LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verkeerd advies.

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
Hartwip
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 jul 2009 08:45

Verkeerd advies.

Ongelezen bericht door Hartwip »

j.l. 20 oktober heb ik nieuwe schoenen gekocht. Hoewel ik maat 39 heb, verzekerde de verkoopster mij dat ik maat 40 moet hebben. Ik twijfelde. Ze was echter erg stellig. Een collega van haar erbij gehaald en die kwam ook tot de conclusie dat ik toch echt maat 40 moest hebben. Nu loop ik er sinds die tijd op en het voelt niet goed. Mijn voeten doen zeer. Ben terug gegaan en dat gezegd. Kreeg geen maat 39 te passen. Er werd een zooltje ingelegd en dat voelde ff beter. Maar nee. Volgens mij heb ik geen poot om op te staan omdat de omruil periode al voorbij is. Straks heb ik letterlijk geen poot meer om op te staan omdat mijn voeten vergroeid zijn. Weet iemand hoe dit juridisch zit? Voor schoenen van een tientje zou ik dit niet hier melden maar ze kostten € 160,-.

aarie25
Berichten: 290
Lid geworden op: 23 apr 2013 08:14

Re: Verkeerd advies.

Ongelezen bericht door aarie25 »

volgens mij zit je op het verkeerde forum, dit is het kansspelen forum, denk dat jouw schoenen niets met gokken te maken heeft :D

Hartwip
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 jul 2009 08:45

Re: Verkeerd advies.

Ongelezen bericht door Hartwip »

Blijft altijd een gok zie je wel, ook met schoenen, grinnik.

Hartwip
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 jul 2009 08:45

Re: Verkeerd advies.

Ongelezen bericht door Hartwip »

Het staat anders wel op de home-pagina, Arie.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Verkeerd advies.

Ongelezen bericht door kweenie »

Je was er zelf bij toen je ze paste. Als je twijfels had of als ze niet goed voelden, dan had je ze toch niet hoeven kopen?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Verkeerd advies.

Ongelezen bericht door moederslink »

Hartwip schreef:omdat mijn voeten vergroeid zijn.

Van u hoor ik graag hoe uw voeten in 18 dagen vergroeid kunnen zijn terwijl u een maat groter heeft gekocht. Misschien is de enige optie nog : nd podoloog gaan ?
Anders weet ik het ook niet :roll:
Laatst gewijzigd door moederslink op 08 nov 2014 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Verkeerd advies.

Ongelezen bericht door prem »

Voeten vergroeien niet van een maatje groter hoor :) :) . Lachertje van een draadje weer, is de Nederlandse klant kinds geworden of zo? Je past ze en beslist, klaar. Te groot? Beter dan te klein toch?
Laatst gewijzigd door prem op 09 nov 2014 00:48, 1 keer totaal gewijzigd.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Verkeerd advies.

Ongelezen bericht door berndv »

Hartwip schreef:Weet iemand hoe dit juridisch zit?
Juridisch heb je een koop gesloten in een winkel, waar überhaupt geen herroepingsrecht geldt. De schoenen zijn niet "defect" alleen u komt er nu achter dat ze niet passen. Dat is vervelend, maar juridisch doet dit weinig ter zake. Neem aan dat u de schoenen ook gepast heeft in de winkel? En ook de maat 39 van die schoenen? Tenzij u het mes op de keel gezet is, kunt u niet heel veel.

Misschien even een keer langs een schoenmaker, misschien dat die de boel voor u wat kan verstellen, zodat het wat beter zit?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Verkeerd advies.

Ongelezen bericht door moederslink »

@prem,vandaar mijn reactie , was natuurlijk spottend bedoeld :D

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Verkeerd advies.

Ongelezen bericht door prem »

Ja ML, nu lees ik het. Ik reageerde direct op de opening.

Hartwip
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 jul 2009 08:45

Re: Verkeerd advies.

Ongelezen bericht door Hartwip »

Ik schreef: Straks zijn mijn voeten vergroeid. Dat was humor in de context van geen poot meer hebben om op te staan. Dank je berndv voor je serieuze antwoord. Het mes is me niet op de keel gezet, er werd me wel verzekerd dat ik voetproblemen zou krijgen met maat 39. Ik ging er vanuit dat bij een gerenommeerde schoenenzaak de verkopers er wel verstand van zouden hebben.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Verkeerd advies.

Ongelezen bericht door olaf79 »

Hartwip schreef:Er werd me wel verzekerd dat ik voetproblemen zou krijgen met maat 39. Ik ging er vanuit dat bij een gerenommeerde schoenenzaak de verkopers er wel verstand van zouden hebben.
Tsja en dit is nu precies waarom u wel een poot heeft om op te staan. Verkeerd advies gegeven en u heeft dat braaf opgevolgd. Als u maat 39 had genomen en die was niet goed had de verkoper gezegd, ik heb nog zo gezegd dat is te klein. Nu anders om moeten ze ook de ballen hebben om het verkeerde advies toe te geven.
Juridisch gezien kunt u zich op dwaling beroepen, immers door het verkeerde advies van een professional die zonder problemen u de juiste maat had moeten kunnen aanmeten en bovendien ook nog eens bangmakerij toepast om u te overtuigen, heeft u deze verkeerde aankoop gedaan.
De aankoop is daarmee te ontbinden en u kunt of uw geld terug vragen of alsnog levering van het juiste product.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Verkeerd advies.

Ongelezen bericht door prem »

Het blijft lachen met Olaf :) :)

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Verkeerd advies.

Ongelezen bericht door olaf79 »

prem schreef:Het blijft lachen met Olaf :) :)
Heb je ook nog argumenten waarom een professionele verkoper niet aangesproken zou mogen worden op verkeerde adviezen? Daarvoor zijn ze toch?
Er is verkeerd advies gegeven waarop TS haar aankoop heeft gebaseerd. Als zij het goede advies had gekregen had ze de juiste beslissing genomen. Dwaling dus.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Verkeerd advies.

Ongelezen bericht door prem »

Hij heeft ze gepast, heeft er in de winkel mee gelopen, dan kun je toch niet zeggen, ik moest 40 nemen?
Een advies kan waardevol zijn maar uiteindelijk maakt de klant de keuze, niet de verkoper.

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Verkeerd advies.

Ongelezen bericht door 16again »

Hartwip schreef:Ik ging er vanuit dat bij een gerenommeerde schoenenzaak de verkopers er wel verstand van zouden hebben.
Vooral verstand van verkopen.
Is maat 39 niet op voorraad, dan verkoop je maat 40.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Verkeerd advies.

Ongelezen bericht door kokka »

olaf79 schreef:
prem schreef:Het blijft lachen met Olaf :) :)
Heb je ook nog argumenten waarom een professionele verkoper niet aangesproken zou mogen worden op verkeerde adviezen? Daarvoor zijn ze toch?
Er is verkeerd advies gegeven waarop TS haar aankoop heeft gebaseerd. Als zij het goede advies had gekregen had ze de juiste beslissing genomen. Dwaling dus.
ik zie niet helemaal in waarom het advies van een schoenenverkoopster zwaarder weegt als je eigen gevoel.
de verkoopster staat letterlijk niet in jouw schoenen, je ben zelf de enige die kan voelen of een schoen goed past of niet. Het bij nader inzien niet lekker zitten van deze schoenen heeft misschien niet eens zozeer met de maat te maken. het kan ook zijn dat hij te smal is, of dat de wreef van TS te hoog is voor deze schoen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Verkeerd advies.

Ongelezen bericht door olaf79 »

kokka schreef: ik zie niet helemaal in waarom het advies van een schoenenverkoopster zwaarder weegt als je eigen gevoel.
de verkoopster staat letterlijk niet in jouw schoenen, je ben zelf de enige die kan voelen of een schoen goed past of niet. Het bij nader inzien niet lekker zitten van deze schoenen heeft misschien niet eens zozeer met de maat te maken. het kan ook zijn dat hij te smal is, of dat de wreef van TS te hoog is voor deze schoen.
De mededelingen die een verkoper doet over het product zijn een eigenschap van dat product. Als de mededeling is maat 40 is voor u de juiste dan mag je verwachten dat ook zo is.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Verkeerd advies.

Ongelezen bericht door berndv »

olaf79 schreef:
kokka schreef: ik zie niet helemaal in waarom het advies van een schoenenverkoopster zwaarder weegt als je eigen gevoel.
de verkoopster staat letterlijk niet in jouw schoenen, je ben zelf de enige die kan voelen of een schoen goed past of niet. Het bij nader inzien niet lekker zitten van deze schoenen heeft misschien niet eens zozeer met de maat te maken. het kan ook zijn dat hij te smal is, of dat de wreef van TS te hoog is voor deze schoen.
De mededelingen die een verkoper doet over het product zijn een eigenschap van dat product. Als de mededeling is maat 40 is voor u de juiste dan mag je verwachten dat ook zo is.
Is dat zo? Dus dan hoef je kleding nooit te passen als de verkoper zegt dat iets de juiste maat is en mag je na een maand terug komen en je gaan beroepen op dwaling?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Verkeerd advies.

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik vraag me oprecht af , als TS toch die maat 39 had gekocht , afgaand op haar eigen gevoel , hoe het dan nu na 20 dagen had gezeten ?

Gesloten