LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring oven met ecoclean wanden schoonmaken?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
CarolineLente
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mei 2017 14:45
Contacteer:

Ervaring oven met ecoclean wanden schoonmaken?

Ongelezen bericht door CarolineLente »

Ik kan nergens ervaringen vinden met het schoonmaken en houden van een oven met ecoclean (Siemens en Bosch) wanden.
Alleen de filmpjes van de leverancier en dan zou je bijna denken dat ze niet vies kunnen worden...
Wie heeft daar ervaring mee??

Ik ben nl heel slecht in schoonmaken en zeker van zoiets onhandige als een oven. Ik wilde daarom voor pyrolyse (activeclean) gaan, maar die hebben ze nog niet in combinatie met een fullsteam oven. Voor 2 ovens heb ik helaas geen plaats (en geld).

Woeno
Berichten: 39
Lid geworden op: 29 sep 2008 22:42

Re: Ervaring oven met ecoclean wanden schoonmaken?

Ongelezen bericht door Woeno »

Ik heb al een paar jaar een Bosch inbouw combi oven met zelfreinigende functie. En het werkt prima. Na gebruik van de functie is de oven weer als nieuw. Je moet wel regelmatig deze functie gebruiken een beetje afhankelijk van hoe vaak je de oven gebruikt. Je moet niet zo lang wachten totdat je de aangebrande resten van de wanden kan afscheppen. Ik gebruik de functie 1 keer in de maand en mijn oven ziet er na 7 jaar van binnen nog uit als nieuw, van buiten ook trouwens.

Gesloten