LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bruynzeel en DMG negatief in consumentengids
Bruynzeel en DMG negatief in consumentengids
Kreeg gisteren de consumentengids in de bus met een special over het hoe en wat in de keukenhandel.
Zijn we weer lekker mee !
Aangehaald worden enkele negatieve bezoeken van mystery shoppers bij o.a. de keukenconcurrent en Bruynzeel waar ze( wat wij al wisten) geen offertes meekregen, kortingen tussen de 40% en 49% wisten te bedingen en de hele trucendoos weer werd opengetrokken om de consument binnen het uur een keuken in de maag te splitsen.
Enkele quotes uit de consumentengids zal ik jullie niet onthouden:
Dit, in combinatie met keukenboeren die u zo snel mogelijk een keuken willen laten kopen, leidt vaak tot aankopen waar u later toch spijt van krijgt.
en:
Maar in de meeste gevallen viel er flink te onderhandelen en een aantal keer liep het kortingspercentage wel op tot 40% ten opzichte van de basisprijs.
Ook een mooie:
Lang niet alle verkopers gaven offertes mee. De offertes die wel aan ons werden gegeven, waren vaak slecht gespecificeerd
plus:
Tijdens het zoeken naar een keuken voelden we ons regelmatig onder zware druk gezet door de verkoper. Zo werd er voortdurend geprobeerd om ons meteen een beslissing te laten nemen met een bedrag en kortingspercentage die alleen die dag geldig zijn. Dit ontaardde soms in een zeer onprettige sfeer tijdens het gesprek.
en:
Slechte specificaties komen ook voor bij CBW-gespecificeerde keukenleveranciers, terwijl de CBW voorwaarden aangeven dat in de offerte de volledige omschrijving van geleverde zaken en te verrichte werkzaamheden staat en de levertijd.
Weer een fijn artikel voor de beeldvorming van de consument en de keukenhandel....
Zijn we weer lekker mee !
Aangehaald worden enkele negatieve bezoeken van mystery shoppers bij o.a. de keukenconcurrent en Bruynzeel waar ze( wat wij al wisten) geen offertes meekregen, kortingen tussen de 40% en 49% wisten te bedingen en de hele trucendoos weer werd opengetrokken om de consument binnen het uur een keuken in de maag te splitsen.
Enkele quotes uit de consumentengids zal ik jullie niet onthouden:
Dit, in combinatie met keukenboeren die u zo snel mogelijk een keuken willen laten kopen, leidt vaak tot aankopen waar u later toch spijt van krijgt.
en:
Maar in de meeste gevallen viel er flink te onderhandelen en een aantal keer liep het kortingspercentage wel op tot 40% ten opzichte van de basisprijs.
Ook een mooie:
Lang niet alle verkopers gaven offertes mee. De offertes die wel aan ons werden gegeven, waren vaak slecht gespecificeerd
plus:
Tijdens het zoeken naar een keuken voelden we ons regelmatig onder zware druk gezet door de verkoper. Zo werd er voortdurend geprobeerd om ons meteen een beslissing te laten nemen met een bedrag en kortingspercentage die alleen die dag geldig zijn. Dit ontaardde soms in een zeer onprettige sfeer tijdens het gesprek.
en:
Slechte specificaties komen ook voor bij CBW-gespecificeerde keukenleveranciers, terwijl de CBW voorwaarden aangeven dat in de offerte de volledige omschrijving van geleverde zaken en te verrichte werkzaamheden staat en de levertijd.
Weer een fijn artikel voor de beeldvorming van de consument en de keukenhandel....
Re: Bruynzeel en DMG negatief in consumentengids
Beste Eek,
Niets nieuws onder de zon.
Wel mooi om te lezen dat de winkel, die vooraf aangaf direct een bodemprijs in de offerte te noemen, geen extra korting meer gaf op de keuken. Ook werd daar de offerte gewoon meegeven en was de behandeling plezierig.... het kan dus wel.
Verder was met oudhollands "appels met peren" vergelijken weer duidelijk aanwezig. Niet echt een representatief onderzoek, lijkt me.
MVG
Niets nieuws onder de zon.
Wel mooi om te lezen dat de winkel, die vooraf aangaf direct een bodemprijs in de offerte te noemen, geen extra korting meer gaf op de keuken. Ook werd daar de offerte gewoon meegeven en was de behandeling plezierig.... het kan dus wel.
Verder was met oudhollands "appels met peren" vergelijken weer duidelijk aanwezig. Niet echt een representatief onderzoek, lijkt me.
MVG
Re: Bruynzeel en DMG negatief in consumentengids
Duidelijk dat maxx de aanbodzijde van de keukenwinkel vertegenwoordigt:
Een lichtpuntje wordt breed uitgemeten, voor de rest deugt het onderzoek niet:
-Er werden o.a. DMG zaken bezocht. Aannemelijk is dat dezelfde formule in overige filialen ook wordt gebruikt, waardoor de steekproef van slechts 15 winkels makkelijk ge-extrapoleerd kan worden naar sowieso het marktaandeel DMG
-Ook de in het artikel genoemde minpunten waren geen incident en kunnen door de vaste lezers van het forum als structureel aangemerkt worden:
ondoorzichtige prijsopbouw
agressieve verkoop.Direct beslissen, geen bedenktijd. "U heeft een hele dure nacht."
geen offerte mee. Slechte offertes (onvoldoende specificaties)
Op slinkse wijze handtekening ontfutselen ("verkopers zeggen dat de handtekening nodig is om hun uren te verantwoorden.")
Het enige niet representatieve deel vond ik het (gebrek aan) vergelijk Duitsland <-> Nederland. Zo viel slechts een juichverhaal te lezen over een in Duitsland gekochtte keuken.
Een lichtpuntje wordt breed uitgemeten, voor de rest deugt het onderzoek niet:
Inderdaad werden "maar" 15 winkels door 3 stellen bezocht, de resultaten zijn m.i. echter meer dan representatief voor de keukenhandel:Niet echt een representatief onderzoek
-Er werden o.a. DMG zaken bezocht. Aannemelijk is dat dezelfde formule in overige filialen ook wordt gebruikt, waardoor de steekproef van slechts 15 winkels makkelijk ge-extrapoleerd kan worden naar sowieso het marktaandeel DMG
-Ook de in het artikel genoemde minpunten waren geen incident en kunnen door de vaste lezers van het forum als structureel aangemerkt worden:
ondoorzichtige prijsopbouw
agressieve verkoop.Direct beslissen, geen bedenktijd. "U heeft een hele dure nacht."
geen offerte mee. Slechte offertes (onvoldoende specificaties)
Op slinkse wijze handtekening ontfutselen ("verkopers zeggen dat de handtekening nodig is om hun uren te verantwoorden.")
Uit een enquete onder meer dan 800 kopers bleek dat de meerderheid tevreden is. Overheen gelezen zeker?Niet echt een representatief onderzoek
Het enige niet representatieve deel vond ik het (gebrek aan) vergelijk Duitsland <-> Nederland. Zo viel slechts een juichverhaal te lezen over een in Duitsland gekochtte keuken.
Re: Bruynzeel en DMG negatief in consumentengids
Beste 16again,
Ik vertegenwoordig helemaal niets.
Volgens mij was er maar 1 winkel niet Keten-gebonden. Hier werd geen druk opgelegd en kreeg men de tekeningen en offerte mee naar huis. Jammer dat deze postieve kant meteen werd weggebombardeerd door grote jubelkreten als " XX% KORTING IS ALTIJD MOGELIJK" waarmee weer dat kortingscirkeltje rond gemaakt wordt.
MVG
Ik vertegenwoordig helemaal niets.
Volgens mij was er maar 1 winkel niet Keten-gebonden. Hier werd geen druk opgelegd en kreeg men de tekeningen en offerte mee naar huis. Jammer dat deze postieve kant meteen werd weggebombardeerd door grote jubelkreten als " XX% KORTING IS ALTIJD MOGELIJK" waarmee weer dat kortingscirkeltje rond gemaakt wordt.
MVG
Re: Bruynzeel en DMG negatief in consumentengids
Als je als consumentenbond geen eens kan uitvinden welke winkels er onder het DMG gebeuren vallen, dan is dat een teken aan de wand.
Zo moeilijk is dat namelijk niet om te achterhalen.
Voor de rest was het een zeer eenzijdig onderzoek. Stonden ook best wat aardige stukjes in.
Ach en wie leest zo,n blaadje nu ?
Zo moeilijk is dat namelijk niet om te achterhalen.
Voor de rest was het een zeer eenzijdig onderzoek. Stonden ook best wat aardige stukjes in.
Ach en wie leest zo,n blaadje nu ?
Re: Bruynzeel en DMG negatief in consumentengids
Beste consument,
Een soort gelijk verhaal zou over veel willekeurige andere branches ook geschreven kunnen worden. Kozijnen, dakkapellen, meubels, auto’s, belspelletjes, providers, reisbureaus en nog wel wat meer. De één wil graag verkopen tegen een zo goed mogelijke prijs de ander wil liever niet gelijk beslissen en zo veel mogelijk korting. Dat maakt verkopers nog niet slecht.
Niets nieuw onder de zon dus, en negatieve uitschieters heb je overal. Ook onder klanten. Iedere regio kent wel een aantal degelijke betrouwbare en op kwaliteit geënte keuken bedrijven die een prima service en garantie beleid kennen. Het zijn juist de vaak voordeligere prijsvechters die met veel korting schermen die de negatieve tendens voeden, bij deze bedrijven zou de consument dus eigenlijk weg moeten blijven, maar ja, die prijs he.
GWTE (en 16again zeg maar niet dat het niet waar is)
Een soort gelijk verhaal zou over veel willekeurige andere branches ook geschreven kunnen worden. Kozijnen, dakkapellen, meubels, auto’s, belspelletjes, providers, reisbureaus en nog wel wat meer. De één wil graag verkopen tegen een zo goed mogelijke prijs de ander wil liever niet gelijk beslissen en zo veel mogelijk korting. Dat maakt verkopers nog niet slecht.
Niets nieuw onder de zon dus, en negatieve uitschieters heb je overal. Ook onder klanten. Iedere regio kent wel een aantal degelijke betrouwbare en op kwaliteit geënte keuken bedrijven die een prima service en garantie beleid kennen. Het zijn juist de vaak voordeligere prijsvechters die met veel korting schermen die de negatieve tendens voeden, bij deze bedrijven zou de consument dus eigenlijk weg moeten blijven, maar ja, die prijs he.
GWTE (en 16again zeg maar niet dat het niet waar is)
Re: Bruynzeel en DMG negatief in consumentengids
Omdat verkopers van 2e hands auto's belspelletjes etc er een potje van maken, mogen de keukenverkopers dat blijkbaar ook.
Zo las ik bijvoorbeeld afgelopen week nog op het forum dat iemand na 7 winkelbezoeken nog maar 1 offerte had.....
Volgens mij is het gemiddelde dusdanig negatief, dat eerder sprake is van positieve uitschieters.negatieve uitschieters
Zo las ik bijvoorbeeld afgelopen week nog op het forum dat iemand na 7 winkelbezoeken nog maar 1 offerte had.....
Vind je een keuken kopen in 1 uur dan normaal? Volgens CBW voorwaarden heb je recht op 18 dagen geldige vrijblijvende offerte.[/quote]de ander wil liever niet gelijk beslissen
Re: Bruynzeel en DMG negatief in consumentengids
Uit een enquete onder meer dan 800 kopers bleek dat de meerderheid tevreden is. Overheen gelezen zeker?Volgens mij is het gemiddelde dusdanig negatief, dat eerder sprake is van positieve uitschieters.
eigen woorden...
GWTE
Re: Bruynzeel en DMG negatief in consumentengids
De in de enquete gemeten tevredenheid betreft het gehele kooptraject.
De bevindingen van de mysteryshoppers betroffen alleen het verkooptraject, en waren fors negatiever: (agressieve verkoop, ondoorzichtige prijsopbouw, geen offertes...)
De bevindingen van de mysteryshoppers betroffen alleen het verkooptraject, en waren fors negatiever: (agressieve verkoop, ondoorzichtige prijsopbouw, geen offertes...)
Re: Bruynzeel en DMG negatief in consumentengids
Moet je zien hoe het dan gepresenteerd wordt, bron De Stentor:
Journalistiek van weekend en prive nivo zoals gebruikelijk van de consumentengids.
Ofwel onderhandelen beste klanten. De consumentenbond heeft het zelf gezegd meneer de verkoper, ik wil 50 % korting.....Wie plannen heeft een nieuwe keuken te kopen, kan baat hebben bij de Consumentengids van deze maand.
In die gids staat een special over het kopen van een nieuwe keuken. Er wordt ingegaan op verschillende keukentypen en -stijlen, het gemak van het maken van een overzichtelijk stappenplan en de keuze voor inbouw- of vrijstaande apparatuur. Veel aandacht wordt besteed aan onderhandelingsstrategieën: uit eigen onderzoek van de Consumentenbond blijken kortingen tot 50 procent op de basisprijs mogelijk."
Journalistiek van weekend en prive nivo zoals gebruikelijk van de consumentengids.
Re: Bruynzeel en DMG negatief in consumentengids
Hoorde vandaag Jannes (who the f.. is Jannes ?) op de radio in een keukenconcurrent commercial waar ze die 50% korting ook aanbieden (alleen deze week uiteraard !)...Tsja er blijft een markt voor.