LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] beursaanbieding

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
misskuss
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 feb 2008 20:25

beursaanbieding

Ongelezen bericht door misskuss »

Hoi allemaal,

heb ff zitten lezen en ik ben dus in zee gegaan met een Almat keuken.

Voor €6000 een complete keuken, geplaatst en al. Na het lezen wordt ik toch wat huiverig, ik zie weinig positieve reacties omtrent keukenluxx en Almat.

Ik heb ook niet het gevoel dat ik iets door mijn strot hb laten douwen maar toch.

Het is een keuken in U vorm met 5pits gaskookplaat, afzuigschouw en koelkast (a). Onder de spoelbak een speciaal kastje met uitsparing voor extra la ruimte. Mooie hoekkastjes met pannenopbergmogelijkheden. Ook aan verlichting is gedacht en voor bestek is ook alles opgevoerd. Zelfs de installatie is in de prijs verwerkt.

Het is het model Manhattan, zegt me niets maar de keuken zag er mooi uit.

Wel wordt er een aanbetaling van 700 van mijn rekening afgehouden!!

De keuken wordt geleverd door Keukenluxx in Rotterdam. En op de formulieren staat wel dat ze CWB erkend zijn.

Heb ik een goeie deal of kan ik beter op zoek gaan naar een andere keukenboer. (op de beurs gekocht dus in ieder geval nog een paar dagen de mogelijkheid om te annuleren toch)

Stel alle reacties op prijs, en alvast bedankt voor de moeite

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: beursaanbieding

Ongelezen bericht door GWTE »

Hoi misskuss,

Er zijn twee mogelijkheden:
1- De inkoop prijs van een beetje keuken ligt ongeveer op zo’ n 7 a 7,5 duizend Euro dus voor € 6000, - inclusief montage kun je niet veel soeps verwachten. Het betreft dus waarschijnlijk je reinste bucht. Dit was dus mogelijkheid één.
2- De tweede mogelijkheid is dat ze echt helemaal niets hebben willen verdienen op je en dat je dus een megadeal hebt. Dat was mogelijkheid twee.

Dit laatste lijkt mij overigens uitgesloten maar je weet nooit. Troost je, een u keuken voor € 6000, - inclusief montage, dan koop je ergens anders ook alleen maar rommel. Zowel qua meubelen, apparatuur als qua werkblad……..geloof me.

GWTE

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: beursaanbieding

Ongelezen bericht door loesjes »

ach wat een onzin gwte.... hoe zal jij nu weten wat de inkoopprijs is, terwijl je niet eens de opsstelling en types apparatuur weet.

sorry waardeloze reactie van je.... we zijn ( soms) beter van je gewend

misskuss
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 feb 2008 20:25

Re: beursaanbieding

Ongelezen bericht door misskuss »

even een globale opstelling, in U vorm

Hoge kast voor koelkast en combi oven, aansluitend een 90 cm kast met gaskookplaat 5 pits. koekkast 90 bij 90 met uittreksysteem. Gootsteenkast met uitsparing in kast voor speciale lades. Hoekkast 90 bij 90. Vaatwasmachine kastje en afsluitend met 30 cm lades. Bven vaatwasser en 30 cm kast een 90 hangkast.

Standaard blad, gootsteen, koelkast iets groter als tafelmodel, spoelbak met kraan, gaskookplaat inclusief.

Iemand nog een reactie voor me?? Ik heb tot vrijdag, daarna eventueel de brief de deur uit.

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: beursaanbieding

Ongelezen bericht door GWTE »

ach wat een onzin gwte.... hoe zal jij nu weten wat de inkoopprijs is, terwijl je niet eens de opsstelling en types apparatuur weet.
Ik weet wat de inkoop van een beetje kwaliteit u-keuken is en dat ligt zeker boven de € 6000, - Maargoed als je niet meer te besteden hebt zul je het er mee moeten doen........maar het zal niet veel zijn natuurlijk, dat weet jij toch ook wel Loesjes..

GWTE

misskuss
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 feb 2008 20:25

Re: beursaanbieding

Ongelezen bericht door misskuss »

Ik ben van mening verandert en heb middels een aangetekende brief de verkoop overeenkomst als niet gedaan beschouwd.

Nu krijg ik binnen 2 dagen bericht dat er nog contact met me wordt opgenomen om te praten........ "de behandeling daarvan kunnen wij helaas niet per omgaande verzorgen omdat nader overleg noodzakelijk is. Maar wij zullen ons spoedig mogelijk weer bij u melden over de verdere behandeling".

Iemand enig idee waar dit naar moet lijden/leiden???

Ik schiet aardig in de stress, kan ik nog iets vervelends verwachten?

graag nuttige reacties.
Claudia

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: beursaanbieding

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Niet over gaan praten! Dit wordt gedaan om tijd (wettelijke bedenktijd) te rekken en/of u alsnog over de streep te trekken.

Gewoon schriftelijk voet bij stuk houden en eenzijdig de overeenkomst beeïndigen, en ze adviseren het hierbij te laten......

misskuss
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 feb 2008 20:25

Re: beursaanbieding

Ongelezen bericht door misskuss »

Hoi Zelfstandigte,

Bedankt voor je raad, is het nu de bedoeling dat ik nog een brief ertegen aan gooi.

Ik heb een schriftelijke bevestiging met handtekening voor ontvangst van mijn aangetekende stuk, is dat niet voldoende.

Hoop dat je nog een goeie tip hebt, behalve dan het feit dat ik er nooit mee in zee had moeten gaan. Ik ga me eerst eens goed orienteren en hoop da tik alsnog met een goed gevoel kan slagen (met mijn budget).

Vermetten
Berichten: 57
Lid geworden op: 18 jun 2005 19:06

Re: beursaanbieding

Ongelezen bericht door Vermetten »

Waarom al deze heibel? U koopt een keuken en bent tevreden en u laat zich door allerlei dwazen via dit forum afzien van een keuken waar u een goed gevoel bij hebt! Als ik u was had ik gewoon mijn keuken afgenomen want het gaat er toch over hoe u zich voelt met uw aankoop. Al de reacties op dit forum zijn van keukenverkopers en die reageren toch standaard negatief als het over een ander gaat!!

CocaCola81
Berichten: 453
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:35

Re: beursaanbieding

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

Geen van deze verkopers leurt met hun zaak hier op het forum dus daar zijn ze niet bij gebaat om Almat te dwarsbomen. Dus kunnen we stellen dat het geen dwazen zijn maar behulpzame medemensen die vinden dat misskuss de tijd moet nemen, zich gedegen moet laten informeren en moet orienteren op haar toekomstige keuken.

Ik durf te wedden dat misskuss geen flauw idee heeft wat voor merk of type koelkast er in haar Almat beurskeuken zou komen. Of dat moet je (verkoop)stijl zijn Vermetten?

misskuss
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 feb 2008 20:25

Re: beursaanbieding

Ongelezen bericht door misskuss »

Nou (ik denk) heren,

ik heb dus werkelijk geen flauw idee wat voor keuken er geplaatst zou worden. Ik dacht een Almat keuken te kopen maar uit de getekende bon bleek dus duidelijk iets anders vermeld te staan. Dit is ook de reden geweest dat ik de keuken geannuleerd heb.

Als er tijdens de verkoop gemeld was dat het om iets anders ging wist ik in ieder geval dat het niet een Almat keuken zou zijn maar helaas vond de verkoper(s) dit niet nodig om te vermelden.

Dus ik hoop dat mij de keus wordt gegeven om me beter te orienteren voordat ik ergens instap, ik kan het maar een keer uitgeven. En ik heb geen zin om een zielig verhaal op te hangen maar ik moet het alleen ophoesten dus mijn twijfel hierin lijkt me alleen maar terecht.

Jammer dat er hier op dit forum (waarschijnlijk) weinig behulpzame verkopers rondhangen, het gaat er toch om om tevreden klanten te hebben en te houden. Met informatie achterhouden win je geen klanten, die verlies je.

Ik toost op de goede afloop en wie weet kom ik iemand van hier tegen waar ik uiteidnelijk wel de keuken koop.

Zelfstandige ik hoop nog op een reactie van je,

groetjes

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: beursaanbieding

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Ik zou er nog maar een schriftelijk epos tegen aan gooien.

Even duidelijk uitleggen dat een gewijzigde bevestiging zonder specificatie en accoord van 2 partijen geen rechtsgeldigheid heeft.

En zeker niet vergeten "in gebreke" hier in te vermelden.

succes met het bereiken van een eerlijke keukenaankoop.

U kan me ook buiten dit gezanik om bereiken via een mailtje naar [email protected]

Lizzylizzz
Berichten: 96
Lid geworden op: 16 feb 2008 15:14

Re: beursaanbieding

Ongelezen bericht door Lizzylizzz »

Hoi Loesjes,

Ik heb begrepen dat jij Systemat keukens verkoopt.
Ik vind de 5000 erg mooi. Is er van Systemat ook een mogelijkheid om een side-by-side koelkast in te bouwen?

Groetjes,
Lizzylizzz

Pfffff

Re: beursaanbieding

Ongelezen bericht door Pfffff »

Is er van Systemat ook een mogelijkheid om een side-by-side koelkast in te bouwen
.

Tuurlijk, is geen probleem uiteraard

v.Dale
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 mar 2008 01:08

Re: beursaanbieding

Ongelezen bericht door v.Dale »

Als er tijdens de verkoop gemeld was dat het om iets anders ging wist ik in ieder geval dat het niet een Almat keuken zou zijn maar helaas vond de verkoper(s) dit niet nodig om te vermelden.
Almat keukens is niet meer , bracht onlangs een bezoek aan de vestiging in Beverwijk voor een showroomkeuken en de verkoper vertelde dat de Almat keukens eruit gingen om plaats te maken voor de Keukenluxx collectie (deze naam hangt nu ook op de gevel).
Wellicht dat ze op de beurs nog wat restanten eruit hebben willen gooien.

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: beursaanbieding

Ongelezen bericht door rayke »

Almat keukens is niet meer
is gewoon nog springlevend, maar krijgt gewoon een andere naam en Almat wordt een keukentype in plaats van de bedrijfsnaam die nu luidt :keukenluxx.
Keukenluxx is een zelfstandig bedrijf en maakt deel uit van de Almanova groep te Oisterwijk.
Zoiets als : na vijfentwintig jaar stoppen we met de Kever, hier is onze nieuwe : de Golf.

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: beursaanbieding

Ongelezen bericht door GWTE »

Zoiets als : na vijfentwintig jaar stoppen we met de Kever, hier is onze nieuwe : de Golf.
Dacht het niet....almat is wel degelijk overgenomen. Eerder zoiets als dat Rover wordt overgenomen door BMW.

GWTE

Gesloten