LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aanschaf nieuwe keuken

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Timels
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mei 2015 11:56

Aanschaf nieuwe keuken

Ongelezen bericht door Timels »

Hallo,

Ik ben het kijken voor een nieuwe keuken. Bestaande uit een kookeiland van 3m bij 1m en een kastenwand van 3m bij 0,6m. Voor een overzicht van kasten indeling verwijs ik door naar de tekening hieronder. Als apparatuur is gekozen voor een standaard bakoven en stoomoven, vriezer 72cm, koelkast 140cm met fresh zone en een Bora classic afzuiging met flexzone kookplaat. Het werkblad is een keramisch blad.

Wij vragen ons af wat nu een juist te verwachten prijs is voor deze keuken, de meeste keukenzaken beginnen met een zeer mooie prijs. Waarna ze zonder te vragen al snel 1/3 van afhalen, dit zie ik dan ook als start prijs om te gaan onderhandelen.

Maar hoever kun je nog onderhandelen, ik weet in Duitsland is vaak de prijs die gegeven wordt ook de daadwerkelijk vraagprijs.

Kan iemand mij helpen met een goede en betrouwbare keukenzaak/vergelijking? Zelf denken we aan prijs rond de €16.000
.
keuken.jpg
Ontwerptekening
(116.32 KiB) 4125 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

*.*
Berichten: 169
Lid geworden op: 11 sep 2007 14:18

Re: Aanschaf nieuwe keuken

Ongelezen bericht door *.* »

Er zijn ook keukenzaken die geen "fake"prijs op tafel leggen. Een voorbeeld is Superkeukens. Ook daar kunt u terecht voor een luxe keuken met goede kwaliteit apparatuur. U kan natuurlijk ook vragen of de keukenzaak die u bezoekt direct een netto, niet te onderhandelen prijs, wil neerleggen.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Aanschaf nieuwe keuken

Ongelezen bericht door prem »

Of Schoonhoven keukens, heb je wat moois.

Corsarob
Berichten: 48
Lid geworden op: 23 mei 2012 23:08

Re: Aanschaf nieuwe keuken

Ongelezen bericht door Corsarob »

Succes met het uitkomen op die prijs; je Bora systeem kost alleen al €5.000,- Ga er maar vanuit dat je zeker tussen de €23.000,- en €28.000,- euro uitkomt. Want als je een keuken koopt en het goed wil doen, wil je er vast en zeker ook een Quooker in.

fvant
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jun 2015 17:00

Re: Aanschaf nieuwe keuken

Ongelezen bericht door fvant »

Heb je eigenlijk je keuken al?
Over het ontwerp van je keuken of de prijs kan ik niet zoveel zeggen. Wel over prijzen in Duitsland, omdat ik daar zelf woon. Al die verhalen die ik lees van gefrustreerde keukenkopers die langs alle keukenstudio's moeten en steeds weer andere prijzen krijgen, omdat er dan toch weer iets vanaf gaat, die ken ik niet. Ik heb drie keer een keuken gekocht en het was iedere keer: mijn ideeen op tafel leggen, de keukenadviseur gaf zijn mening of deed andere voorstellen, ontwerp maken, aanpassen, definitief ontwerp met prijs, klaar. Geen afdingen mogelijk, maar ook niet nodig, omdat het steeds realistische prijzen waren.

Heb ondertussen al vaak gelezen dat je kunt besparen op de apparatuur door die op internet te zoeken. Heb ik niet gedaan, wilde het liefste dat 1 aanspreekpartner verantwoordelijk voor het hele keukengebeuren was. Twee linkerhanden, geen idee van aansluitingen, maar misschien sluiten ze ook apparatuur van andere leveranciers aan? Weet ik niet, ik vond het wel makkelijk zo.

Mijn laatste keuken heb ik als showroommodel op een internetportaal gevonden. Ging allemaal perfect en prima service. Ik zag deze week toevallig dat dat internetportaal ook in Nederland online is keukenatlas. Je kunt vanaf die website ook naar de Duitse versie gaan en in Duitsland de aanbiedingen bekijken. Misschien handig, maar misschien heb je allang je keuken, geen idee. Succes verder!
Laatst gewijzigd door Radar op 26 jun 2015 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Commerciële link verwijderd

Gesloten