whartman »

Ook ik kreeg vandaag een kaartje van de staatloterij in de bus.
stelletje oplichters, ik doe al 20 jaar automatisch mee en de laatste jaren ook met de jackpot. bij de trekking van april wordt die kans dus door mijn neus geboord omdat zij het zo nodig vinden om een extra trekking in te voeren. De reguliere trekking is enkele jaren geleden in april omgedoopt tot Koninginnedag trekking en daar zat altijd de jackpot aangekoppeld.

Rustig
Berichten: 125
Lid geworden op: 12 nov 2004 21:14

Re: staatsloterij

Ongelezen bericht door Rustig »

Via contact op de Radar-sit heb ik Radar over het handelen van de Staatsloterij gemaild.

l.den.hartog
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 mar 2006 10:37

Re: staatsloterij

Ongelezen bericht door l.den.hartog »

Reeds jaren heb ik een abonnement en maandelijks worden de kosten door de staatsloterij automatisch geïncasseerd. Elke 10e van de maand is de trekking . Nu wordt ik geconfronteerd met een brief waarin vermeld wordt dat ik deze maand uitgesloten ben van deelname .Deze maand valt ook de jackpot waaraan ik dus ook elke maand mijn bijdrage heb geleverd.Ik begrijp niet dat dit allemaal zo maar kan.Nu kan ik tegen betaling van een extra lot en de telefoonkosten ( 0900 nummer ) alsnog in het bezit komen van een lot voor de trekking van 10 april en doe dus twee keer mee in één maand.

MeneerMuis
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 mar 2006 20:16

Re: staatsloterij

Ongelezen bericht door MeneerMuis »

Hier maakt de staatsloterij zoveel winst mee, dat is pure oplichting waar ze mee bezig zijn. Bij deze heb ik dan ook meteen een email gestuurd naar radar zelf. Hopelijk kunnen zij er wat aan doen :roll:

Hallo,

Ik speel automatisch elke maand mee met de staatsloterij. Dit betekent dat ik elke maand mee doe met de reguliere trekkingen (elke 10de van de maand). De resterende trekkingen (koninginnendag / oudejaarstrekking) moet ik apart loten voor bestellen, dit wordt altijd voor de trekking aan je gevraagd middels een brief van de staatsloterij.

2 weken voor de trekking van 10 maart krijg ik een brief in de brievenbus met daarin de vraag of ik loten wil kopen voor de koninginnedagtrekking, omdat ik alleen mee doe met de trekking van 10 april.

Ik heb voor deze koninginnedagtrekking geen loten gekocht omdat ik simpelweg alleen met de reguliere trekking mee wil doen (€27 p/m is voor mij al een aardig hoog bedrag)

10 maart is de Staatsloterij weer, maar de jackpot valt niet en staat nu op recordhoogte: 15 miljoen. Omdat deze jackpot niet hoger mag, besluit de staatsloterij dat de jackpot MOET vallen op 10 april (reguliere trekking). Meteen één week na deze trekking krijg ik een brief in mijn brievenbus waarin de staatsloterij een mededeling doet:
"U doet NIET mee met de trekking van 10 april, maar met die van koninginnedag"

Pardon? Ik heb niet gevraagd om het om te ruilen, ik ben met hun overeenkomst akkoord gegaan om mee te doen met de REGULIERE trekking, die van 10 April dus.

Ik betaal €27 deze maand om mee te doen met de trekking van 10 april, en niet anders. Ik heb de staatsloterij een email gestuurd (net als vele anderen) met daarin het verzoek het terug te draaien, anders zeg ik per direct mijn abonnement daar op (ik heb het namelijk niet zo op oplichting). Hierop zal ik hoogstwaarschijnlijk geen of een negatief antwoord op krijgen.

Hierbij dus mijn verzoek om dit onderwerp te behandelen in uw uitzending, dit omdat duizenden mensen gewoonweg belazerd worden door de staatsloterij. Dit is pure oplichting waar de staatsloterij mee bezig is, en dat moet tegengehouden worden!

Ik hoop u voldoende te hebben geinformeerd over dit onderwerp.

Met vriendelijke groet,

Michael

johkap
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 mar 2006 17:08

Re: staatsloterij

Ongelezen bericht door johkap »

Ik speel al jaren automatisch mee inclusief Jackpot .
De Staatsloterij heeft iedere deelnemer bericht dat de trekking in het vervolg altijd op de 10e van de maand valt.

Het bedrag wordt automatisch afgeschreven en nu krijg ik op 18 maart van de Staatsloterij een kaartje in de bus waarop staat dat ik bij de trekking van 10 april niet met de Jackpot van 15 miljoen (die dan valt!) meespeel, tenzij ik een extra lot koop. Dit moet ik dan wel voor 22 maart regelen, anders doe ik niet met de Jackpot mee.

Dit is oplichting jegens een ieder die automatisch inclusief Jackpot meespeelt en dit is bij de wet verboden.

En dit onder auspiciën van het Ministerie van Financiën, schandalig!

Graag zie ik dat door TROS RADAR aktie wordt ondernomen door dit onderwerp in de uitzending te behandelen.

Met vriendelijk groet,
John.

ps e-mail aan de Staatsloterij wordt niet beantwoord.

MeneerMuis
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 mar 2006 20:16

Re: staatsloterij

Ongelezen bericht door MeneerMuis »

Staatsloterij stuurt alleen maar een bevestiging van jou email :evil:

ppm
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mar 2006 19:20

Re: staatsloterij

Ongelezen bericht door ppm »

ook wij vullen ons zwaar beetgenomen door de staatsloterij. denk je dat je automatisch meespeelt en dan moet je nog een lot activeren.
valt ons vies tegen.

johkap
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 mar 2006 17:08

Re: staatsloterij

Ongelezen bericht door johkap »

Zojuist is behandeling van dit onderwerp in TROS RADAR van vandaag op Nederland 2 om 20:30u aangekondigd :!:

johkap
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 mar 2006 17:08

Re: staatsloterij

Ongelezen bericht door johkap »

Behandeling door TROS RADAR was aan aanfluiting :evil:

Er werd zelfs aan het feit voorbij gegaan dat en een contract bestaat dat niet wordt nagekomen met spelers die maandelijks automatisch meedoen incl. de Jackpot.

JessieW
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mar 2006 22:06

Re: staatsloterij

Ongelezen bericht door JessieW »

Helaas werd in RADAR niet gesproken over de wijziging van de indertijd afgesloten contracten incl. Jackpot voor reguliere trekkingen [waar een Koninginnedagtrekking dus niet in opgenomen is maar die nu opeens een reguliere trekking heet te zijn] die ongevraagd door Staatsloterij zijn gewijzigd. Zo wordt op slinkse wijze extra verkoop gegenereerd. Geprinte brief [lekker ouderwets] voor opzegging van Staatsloterij zit al in de envelop en gaat morgen op de post want op mailtjes wordt niet gereageerd.

johkap
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 mar 2006 17:08

Re: staatsloterij

Ongelezen bericht door johkap »

Uiteraard gaat ook een opzeggingsbrief van mij naar de Staatsloterij :!:

a baldoni
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mar 2006 22:21

Re: staatsloterij

Ongelezen bericht door a baldoni »

Vandaag heb ik een brief gestuurd naar de staatsloterij over "truc" met de trekkingen van 10 en 29 april. Waar haalt men het recht vandaan om de vaste deelnemers niet in aanmerking te laten komen voor de jackpot. Jaren doe je mee en betaal je ervoor. Ik ben benieuwd hoeveel mensen zich bekocht zullen voelen, maar dat zul je wel nooit te weten komen.

leendertoostrom
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jun 2005 20:58

Re: staatsloterij

Ongelezen bericht door leendertoostrom »

Ook ik ben het slachtoffer van de"' Staatsloterij Truc""
Als dank heb ik mijn abonnement opgezegd.

Gesloten