LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] concrete verschillen NEXT125 en SYSTEMAT

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
suus1976
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 apr 2006 15:47

concrete verschillen NEXT125 en SYSTEMAT

Ongelezen bericht door suus1976 »

Hallo,

Ik be bezig met de aanschaf van een nieuwe keuken. Ik twijfel tussen NEXT125 hoogglans gelakt magnolia of SYSTEMAT hoogglans gelakt magnolia.

Kan iemand mij objectief de verschillen in kwaliteit en mogelijkheden uitleggen? En wat je mij zou adviseren?

De diverse keukenbedrijven (die geen NEXT verkopen) geven aan dat systemat beter is en degene die het beiden verkopen (SYSTEMAT onder naam "SYSTEMAT") zeggen dat NEXT beter is.

Wie kan mij duidelijkheid geven?

Alvast harstikke bedankt allemaal!!

Suus

suus1976
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 apr 2006 15:47

Re: concrete verschillen NEXT125 en SYSTEMAT

Ongelezen bericht door suus1976 »

Niemand die me kan helpen????

omerobbie
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 jun 2005 20:05

Re: concrete verschillen NEXT125 en SYSTEMAT

Ongelezen bericht door omerobbie »

Hou Suus,

Volgens mij spelen Next125 en Systemat in dezelfde league... kwalitatief niet zo'n groot verschil dus, alleen ander merk.

Beide in de passat en 407 klasse, om met automerken te spreken.

Je vraagstelling is overigens wel lastig: welke is beter...

suus1976
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 apr 2006 15:47

Re: concrete verschillen NEXT125 en SYSTEMAT

Ongelezen bericht door suus1976 »

Hallo Omerobbie!

Bedankt voor je reactie. Tja..idd moeilijke vraag; welke is beter. Maar voor welke zou jij kiezen en waarom? Ik zag wat verschil in de lades maar NEXT heeft weer meer mogelijkheden omdat ze met rasters werken van 12,5 cm etc.

Ons 'gevoel' zegt NEXT, maar het uiterlijk van de lades leek beter bij Systemat. Daarentegen zegt men dat de scharnieren van NEXT (Blum) weer beter zijn ?!?!?!? (SNAP JIJ HET NOG??)

Groetjes en fijne avond!

suus1976
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 apr 2006 15:47

Re: concrete verschillen NEXT125 en SYSTEMAT

Ongelezen bericht door suus1976 »

Nog meer reacties???

slik
Berichten: 246
Lid geworden op: 24 nov 2005 23:39

Re: concrete verschillen NEXT125 en SYSTEMAT

Ongelezen bericht door slik »

De fabriek van Schuller (Next) staat in Tsjechie, Oost Europa, het land van de Skoda......da's natuurlijk minder!

leke
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 apr 2006 14:44

Re: concrete verschillen NEXT125 en SYSTEMAT

Ongelezen bericht door leke »

Hoi suus,

Systemat werkt met rasters van 130 mm, scharnieren zijn van Hettich en is vergelijkbaar met Blum. Ik ken de lades van next 125 niet maar die van systemat zien er zeer luxe uit met aan de zijkanten glas en er zijn speciale indelingen van te krijgen.

Ik ken systemat en is in een woord SUPER, de keukens, de fabriek, de organisatie, de SERVICE, dit alles moet wel goed zijn om een perfecte keuken af te leveren, toch.

Anders kijk even op de site: www.haecker-kuechen.de

Succes ermee

PeterR
Berichten: 49
Lid geworden op: 20 dec 2005 12:35

Re: concrete verschillen NEXT125 en SYSTEMAT

Ongelezen bericht door PeterR »

@slik
Op de één of andere manier hebben sommige mensen er plezier in om nieuwe consumenten op het verkeerde been te zetten of bewust voor te liegen. Typerend voor dit forum... en misschien wel voor jouw persoon.

@suus & slik
De fabriek van Schüller ligt in Herrieden. Herrieden ligt in Zuid-Duitsland vlakbij Nürnberg en München. Dus niet in Tjechië. Voor informatie hierover moet je even kijken op de site: www.schueller.nl en dan op Nederlands klikken. Daarna op Onderneming en vervolgens op Locatie. Ook kun je hier http://www.schueller.de/npages/n1_1_4.html# op klikken!

Trouwens voor informatie over next125 even kijken op www.next125.nl of www.nxline.nl (greeploos van Schüller).

Nog even ter verduidelijking. Ik ben zelf een aantal malen bij Schüller en ook in de productie geweest en ik weet gewoon dat ze één van de modernste en professioneelste productie faciliteiten van de Duitse keukenfabrikanten hebben.

@suus
Het vergelijk tussen next125 en systemat is niet zo heel makkelijk. Kwalitatief liggen ze op hetzelfde niveau. Beide fabrieken staan aan de top van de duitse keukenfabrikanten.

Allebei zijn het rasterkeukens waarbij Schüller met next125 inderdaad gebruik maakt van de maat 12,5 cm. Hacker Systemat maakt gebruik van de maat 13,0 cm.

Hacker gebruikt lade-systemen van het merk Hettich welke zonder meer goed zijn. Schüller gebruikt lade systemen van het merk Blum met het alom bekende Blumotion systeem. Ook de scharnieren die Schüller gebruikt zijn van Blum. Welke scharnieren Hacker Systemat gebruikt durf ik zo niet te zeggen.

Zoals je misschien al hebt gelezen heb ik een voorkeur voor Schüller omdat ik het zelf gemonteerd en verkocht heb en altijd onder de indruk was van de compleetheid van de levering. En nagenoeg altijd schadevrij en mocht er iets misgaan tijdens transport of montage zeer snelle serice naleveringen!

Ook Hacker Systemat staat bekend om goede uitleveringen. Wil Systemat zeker niet te kort doen!

Ik zou dus kijken waar je het beste gevoel bij hebt, welke je het mooist vindt en waar je het best geholpen bent. En je niet laten leiden door allerhand idiote reacties van zgn. keukenkenners op dit forum. Er zijn een aantal vaste mensen die zeker weten waar ze het over hebben, maar daar behoort in dit geval meneer of mevrouw slik niet toe!

Kulta
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 apr 2006 09:24

Re: concrete verschillen NEXT125 en SYSTEMAT

Ongelezen bericht door Kulta »

Hacker gebruikt lade systemen en scharnieren van Hettich.
Komen binnen kort met een dempend scharnier.

Modellen, kleuren, dieptes van kasten, glasdeuren; kortom de mogelijkheden wijken niet veel van elkaar af. Wat betreft de compleetheid en kwaliteit (schadevrij) van de levering kan ik alleen maar aangeven dat deze ook bij Hacker nagenoeg foutloos is.

Mocht er onverhoopt toch iets missen / beschadigd zijn, dan wordt ook bij Hacker dit zeer snel opgelost. Nalevertijden van weken liggen in dit geval niet aan de keukenleverancier, maar aan de laksheid / onkunde van de keukenzaak.

Ik kan me dus alleen maar aansluiten bij PeterR en je adviseren om de keuze af te laten hangen van je gevoel bij het product en desbetreffende keukenzaak

suus1976
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 apr 2006 15:47

Re: concrete verschillen NEXT125 en SYSTEMAT

Ongelezen bericht door suus1976 »

Harstikke fijn dat jullie gereageerd hebben!!

Nu heb ik nog een vraagje (jaja...houdt niet op;-).

Voor precies dezelfde opstelling (wand met schiereiland en losse kast met koel-vries-oven-magnetron) zouden de prijzen dan gelijk moeten liggen of verwachten jullie daar een verschil in te zien?

Morgen hebben we nl een 2e afspraak bij de keukenzaak die beiden kan leveren (Next 125 en Systemat onder systemat naam). Hij heeft 2 offertes voor ons klaar en ik begreep van hem dat Systemat goedkoper is.

Wat is jullie mening?????

Groetjes en nogmaals bedankt!
Suus

slik
Berichten: 246
Lid geworden op: 24 nov 2005 23:39

Re: concrete verschillen NEXT125 en SYSTEMAT

Ongelezen bericht door slik »

PeterR je hebt gelijk. Ik probeer al enige tijd de Internetsite van Schuller maar ik kon steevast op www.schueller.cz (ook nu doet www.schueller.nl het ook weer niet) blijkt overigens Ceska a Slovenska republika te zijn. Sorry.................

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: concrete verschillen NEXT125 en SYSTEMAT

Ongelezen bericht door loesjes »

geen punt nl maar .de

suus1976
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 apr 2006 15:47

Re: concrete verschillen NEXT125 en SYSTEMAT

Ongelezen bericht door suus1976 »

Wij hebben gister de beslissing genomen om voor de NEXT keuken te gaan! Allemaal bedankt voor de tips. Uiteindelijk zijn we (naar ons idee ;-) op een hele goede prijs uit gekomen en hebben we een goed gevoel over de zaak die de keuken gaat leveren.

Ik heb nog een vraag:

Toen we de verlichting bespraken gaven we aan dat we die standaardinbouw halogeenspots prima vonden. De verkoper vertelde dat er veel slechte ervaringen waren. Zowel bij Systemat als Next raadde hij dat af omdat er veel klachten zijn over snel kapot gaan van spots maar ook kastjes die kapot gaan omdat de warmte niet weg kan. Hij vertelde ook dat beide leveranciers ze wel leveren maar geen garantie geven als dit verkeerd zou gaan.

Wie kan me er meer over vertellen en wat zijn volgens jullie mooie, strakke alternatieven?

Alvast bedankt weer!!

Groetjes

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: concrete verschillen NEXT125 en SYSTEMAT

Ongelezen bericht door maxx »

Kijk voor een ruim assortiment keukenverlichting eens op www.doeco.nl .

Ze verkopen niet aan particulieren maar het assortiment is zeer groot en verkrijgbaar bij veel keukenwinkels.

MVG

marcelw
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 apr 2006 09:33

Re: concrete verschillen NEXT125 en SYSTEMAT

Ongelezen bericht door marcelw »

Waar kun je systemat en next125 kopen in het noorden :?:

suus1976
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 apr 2006 15:47

Re: concrete verschillen NEXT125 en SYSTEMAT

Ongelezen bericht door suus1976 »

Hallo Maxx,

Bedankt voor de tip! Ik zie op de site zelfs dat onze keukenlevernacier deze producten ook verkoopt.

Ik leg het even bij ze neer en wacht af wat er mogelijk is.

Groetjes Suus

keukenkenner
Berichten: 27
Lid geworden op: 23 apr 2006 16:36

Re: concrete verschillen NEXT125 en SYSTEMAT

Ongelezen bericht door keukenkenner »

een goede vriend van ons woont in leeuwarden en heeft een half jaar geleden een mooie next125 keuken aangeschaft bij Keukenstudio Van der Woude in Heerenveen. Dit is absoluut een topzaak qua voorlichting en uitlevering en hanteert een concurrerend prijsaanbod.

poortmh
Berichten: 29
Lid geworden op: 03 nov 2005 13:52

Re: concrete verschillen NEXT125 en SYSTEMAT

Ongelezen bericht door poortmh »

Hallo,
Wanneer komen bij systemat de dempers op de deuren? Is dit een goed systeem? EN is de demping op de lades goed van systemat?

groet,

poortmh
Berichten: 29
Lid geworden op: 03 nov 2005 13:52

Re: concrete verschillen NEXT125 en SYSTEMAT

Ongelezen bericht door poortmh »

Al iemand reactie op bovenstaande?

Duana
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:25

Re: concrete verschillen NEXT125 en SYSTEMAT

Ongelezen bericht door Duana »

Ik weet niet wat je bedoelt met "wanneer komen de bij systemat de dempers op de deuren".

Bij de deuren is een kunststof strip ingefreesd. Of het echt ingefreesd is weet ik niet. Het is er niet opgeplakt in ieder geval. Het zit rondom de open kant van de kast zeg maar. Het werkt ook dempend denk ik omdat het als een soort stootkussen dienst doet. We horen in ieder geval nooit de deurtjes dichtslaan.
Een deur heeft deze strip niet omdat achter deze deur t.z.t. een oven komt. De strip zou dan kunnen doorbranden. Deze deur is voorzien van een demper. Is een soort veersysteem waar de deur tegenaan valt.

De lades zijn zelfsluitend en door de demping kun je zelfs de lades niet "dicht slaan". De laatste 4-5 cm is vertraagd en de lade gaat vanzelf dicht.

Gesloten