LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Staatsloterij wazig over opzegging

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
hdx1000
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 mar 2010 16:28

Staatsloterij wazig over opzegging

Ongelezen bericht door hdx1000 »

Heb onlangs mijn automatisch meedoen aan de Staatsloterij via een brief opgezegd.
Deze brief is de deur uitgegaan op 28-06-2010.
Heb op 08-07-2010 op de site eens gevraagd wat de status is van deze opzegging.

De volgende melding kreeg ik terug, waarschijnlijk door een computer:
Geachte heer B,

Uw machtiging zal worden beeindigd binnen de reguliere verwerkingsperiode en u ontvangt hiervan een schriftelijke bevestiging via het automatische systeem.

We vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Klantenservice Nederlandse Staatsloterij
Ze zijn mijns inziens een beetje wazig bezig daar bij de Staatsloterij als je schrijft "reguliere verwerkingsperiode".
Heb over deze opmerking een wederevraag gesteld op 14-07-2010 wat men nu precies bedoeld met deze opmerking en welke maximale duur hier dan voor zou gelden.

Weet iemand wat een "reguliere verwerkingsperiode" in kan houden?
Heb zelf aangegeven dat ik een verwerking van 3 weken normaal zou vinden, of zit ik hiermee op het verkeerde spoor?

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Staatsloterij wazig over opzegging

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Tot een paar dagen voor de trekking is het mogelijk om je aan te melden
voor het automatisch meespelen.
Dan neem ik aan dat het ook mogelijk is om zo op te zeggen en dat de
staatsloterij hier geen weken voor nodig zal hebben om dit te verwerken.
Incasseren kunnen ze toch ook heel snel.

U kunt nog een mail sturen dat de opzegging per 1-8-2010 voor u ingaat.

hdx1000
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 mar 2010 16:28

Re: Staatsloterij wazig over opzegging

Ongelezen bericht door hdx1000 »

Dat is wat mij ook een beetje steekt aan het hele verhaal van dingen die je op internet kunt regelen.
Vaak is het een 'klik and go' cultuur, maar met opzeggen is het kommer en kwel.
Vaak kun je ook alleen maar opzeggen via een brief, maar vooral niet via hun webpagina.
Wat is daar zo moeilijk aan?
Ik weet het wel, ze moeten dan per omgaande een bevestiging sturen dat ze deze email hebben ontvangen.

Denk dat de wetgever hier eens naar zou moeten kijken.
Je 'klik and go' aanmelden via internet moet ook een service bieden van 'klik and go' afmelden via internet, niet meer dan logisch toch?
U kunt nog een mail sturen dat de opzegging per 1-8-2010 voor u ingaat.
Heb in de reactiemail van 14-07-2010 al zoiets laten doorschemeren, dat ik de reactie die men geeft lees als een ontvangstbevestiging van mijn brief met opzegging.

Heb tot nu toe nog geen goede afhandelingen gehad als het gaat om kansspelen. Het is uiteindelijk altijd uitgedraaid op het blokkeren van mijn rekening ... en dat hangt nu ook de Staasloterij boven het hoofd.

Het is toch jammer dat zulke grootse organisaties zo beschamende omgaan met hun 'klanten'. Maar het zal wel zijn "hoe grootser hoe asocialer men mag omgaan met klanten".

De opmerking van "de klant is koning" is ook in deze weer ver te zoeken!

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Staatsloterij wazig over opzegging

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Bel morgen eens met Telefoonnummer 070-3021613 doorkiesnummer
van de staatsloterij.
Niet zeggen dat het nummer van mij afkomstig is. :lol:

Wedden dat het gelijk wordt geregeld. :D

Wel na 09.00 uur bellen svp.

hdx1000
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 mar 2010 16:28

Re: Staatsloterij wazig over opzegging

Ongelezen bericht door hdx1000 »

Had nog niet gebeld, maar blijkt ook al niet meer nodig.

Zoals al geschreven kreeg ik de eerste reactie terug die zeer wazig was over de opzegging. Deze mail van de Staatsloterij kreeg ik op de datum 12-07-2010.

En nu kreeg ik een reactie op de vraag wat hun verstaan onder de "reguliere verwerkingsperiode" en hier is hun antwoord ... nou ja antwoord...
Geachte heer B,

We hebben een en ander voor u nagekeken in ons systeem. Uw beeindiging is per 12 juli 2010 verwerkt. De laatste trekking waarmee u heeft meespeeld is 10 juli 2010.

We vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Klantenservice Nederlandse Staatsloterij
Nu blijkt dus dat op de dag ( 12-07-2010 ) dat hun aangeven "reguliere verwerkingsperiode" bezig is, men dus toch al mijn abo heeft beeindigd.

Maar waarom schreven ze dat dan niet in de mail van 12-07-2010?
Of zou mijn 2e mail met mijn vraag over die "reguliere verwerkingsperiode" en de uitleg die ik eraan gaf hun aan het denken hebben gezet?

Wat mij ook opvalt, ze leggen nog steeds niet uit wat hun dus verstaan onder "reguliere verwerkingsperiode".
Wat ik er wel uit opmaak ... het kan dus binnen 3 weken.
Maar waarom informeert men je dan met een wazige opmerking als "reguliere verwerkingsperiode".

Dus voor mensen die ook opzeggen, hou een maximum aan van 3 weken!
Je hoeft dus niet nog 2 trekkingen te blijven 'hangen' en maar te blijven betalen, wees daar scherp op.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Staatsloterij wazig over opzegging

Ongelezen bericht door crazyme »

hdx1000 schreef:Had nog niet gebeld, maar blijkt ook al niet meer nodig.

Zoals al geschreven kreeg ik de eerste reactie terug die zeer wazig was over de opzegging. Deze mail van de Staatsloterij kreeg ik op de datum 12-07-2010.

En nu kreeg ik een reactie op de vraag wat hun verstaan onder de "reguliere verwerkingsperiode" en hier is hun antwoord ... nou ja antwoord...
Geachte heer B,

We hebben een en ander voor u nagekeken in ons systeem. Uw beeindiging is per 12 juli 2010 verwerkt. De laatste trekking waarmee u heeft meespeeld is 10 juli 2010.

We vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Klantenservice Nederlandse Staatsloterij
Nu blijkt dus dat op de dag ( 12-07-2010 ) dat hun aangeven "reguliere verwerkingsperiode" bezig is, men dus toch al mijn abo heeft beeindigd.

Maar waarom schreven ze dat dan niet in de mail van 12-07-2010?
Of zou mijn 2e mail met mijn vraag over die "reguliere verwerkingsperiode" en de uitleg die ik eraan gaf hun aan het denken hebben gezet?

Wat mij ook opvalt, ze leggen nog steeds niet uit wat hun dus verstaan onder "reguliere verwerkingsperiode".
Wat ik er wel uit opmaak ... het kan dus binnen 3 weken.
Maar waarom informeert men je dan met een wazige opmerking als "reguliere verwerkingsperiode".

Dus voor mensen die ook opzeggen, hou een maximum aan van 3 weken!
Je hoeft dus niet nog 2 trekkingen te blijven 'hangen' en maar te blijven betalen, wees daar scherp op.
Wat een hoop heisa om niets.

Ze geven geen vaste termijn aan om zichzelf in te dekken voor het geval het niet lukt. Bij een loterij kan het om grote bedragen gaan, dan kan een beetje indekken geen kwaad.

Jeromeke Deltour
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 jul 2010 00:13

Re: Staatsloterij wazig over opzegging

Ongelezen bericht door Jeromeke Deltour »

Inderdaad een hoop heisa om ni9ets. Waar een mens zich toch druk over kan maken.

Wel wil ik me even aansluiten bij hdx1000 voor wat betreft zijn opmerkingen over het via een site ook af kunnen melden. Tot nog toe ben ik slechts EEN side tegengekomen waar dat kan. alle andere via al dan niet aangetekende brieven.
Aanmelden is geen probleem, opzeggen graag op de jaren 50 manier.

hdx1000
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 mar 2010 16:28

Re: Staatsloterij wazig over opzegging

Ongelezen bericht door hdx1000 »

Ze geven geen vaste termijn aan om zichzelf in te dekken voor het geval het niet lukt. Bij een loterij kan het om grote bedragen gaan, dan kan een beetje indekken geen kwaad.
Mag ik hieruit opmaken dat je goedkeuring geeft dat elk bedrijf waar MILJARDEN in omgaan, je met een kluitje het riet in mag sturen voor onbepaalde tijd?
Een soort van vrijbrief, omdat er zoveel geld omgaat bij bedrijven?

Is zeker niet bij u opgekomen dat men elke maand een afschrift doet van een zeker bedrag ... automatisch!
Als mensen opzeggen, willen ze OPZEGGEN en dienen ze niet aan het lijntje te worden gehouden met een wazige opmerking als "reguliere verwerkingsperiode".

Mijn juridisch adviseur heeft advies aan mij gegeven om in de email van 14-07-2010 aan te geven wat de juridische verwoording zou kunnen zijn voor een "reguliere verwerkingsperiode".
Deze is volgens mijn adviseur 3 weken!
Alles wat daarbovenuit gaat is buitensporig als dit zonder opgaaf van reden gebeurt volgens mijn adviseur.
Waar een mens zich toch druk over kan maken.
Ja, ik zou u inderdaad graag het antwoord willen geven van "inderdaad", maar er wordt wel elke maand geld van uw rekening afgeschreven.
Maar als uw berg groot genoeg is ... inderdaad, waar maken we ons allemaal druk om, want ik steek mijn sigaar aan met een briefje van 500 euro ... voor de lol.

Wat ik probeerde met de probleemstelling duidelijk te maken is, dat veel grote bedrijven zich ongeschaamd schuil kunnen houden met dit soort zaken te mailen.
Bedrijven die lak hebben aan "de klant is koning", die is bij veel grootmacht bedrijven ver te zoeken.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Staatsloterij wazig over opzegging

Ongelezen bericht door crazyme »

hdx1000 schreef: Mijn juridisch adviseur heeft advies aan mij gegeven om in de email van 14-07-2010 aan te geven wat de juridische verwoording zou kunnen zijn voor een "reguliere verwerkingsperiode".
Deze is volgens mijn adviseur 3 weken!
Alles wat daarbovenuit gaat is buitensporig als dit zonder opgaaf van reden gebeurt volgens mijn adviseur.
U heeft een juridisch adviseur ingeschakeld om een opzegging van een abbo te regelen ?

En u heeft niet een heel klein beetje het gevoel dat dit ietsje over de top is ?

hdx1000
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 mar 2010 16:28

Re: Staatsloterij wazig over opzegging

Ongelezen bericht door hdx1000 »

crazyme schreef:
hdx1000 schreef: Mijn juridisch adviseur heeft advies aan mij gegeven om in de email van 14-07-2010 aan te geven wat de juridische verwoording zou kunnen zijn voor een "reguliere verwerkingsperiode".
Deze is volgens mijn adviseur 3 weken!
Alles wat daarbovenuit gaat is buitensporig als dit zonder opgaaf van reden gebeurt volgens mijn adviseur.
U heeft een juridisch adviseur ingeschakeld om een opzegging van een abbo te regelen ?

En u heeft niet een heel klein beetje het gevoel dat dit ietsje over de top is ?
Ben blij dat alles in uw leven zonder horten en stoten verloopt.
U heeft waarschijnlijk ook nooit rechtbijstand nodig als ik uw reactie lees ... wees daar erg blij om, maar velen zullen u hierin benijden dat dat een luxe is die maar weinig mensen zich kunnen veroorloven.
Gefeliciteerd met uw riante positie in deze.
En bedankt voor uw bijzondere bijdrage in dit topic, want als u niet had gereageerd was dit topic een langzame zwijgzame dood gestorven.
GGG schreef:Tsjonge jonge zeg... Get a life!
Uit uw opmerking mag ik opmaken dat ik geen life heb ... neem ik aan?
Wat is een 'life' ... leven in weelde zonder zorgen, want blijkbaar leeft u daar wel in.

Waar ik wel weer achter ben is, dat dit RADAR forum behoorlijk verziekt is door mensen die NOOIT iets overkomt.
Ze zitten alle TS-ers alleen maar af te kraken, zonder iets nuttigs toe te voegen aan het topic.
Alleen maar om zoveel mogelijk topics te verzieken met hun uitbundige levenstijl van 'geen problemen' en 'geen zorgen' en 'wat een gelul' en 'get a life' opmerkingen.

Waarschijnlijk elke dag op jacht naar topic's om iets op aan te merken, maar hoe ernstig iets ook kan zijn of worden ... vooral blijven afkraken, omdat hun nooit iets slecht is overkomen.

Alleen jammer dat er ook nog andere mensen zijn die WEL eens iets overkomt, maar hulp van de 'topic busters' mogen ze niet of nooit verwachten.
Daarom als u niets anders te melden heeft als 'wat een gezeur over niets' ga dan ergens anders lopen scoren met uw niets toevoegende opmerkingen.

Een ieder bedankt voor wel opbouwende opmerkingen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Staatsloterij wazig over opzegging

Ongelezen bericht door crazyme »

hdx1000 schreef:'wat een gezeur over niets'
De boodschap is gelukkig wel overgekomen.
En bedankt voor uw bijzondere bijdrage in dit topic, want als u niet had gereageerd was dit topic een langzame zwijgzame dood gestorven.
Trol

Gesloten