LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring met koken op gas-glaskeramisch?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
bepdekroon
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 mar 2007 20:29

Ervaring met koken op gas-glaskeramisch?

Ongelezen bericht door bepdekroon »

Heb sinds een paar weken een nieuwe keuken met daarin een gas-glaskeramische kookplaat (Bosch/Ceran(Schott). Heb problemen met het schoonmaken van deze plaat. Dacht, na een weekje gekookt te hebben bij mijn schoondochter op precies dezelfde plaat maar dan met inductie, dat hij supergemakkelijk schoon te houden was.Dat valt vies tegen bij het gebruik met gas. Heb gebruikt: Vitro-Clen (advies fabrikant) Cif ontvetter roestvrij staal (advies infocentrum Bosch); nagepoetst met microdoekjes, oude luier, keukenpapier, maar houd steeds een soort vlekkerige film over, net of er nog vet op ligt. Blijft er soms bij het verbranden van aardgas een soort vettig residu op de plaat liggen? Heeft iemand daar ervaring mee en/of een oplossing? Ik was eigenlijk niet van plan om het grootste deel van de rest van mijn leven te besteden aan het poetsen van de plaat !!

siemens
Berichten: 232
Lid geworden op: 08 apr 2008 19:33

Re: Ervaring met koken op gas-glaskeramisch?

Ongelezen bericht door siemens »

wij maken de plaat schoon met 2 doekjes 1 nat doekje , plaat inspuiten met witte reus glas en multi en als het een beetje op gedroogd is na wrijven met een schoon/droog micro doekje en hij glimt weer.Water vlekken/kringen verwijderen we met HG keramische kookplaat reiniger en daarna de boven beschreven procedure.

kk61
Berichten: 79
Lid geworden op: 16 jun 2007 21:05

Re: Ervaring met koken op gas-glaskeramisch?

Ongelezen bericht door kk61 »

Schoonmaken met vochtige doek met bv. cilit bang, dreft ontvetter enz.
Product maakt eigenlijk niet zoveel uit als het maar ontvet dus gewoon afwasmiddel werkt ook. Even nadweilen met schoon water.

Beetje laten opdrogen en dan even napoetsen met het wonderdoekje van het kruidvat.... klaar.

Mijn ervaring met Vitro clean is ook dat er een soort vlekkerige filmlaag overblijft waardoor je steeds strepen krijgt dus dat gebruik ik niet meer ondanks advies fabrikant.

Lastig blijft het rond de branders maar ja er zijn ergere dingen. :)

bepdekroon
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 mar 2007 20:29

Re: Ervaring met koken op gas-glaskeramisch?

Ongelezen bericht door bepdekroon »

Dank voor tips! Ga het meteen proberen en hoop dat het lukt, want ik ben het gepoets zat!

ierland
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 nov 2008 11:16

Re: Ervaring met koken op gas-glaskeramisch?

Ongelezen bericht door ierland »

Wij gebruiken al jaren tot tevredenheid vitro clean. Na het schoonmaken wel met een natte keukendoek afnemen en droogwrijven met keukenpapier.

Gesloten