LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bruynzeel Bergen op Zoom - kan de offerte nog lager?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
HunterV
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 mar 2006 20:59

Bruynzeel Bergen op Zoom - kan de offerte nog lager?

Ongelezen bericht door HunterV »

Ook wij zijn aan de lange lijdensweg bezig van het kopen van een nieuwe keuken voor ons nieuwe (oudbouw) huis. We hebben een grote keuken en een redelijk ruim budget, dus we willen nu echt een hele mooie keuken met alles erop en eraan. Met in ons achterhoofd natuurlijk wel dat we wellicht zo'n 20 jaar tegen de keuken aan moeten kijken.

We zijn nu concreet met 2 partijen bezig. Bruynzeel (Bergen op Zoom) en Siematic (Alexandrium).

Bij Bruynzeel nemen we de 'nieuwe' greeploze keuken uit de optima serie (allen nog in Bergen op Zoom te bestellen, vandaar BoZ). Onze keuken meet 6.22 x 4.60 waarbij we 3.00 x 4.60 gaan gebruiken voor de keukenopstelling.

Bruynzeel tekent voor ons (ouderwets handwerk) een L-opstelling met eiland geen boevenkastjes, wel drie halfhoge kosten met de apparatuur en 1 apothekerskast. Alle apparatuur Miele. Houten werkblad Wenge.

Brutoprijzen:
* kasten 22.670
* apparatuur 15.370
* blad 9.449
* montage 2.606
* kraan 525
totaal 50.620

Dat was natuurlijk ruim boven het budget wat we in gedachten hadden. Maar gelukkig mocht onze verkoper al direct een kortin geven en ging er al ruim 8.000 euro vanaf. Voor de echte korting moest zijn baas opgetrommeld worden. Hans (zo heette hij) had zijn calculator meegenomen en maakte ons nog even duidelijk dat hij alleen bevoegd was dit soort kortings berekeningen te maken. Voordat hij met het eind bedrag kwam, hebben we hem nog een aantal zaken duidelijk gemaakt.
* we hebben geen zin in spelletjes
* we hebben nog andere offertes uitstaan
* we willen graag de bedragen onder de streep vergelijken
* zijn dus niet onder de indruk van kortingen oid
* gaan ook niet vandaag tekenen
Na wat indrukwekkend geklop op zijn calculator kwam het bedrag van 34.500 eruit rollen. De nog steeds erbij zittende verkoper, zei dat hij aangenaam verraast was met de berekening en ruimhartigheid van zijn baas. Het toneelspel deed ons eigenlijk niet zo veel. Het ging ons tenslotte om het bedrag onder de streep.
Nu wil ik graag weten of dit bedrag reeel is, of dat er nog meer in het vat zit. Als ik de apparatuur even vergelijk met internetprijzen, dan gaat daar zo'n 45% vanaf (Bruynzeel had het zelf over 40%, wat betekent dat ze 32% op de rest geven). Ergo blijft er nog steeds een bedrag van ruim 25.000 over voor kastjes, blad e.d. Mijn inziens nog steeds te veel. Ik wil eigenlijk uitkomen rond de 25.000, max. 27.500. Ik vind het eigenlijk teveel geld voor een Bruynzeel, omdat ik denk dat ik voor dat bedrag ook wel bij Siematic kan slagen.

Overigens kregen we hier geen offerte mee (beleid!) en wilden ze de kortingen niet specificeren, op de apparatuur (40%) na dan.

Graag jullie input, alvast dank.

HunterV.

PS
Voor de Siematic ervaring open ik even een nieuwe posting.

rosboer
Berichten: 18
Lid geworden op: 19 mar 2006 21:19

Re: Bruynzeel Bergen op Zoom - kan de offerte nog lager?

Ongelezen bericht door rosboer »

reactie van keukenverkoper:

eerlijk is eerlijk : Bruynzeel is beter dan Siematic. Dit laatste merk heb ik zelf verkocht, en dus de ellende van gezien. Betere opties: Rational of eventueel Ballerina

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: Bruynzeel Bergen op Zoom - kan de offerte nog lager?

Ongelezen bericht door loesjes »

nou en ik heb bruynzeel verkocht en vind het helemaal niet zo'n geweldig merk en de service al helemaal dikke prut.

en vind het ronduit gewoon schandalig hoe het verkoopgesprek is gegaan bij die bruynzeel leverancier..... bah wat een rare spelletjes worden er toch gespeeld.... een baas die ruimhartig is..... gatverderrie dat zou mij misselijk maken
ook al zou de opstelling nog zo mooi zijn, en de prijs nog zo goed ze nemen jou als klant kennelijk niet heel serieus en schatten je niveau vind ik als ze dit soort spelletjes met je proberen te spelen niet zo hoog in. ik zou er totaal klaar mee zijn....

keukenvakman
Berichten: 136
Lid geworden op: 03 jan 2006 22:24

Re: Bruynzeel Bergen op Zoom - kan de offerte nog lager?

Ongelezen bericht door keukenvakman »

Sorry, ik dacht dat ik het niet goed gelezen had maar er stond werkelijk 50000,00 euro! en dat voor een Bruynzeel! you name it.
Ook hier is de brutoprijs weer eens gigantisch opgeschroefd en ja, U krijgt een MEGAKORTING (die u overigens ZELF betaald).
Mijden dus deze zaak!!!!
Beste meneer Hunter, het feit dat u hier een topic plaatst bewijst al dat u géén vertrouwen hebt in de door u bezochte keukenzaak. En vertrouwen is de basis van een koop/verkoop.

Jolynne

Re: Bruynzeel Bergen op Zoom - kan de offerte nog lager?

Ongelezen bericht door Jolynne »

rosboer


Geplaatst op 19 Mrt 2006 21:37 door rosboer


--------------------------------------------------------------------------------

reactie van keukenverkoper:

eerlijk is eerlijk : Bruynzeel is beter dan Siematic. Dit laatste merk heb ik zelf verkocht, en dus de ellende van gezien. Betere opties: Rational of eventueel Ballerina
Altijd leuk een satirische reactie te lezen.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Bruynzeel Bergen op Zoom - kan de offerte nog lager?

Ongelezen bericht door maxx »

Hallo,

De Optima serie van bruynzeel wordt niet gemaakt door Bruynzeel maar is een "Next125". Kwalitatief een goede keuken, alleen jammer dat ze doen geloven dat ze hem zelf maken. Deze keuken heeft wel het probleemloze Blum ladesysteem en scharniersysteem.

Jammer genoeg gebruiken ze, net als SieMatic de kwestbare dempingsprofielen op de kasten terwijl er zulke goede alternatieven te koop zijn.

Het SieMatic ladesysteem is een probleemkindje. De normale laden sluiten vaak niet naar behoren omdat het zelfsluitsysteem niet goed zijn werk doet.

Voor een goed alternatief raad ik je aan op www.euronorm.nl te kijken bij Format Keukens. Zelfde kwaliteit afwerking, beter prijsstelling.

MVG

Jolynne

Re: Bruynzeel Bergen op Zoom - kan de offerte nog lager?

Ongelezen bericht door Jolynne »

Beste Maxx, je
Laatst gewijzigd door Jolynne op 05 mei 2006 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Bruynzeel Bergen op Zoom - kan de offerte nog lager?

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Jolynne,

Een bevriende monteur heeft alweer op diverse keukens laden moeten vervangen omdat deze niet goet sloten.

De fluisterprofielen zijn kwetsbaar en kunnen verkleuren. De goedkope jongens plakken ze, de betere fraisen ze, maar de besten gebruiken Blum deurdempers. Vooral de laatste lichting die op het scharnier wordt geklikt is een fantastische vinding!

Sorry, ik ben een Blum-fanaat

MVG

Jolynne

Re: Bruynzeel Bergen op Zoom - kan de offerte nog lager?

Ongelezen bericht door Jolynne »

Even ter verduidelijking.
Laatst gewijzigd door Jolynne op 05 mei 2006 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.

foxman
Berichten: 75
Lid geworden op: 05 feb 2006 13:20

Re: Bruynzeel Bergen op Zoom - kan de offerte nog lager?

Ongelezen bericht door foxman »

Wij zijn vorig jaar ook naar Bruijnzeel geweest voor een keuken
We werden er vriendelijk geholpen en kwamen op den duur op een mooie keuken uit
Keuken met allerlei apparatuur en natuurstenen blad en een natuurstenen spoelbak
Dus nadat alles getekend was en de prijzen bekend ging de verkoper ook zijn baas nog even halen (Hans)
Die ging weer rekenen en kwamen op den duur op een prijs uit van nog net geen 10.000 euro netto
Vonden wij heel netjes maar we hebben niet gelijk getekend, maar wij mochten wel gewoon de offerte en tekening gelijk meenemen
Wel hebben we een paar dagen later de keuken besteld en zijn er nog steeds tevreden over
Het enige nadeel van Bruijnzeel is het klachtencentrum maar nadat ik kwaad geworden ben was dat ook gelijk over en werd alles wel goed behandeld
Dus al met al kan ik wel Bruijnzeel Bergen op Zoom aanraden

hageneesje
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 mar 2006 19:24

Re: Bruynzeel Bergen op Zoom - kan de offerte nog lager?

Ongelezen bericht door hageneesje »

ik ben zelf bij de bruijnzeel in den haag geweest en daar zakte de prijs van 12000 naar 7000 dan voel je je als consument toch niet serieus genomen. je blijft dan het gevoel houden dat je bedonderd word hoelaag de prijs ook zal uitvallen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Bruynzeel Bergen op Zoom - kan de offerte nog lager?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Heb zelf twee weken geleden via de Bruynzeel website de catalogus besteld en toegestuurd gekregen. Daarbij vulde ik nadrukkelijk geen telefoonnummer in. Toch werd ik een week later gebeld door Bruynzeel met het aanbod:

Granieten werkblad voor de prijs van een kunststof exemplaar en
Complete set Bosch inbouwapparatuur van 5000 voor 2500 euro

En dat alles voor een basic keuken. Daarbij werd erg geprobeerd om met mij een afspraak in te boeken met een verkoper.

Dit laat wel zien hoe boterzacht de prijzen zijn en wat voor een gebakken lucht branche dit is.

Ik zou gewoon aanbieden de helft van het offertebedrag te betalen voor die keuken en anders naar een andere keukenboer te gaan (of naar IKEA).

slik
Berichten: 246
Lid geworden op: 24 nov 2005 23:39

Re: Bruynzeel Bergen op Zoom - kan de offerte nog lager?

Ongelezen bericht door slik »

Daarbij werd erg geprobeerd om met mij een afspraak in te boeken met een verkoper.
Ik weet niet of ik je reactie serieus moet nemen maar als je het echt meent zou ik gelijk naar de ombudsman gaan ,want dit slaat alles! Dit kan echt niet door de beugel. Maak hier werk van!

Dus als ik het goed begrijp heb je onlangs via hun prachtige website (kosten voor Bruynzeel) een mooie kleuren folder aangevraagd (kosten BZ) die waarschijnlijk gratis is toegestuurd (kosten BZ) Daarbij heb je (rattig als je bent) bewust geen telefoonnummer ingevuld. Dit moest dus worden opgezocht (kosten, aan uurloon BZ) en ten slotte hebben ze je opgebeld (kosten Bruynzeel) en deden ze je ook nog een interessante keuken aanbieding met veel korting? Mmmmmmm..

Dat is echt niet normaal....hun maar denken dat je een keuken zocht...wat een idioten!....wat een jungle die keuken brance......wellicht is aangifte doen een betere optie...kunnen ze je gelijk opsluiten...piep!

PapaLazarou
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jul 2006 13:42

Re: Bruynzeel Bergen op Zoom - kan de offerte nog lager?

Ongelezen bericht door PapaLazarou »

oud topic, maar om het centraal te houden:

Wij zijn 2 weken geleden naar Bruynzeel A'veen geweest om een keuken te laten tekenen. Nadat we een half uur hebben moeten wachten, terwijl we een afspraak hadden, en ik op het punt stond weg te gaan, kwam de verkoper dan toch voor het gesprek. (Ondertussen zaten 2 andere verkopers lekker achter hun bureautje te nixen).

Ook hier werd het eerder beschreven toneelstukje opgevoerd. Eerste prijs 23.000, met korting 20.000. Verkoper wilde zijn collega halen voor de actie-prijs, maar dan moesten we vandaag beslissen. Uitgelegd dat ik dat niet van plan was aangezien we erna nog een andere offerte-afspraak hadden. De collega werd er toch bijgehaald en nadat hij ook doorkreeg dat ik echt niet van plan was te gaan beslissen ging hij een prijs opgeven, maar dan moesten we de maandag erop wel bellen wat het werd (Ja hoor, natuurlijk). De overigens rete-irritante collega met calculator en flauwe grapjes kwam uit op 16.000.

Na thuis nog eens nagedacht te hebben en overlegd te hebben met m'n vriendin hadden we allebei zoiets van: Zoek het lekker uit. Dit neem ik niet serieus. Toen ik daarna ook nog eens dezelfde verhalen op dit forum las had ik het gehad met Bruynzeel. Dit wekt geen vertrouwen en ik heb gewoon het idee dat ik opgelicht wordt.

Kulta
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 apr 2006 09:24

Re: Bruynzeel Bergen op Zoom - kan de offerte nog lager?

Ongelezen bericht door Kulta »

Bruynzeel tekent voor ons (ouderwets handwerk) een L-opstelling met eiland geen boevenkastjes, wel drie halfhoge kosten met de apparatuur en 1 apothekerskast. Alle apparatuur Miele. Houten werkblad Wenge.
Ik dacht dat het een typefout was, maar het is dus waar:

Boevenkastjes

:wink:

nash
Berichten: 19
Lid geworden op: 24 feb 2006 22:29

Re: Bruynzeel Bergen op Zoom - kan de offerte nog lager?

Ongelezen bericht door nash »

Het blijft wat met die keukenverkopers. Na het lezen van dit hele forum, moeten we allemaal toch wel weten, wat het spel is. (van te voren uitleggen, dat je geen zin in spelletjes hebt, heeft geen zin, ze doen het toch. Als je geen spelletjes wilt, ga dan naar Miele keukens op de Clerquestraat in Amsterdam. Lorenzo is fantastisch, blijft aardig, helpt je met alles en pusht niet. Ik heb de keuken er niet gekocht, een ander kon het voor 2.000 euro goedkoper en mijn vriend was onverbiddelijk! 2.000 euro is 2.000 euro. Ik zal even een bericht over deze zaak plaatsen, hoe super deze is)

De eerste keer dat dit me overkwam was bij de Bruynzeel in Villa Arena te Amsterdam. Hele keuken, groot, voor 35.000 euro, zo even uit zijn mouw geschud. Dit was de brutoprijs. Ik heb direct om de netto, netto, netto prijs gevraagd.

Met ogen open dacht is nog: dit is dus het spel waarover ik hoor.

Een collega kwam erbij, geen manager, ik sprak met de grote man, die het wel weer eens leuk vond een keuken te tekenen.
Mooie keuken mevrouwtje (who cares), zeker geen slechte prijs

Hij ging direct naar de 22.500 euro! Vragen hoe dat kan heeft geen zin, prima tegenantwoorden.

Wat kan ik doen om vandaag te tekenen? Tja, dat kan niet, ik mag maar 15.000 euro uitgeven, en mijn man tekent (maar niet heus). Ik kon ook nog een stoomoven erbij krijgen!

Lager dan 20.000 kon ie niet gaan, is ook wel te begrijpen, het is een grote keuken.

Het ergste vond ik, dat er geen contact na dit gesprek was. Bel toch eens op, wellicht had ik een meevaller van 5.000 euro. Het was een mooie keuken daar bij Bruynzeel!

Ja, dat gekonkel, speel het maar lekker mee, veel stil blijven. Een keuken kopen kost tijd.

honda
Berichten: 156
Lid geworden op: 26 nov 2006 22:55

Re: Bruynzeel Bergen op Zoom - kan de offerte nog lager?

Ongelezen bericht door honda »

Dit forum-onderwerp gaat dus over de prijzen van Bruynzeel-keukens.
Belangrijker lijkt mij de service en de feitelijke tegenprestatie van een keuken-leverancier.
Wij hebben er ervaring mee. Bruynzeel-Roterdam Alexandrium. Eind 2005 wist de verkoper ons met een echt grote korting en mooie beloften (wegens tijdgebrek niet helemaal schriftelijk vastgelegd) over de streep te trekken.
Daarna probeerde de verkoper van alles om weer wat terug te verdienen.
De plaatsing werd telkens uitgestel, en toen de keuken ( het volledige bedrag moest vooraf worden betaald!) medio augustus eindelijk arriveerde ontbrak allerlei materiaal, en zat er ook verkeerd-geleverd materiaal bij. Pas na enkele montage-rondes was in december de keuken de 'in aanbouw status' ontstegen; maar de afzuig-konstruktie was/is nog steeds niet goed; ook andere dingen waren/zijn nog steeds niet in orde.
Lees elders in Radar-KeukenFoorumn ons verhaal: Bruynzeel-ellende!
Vriendelijke Groet, Honda ...het is maar een keuken..een dun laagje chroom..

roland48
Berichten: 216
Lid geworden op: 16 dec 2006 15:50

Re: Bruynzeel Bergen op Zoom - kan de offerte nog lager?

Ongelezen bericht door roland48 »

@HunterV

Vergelijk deze werkwijze eens met die van de Keukenconcurrent (genoeg threads over deze zaak) en zie de overeenkomsten.

Zoals al vaker gezegd door meerdere mensen: ga eens kijken bij een kleine keukenzaak, goed kans dat hun eerste prijs een scherpe (netto(?!)) prijs is, zonder gelazer over kortingen, met goede service.

Sterkte en succes

Pakje boter
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jan 2010 19:40

Re: Bruynzeel Bergen op Zoom - kan de offerte nog lager?

Ongelezen bericht door Pakje boter »

Beste wanhopigen,
ik lach me werkelijk krom om al deze uitspraken!
Voor al die mensen die alles zo wantrouwen over wat er in keukenland gebeurd, heb ik wat tips:

- zorg dat je weet wat je ongeveer wilt uitgeven. Je hoeft niet de binnenkant van je portemonnee te laten zien maar geef wel een indicatie, zodat je een goed advies krijgt.
- kijk in de winkels wat je ongeveer kwijt bent voor jouw type keuken en pas eventueel apparatuur en blad aan naar eigen wens. Dat scheelt jou en de verkoper enorm veel tijd aan offertes maken!
- informeer naar randvoorwaarden als garanties en betaal mogelijkheden.
Een keuken vooraf betalen is nonsens, ik weet toevallig dat je bij Bruynzeel je hele keuken kunt betalen na plaatsen.
-als je op internet je apparatuur bekijkt dan ben je al wat meer op de hoogte en scheelt het je tijd in de winkel.

Verder nog: spaanplaat en spaanplaat ís niet hetzelfde en kwaliteit is ook in keukenland gerelateerd aan prijs.
En die keukenverkopers zijn echt niet allemaal monsters. Ze hebben vaak veel kennis en dat is ook wat waard, En voor goeie informatie en service moet betaald worden. Zo niet, ga dan lekker naar Ikea.

Ik wens iedereen met een nieuwe keuken veel plezier met uitzoeken. Gelukkig ben ik keurig geholpen bij Bruynzeel en heb ikeen prachtige keuken. Wat er boven aan de streep staat is niet belangrijk. Als je eerlijk bent over je budget en de verkoper houd onderaan de streep meer over dan je budget aankan, heeft ie zijn werk niet goed gedaan of liggen je wensen te hoog..
Mensen stop met zeuren het is zó simpel!

Een tevreden Bruynzeel gebruiker.

keukenleverancier
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2010 08:43

Re: Bruynzeel Bergen op Zoom - kan de offerte nog lager?

Ongelezen bericht door keukenleverancier »

tip van mij
wij hebben onze keuken bij keukenmaxx gekocht en waren hier zeer tevreden
over service is goed en zeker de prijs, we zijn namelijk naar bruynzeel geweest
maar kwamen bij keukenmaxx toch beter uit namelijk 5000 euro en naar mijn inziens nog betere kwaliteit

Gesloten