LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dealers Systemat?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Sam33
Berichten: 26
Lid geworden op: 08 jan 2006 20:49

Dealers Systemat?

Ongelezen bericht door Sam33 »

Kan iemand mij vertellen welke keukenzaken in de regio Haarlem Systemat-keukens verkopen? Ik kan ze niet vinden via zoekmachine of telefoongids oid.

Alvast bedankt!

Sam33
Berichten: 26
Lid geworden op: 08 jan 2006 20:49

Re: Dealers Systemat?

Ongelezen bericht door Sam33 »

Ik stel blijkbaar een niet bijster intelligente vraag begrijp ik... Even uitleggen: We hebben een keuken op het oog, een Siematic SC51, in magnoliawit met zwart composieten blad. We hebben de keuken laten tekenen en daarbij kwam de (bevriende) verkoper (op basis van een ander model van Keller, die ik niet mooi vind), uit op een bedrag van ca 20.000 euro. Nou vind ik de SC51 érg mooi, maar die zal ongetwijfeld nog duurder uitvallen...
Ik heb begrepen dat Systemat ook vrij goede keukens verkoopt, dus wilde ik daar eens gaan kijken. Maar ik kan nergens de dealers vinden?! Is dat omdat Systemat als 'huismerk' verkocht wordt? Als het alleen bij DMG-zaken te koop is ben ik snel klaar, want daar koop ik niets.
Of is er wellicht iemand die me (als ik nadere info geef over de keuken) een idee kan geven over een ongeveer-prijs voor de SC51?

Ferry26
Berichten: 191
Lid geworden op: 09 jan 2006 13:04

Re: Dealers Systemat?

Ongelezen bericht door Ferry26 »

Beste Sam,

Als reactie op je vraag kan ik antwoorden dat er in Hoofddorp een systemat dealer gevestigd is genaamd Grando Keukens. Ik werk namelijk zelf bij Grando en zou je bij deze ook graag uit willen nodigen om eens naar je offerte te kijken. Wie weet kunnen wij het aantrekkelijk maken voor je.. Baat het niet dan schaad het niet toch ? Systemat is redelijk vergelijkbaar met simatic en dat zit voornamelijk in de kwaliteit van de lades en de maatvoering van de onderkasten. (78 cm hoog). Mocht je interesse hebben neem dan even contact op met de winkel.

Groetjes,

Ferry van den Berg
Grando Keukens Hoofddorp.
020-4460112.

Sam33
Berichten: 26
Lid geworden op: 08 jan 2006 20:49

Re: Dealers Systemat?

Ongelezen bericht door Sam33 »

Hoi Ferry,

Bedankt voor je reactie, ik zal zeker eens komen kijken hoe de systemat-keukens er in de showroom uitzien. Maar kwalitatief vergelijkbaar met Siematic... is dat echt zo? :roll:

Ferry26
Berichten: 191
Lid geworden op: 09 jan 2006 13:04

Re: Dealers Systemat?

Ongelezen bericht door Ferry26 »

Absoluut !

Simatic verkoopt ook ze eigen naam waar je voor betaald. Kwaliteit van een keuken word bepaald door lade systemen en scharnieren. Die zijn van systemat net zo goed als die van Simatic. Ik heb een aantal systemat keukens staan in de showroom die erg veel status uitstralen. Het is mooi spul voor een betere prijs..

Graag tot ziens !!

Sam33
Berichten: 26
Lid geworden op: 08 jan 2006 20:49

Re: Dealers Systemat?

Ongelezen bericht door Sam33 »

Dank je voor je reactie, ik kom zeker binnenkort kijken!

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Dealers Systemat?

Ongelezen bericht door rayke »

Als het alleen bij DMG-zaken te koop is ben ik snel klaar, want daar koop ik niets.
Waarom niet? Ze zijn alleen een beetje duur.
ik zal zeker eens komen kijken
Grando..... is dat niet ...... DMG

Grapje.
Maar gewoon gaan kijken, leuke topic van zo'n grando verkoper.

keukenvakman
Berichten: 136
Lid geworden op: 03 jan 2006 22:24

Re: Dealers Systemat?

Ongelezen bericht door keukenvakman »

Sinds wanneer wordt de kwaliteit van de keuken alleen bepaald door het ladesysteem en de scharnieren?
Werkt Haecker (systemat) tegenwoordig ook met BLUM scharnieren en ladesystemen?
Om keukens te vergelijken omdat de kasthoogte hetzelfde is lijkt me ook wat ver gezocht.

Beste Sam, zoek een SERIEUZE keukenspeciaalzaak uit om of Systemat danwel Sie Matic te kopen, ik bedoel een zaak die u duidelijk aan kan geven waarom de een nou duurder is als de andere. Het is namelijk niet zo dat je alleen maar betaald voor de naam van Sie Matic!
Voor de goede orde, ik lever (jammer genoeg) geen Sie Matic.

Ferry26
Berichten: 191
Lid geworden op: 09 jan 2006 13:04

Re: Dealers Systemat?

Ongelezen bericht door Ferry26 »

[/quote]Sinds wanneer wordt de kwaliteit van de keuken alleen bepaald door het ladesysteem en de scharnieren?

Ik heb niet gezegd dat het ALLEEN door de ladesystemen en scharnieren word bepaald... Wel VOORNAMELIJK....

En ieder keukenmerk met een korpus 78 cm staat in de hogere kwaliteitsklasse. ALNO, SYSTEMAT, SIMATIC enz enz..

Sam33
Berichten: 26
Lid geworden op: 08 jan 2006 20:49

Re: Dealers Systemat?

Ongelezen bericht door Sam33 »

Keukenvakman, da's nou juist een beetje het probleem. Hoe weet ik wáár een systemat-dealer zit die serieus is? De siematicdealer heb ik inmiddels gevonden, heb daar as zaterdag een afspraak. Maar hoe weet ik nou dat niet iedere keukenverkoper voor eigen kerk preekt?

En behoort Grando nou óók al tot de DMG-groep? Ik zie zo langzamerhand door de keukenbomen het keukenbos niet meer...

Leij
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jan 2006 20:44

Re: Dealers Systemat?

Ongelezen bericht door Leij »

Kijk anders gewoon eens bij systemat op de website voor dealers of zoek op trefwoord systemat op de website van de CBW, dan weet je meteen of je met een CBW erkend lid te maken hebt, http://www.cbw.org/erkend/

Sam33
Berichten: 26
Lid geworden op: 08 jan 2006 20:49

Re: Dealers Systemat?

Ongelezen bericht door Sam33 »

Da's een goeie tip leij! Op de website van systemat word k nix wijzer, dealers worden niet genoemd. Maar op de website van CBW vind ik wél een dealer, welgeteld maar 1, maar toevallig redelijk bij mij in de buurt. En volgens mij is dat een onafhankelijke keukenzaak, du hier kan ik iets mee.

Dank je wel!

Rob27
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 jan 2006 16:56

Re: Dealers Systemat?

Ongelezen bericht door Rob27 »

Over DMG(dus ook Grando is alles bekend. Ze belazeren de boel.

Als je werkelijk een alternatief voor Siematic zoekt, zou ik kijken naar

HEBAFORM, klasse en design en kwaliteit benaderen Siematic het meest.

Qua prijs ook voordeliger(zie profitkeuken.nl) [/i]

client112
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jan 2006 12:01

Re: Dealers Systemat?

Ongelezen bericht door client112 »

Ik heb ook een systemat keuken. Deze heb ik bij keukenloods.nl gekocht waar ik veel goedkoper uit was.

younameit
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jan 2006 21:30

Re: Dealers Systemat?

Ongelezen bericht door younameit »

Beste Sam,

Uiteraard zal iedere verkoper zijn eigen producten promoten, ik kan het weten want ik ben ook zo'n verkoper. Eigelijk heeft iedereen met zijn of haar reactie wel een beetje gelijk en dat maakt het jou weer een stapje moeilijker. Want immers wie moet je nou geloven? Geloof in wat je ziet.

De verschillende merken zoals door de anderen genoemd hebben allemaal degelijke ladesystemen/scharnieren...let op de ad-on's. Hoe is de korpus aan de binnenzijde afgewerkt-hoe dik zijn de legplanken ect ect. maar wat nog veel belangrijker is-welk type front zoek je uit. Materialen zijn verschillend, zo ook hun eigenschappen. Uiteraard speelt geld ook een belangrijke rol.

Over het algemeen geldt, wie voor naamsbekendheid kiest, betaald iets meer-soms veel meer. Is dat nodig voor de kwaliteit van je keuken?
Als je het mij vraagt, Nee, maar goed ik ben dan ook erg nuchter in dat soort dingen. Bij grote namen betaal je naast kwaliteit ook vaak mee aan innovatie/reclame en exclusiviteit.

Onthoud goed Sam dat keukenverhalen altijd te ronde gaan en in verhouding zal dat altijd 13x zo vaak negatief zijn ten aanzien van de leuke berichten. Dit is niet nieuw-dit zit hem in de mens. Let in ieder geval altijd op het CBW erkende lidmaatschap bij het uitzoeken van een keukenzaak. Let verder op de kwaliteit van de verkoper, test zo'n verkoper, verifeer of hij eerlijk is-daarmee heb je al veel gewonnen. Zijn er achteraf toch problemen, gebruik je recht op een verstandige manier. Papier zegt meer, zo ook je koopovereenkomst!

Tot slot, systemat dealers zoeken? Bel gewoon een aantal keukenzaken op en vraag ze simpelweg of ze systemat verkopen!

Succes met de aankoop van je keuken.

p.s. mocht je vragen hebben dan zie ik ze wel op het forum!

van Sticky
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 mar 2006 14:07

Re: Dealers Systemat?

Ongelezen bericht door van Sticky »

Goeie tip, goede verkopers:

Ga eens naar Grando in Zwaag (Hoorn). Prima advies gehad en gisteren een Haecker keuken aangeschaft. 50% korting op de inbouwapparatuur (dit heb ik gechecked op internet en bij andere keukenleveranciers. Ook goede aftersales met vaste prijzen voor meerwerk ect ect. Echt een goede keukenzaak.

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: Dealers Systemat?

Ongelezen bericht door loesjes »

of je gaat naar de website van hacke-systemat en infomeert daar naar een dealer bij je in de buurt.
www.systemat.de

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Dealers Systemat?

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Sam33,

Om je wat meer keuze te geven: Format is een wat onbekender Duits merk keukens wat minimaal vergelijkbaar is met Systemat. Zeer ruime keuze in kleuren en onderdelen.

Afwerking is zeer hoogwaardig en blijft toch betaalbaar.



mvg
Laatst gewijzigd door maxx op 19 feb 2007 13:56, 2 keer totaal gewijzigd.

jacky1
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 mar 2006 21:48

Re: Dealers Systemat?

Ongelezen bericht door jacky1 »

wij hebben een offerte laten maken bij gerwens in gronau net over de grens in duitsland dit ging om een hackerkeuken.maar ze hebben ook de systhemat serie,hun zijn erg scherp in hun prijzen.ook met graniet.

apo
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 jul 2005 00:47

Re: Dealers Systemat?

Ongelezen bericht door apo »

Twee maanden geleden is door Gerwens een een Systemat keuken geplaatst. We zijn tot op heden zeer tevreden met onze keuken. Geen klachten! Prijs was zonder prijzencircus goed. Wat ons betreft een aanrader.

Gesloten