LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Winteam.nl

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
Anja1963
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 sep 2011 16:59

Winteam.nl

Ongelezen bericht door Anja1963 »

Mijn zus heeft een brief ontvangen van Winteam.nl. Ze zou zich hebben aangemeld voor een soort van loterij en zij willen iedere maand € 48,95 van haar rekening schrijven. Zelf ontkent ze zich te hebben aangemeld. Er zou een Samantha Lokken hebben gebeld en die zou haar informatie opsturen, maar dus nu de brief dat ze zich heeft aangemeld. Er staat geen adres in de brief, alleen een telefoonnummer 020-2182898. Ik heb gebeld, maar zijn zeer onvriendelijk aan de telefoon. Ze zeggen dat je moet betalen, want dat ze een bandopname daarvan hebben! Gevraagd of ik die bandopname dan mag horen, maar dan worden ze boos, u moet gewoon betalen en gooien de haak erop. Bedrijf gezocht bij Kamer van Koophandel, stond Winteam in Duiven, maar is al uitgeschreven. Geen mailadres, geen postadres, alleen dus telefoonnummer. Ruikt naar oplichting!!!

henk51
Berichten: 1676
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Winteam.nl

Ongelezen bericht door henk51 »

Alweer zo'n magisch bedrag van 48.95.
Volgens mij zitten er steeds dezelfde mensen achter.
Ik heb deze nog niet voorbij zien komen. Bel eens de fraude helpdesk.
Ik zou het bedrag gewoon terugboeken een bedrijf die zich alleen achter een telefoonnummer verschuild stinkt.
Ze zullen wel gaan roepen en dreigen want hun easy money komen niet binnen.


groeten Henk

Anja1963
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 sep 2011 16:59

Re: Winteam.nl

Ongelezen bericht door Anja1963 »

Bedankt voor de tip. Heb fraudehelpdesk gebeld en hun hebben alles genoteerd en mij ook doorverbonden met consuwijzer.

henk51
Berichten: 1676
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Winteam.nl

Ongelezen bericht door henk51 »

Blij dat je er wat aan had.
Dit soort praktijken moeten eens gaan stoppen.
Helaas vinden ze steeds weer iets anders om hun inkomen aan te vullen. Dan zijn de mensen niet alert en hoppa je zit er aan "vast" en die bloedhonden laten je niet snel los.



groeten Henk

InkeltjePinkeltje
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mar 2017 17:59

Re: Winteam.nl

Ongelezen bericht door InkeltjePinkeltje »

Hier vanavond ook een verdrietig kind aan de lijn, met eenzelfde brief, die in een verleden is verstuurd en gisteren pas ontvangen.
Geen verdere contactgegevens, alleen een Hoera over dat ze mee zou doen.
Meteen maar een case aangemaakt bij Fraudehelpdesk.
Dank Henk, voor de tip.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Winteam.nl

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Zie b.v. deze site voor het wat en hoe; o.m.:
Bij een koop op afstand is de verkoper gehouden om tijdig, dat is uiterlijk bij de aflevering van de zaak, de overeenkomst schriftelijk te bevestigen...
Althans mij zou verbazen, dat een A4-tje met daarop alleen een al dan niet actief telefoonnr (dat in het eerste geval door iedereen, die het desbetreffende toestel in de vingers krijgt, naar believen gebruikt kan worden) en zonder adresgegevens van de afzender kwalificeert als schriftelijke bevestiging.

joke van vorden
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jun 2017 14:58

Re: Winteam.nl

Ongelezen bericht door joke van vorden »

ik heb de firma gebeld en ben afgemeld,maar voor de zekerheid hun rekening geblokkeerd dus ze kunnen niet meer innen,ik kreeg nog wel 42€ van ze gestort de prijs van de maand mei,maar dat het niet goed is dat is wel duidelijk iedereen sterkte ermee en zet hun rekening maar stop

Charlienero1
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 aug 2017 10:48

Re: Winteam.nl

Ongelezen bericht door Charlienero1 »

Ik word net gebeld door Winteam dat ik achterstallige betalingen heb van hun. Ja ik heb me aangemeld telefonisch en vervolgens niets meer gehoord, geen brief of niks om te melden. Daardoor heb ik mijn automatisch incasso via de bank ingetrokken, omdat ik dacht dat dit om oplichting ging. Nu bijna een jaar later komen ze dreigen met incassobureau. Waarom zou ik moeten betalen voor iets wat ik nooit ontvangen heb??
Ik wil compleet van het Winteam af!!

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Winteam.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Gelukkig wordt de domheid van de mensen beschermd tegen dit soort praktijken. Zolang er geen getekende overeenkomst is hoeft er niet betaald te worden.
En ja, domheid van de mensen. Ik blijf mij er over verbazen hoeveel mensen hun bankrekening geven voor een automatische incasso nog voordat ze informatie hebben over waar ze mee bezig zijn.

Jdb303
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mei 2018 17:10

Re: Winteam.nl

Ongelezen bericht door Jdb303 »

Mij is hetzelfde overkomen

het begon met een telefoontje en vervolgd door een brief van winteam zonder kvk of andere informatie(wat bedrijven verplicht zijn om te melden in een persoonlijke brief),dit was in eind 2016! Op 3 januari 2017 probeerden ze inderdaad 48,95 af te schrijven met een eenmaalige incasso(weet nog steeds niet waarvan want ik heb niks ontvangen of dergelijke als *contract of iets*....ik had er toen gelijk een naar gevoel bij en ben zelf gaan onderzoeken wat dit bedrijf is door middel van het kvk nummer uitzoeken(stond op internet na lang zoeken) vervolgens heb ik de kvk gebeld om aan hun gegevens te komen ivm evt oplichtingspraktijken, hierbij bleek dit kvk nummer niet ingeschreven te staan als de naam WINTEAM maar 1 of ander ondergoedkledingsbedrijf (dit is al fraude van het kvk nummer)verder konde ze me wel het telefoonnummer geven en de naam van degene die op dit kvk nummer staat zogenoemd het ondergoedsbedrijf, gelijk gevraagd of ik bij hun in het systeem sta maar nee. Dus toen de baas gesproken en verteld dat hun kvk nummer via winteam misbruikt word en aangifte geprobeerd te doen. Helaas kan je geen aangifte doen hierover maar wel je verhaal want ze kunnen niks doen aka zoek het maar uit want ja nederlanders zijn rijk genoeg denken ze..maargoed heb het rekeningnummer toen laten blokkeren en me geld terug gehaald via de bank en NOOIT meer wat van gehoord!

Nu op 15 mei 2018 krijg ik een brief van Versure credit management bv dat uit uitministratie is gebleken dat het bedrag van 48,95 niet is voldaan en ik doch uiterlijk voor 31 mei 2018 moet betalen anders brengen ze administratielosten in rekening( precies zo staat her vermeld en brief heeft dit keer wel kvk nummer en alle gegevens wat hoort! Alleen heel appart dat ik dit meer als een jaar later pas krijg.

Direct gebeld en het telefoongesprek opgenomen want ja zei mogen dat ook tog?

Nu komt het:
Er word opgenomen met alleen versure credit goeiemiddag (geen naam verder)
En ik stel me netjes voor en vraag hoe het zit met een incassobrief over winteam en ze vraagt het dossiernummer.
Ik zeg al ik heb zelf onderzoek gedaan naar het zogehetebedrijf winteam via kvk en de politie dat dit oplichting is..gelijk word gevraagd waar ik dit op basseer met een geiriteerde toon..(lijkt onder 1 dakje af te spelen) ik vertel dat ik dat basseer op de internettopic van hier en dat ik contact met kvk heb gehad en de politie en ze niet de naam winteam ingeschreven hebben staan.en zeg hierbij dat niemand dit bedrijf kent, gelijk krijg ik de volgende reactie : maar het is tog niet de bedoeling dat iedereen dit bedrijf kent tog?.... klinkt dit niet als oplichting al?als kvk het niet weet en de politie niet lijkt het me al duidelijk genoeg want elk bedrijf en of zzp is verplicht ingeschreven te staan bij kvk onder de naam waar ze producten onder aanbieden!

Maar het gaat verder nog!

Ik zeg dat ik het opgenomen telefoongesprek wil hebben zodat ze kunnen bewijzen zwart op wit dat ik iets heb afgenomen
Zei: dat is door technische omstandigheden niet mogeblijk om dat aan u aan te bieden ook mogen we dit niet doen NU KOMT HET: Voor onze eigen veiligheid maar ze kunnen wel de welkomstbrief naar me toe kunnen sturen om te laten zien dat ik wat heb afgenomen (welkomstbrief zegt niet genoeg als er niet alle gegevens op staan)
Mijn reactie: een geluidsopname word niks voor niks door jullie opgenomen om met dit soort dingen te kunnen bewijzen dat jullie gelijk hebben tog of ben ik achterlijk? Maar niet om naar mij te sturen dat is onmogenlijk want: " het is voor onze eigen veiligheid en voor de veiligheid van het bedrijf" hahaha ze verraden zichzelf keer op keer!

Ik zeg dan ga ik er een zaak van maken zodat ik de opname wel ga horen want bij een rechtzaak zijn ze verplicht! want ik laat niet over me heen lopen en heb dit gesprek ook opgenomen zeg ik nog tegen de telefooniste en gelijk het volgende woord voor woord!

"Dus ik ga er dan zowieso een notitie van maken dan zorgen wij ervoor dat het intern daar terechtkomt en dan is het in orde"
Ik: oke maar.....
Zei: "oke fijne dag verder en hangt direct op.....

Dus jullie verhalen kloppen allemaal nu us mijn vraag aan degene die niet betaald hebben na de aannaming....

Hebben jullie er nog last van gehad of een bericht achteraf?????

Ik ben zelf van plan er een zaak van te laten maken en zal deze week een advocaat in handen nemen om het na te laten zoeken op proffesioneel gebied

Gesloten