LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Engelen Keukens

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
donlullo
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 aug 2011 12:46

Engelen Keukens

Ongelezen bericht door donlullo »

Over 2 weken krijg ik de sleutel van mijn huis en ik ben er via-via achter gekomen dat Engelen Keukens en Badkamers failliet is verklaard. Curator rekt (geen direct contact en al 2,5 week geen officieel bericht), Engelen neemt de telefoon niet meer op. Te gek voor woorden dat ik niet te horen krijg, zo kort voor levering. Verhalen over doorstart e.d. maar ik heb over 2 a 3 weken gewoon mijn keuken nodig... Pas op: de site is nog actief en je kunt gewoon nog spullen bestellen terwijl het bedrijf failliet is. Schandalig.
Nog mensen die tips hebben hoe nu verder? Liever geen reacties van "je had het kunnen weten", die ken ik al. Graag tips hoe ik het kan oplossen! Dank!!!
Eventueel nog andere slachtoffers?

Ferry26
Berichten: 191
Lid geworden op: 09 jan 2006 13:04

Re: Engelen Keukens

Ongelezen bericht door Ferry26 »

Ben je ook financieel gedupeerd ? Anders kun je gewoon elders een nieuwe keuken uitzoeken. Zit je wel even zonder maar daar is wel een noodoplossing voor te verzinnen.
Curator rekt (geen direct contact en al 2,5 week geen officieel bericht),
Dat is niet erg netjes. Ze moeten laten weten of de keuken al in opslag staat. Kans is aanwezig dat de kasten nog bij de leverancier staan. Je kan kijken of je die kan benaderen om daar alsnog de kasten af te nemen ? Apparatuur via internet en blad is ook wel aan te komen.


P.s.

Weet iemand of die vrouw in bad op de website ook in de executieverkoop gaat ? :D

donlullo
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 aug 2011 12:46

Re: Engelen Keukens

Ongelezen bericht door donlullo »

Helaas. Aanbetaling, maar daarnaast lijkt het zo te zijn dat wanneer de curator uiteindelijk gaat beslissen of ze wel of niet uitleveren, ik dan pas kan overgaan tot het kopen ergens anders. Ik ben een overeenkomst met ze aangegaan en daar kunnen ze me aanhouden. Zeker bij een evt doorstart...
Wel schandalig dat je gewoon nog kunt bestellen via de webshop, dat is direct geld aan de bank geven. Dat na 3 weken die site nog niet "in onderhoud is" snap ik niet...

erggedupeerde
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 aug 2011 15:45

Re: Engelen Keukens

Ongelezen bericht door erggedupeerde »

Wij zijn ook afwachtend en misschien nog wel veel stess voller dan jullie.
De halve keuken is afgemaakt en alles is al betaald.
Jullie hebben als het goed is nog niets of niet veel betaald maar wij zullen voor zeker 15000 euro het schip in gaan als de boel failliet gaat.
Je kan je in nederland overal tegen verzekeren (tot en met natuurrampen aan toe) maar als een bedrijf failliet gaat ben je gewoon de l*l.

Ferry26
Berichten: 191
Lid geworden op: 09 jan 2006 13:04

Re: Engelen Keukens

Ongelezen bericht door Ferry26 »

De halve keuken is afgemaakt en alles is al betaald
Maak ik hieruit op dat spullen al geleverd zijn maar nog niet volledig gemonteerd ?

Donlullo,

Als de curator beslist toch te gaan leveren heb je toch je keuken en waarschijnlijk sneller dan dat je ergens anders opnieuw moet beginnen. Het vertrouwen is wel ver te zoeken in het bedrijf ! Het is niet gezegd dat het een slecht bedrijf is. Ze hebben het gewoon erg moeilijk in deze tijden. Ze zullen best hun best doen om het uiteindelijk toch netjes op te lossen.

Webshop zou inderdaad ook afgesloten moeten worden.

Succes met deze situatie.

erggedupeerde
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 aug 2011 15:45

Re: Engelen Keukens

Ongelezen bericht door erggedupeerde »

Als het bedrijf echt failliet is zal je als particulier achteraan moeten sluiten bij de andere schuleisers en moet je er rekening mee houden dat je niets krijgt.
Alleen maar een gedeeltelijke vergoeding van de niet geleverde spullen via cbw wat peanuts is. Kortom wees maar blij dat je niet betaald heb want dan kost het je alleen maar tijd.

donlullo
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 aug 2011 12:46

Re: Engelen Keukens

Ongelezen bericht door donlullo »

De curator meerdere malen gebeld. Die komt niet in de lucht. Is druk aan het onderhandelen (schijnt). CBW wil ook niet echt, verwijst me naar de curator. Engelen zelf neemt de telefoon niet op. Nog geen post en nog 2 weken tot oplevering. Juridisch loket geeft aan dat er weinig mogelijkheden zijn. CBW zou ervoor moeten zorgen dat ik mijn aanbetaling niet kwijt ben, maar ik lees veel over aanbetalingen die vervolgens uit de korting worden betaald. Sigaar uit eigen doos. Gek, want volgens mij hoef je niemand te vertellen dat het om een faillisement gaat totdat je de offerte in handen hebt.

Keanu
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 aug 2011 21:01

Re: Engelen Keukens

Ongelezen bericht door Keanu »

Hoe vervelend het ook is, iedereen die heeft besteld zal af moeten wachten totdat de curator heeft beslist wat er gaat gebeuren. Doorstart, dan heet Engelen nog ca. 4 weken de tijd om de bestelling uit te leveren. Failliet, dan moet u zich melden bij de curator en met een bevestiging van de curator melden bij het CBW die u dan weer een brief stuurt met daarin een bevestiging dat u zich kunt melden bij een ander CBW erkend bedrijf die de aanbetaling kan verrekenen met uw bestelling. Het nieuwe bedrijf bekijkt dan welke goederen het betreft, welke marge er gemaakt kan worden en of uw aanbetaling verrekend kan worden. Als u en de aanbetaling wilt verrekenen en bijv. de 30 % korting die u heeft gehad bij Engelen, dan zal het bedrijf u wellicht niet kunnen helpen. Zij zal nl. ook een marge moeten maken om te kunnen blijven bestaan. Uiteindelijk zal de verrekening van de aanbetaling een gedeeltelijke sigaar kunnen zijn uit eigen doos kunnen zijn, maar consumenten moeten zich gaan beseffen dat altijd maar de hoogste korting bedingen en bedrijven onder druk zetten, kan leiden tot faillissementen. Ook Engelen blijkt te zijn gestruikeld op de policy: laten we maar meedoen met de hoge kortingen anders verkopen we niets meer. Klanten blij, Engelen niet blij, Engelen failliet, klant niet blij !

Met belangstelling zal ik de ontwikkelingen volgen.

erggedupeerde
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 aug 2011 15:45

Re: Engelen Keukens

Ongelezen bericht door erggedupeerde »

Hoe verloopt zoiets als je alles al betaald hebt maar nog op spullen zit te wachten? Er staan kast onderdelen bij van engelen waar iemand anders weinig aan zal hebben omdat dit specifiek voor onze keuken gemaakte onder delen zijn. Hoor van fabrikant dat de curator ze verplicht moet uitleveren maar daar geloof ik niet echt in al zal een ander bij een veiling niet snel bieden op een samenraapsel van onderdelen denk ik.

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Engelen Keukens

Ongelezen bericht door 16again »

Het kan niet vaak genoeg herhaald, laat je nooit verleiden tot alles aanbetalen!
Extra zuur, omdat het CBW inmiddels wel over een veilig lijkend betaalsysteem beschikt:
http://cbwmitex-safe.nl/overSAFE/werking_SAFE.cfm

Hoe verloopt zoiets als je alles al betaald hebt maar nog op spullen zit te wachten?
Of de curator biedt je onderdelen aan, zodat je ze nogmaals kan kopen, of het spul wordt geveild en dan kan je mee bieden om ze nogmaals te kopen.
consumenten moeten zich gaan beseffen dat altijd maar de hoogste korting bedingen en bedrijven onder druk zetten, kan leiden tot faillissementen.
Andere oorzaak: minder nieuwbouw woningen, minder beweging op woningmarkt , minder vertrouwen in de economie dus worden minder keukens verkocht.
....Sigaar uit eigen doos. Gek, want volgens mij hoef je niemand te vertellen dat het om een faillisement gaat totdat je de offerte in handen hebt.
Je verrekent die aanbetaling bij een zogenaamde vervangende koop. Volgens CBW voorwaarden hoeft de winkelier alleen mee te werken indien sprake is van artikel uit normale collectie en op normale leveringsvoorwaarden. Als je dus net een scherpe prijs bedongen hebt met extra korting, dan is daar geen sprake meer van.
Overigens diende je vroeger direct bij binnenkomst winkel al te melden dat je aanbetaling kwam verrekenen.

erggedupeerde
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 aug 2011 15:45

Re: Engelen Keukens

Ongelezen bericht door erggedupeerde »

Wat ik heb gehoord uit betrouwbare bron dat het echt over is met van Engelen dus deze erggedupeerde is zwaar gedupeerd met half afgemaakte keuken.

Ferry26
Berichten: 191
Lid geworden op: 09 jan 2006 13:04

Re: Engelen Keukens

Ongelezen bericht door Ferry26 »

zwaar gedupeerd met half afgemaakte keuken.
Leg me nou eens uit.. Ik begrijp steeds maar dat je keuken wel geleverd is ? Hij moet alleen nog afgemaakt worden ? Dus je moet een andere monteur zoeken ? Zijn er beschadigde delen die vervangen moeten worden ?

Als dit zo is mag je nog in je handen klappen dat je uberhaupt je keuken in je bezit hebt toch ?

Keanu
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 aug 2011 21:01

Re: Engelen Keukens

Ongelezen bericht door Keanu »

Hoorde ook dat Engelen niet zal doorstarten. Gedupeerden moeten zich zsm bij curator melden om brief met bevestiging order / aanbetaling te krijgen. Dan via CBW brief krijgen waarmee ze aanbetaling kunnen verrekenen met aan te kopen materialen bij andere CBW erkende winkel.

Aanvulling / reaktie op eerdere meldingen: als je bij de 'andere' CBW erkende winkel voor dezelfde materialen (iets) duurder uit bent kan je dat ook beschouwen dat je een deel van de Engelen korting moet inleveren en niet een deel van je aanbetaling. Is een hoger eindbedrag niet de bedoeling, laat dit dan eerlijk weten aan de 'andere'winkel. Zij kunnen dan bekijken of er alternatieve materialen geleverd kunnen worden waarbij het eindbedrag dan in ieder geval gelijk blijft en je dus niet op een hoger eindbedrag uitkomt.

Al met al blijven dit vervelende kwesties. Iedereen veel succes.

erggedupeerde
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 aug 2011 15:45

Re: Engelen Keukens

Ongelezen bericht door erggedupeerde »

Onze keuken staat dusdanig dat ik een aantal onderdelen mis of verkeerd zijn geleverd (kastdeutjes, lades) maar het duurste ontbreekt in zijn geheel en dat is het granieten blad.
Zal het nu echt zo zijn dat ik op mijn eigen onderdelen moet gaan bieden terwijl niemand anders daar wat aan zal hebben en terwijl ik alles al betaald heb?
Moet ik dus betalen voor iets wat ik al betaald heb om andere schuldeisers schadeloos te stellen terwijl ik zelf ook èèn van de schuldeisers ben?
Dit zou toch bizar onterecht zijn van een curator om niet persoonlijk de problemen te bekijken!

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Engelen Keukens

Ongelezen bericht door 16again »

Jouw aanrechtblad is vermoedelijk ook nog niet aan granietboer betaald, deze kan evengoed stellen dat dit blad nog van hem is. Jullie zijn beide schuldeisers.

De curator handelt in het belang van alle schuldeisers. Zoveel mogelijk wordt spul uit de boedel verkocht , uit opbrengst wordt eerst curator zelf betaald, daarna komen andere schuldeisers. Sommige schuldeisers hebben voorrang (o.a. belasting achterstallig loon...) voor overige schuldeisers blijft weinig tot niets over.

Anders is het met spul dat je al in huis hebt gehad. Hier kan je stellen dat het al je eigendom is en reparatie betreft.

Snarfjes
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 mar 2011 15:03

Re: Engelen Keukens

Ongelezen bericht door Snarfjes »

16again schreef:Het kan niet vaak genoeg herhaald, laat je nooit verleiden tot alles aanbetalen!
Extra zuur, omdat het CBW inmiddels wel over een veilig lijkend betaalsysteem beschikt:
http://cbwmitex-safe.nl/overSAFE/
Met de nadruk op veilig LIJKEND. De leverancier meldt dat hij aan zijn verplichtingen heeft voldaan en als jij niet binnen twee dagen zegt dat dat niet zo is, krijgt de leverancier het volledige bedrag. Je zult maar een weekendje weg zijn. Een bijna failliete leverancier zal maar de vierde week van juli melden dat alle keukens zijn uitgeleverd. CBW is er voor de winkeliers, niet voor de consument. Je voorschot verdwijnt compleet door de lagere korting.

Oplossing: boter bij de vis. We betalen pas als de keuken is opgeleverd en er geen problemen meer zijn. Wil de keukenboer dat niet? Er zijn er heel veel, ook in Duitsland. Tussenvorm; 80 % op het moment dat de kasten afgeleverd en gecontroleerd! zijn op lokatie. De rest pas als de keuken is opgeleverd en er geen problemen meer zijn. Wil de keukenboer dat niet? Er zijn er heel veel, ook in Duitsland.

sandorro
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 aug 2011 13:49

Re: Engelen Keukens

Ongelezen bericht door sandorro »

Vandaag werd ik schriftelijk door de curator geïnformeerd over een GEDEELTELIJKE (?) doorstart van Engelen Keukens. Die houdt in dat mijn overeenkomst met Engelen Keukens BV is overgedragen aan De Tickert BV. De Tickert BV was voorheen Geurts schoenen BV. Wat bij mij het angstige vermoeden doet opkomen dat straks een of andere halve zool mijn badkamer komt plaatsen. Dat wil ik dus niet. Ik ga er overigens vanuit dat overdracht van mijn overeenkomst met Engelen aan De Tickert BV alleen kan als ik daar mee instem. Dat doe ik dan dus niet. Eerst maandag de rechtsbijstand maar eens bellen.

Ik zou graag horen over andere ervaringen.
Wie kent de Tickert BV.

Groet Sandorro

Tcello
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jul 2011 12:30

Re: Engelen Keukens

Ongelezen bericht door Tcello »

Ook ik heb vandaag een brief ontvangen van de curator.
Ik ben der heel blij mee, want ik had maar een artikel besteld en dit wordt zoals het er nu uitziet ook gewoon, met dezelfde voorwaarden, op tijd geleverd door De Tickert.
Fantastisch, dan gaat het toch nog allemaal goed met de verbouwing !

donlullo
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 aug 2011 12:46

Re: Engelen Keukens

Ongelezen bericht door donlullo »

Ik heb vandaag de brief ook ontvangen. Had toevallig net brief gestuurd naar de curator met een vordering. Niet te vroeg juichen, maar het ziet er goed uit. Streven ernaar om de keuken in de afgesproken week te leveren, ik hou jullie op de hoogte.

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Engelen Keukens

Ongelezen bericht door 16again »

De leverancier meldt dat hij aan zijn verplichtingen heeft voldaan en als jij niet binnen twee dagen zegt dat dat niet zo is, krijgt de leverancier het volledige bedrag. Je zult maar een weekendje weg zijn
Het betreft 2 werkdagen, doorgaans vallen die niet in het weekend

Gesloten