LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eggersmann, Poggenpohl... of een ander merk?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Henkcro
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 okt 2007 14:10

Eggersmann, Poggenpohl... of een ander merk?

Ongelezen bericht door Henkcro »

Hallo we hebben nu een Poggenpohl keuken, maar we kijken voor een nieuwe keuken. Dit moet het liefst een greeploze keuken worden.

We hebben hiervoor een Siematic greeploze keuken op het oog, maar we willen ook weer bij Poggenpohl gaan kijken.

Een ander raadde ons echter absoluut een Systemat aan (volgens hem beter dan Siematic of gelijk aan Poggenpohl, maar veel betere prijs/kwaliteit-verhouding) en weer een ander raadde ons een Eggersmann aan. Zou weer beter zijn? Echter, ik ken alleen de kwaliteit van Poggenpohl (die vind ik goed, maar duur). Siematic ken ik alleen van naam en de paar keer dat ik deze in de showroom heb gezien. De kwaliteit lijkt mij (op het eerste oog) wel goed. Van Systemat en Eggersmann heb ik nog nooit gehoord.

Wie kan ons wat vertellen over de kwaliteit van deze genoemde merken. Is dat volgende ranking?
1. Eggersmann
2. Poggenpohl
3...
4... ?

En de prijsverhouding als Poggenpohl = 100%, is dan bijvoorbeeld Siematic = 80% (dus 20% goedkoper)? En Eggersmann = 110? En van de Systemat?

Tot slot weet iemand wellicht een beter alternatief voor een greeploze keuken?

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Eggersmann, Poggenpohl... of een ander merk?

Ongelezen bericht door GWTE »

1. Pino
2. Ikea
3. Pokkenpohl
4. Psygomat
5. Eggnietmann

En de prijsverhouding is Pino = 100%, Ikea = 80% (dus 20% goedkoper)? En Pokkenpohl = 70% En de Psygomat = 60% Eggnietmann is dan 50%
Tot slot weet iemand wellicht een beter alternatief voor een greeploze keuken?
Ja.........een keuken met grepen! :shock:

Henkcro
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 okt 2007 14:10

Re: Eggersmann, Poggenpohl... of een ander merk?

Ongelezen bericht door Henkcro »

Tsja wat moet ik met zo'n antwoord? Hopelijk zijn er mensen die wel serieuse hierop willen reageren.

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: Eggersmann, Poggenpohl... of een ander merk?

Ongelezen bericht door keukenklepper »

Je kan klagen op Gwte wat je wilt, maar je vraagt toch zelf naar een alternatief voor een greeploze keuken?
Volgens mij kom je dan ook uit op een keuken met grepen...

Henkcro
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 okt 2007 14:10

Re: Eggersmann, Poggenpohl... of een ander merk?

Ongelezen bericht door Henkcro »

Ik snap hem.

Maar wat ik bedoel is of men kan aangeven hoe de genoemde merken (Poggenpohl, Siematic, Eggersmann en Systemat) tot elkaar verhouden a)qua kwaliteit en b) qua prijs.

Ik ben diverse showrooms afgeweest, maar ik heb hier als leek geen enkel zicht op. En in elke showroom hoor je weer een ander verhaal. Vandaar mij vraag aan de kenners hier.

Daarnaast wil ik weten of er andere goede (met goede prijs/kwaliteitsverhouding) keukenmerken zijn met een greeploze keuken in het assortiment die ik zou moeten mee nemen om te gaan bekijken in de showroom (bijv. Bulthaup oid?)

Sjoerd15
Berichten: 243
Lid geworden op: 13 sep 2006 00:13

Re: Eggersmann, Poggenpohl... of een ander merk?

Ongelezen bericht door Sjoerd15 »

De Poggenpohl is van een fantastische kwaliteit, echter in het greeploze segment niet goed vertegenwoordigd. Weinig keuze mogelijkheden...
De Systemat (tezamen met Next) is daarentegen veel beter ingevoerd in het greeploze segment, vel keuzes, kwalitatief ook goed, al is het zeker minder dan de poggenpohl.
Ook Siematic is een zeer goed merk met veel mogelijkheden in greeploos, maar iets hoger geprijsd dan Systemat en Next. Dit zie je terug in de afwerking, maar ik betwijfel of de levensduur het prijsverschil rechtvaardigd.

Eggersman en Bulthaup ken ik niet goed genoeg om wat over te zeggen....

Betreft de prijs; poggenpohl is 100
Siematic 85
systemat (in greeploos) 70
Next 65

bij benadering natuurlijk. Voor een exact beeld zou je toch offertes moeten laten maken, daar er veel variabelen zijn.

Succes met de keuze

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Eggersmann, Poggenpohl... of een ander merk?

Ongelezen bericht door GWTE »

Beste Sjoerd15,

Dit is nu één van die onbegrijpelijke vragen waar ik nooit (lees nooit) aan zal kunnen wennen. Zeker als het gaat om merken die kwalitatief zo dicht bij elkaar liggen. Alleen op gebied van status bestaat er wat meer afstand tussen. Hier zit duidelijk meer achter. Wat wil die vent nou, niet afgaan bij zijn vriendjes als ze naar zijn keuken komen kijken? Is hij soms bang dat z, n maatjes zullen zeggen: Oooooo, maar dit is maar een puntje, puntje, puntje keuken. De vraag is net zo onzinnig als een soortgelijke vraag aan een aantal automerk dealers, zo van:

Welk automerk is kwalitatief beter Audi, Mercedes of Volvo? Wat denk je dat de Audi dealer zal zeggen of de Volvo dealer. Ligt voor de hand niet. Zelfs voor de objectieve adviseur is dit een onmogelijke vraag, welk merk is beter? En de vraag over prijs is wellicht nog onzinniger. Een Audi full options is natuurlijk duurder en luxer dan een normale Mercedes, wat denk je?

Daarvoor is naar mijn mening de keuken showroom bedoeld, daar kun je lekker alle merken binnenstebuiten keren en vergelijken ook qua prijs. En uiteindelijk kies je het merk dat jou het meeste aanspreekt ook prijs technisch…….net als bij alles wat je aanschaft. Ben ik nu zo slim of zijn de andere zo dom……

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Eggersmann, Poggenpohl... of een ander merk?

Ongelezen bericht door kweenie »

GWTE, ik vind het een normale vraag. Je geeft tussen de regels door ook een gedeeltelijk antwoord: "het gaat om merken die kwalitatief zo dicht bij elkaar liggen." Dat is alvast een antwoord op één van de vragen.

En om in de vergelijking met automerken te blijven, het ene merk zal misschien betere motoren hebben, het andere heeft meer comfort, een derde een betere wegligging. Als je drie automerken wilt vergelijken, dan kun je op deze manier in elk geval aangeven wat de sterke en zwakke punten zijn. Dat zal bij keukens ook kunnen.

Tenslotte zegt het weinig over de kwaliteit en duurzaamheid dat je bij de showroom alles binnenstebuiten kunt halen. Om bij de analogie te blijven, een splinternieuwe auto kan er nog zo degelijk uitzien, maar als er elke paar maanden iets met de motor blijkt te zijn, dan is dat dus geen hoge kwaliteit.

Henkcro
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 okt 2007 14:10

Re: Eggersmann, Poggenpohl... of een ander merk?

Ongelezen bericht door Henkcro »

@GWTE: het is mij niet om te kunnen zeggen ik heb die of die keuken, maar wel dat ik niet om maar even bij auto's te blijven een Fiat koop voor de prijs van een Mercedes. Dit zul je bij auto's niet snel gebeuren, daar zijn de prijzen transparant. Bij keukens is dat helaas niet. Bovendien kan ik niet beoordelen of hang en sluitwerk van merk X beter is dan merk Y. Hier wordt wel in elke showroom mee geschermd. Zo van nee meneer, u moet zeker geen keuken van merk X nemen want daar is het ladenwerk en het hang- en sluitwerk zeer slecht van... en die van hun merk is idd wel het beste. Kortom als je in de showroom vraagt welke het beste is, dan spreken ze allemaal voor eigen parochie. Vandaar ook mijn vraag via dit forum.

Sjoerd15
Berichten: 243
Lid geworden op: 13 sep 2006 00:13

Re: Eggersmann, Poggenpohl... of een ander merk?

Ongelezen bericht door Sjoerd15 »

:cry: ik vond mezelf redelijk objectief, ik heb mijn favomerkje niet als beste naar voren laten komen....

Gesloten