LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ceramistone

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
wouter vz
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jul 2006 16:41

ceramistone

Ongelezen bericht door wouter vz »

In gesprek met de keukenwinkel is Ceramistone als werkblad genoemd. Volgens de verkoper een nieuw hoogwaardig keramiek, harder dan steen, hitte en vlekbestendig?

Ik ben benieuwd naar de ervaring met ceramistone en andere wetenswaardigheden

Wouter

Kulta
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 apr 2006 09:24

Re: ceramistone

Ongelezen bericht door Kulta »

http://www.kemie.nl/ceramistone/

Ceramistone®
Ceramistone is een ceramisch plaatmateriaal gevormd uit klei en kleurstoffen. De uitstraling van Ceramistone is superstrak en het licht wordt als het ware door het matte oppervlak geabsorbeerd waardoor het toch vriendelijk oogt. Ceramistone is door de hygienische kwaliteiten bij uitstek geschikt als werkblad maar wordt daarnaast ook veelvoudig als achterwand verwerkt. Bladdikte tot 4 cm in een matte uitvoering.

Samenstelling: innovatief ceramisch plaatmateriaal, gevormd uit klei en kleurstoffen.
Bladdikte: 4 cm.
Randafwerking: recht.
Oppervlakte: mat.
Spoelbak: rvs geïntegreerd.
Bladlengte-mogelijkheden: tot maximaal 300 cm.
Bladdiepte-mogelijkheden: tot maximaal 100 cm.

Heb zelf nog geen ervaringen met dit materiaal. Dus ik weet niet hoe dit zich na jaren houdt (is overigens ook nog geen jaren op de markt)

Misschien hebben anderen dit wel?

nico_s
Berichten: 106
Lid geworden op: 25 jul 2007 15:06

Re: ceramistone

Ongelezen bericht door nico_s »

Heeft iemand ervaring met een keramisch werkblad? Of weet je van andermans ervaring met een soortgelijk blad? Is er nog verschil tussen ceramistone en ceranuovo?

drv
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 feb 2006 20:25

Re: ceramistone

Ongelezen bericht door drv »

Ik heb zelf dit blad op mijn keuken liggen en heb niks anders dan lof over het gemak hetgeen dit blad mij geeft.
Mijn vorige blad was Graniet maar had altijd wel werk nodig om het mooi te houden,

Het is krasvast kleurvast en er kan absoluut niks intrekken door de dichtheid van het blad.
U kunt er gerust een hete pan op zetten en snijden zonder snijplank is zeker niet aan te raden omdat het mes anders bot kan worden :lol: .

Materiaaldikte is 7 mm met bewapening er tussen in.
Let wel op met rugwanden die een zichtbare zijde hebben dat de bewapening altijd te zien is.
Ik zit zelf in de keukens en heb bewust dit materiaal gekozen voor het gemak wat ik ervoor terug krijg.

O en een beetje keukenzaak krijgt het wel voor mekaar om het blad dunner dan 4 cm te laten maken.... ikzelf heb nu 2,7 cm dik. (ja ik vind dunnere bladen veel mooier, en vooral op greeploze keukens :D)

ik hoop dat u hier wat aan heeft

suc6

Kulta
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 apr 2006 09:24

Re: ceramistone

Ongelezen bericht door Kulta »

Hou er bij Ceramistone van Kemie wel rekening mee dat dit maximaal op 95 cm diep leverbaar is.

Dus echte grote eilanden zijn niet te plannen (of je moet in de lengte een koppeling willen)

nico_s
Berichten: 106
Lid geworden op: 25 jul 2007 15:06

Re: ceramistone

Ongelezen bericht door nico_s »

@drv: bedankt voor je reactie.

Is 300cm de maximale lengte van Ceramistone of Ceranuovo? Wij willen een keukenblad van 370x65 cm.

joost28
Berichten: 236
Lid geworden op: 18 jun 2006 15:51

Re: ceramistone

Ongelezen bericht door joost28 »

Ik ben op zoek naar foto's of afbeeldingen van keukens die met dit materiaal uitgevoerd zijn. In de keukenzaken is nog maar weinig te zien, en een staaltje van 20 cm geeft toch weinig indruk hoe een blad werkelijk gaat worden.

Heeft iemand beeldmateriaal??

keukenleek
Berichten: 37
Lid geworden op: 30 mei 2007 21:46

Re: ceramistone

Ongelezen bericht door keukenleek »


joost28
Berichten: 236
Lid geworden op: 18 jun 2006 15:51

Re: ceramistone

Ongelezen bericht door joost28 »

Heel erg mooi, mooier dan ik had gedacht. Onze vloer wordt antraciet en dan past zo'n antraciet aanrechtblad er wel erg mooi bij.

Kulta
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 apr 2006 09:24

Re: ceramistone

Ongelezen bericht door Kulta »

Bij ceramistone van Kemie is 300 cm de maximale lengte.

Wordt toch moeilijk om een blad van 370 cm uit een stuk te krijgen.

drv
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 feb 2006 20:25

Re: ceramistone

Ongelezen bericht door drv »

3 meter bij 1 meter is het maximale wat mogelijk is.
Er zal dus altijd een naad zichtbaar zijn, de delen die tegen mekaar aan liggen zullen wel afgewerkt zijn maar altijd zichtbaar. Kijk anders of hij onder een kookplaat gemaakt kan worden zodat hij minimaal zichtbaar is.

Let wel dat er momenteel een verschil per leverancier in zit.
De eerste bladen werden in nederland gemaakt maar deze worden nu in duitsland geproduceerd (niet de rugwanden) qua afwerking zijn de facetten vele malen mooier momenteel van de duitse bladen.

suc6

joost28
Berichten: 236
Lid geworden op: 18 jun 2006 15:51

Re: ceramistone

Ongelezen bericht door joost28 »

Onze keuken wordt een L-vorm waarvan de ene zijde ongeveer 2 meter is en de andere maximaal 3. De naad zal dus precies in de hoek van de L zitten, wat op zich niet lelijk hoeft te zijn.

Blijft nog een keuze: inbouw of onderbouw spoelbak, 1 of 1,5 spoelbak?

Vind zelf onderbouw 1,5 met tussen de bakken ook een stuk werkblad het mooist.

En de achterwand ook van dit materiaal...

drv
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 feb 2006 20:25

Re: ceramistone

Ongelezen bericht door drv »

De naad is dan prima opgelost en word dan verlijmd tegen mekaar aan dus dat is een prima oplossing.

De spoelbak kan niet als onderbouw gemaakt worden dus zal gewoon vlak ingebouwd moeten worden.

Qua spoelbak moet u zelf de keus maken welke het beste bij uw wensen past.

Suc6 met de aanschaf, u zult absoluut geen spijt van dit materiaal krijgen.

joost28
Berichten: 236
Lid geworden op: 18 jun 2006 15:51

Re: ceramistone

Ongelezen bericht door joost28 »

Hoezo kan onderbouw niet???

Volgens mij zie ik dat op:

http://www.dznet.nl/maatwerkbladen/dz_m ... ash_cn.htm

En deze ceramistone is toch ook onderbouw:

http://www.kemie.nl/ceramistone/

drv
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 feb 2006 20:25

Re: ceramistone

Ongelezen bericht door drv »

op de eerste foto is hij duidelijk vlak ingebouwd (Soort van baronga zit erin)

Op de tweeded foto lijkt het de foto meer op een composiet dan ceramic.

Ceramic is maar 7 mm dik en op de foto is te zien dat het blad tussen de 1 en 2 cm zit.

Ik heb zelf ook naar de mogelijkheden gekeken om hem onder te bouwen en dit blijkt niet mogelijk te zijn (nog niet dan)

joost28
Berichten: 236
Lid geworden op: 18 jun 2006 15:51

Re: ceramistone

Ongelezen bericht door joost28 »

Je hebt gelijk. We zullen een mooie inbouw spoelbak moeten zoeken!

Gesloten